Fórum >> Műszaki-szakmai topicok >> Szerelőműhely
András bácsi2005-02-24 14:42:54 // 2736
Csak ezt meg ne lássa Robesz7 kolléga! :-)
BF1562005-02-24 14:02:42 // 2735
Sajnos egyet kell, hogy értsek:(
bandi752005-02-24 13:58:01 // 2734
azért is kérdezem, mert lassan-lassan kell majd tölteni vmit a levegő helyére a V6-os blokkba (:-)))), és éerdekel a kérdés, mi a legjobb szerintetek. Hallani ilyetisolyatis a seleniarol, és hát vannak más jó olajat gyártó cégek is.
bandi752005-02-24 13:52:30 // 2733
olvasgatok mindent amit csak tudok, látom a selenia nagyon népszerű olio, azt nem tom mért. régebben is volt selenia? a 75 anyagaiban még szó nincs seleniáról, ott AGIP szerepel. vagy én vagyok hüje?
KisP2005-02-24 13:12:33 // 2732
:)
ez téleg nem a boxertopik...
elnézést a zavarásért:P
granturismo2005-02-24 13:04:01 // 2731
Vazz ez nem a boxer topic? Húú én meg ilyen belterjes boxersoviniszta dumákkal jövök.:-)
Na jóvan menjünk a helyünkre.
krisz332005-02-24 13:03:23 // 2730
ok menyünk átt a boxer topicba :))
norbee2005-02-24 13:01:29 // 2729
Ha már átköltözött ide a boxer topik... Enyém csak városban, télenm téli gumival 11.5, 1.5 dupla karbi.
granturismo2005-02-24 12:59:22 // 2728
Hát igen 9-10l. Attól függ hol. Pesten rossz termosztáttal 15l. Most hogy jó 10-11l. Nyáron Zalakarosra 5.5l. Szóval van itt szórás.
krisz332005-02-24 12:54:38 // 2727
wazzzeg ezt télleg nem tudtam az enyémbe is szar aszem ezek után gyors termo csere :)))
granturismo2005-02-24 12:46:33 // 2726
Látod Petikém feltettél egy kérdést és utána saját magad meg is válaszoltad.:-))
Bizony a rossz termosztát erős fogyaszásnövelő tényező. Mivel a vízhőmérséklet érzékelő alacsony vízhőfokot jelez ezért dúsabb a keverék.
Namost azért ilyen VW Lupo 3l szintű fogyasztásokat ne várjál a Boxidtól a termosztát csere után sem.:-)
A téli gumi valóban növeli a fogyasztást, de inkább melegben (7fok fölött) amikor a téli gumi kilágyul és jobban kenődik (jobban is kopik általában)
Szerintem jó lenne ezt a két műveletet egybefogni.
A termosztát csere előtt le kell engedni a fagyállót úgy, hogy a fűtéscsapot meleg állásba teszed utána a hűtő alsó gumicsövét lehúzod és ott leengeded, ezután a jobb és a bal hengerfej alatt alul a blokkon van egy-egy csavar azokat ki és a motorból ott lehet lecsapolni a fagyállót. Légtelenítő nincs. Ügyesen kell feltölteni.
A hengerfejeket vedd le (szerintem) és úgy cserélj tőkéket. Utána új felső tömítés garnitúra, új szelepszárszimmeringgel, hengerfejtömítéssel. A hengerfejekbe öntsél benzint és ha valamelyik szeleptányér mellett kicsorog a benzin akkor azt is rendbe kell hozni. A vezérműtengelyek szimmeringjeit is érdemes kicserélni.
Legalábbis szerető gazdi ezt megteszi a jó Boxival, hogy még sokáig szolgáljon. Mert új GTA-t nem gond venni, leteszed a 10millát és viszed.:-) Új Boxit viszont a világ minden pénzéért sem kapsz már!
Szilárd2005-02-24 12:46:13 // 2725
A rossz termosztát igenis megnöveli a fogyasztást,akár 1-2 literrel is.
krisz332005-02-24 12:43:19 // 2724
Üdv az én boxerem régebi és 10-12tött esszik és cak 1.3as ha ez vigasztal ,szerinzem atermosztát nem befojálsolja a fogyasztást,de a téli gumi azért ne hanyagold el mert nekem off sozoko most 9et esszik pedig KLEBER gumik vannak rajta nyári gumival 8körül :))
András bácsi2005-02-24 12:40:17 // 2723
Szerintem a 9-10 liter átlagfogyasztás ehhez a motorhoz nem rossz, faragni nehéz belőle. Persze nagyban függ attól, hogy hol és milyen forgalmi viszonyok mellett autózol.
KisP2005-02-24 11:49:37 // 2722
GT: 9-10 litert eszeget. Van vmi összefüggés a termosztát állapota és a fogyasztás között?
Kezdem érteni így lassan,hogy miért eszeget sokat az autóm.Termosztát rossz,az is fogyasztásnövekedést eredményez. Hidrotőke ha jól hallottam egy ciripel,az is fogyasztásnövekedést eredményez + teljesítményromlást. Hallottam ilyet,hogy a téli gumi miatt is,de sztem ez elhanyagolható.:),szal így összejön 1-2 lityó plulszba sztem. Azé csodálkoznak a haverok,hogy egy ekkora motor ennyit eszik, mondjuk a boxer miatt is.De sztem ebből a 9-10 literből tudnék lefaragni,ha minden baját megjavítom.:)
Szakmai kérdés:
1. Termosztát levételhez lekell engednem a vizet,és utána kicsavarhatom?Úgy láttam csavaros.A légtelenítő-szelepeket merre találom?
2.Hidrotőke-csere: Pontosan mi a munka menete? Hengerfejet is lekell vennem ahhoz,hogy a tőkét kitudjam szedni?Tehát: szelepfedél le,szíjak le,vezérműtengely ki,utána hozzáférek a tőkékhez?vagy a hengerfej is le?mert akkor ugye hűtővíz is le.
Üdv
norbee2005-02-24 10:38:29 // 2721
Pontosabban a vákumcső van eltömődve. Esetleg "leragad" a főfékhenger dugatyúja, mindkettő hasonló tünetekkel jár.
SKrisz2005-02-24 10:27:38 // 2720
Itt is megkérdezem, hátha valaki tudja a választ:
Uraim!
Hátha valaki tud segíteni! Miért van két ECU doboz a V6TB-ben??? Nekem pl. van egy a kesztyűtartó alatt, egy meg a középkonzol hobb oldalán...
Mit vezérel az egyik és mit a másik ECU???
VinceP4 (Il capitano)2005-02-24 09:52:17 // 2719
A 33-asom sem kapkodja el a bemelegedést, amikor repkednek a minuszok, de ha végre megtörtént, akkor úgy is marad.
giovanni2005-02-24 09:47:56 // 2718
Igen emléxem anno még értekeztünk is róla mélben hogy esetleg én is megcsinálnám de olvasva a kálváriádat inkább letettem róla....
Szóval nekem ilyenkor télen is szépen felmászik 90 fok környékére dugóban majd indul a hütőventill.... Standard folyamatos közlekedés közben a lenti állás inverze tapasztalható Kb ennyivel van a középső csík fölött a mutató....
cca 80-85 foik lehet benne (figyelembe véve a Paco által oly soxor emlegetett mérési hibahatárt ez szvsz jó...)
TtK2005-02-24 08:49:12 // 2717
Olvass vissza egy kicsit Paco pár napja beírta a megoldást. A fékcső a ludas.
garygaby2005-02-24 05:08:23 // 2716
Sziasztok.
Piszok újonc vagyok itt, és az alfa tulajok körében is. Nemrégiben szert tettem egy 75TD-re, de ugye mint minden használt autóval, ezzel is vannak gondok.
Lehet nem is tipikusan Alfa hiba amit leírok, de hátha tudtok segíteni, hogy ne vegyek meg feleslegesen semmit.
1. Amikr az autó hosszan (mondjuk 2 napot) áll, minden gond nélkül elindul (szabadon gurul)
2. Majd amikor elindulok vele, akkor néhány fékezés után a fék (elvileg a hátulja) rettenetesen elkezd fogni, a pedál fertelmesen kemény.
3. olyannyira besatul, hogy nem lehet még egyessel sem továbbmenni, mert a 95 lovas diesel az ő bazi nagy nyomatékával inkább a kuplungot kezdi kinyírni.
Tehát:
- Hol lehet a bibi?
- Orvosság? Szervátültetés? De mi?
Válaszatokat előre is köszi.
Megnéztem a tagi 75-ösöket, nagyon tetszenek, remélem a nyár végére az enyém is valami hasonló pofát (sorry, arcot) mutat majd!
Barni1472005-02-24 01:36:19 // 2715
Csak azért érdeklődöm mert nekem fehérítésen esett át a műszerfalam ( naon teccik) , de utána kiderült hogy hibás a termosztátom és kiváncsi lennék hogy hibátlan állapotjában hol szokott leledzeni a mutató mondjuk akkor amikor kinyit a termosztát és egy kicsit visszaesik a hőfok.
Wickey2005-02-23 20:50:14 // 2714
fákk. icuka not vörkin.
Robi2005-02-23 19:57:59 // 2712
Sajnos... Bár anyagi okokból valószínűleg még jó darabig így fog maradni. Amióta kicseréltem az izzítógyertyákat, az akksit, és felújíttattam az önindítót, még a legnagyobb hidegben is indul. De csak két henger. Az 1-es és a 4-es kicsit várat magára. De lehet, hogy a következő télnek már nem fogok tudni így nekifutni. :(
ALFA75td2005-02-23 19:51:12 // 2711
Hát az nagyon gépműhely szagu
Robi2005-02-23 19:41:01 // 2710
Nálam a mutató szépen mutat, de a lámpa indításkor kb fél percig világít, aztán villog. De van, hogy kialszik. Engem is baromira idegesít, ráadásul még azt is el tudnám képzelni, hogy igaz, amit mutat. Ugyanis a mutatós műszer az olajszivattyúnál mér, a lámpa pedig a főtengely másik végéről mutat info-t. Azért bízom benne, hogy nem csapágyas a motor.
Ma nagy nehezen rávettem magam, és kiszedtem a porlasztócsúcsokat. Megnéztem, tökéletes a szórásképük, és mindegyik 150 és 155 bar között nyit. (155 bar-on nyit egy új, 140 a min.)
A kompresszió végnyomást is megmértem, és ezzel meg is tudtam, hogy miért indul két hengeresen a motor, és miért jár olyan nyugtalanul.
1. henger: 16 bar
2. henger: 21,5 bar
3. henger: 21,5 bar
4. henger: 17 bar
Elég lesújtó. A 21,5 még elmegy, de a 16 és a 17 baromi kevés. Csoda, hogy megy az autó.
Paco2005-02-23 19:30:17 // 2709
Majdnem igaz. :)
Van amit elfelejt a compi, van amit soha. Kategóriától függ. Egy "Lambda szar" jel messze nem képviseli azt a prioritást, mint az "Üzem közben majdnem leállt a motor" :)
ALFA75td2005-02-23 19:10:04 // 2708
Hit nélkül lehetetlen élni:-))))
Csöri2005-02-23 18:58:36 // 2707
Hinni kell benne.:))
ALFA75td2005-02-23 18:35:58 // 2706
Na most tényleg milyenek ezek a autós potenciálnövelők
Csöri2005-02-23 18:20:04 // 2705
Nálam olyan az olaj Metabond nélkül, mint a Dallas Jockey nélkül.:))))))))
granturismo2005-02-23 18:13:54 // 2704
Azért ez már elég szigorúan meg lehet adalékolva.:-)
Bajnokom, nálad azért még beleugrana egy kis Metabond:-))))
Csöri2005-02-23 18:08:13 // 2703
Teccik a doboza. Ja , ez már nem is doboz, hanem vödör.:)))
ALFA75td2005-02-23 18:06:43 // 2702
Nem biztos hogy jól járnál vele
ALFA75td2005-02-23 18:04:43 // 2701
azt ne felejtsük el hogy 7000-15000es motorokról beszélünk
Csöri2005-02-23 18:01:38 // 2700
Ilyet veszek majd az uj kocsimba.:)))
ALFA75td2005-02-23 18:01:12 // 2699
Ugy hogy a fedélzeti számitógép állandoan ellenőrzi az olajszintet ami természetes ami viszont nem ellenörzi az olaj minőségét és ha nem felel meg már küld is az első szervizbe
granturismo2005-02-23 17:59:40 // 2698
Van abba való FL olaj is.
Tudom ajánlani az Urania 100K 10W40-et. 100ekm-es csereperiódus.:-)
Vazz azé ez má durva.:-)
ALFA75td2005-02-23 17:58:04 // 2697
Igen de azt 40 tonnával a hátán ami azert megdolgoztatja azt a motort arrol nem is beszélve hogy ezek a gépek olyan körülmények között dolgozna hogy mi az autóinkat csak az életünk árán engednénk oda
Csöri2005-02-23 17:54:55 // 2696
Az is igaz, kell bele vagy 30-50 litykó.:)
granturismo2005-02-23 17:53:58 // 2695
Ja, meg van akkora karter alatta mint egy fürdőkád.
someq-1472005-02-23 17:52:01 // 2694
Én mindig csodálkoztam hogy birhat ki egy olaj 70000 km-t????
Csöri2005-02-23 17:50:12 // 2693
Egy kamion nem is "használja" úgy az olajat, mint egy személykocsi. Pörög max. 1500-at.:)
ALFA75td2005-02-23 17:49:09 // 2692
Bocs akkor lemaradtam egy kicsit de milyen szép lenne ha elérnénk a TG M.A.N csereperiodusát 70 000 km
Csöri2005-02-23 17:45:24 // 2691
Ha új autót veszek, én mindig 1000km-nél cserélek olajat, utána pedig szigoruan 10.000 km után mindig.
Meghálálja a motor.
A JTD-be csak is Selenia WR!!
someq-1472005-02-23 17:42:42 // 2690
A szervizperiódus az új alfa dieseleknél 20.000 km!!!
ALFA75td2005-02-23 17:37:50 // 2689
Valóban a legujjab dieselek is csak 15 000 km mehetnek két olajcsere között ugyhogy a régebbi tipusoknál az a 7000 7500 km az kell
András bácsi2005-02-23 17:32:10 // 2688
Megint egyet kell, hogy értsek granturismo mesterrel. A 20e valóban egy kicsit eltúlzott csereciklus, főleg dízelnél. Az ajánlott Selénia pedig igen jó olaj.
Egy megjegyzés a dízel olajcserékhez: az off-os Golf-3 TD motorjához a gyár 7500km-es csereperiódust adott meg, valószínű nem véletlenül.
granturismo2005-02-23 17:26:30 // 2687
Petike
Ez valóban termosztát gyanús. Mennyit eszeget a sárkányod?
someq
Szerintem jól teszed. Ha esetleg ajánlhatok egy olajat: az FL Selenia WR-Diesel 5W40 olajat használhatod hozzá amelyet kimondottan ezekbe a JTD motorokba fejlesztettek ki.