Fórum >> Műszaki-szakmai topicok >> Szerelőműhely

granturismo2004-12-29 07:27:19 // 1062
Végülis ezek a szerkentyűk azon az elven működnek, hogy eltérő sűrűségű anyagoknak eltérő a törésmutatójuk. Náluk is a fagyálló és a fékolaj mérés esetén is. A laborműszereken közvetlen törésmutató (n) vagy %-os skálázás van. Etilalkohol származékoknál fagyálló célra pld. az 50%-os, mért érték az ideális. (Paraflunál ez a -38fokC fagyáspont) Ilyen műszereket más területen is használnak pld. az élelmiszeriparban, de azok nem mindegyike alkalmas a fagyálló mérésére, mert esetleg csak nagyon magas vagy nagyon alacsony koncentrációk mérésére vannak kitalálva.
Tom2004-12-29 06:54:44 // 1061
meg tudná valaki mondani, hogy a '91-es 1,3-as karburátoros 33-asoknál mindnél erőteljesen kell nyomni a féket, vagy csak nekem nem az igazi.
Robi2004-12-29 02:26:07 // 1060
Szerintem típustól függ. Ami apámnak van, abba egyszerűen belenézel, és csak ki kell választani a két skálából a megfelelőt, aztán leolvasni. Az egyik skála a savsűrűség, a másik a fagyáspont.
Lobot2004-12-29 00:52:22 // 1059
Magyarul refraktométert:-) Eegyébként elmondaná valaki, hogy ezzel, hogy tudom megmérni a fagyállót? Mi a cégnél használunk ilyet az emulzió koncentrációjának mérésére. Ott tudom, hogy a víz-olaj arányát látom a skálán. De fagyállónál mit jelent amit látok? Fel kell valamivel szorozni a leolvasott értket?
Kazes☻2004-12-28 22:44:45 // 1058
Tomikám! Nem kell egyből pánikolni,a generátort valóban kakis kiszedni,de próbáld meg előbb,minthogy vegyél súlyos pénzekért trafót,vagy mást. Próbálj minden lehetőséget kizárni,szisztematikusan. A generátor ki és beszereléskor figyelj az ékszíj hogyan áll,inkább jelöld meg,hogy ugyanúgy tedd vissza,ha nincs új,ja és az akku lekötése(áramtalanítás) legyen az első!
granturismo2004-12-28 20:40:48 // 1057
Találtam egy illetőt aki kínált egy Ti-hez bontott utasoldali légzsákot. Kicsit utánaolvastam a dolgoknak és úgy találtam, hogy bele lehet applikálni utólag is az enyénbe. Az üzlet megkötetett. 30eFt. Ebben benne volt a 2 db kárpitelem jobbra balra mellé. Megérte?
granturismo2004-12-28 17:21:07 // 1056
CSAESZ (Csatlakozom Az Előttem Szólóhoz) :-)
András bácsi2004-12-28 16:53:04 // 1055
Szerintem jobban jársz, ha egy kúton kérsz egy fénytörés-elven működő szerkezetet. Gyorsabb, pontosabb, tisztább.
granturismo2004-12-28 15:28:18 // 1054
A kék Paraflu (Paraflu 11) etilénglikol alapú. A rózsaszín Paraflu (Paraflu UP) monoetilénglikol alapú. Mindkettő vizsgálható azzal a kis szerkenytyűvel (bár laboratóriumi pontosságot ne várj.:-)
gyugya2004-12-28 14:36:18 // 1053
Ahoj! A hetvegen szerettem volna megmerni az automban a fagyallot. Szepen felszivtam a kis surusegmerobe az anyagot, es ertekelhetetlen eredmenyt kaptam. Mertem mar vele edes (glukol tartalmu?) fagyallot es azt rendesen megmerte. Ez a Paraflu (elvileg az van benne) valami speci anyag? Nem nyalogattam, nem tudom edes-e :))
Paco2004-12-28 13:58:17 // 1052
Franc se tudja melyik melyik, én csak azt tudom mit kell mérni :)
András bácsi2004-12-28 13:46:01 // 1051
Némi fogalomzavart vélek felfedezni kondenzátor, illetve gyújtótrafó vonatkozásában...
giovanni2004-12-28 13:19:12 // 1050
GT Küldtem neked hosszú mélt :))
granturismo2004-12-28 12:28:27 // 1049
toto Na ez egy bíztató jel, hogy jó helyen kotorászunk.:-)
András bácsi2004-12-28 10:18:03 // 1048
A kb. 15 centis henger a trafó. Elvileg ha a trafóból középen kijövő főkábelt testeled indítózás közben, akkor is kell szikrát adnia. Azt is ellenőrizd, hogy a trafó két kivezetésére cstlakoztatott vékonyabb vezetékek a helyükön vannak-e. Ha jól emlékszem még, akkor generárortól függetlenül, akkuról is be kellene indulnia. A kondi az elosztó oldalára szerelt kis hengeres izé. Ha van másik trafód (talán próbára egy hasonló is megteszi, mondjuk Lada), akkor a vezetékek után azzal próbálkozz. Ha a generátor rossz, akkor nem tölt és igen hamar leszívja a járó motor az aksit. A.
Paco2004-12-28 10:13:04 // 1047
A henger alakú a kondi. A nagytárcsás a generátos. De ha nincs szikra azt nem a generátorra kell fogni, szikrának simán akkumulátorról is lennie kell /másképp be sem indulna a motor :)/. A kondiba nem csak a vastag középső kábel megy be, hanem van rajta két vékonyabb vezeték is. Nézd meg, hogy van-e az egyiken 12 volt, ha a gyújtást ráadod. Ha van akkor utána azt, hogy a vastag vezeték ad-e szikrát, ha egy pillanatra hozzáérinted a motorhoz (CSAK EGY PILLANATRA, MERT SZÉTÜTHETED A KONDIT!) Ha van akkor a rotorig jó a helyzet. Ha nincs akkor valszínű kondicsere.
toto2004-12-28 10:09:02 // 1046
Granturismo! A szervizem csak januártól fog dolgozni,de probaképp megmozgattam a 4 es henger befecskendező fúvókájának csatiját, a motor hirtelen felpörgött majd jópár kilométeren keresztül hibátlanul mükszött.Miután leállítottam ,gondoltam újrainditom de akkor már megint fulladt!!! Kiváncsi leszek mi lessz a vége!! Na hali!
NaTo2004-12-28 09:41:16 // 1045
A rotorcsere mit sem javított a helyzeten. Szikra most se nem van. Na szóval azt a nagy henger alakú cuccost, amiből megy egy vastag vörös kábel a gyújtáselosztóba, na azt a kábelt kihúztam a gyújtáselosztóból, és önindítózás közben néztem, de nincs szikra. Még le is testeltem, de semmi. Szerintem az a kondi lehet, vagy tényleg a generátor. De jó lenne érteni hozzá, szar butának lenni. :( A nyomorult szerelők meg basznak dolgozni...
NaTo2004-12-28 09:36:02 // 1044
Gyerekek a Generátort miről ismerem fel? Elvileg a Trafó az ugye egy henger alakú jó 15 centis fémdoboz, melyből vezetékek ágaznak "szerte". Vagy az a Kondi? Mert inkább nézem kondenzátornak. A rotorom elég stabilnak tűnik a sugár irányú mozgatást tekintve. generátor generátor... az a nagy tárcsás valami, amin az ékszíj is van? francba. Azt nem egyszerű leszedni...
Kazes☻2004-12-27 17:42:40 // 1043
Szia Nato! A repedt rotor nekem is gyanus,ám nekem is volt egyszer hasonló problémám,lefulladás,majd nem indulás,én is mindent szétszedtem és kiderült hogy beázott egy kicsit a generátorom,zárlatot csinált és lőttek mindennek.Generátor ki,elektronyoshoz el-vissza,gen.-visszaszerel,pöcc-röff indúl és mintha misem történt volna,hasít. Sok sikert!
András bácsi2004-12-27 16:31:14 // 1042
Elég gyanús az a repedt rotor,,, Aztán még megnézném a kondit is, és annak a vezetékét. Trafó ritkán hal meg ha jók még az emlékeim. Másik érdekes hibajelenség a gyújtáselosztó tengelyének, pontosabban a peselyének kopása. Megnézi az ember a hézagot, beállítja, továbbtekeri, és máris elmászott. Próbáld megmozgatni a tengelyt sugárirányban, mennyit mozog. A.
NaTo2004-12-27 15:06:15 // 1041
Na gyerekek, megállta az autóm brühhühühü! Giulietta 1.8-as 81-es... Karácsony napján szépen fogta magát, és nem indult el. Sebaj. Behúztuk. Suzukival... kb 1.5 kilométer után beröffent. Majd megállt. Még 500 méter, és újra indult. Fasza, megy ez. 100km, megállok, próba, indul frankón. Még egy próba, megint király. hhh, biztos dugulásom volt... Azért kitakarítottam a benzinszűrőt. Volt egy kis víz benne. Visszarak, próba, király! Pöccröff. Jó. Este indulnék, beindul ugyan, de ahogy húztam a szivatót fullad. Aztán már amúgy is. Megállt. Na innentől nem indult be. A motor meg se nyikkan, gyertyapipa le, pótgyertya fel...hohó, hát itt nincs szikra. Pedig az kéne. Másik szárat is néz, ott sincs delej. Gyújtáselosztófej le, hézag rendben, érintkezők rendben, azért megtisztítottam. Kábeleket megmozgattam. Visszapakol, indít...önindító dolgozik, akksi kezd merülni, de semmi. Annyi bizonyos, hogy a rotoromom hosszában van egy repedés. Ma kicserélem. De ha nem az, akkor trafóra gyanakszom, vagy valamelyik kábel. A biztosítékok rendben vannak. Valakinek valami ötlete? (a szerelők sajna nem nagyon dolgoznak a két ünnep között, én meg nem tudom kimérni, hol van a probléma...) Szegény kisautóm. Beteg.
mati2004-12-26 21:28:07 // 1040
Mióta a vezérműszíjat lecseréltük a faterral, azóta egy kicsit bátrabb vagyok, de azért 4000-4500 felé még nem nyomtam neki. Igazából úgy vagyok vele, hogy, nem szeretem kinozni, de ha kell, mert a forgalmi helyzet megköveteli akkor adjad neki. Eddig minden autóm a szívem csücske volt (kivéve egy ford valamikor), így vigyázok rájuk. A témához visszatérve, nekem is a beköpődés volt a gyanum, mert 1-1,5 km megtétele után rendeződik a helyzet :-), viszont úgy gondolom, ezt lelehet próbálni hideg időben egy pici beindítás utáni 15 perc várakozással is. Ezt kb. megcsinálom 4x, aztán meglátjuk. A gyertya csere viszont talán segíthet, persze kérdés mennyire van tönke. Megnézni még nem néztem, mert a kardános gyertyakulcs, speciális célszerszám alfához, még a faternál van és nem hoztam el tőle. De ami késik, nem múlik :-). Mindenesetre köszi a segítséget, majd csak megoldjuk ezt is!!!
granturismo2004-12-26 21:06:09 // 1039
Kedden majd részletesen írok neked a viágítás problámád ügyében. Ja és remélem már azért volt példa rá hogy kicsit a "lovak közé csaptál" mert néha jót tesz neki. Mindamellett nagy élmény is. Nagyon jó autó.
granturismo2004-12-26 21:00:01 // 1038
Nem tudom mennyire vagy bütykölős fajta. Azt kellene megnézni, hogy ilyenkor mi a helyzet a hengerekben? Ki kellene venni egy gyertyát és megvizsgálni. Nekem az az érzésem, hogy "beköpődik" a gyertya, televan benzinnel a henger. Azaz hidegüzemben túl sok benzint fecskendez be. Kérdés, hogy miért teszi. Erre kellene a diagnosztika. Az lenne a profi ha mondjuk este odavinnéd, reggel hidegen ráindítanának utána leállítják és hagyják jól lehűlni. Du. ha újra kezelésbe veszik tuti ott lesz a hiba amit diagnosztizálni tudnak. Mert az biztos ha csak odaugrasz meleg motorral és úgy ráteszik a gépre semmit nem fognak találni. Ezeknél az aszekvenciális befecskendezéseknél az összes befecskendezőfúvóka párhuzamosan van kapcsolva azaz minden hengerbe egyszerre történik a befecskendezés. Ez végülis csak egy hengernél ideális állapot amelynél a befecskendezés utáni pillanatban azonnal nyit a szívószelep és a friss keverék beáramlik a hengerbe. A többi hengernél a befecskendezett üzemanyag keveredeik és a szívócsőben "várakozik" a szívószelep nyitására. Namármost ha hidegen leállítod a motort azaz a gyújtást elveszed, viszont a motor még egy picit pörög a tehetetlenségtől. Gyújtás már nincs, szikra nincs, viszont a szívószelepek még kinyitnak és a keverék beáramlik a hengerbe. Itt lecsapódik a hideg hengerfalon és a gyertyán, de már nem porlasztott benzin hanem újra benzincseppek formájában. Ez a "beköpődés".
granturismo2004-12-26 16:09:44 // 1037
Mati Nem valószínű hogy a gyertyacserétől meg fog oldódni. Egy olyan szakműhelybe kellene elvinni ahol Bosch befecskendezőrendszerek diagnosztikájával foglalkoznak. Sajnos nem tudom Nyíregyházán hol van ilyen. Nekm érden van egy jóbarátom aki ezzel foglakozik Besze Sándor. http://www.injektor.hu
mati2004-12-26 15:29:49 // 1036
Vezérműszíjcsere megvolt, de abban igazad van, hogy olyankor köhécsel, ha csak kiállok az utcára. Igazából eddig mindig akkor csinálta, ha kiálltam, mert a másikkal mentem, aztán beálltam, stb. majd vagy 2 nap múlva vele akartam menni. A fényszóró feszültségesést a legrosszabb esetben egy pót relé bevezetékelésével fogom megoldani, ha nem boldogulok vele :-)
granturismo2004-12-26 15:21:00 // 1035
Mati 11V van a fényszóróizzó kapcsain? Az tényleg kevés. Meg kell nézni hogy hol esik le annyi feszültség. Még álló autónál az akkufesznél 1-2 tized volttal kevresebbet szabad mérni. Először a fényszóróbiztosítékot kellene kivenni és ott megmérni hogy a biztosítéktól elindul-e rendesen a feszültség és utána pontról pontra végigmérni. Meg fogod találni a pontot ahol evész az a kb. 1.5 V. A köhécselés egy eléggé bonyolult probléma. Egy dolgot nézzél meg légyszi. Nem olyankor van ez a köhécselés ha úgy állítottad le az autót hogy előtte nem melegedett be rendesen a motor? Tehát mondjuk hidegen beindítod és mondjuk csak a garázsból kiállsz az utcára utána leállítod. És ha ezt követően pár órával beindítod akkor köhécsel. Ha ez a helyzet akkor azt kéne kipróbálni hogyha egy ilyen rövidet használod az autót akkoris megvárod hogy bemelegedjen (elég addig amíg a vízhőfok eléri a 40fokot) és így állítod le. Na és ekkor egy következő beindításnál köhécsel-e? Még egy kérdés. Vezérműszij csere megvolt? Mert ilyen hibát okozhat akár "elrakott" vagy megnyúlt vezérlés is.
mati2004-12-26 14:03:09 // 1034
Lenne nekem is pár kérdésem! 33 1.7 16V-n, a fényszóró igen gyenge. Bemértem és 11V megy csak rá. Ez gyárilag vajon relézve van, mert eddig nem találtam meg relét? Valszeg újra kell reléznem? Másik: 1-2 nap állás után köhécsel a drága és csak 1-2 km után kezd javulni. Valszeg kihagynak a hengerek, mert teljesítmény sincs. Az elosztófedélen és a kábeleken nem látok semmi bajt. Gyertyacsere hamarosan meg lesz. Mi lehet még?
granturismo2004-12-26 13:44:46 // 1033
Egy Hella indexvezérlő relé bolti ára 8 rugó.
giovanni2004-12-26 12:59:13 // 1032
Köszi akkor megméretem a dolgokat....
granturismo2004-12-26 12:55:06 // 1031
Autovillanyásszal meg kéne nézetni, hogy valóban a relé-e a hibás. Ha igen akkor inkább utángyártott relét javasolnék. (pld. Facet vagy Nagares) mert ezek a relék (sem) olcsó dolgok. Különösen ha bevásárolsz egyet előre, aztán kiderül hogy nem is az a rossz.
Gabó2004-12-25 17:11:50 // 1030
Kapott karácsonyra az Alfám fékbetétet és féktárcsát :)
giovanni2004-12-25 17:06:25 // 1029
Akkor ez azt jelenti hogy a relének csak egy része xart be? Van ilyen? mindegy gondolom nem akkora tétel egy cserét megér... Nem tudjátok hogy vajon hol lehet kapni az Alfás források (elaforg L+K) stb-n kívül...
Robi2004-12-25 12:57:13 // 1028
Akkor egyértelműnek tűnik a dolog. :)
granturismo2004-12-25 12:52:55 // 1027
Jaj nem bocs közben megnéztem, itt csak 1 relé van mindent az csinál.
Robi2004-12-25 12:40:47 // 1026
De összefügg a kettő, mert ugyebár a vészvillogó letiltja az indexet.
granturismo2004-12-25 12:39:05 // 1025
Sziasztok. Boldog karácsonyt mindenkinek! Giovanni. A relék a relétáblán vannak a pedálok fölött mellett, de az az érdekes, hogy egy külön relé csinálja az indexet és külön másik az elakadásjelzőt.
giovanni2004-12-25 10:27:06 // 1024
Hehe :)) lehet hogy mégsem pont az mert nekem ugye hidegben nyílik ezen a télen pont tegnap este sikerült elösször belülről nyitni... Más:: Ez is tegnapi - arra lettem figyelmes hogy milyen halkan idexelek jobbra mikor ránéztem a műszerfalra láttam hogy csak a kar szerint indexelek visszajelző nyista kinéztem villogás dettó reléhang none... Balra jó elakadásjelzőre szintén csak balra villog... Gondolom reléproblémám lehet ha igen hol kapok a jószághoz ilyet (meg hol van benne? valahol a biztitáblánál?) ha pedig nem csak az lehet várom az ötleteket...
Robi2004-12-24 23:00:28 // 1023
Szevasztok! Ennél jobb K-t nem is kívánhattam volna. :) Békés, boldog Karácsonyt kívánok mindenkinek!
ystuc2004-12-24 22:47:33 // 1022
Nagyon köszönöm a segítséget! Ez a gumi rugalmasság lehet hogy jó irányvonal. A rezgéstől is lazulhatott a téma. Mégiscsak ott van az a mélynyomó... :-) Na, majd megnézem. Karácsony után lesz egy szerelgetős, zármegnézős, gumivizsgálós napom. Szerintem... :-) Még egyszer köszi, és boldog karácsonyt mindenkinek!!!
granturismo2004-12-24 06:23:10 // 1021
ystuc Nekem egyszerűen a hátsó ajtón a zárszerkezetet tartó 2 db csavar volt kilazulva (gondolom a rezgéstől). Úgy oldottam meg, hogy a csavar alá tettem egy-egy recézett alátétet és úgy húztam meg. Egyébként Giovanninak hajszálra ugyanez a problémája mint neked.
ÁdidiGaga (il hempescattore)2004-12-24 00:42:08 // 1020
ystuc! egyszer a SW-om hátsó ajtaja alatt leszedtem körben a gumitömítést alatta való tisztítás miatt. Valamiért félbe kellett hagynom egy 10 percre a témát és lezártam az ajtót gumi nélkül. Mentem vissza folytatni és ugyanezt csinálta,mint neked: kattant de nem erisztett! Aztán rájöttem,hogy a zár kioldása nem tudja megemelni az ajtót - miért is tudná - hanem a gumitömítés kicsit össze van préselődve zárt állapotban ,leszorítja az ajtó a záron keresztül.Nyitáskor a zár enged és a kitáguló gumi emeli meg az ajtót annyira,hogy a zár szétváljon és kézzel fel tudd emelni az ajtót. Szerintem ezen a vonalon kellene elindulni. Az,hogy csak télen -amikor a hideg miatt rugalmatlanabb a gumi - csinálja,azt jelentheti,hogy a zár a beállítása miatt csak annyira húzza össze az ajtót a kasztnival ,hogy a közészorított gumi csak melegben duzzadtabb és rugalmasabb állapotában tudja az ajtót megemelni. Zárállítás - szerintem! :-)
ystuc2004-12-24 00:13:22 // 1019
Én nem vagyok egy szerelőzseni, de egy kérdés nagyon izgat... A 146-osom középkonzolján a csomitartó gombot megnyomom, hátul kattan, majd mikor emelném fel az ajtót, kiderül, hogy zárva van. Tehát két emberes a csaomagtartó felnyitása. Sajnos kulccsal sem tudom nyitni, mert bele van törve egy. :-( Amúgy az az érdekes, hogy ez a probléma csak télen jön ki. Vagyis valamilyen összefüggés lehet a gond és a hideg között. De vajon mi? Ez is elektromosság? Szóval? Valaki? Vélemény? Köszi...
toto2004-12-23 22:51:12 // 1018
granturismo! Igen ,ez egy IAW hengerenkénti moci!Megprobáljuk amit irtál! Köszi a segitséget ,már szervezkedem a szerelönél! Majd irok ,hogy mi lett a vége!
granturismo2004-12-23 15:09:30 // 1017
Értem. Látom ez egy Imola. Akkor az Marelli IAW-os lesz, hengerenként befecskendezéssel. Ezt még a jelenlegi szerelődnél is megnézhetitek. A 4.henger befecskendező fúvókáját kellene megvizsgálni. Először a csatijátlehúzni, hogy nem nedves, korrodált-e. Utáne rámérni ohmmérővel a szelep kivezetésére. 15ohm körül kell mérni. Ha a csati rendben akkor ki kellene szerelni a befecskendezőt, megnézni az O gyűrűjét, hogy rendben van-e és szemrevételezni a szívócsőbe lévő végét, hogy nem-e látható valami rendellenesség rajta. Ha látszólag rendben akkor kivenni valamelyik másik befecskendező fúvókát (mondjuk vele szemben a 3. hengerét), a két fúvókát felcserélni és visszaszerelni. Az akksisaru 5 percnél tovább legyen levéve akkor a tárolt adatok kimennek. Utána indítás, diagnosztika és figyelni, hogy a probléma átvándorolt-e a 3. hengerre.
toto2004-12-23 14:22:19 // 1016
granturismo! Köszi a tippet! A szerelömnél nincs ilyen diagnosztikai cucc! Csak motordiagnosztikát csináltunk eddig rajta (régebbi készülék)de abból csak az derült ki ,hogy a 4-es henger néha szabálytalanul dolgozik!Ezért volt a fentemlitett alkatrészek cserélye! (kábel,gy.tekercs,gyertya,alpjárati e.küty.) Na akkor majd körbe nézek van -e a közelbe ilyen service! Még 1szer köszi!
Attie2004-12-23 08:13:37 // 1015
TtK! Nekem is így kezdődött az önindító felújításom :( Először csak néha 1x vagy 2x nem kapta el a motort. Aztán egyre sűrűbben és többször nem kapta el. Aztán amikor egy bevásárlás után vagy 5 percig indítóztam és vagy 25-30x-ra sikerült beindítani akkor már kénytelen voltam elvinni szerelőhöz mert elég ciki volt :) Kb egy 20-asba fájt a full felújítás.
granturismo2004-12-23 08:05:25 // 1014
toto Akkor úgy tűnik talán a gyújtás rendben van. Át kéne térni a befecskendezés vizsgálatára. A műszerfalon a befecskendezés hibajelzője nem jelez? Szerintem a befecskendezés valamelyik jeladója hibás lesz. Mintha túl sok üzemanyagot fecskendezne be. Le kellene ellenőrizni befecskendezés valamennyi alkatrészét. De legjobb lenne elvinni egy olyan felkészült műhelybe ahol van befecskendező diagnosztikai szerkentyű. Igaz, az ilyen szervizek nem olcsók, de biztosan megmutatják mi a hiba, ezért olcsóbb mint hogy kicserélsz egy csomó alkatrészt feleslegesen.
toto2004-12-22 16:01:03 // 1013
sziasztok!Kellene nekem egy kis segitség, 33 1.4 (IAW) párás esös idöben gázadásra fullad ha kicsit vissza engedem a pedált elindul majd ujra fullad! Megoldás kellene mert gyujtó tekercs és kábel ,gyertya, alapjárati kis elektrokütyü csere után is csinálja! HELP!!! Köszi
A hozzászólásokért az Alfa Amore készítői nem vállalnak felelősséget.

Jelentem a moderátornak