Fórum >> Műszaki-szakmai topicok >> Szerelőműhely

Zerobi2015-01-20 19:20:32 // 49842
Valahol mintha láttam volna itt de nem nagyon találom, Pedig már több módszert is kipróbáltam a keresésre de egyik sem hozott eredményt.
Zerobi2015-01-20 12:39:17 // 49841
Üdw Cartársak!
Tud valaki segiteni hol találok jelöléseket főtengely és vezérmű tg 1.9 Jtd-M 16 V -hez? Esetleg fotó vagy rajz? :)
Márk95302015-01-19 21:15:42 // 49840
Egy 1.3 mas i.e. imola inditáskor se szikrát nem ad se az üzemanyagszivattyút nem üzemelteti! Valaki tud tippet adni hogy miért?? Előre köszi a válaszokat.
quasimoto2015-01-18 23:06:19 // 49839
Egy 3.0 V6 - ba szerelt "potenziato" tengelyt hogyan lehet beazonosítani. Előre is köszönöm a segítséget!
bala0792015-01-18 20:19:03 // 49838
Köszönöm az infót,holnap délelőtt átnézem és talán megtalálom ennek a bosszantó hibának az okát.
Kau2015-01-18 19:49:36 // 49837
Az akksi előtt lévő biztosítéktáblánál kezd. Itt az oxidáció ideje. Biztiket cseréld (még ha jónak is tűnnek) a relék lábait pedig érdemes megpucolni. Vezetékeket ellenőrizd, nem-e kilazult valamelyik.
bala0792015-01-18 19:41:47 // 49836
Sziasztok. Szeretett alfám (146 1,4 ts) egy ideje rendetlenkedik.Ráadom a gyújtást és égve marad egy piros injektor lámpa.Motor hajt viszont nem indul.Aksi saru le pár perc várás és minden ok.Lámpa elalszik és indul a gép.Megy nem rángat úgy működik ahogy kell,viszont egyre gyakrabban csinálja a baromságot.Merre induljak a hibakereséssel?
[k i z z o]2015-01-17 18:17:16 // 49835
+ a 6-os henger nem ment sokáig, ahogy leírtad, így kopott rendesen, mosta a benzin folyamatosan, nem valószínű, hogy csak gyűrű, de szétszedés nélkül nem tudni. Hordja fel az olajat szépen, veszteségmérés mit mutat rá?
Fisher2015-01-17 12:35:41 // 49834
A turbó sem 100% -os, de sajnos biztos, hogy nem... Kikaptam a gyertyákat (csak a 6 -osba cseréltem) és ez az eredmény 110 km után:



Balra a 110 km -t ment 6 -os henger, jobbra a nem cserélt 4-5. Ez nem turbó, de már szinte biztos, hogy nem is szelepszár szimering... Ennyi olaj 110 km alatt szerintem minimum gyűrű... Ez van, majd kitalálok valamit.
Alfa GT-Csaba2015-01-16 22:48:49 // 49833
Nem én jöttem rá hanem egy autó villamosságis,végig nézett mindent és végül megtalálta ,szaga is volt és el is olvadt az a kütyü ,de másnak is volt már hasonló és ugyan ott volt a hiba
forrasr2015-01-16 22:44:31 // 49832
És hogy jöttél rá erre az összefüggésre?
Alfa GT-Csaba2015-01-16 21:00:06 // 49831
Nekem anno a hátsó lámpám világitott folyamatosan,csak az izzó kivételével lehetett lekapcsolni.A fordulatszám mérőbe füstölt el egy ellenállás.Fordulatszám mérő csere megoldotta.
forrasr2015-01-16 20:01:53 // 49830
Sziasztok!
Adódott sajnos némi anomália ma a 166-al. Felakasztottam az utánfutót álló autónál, nem volt gyújtáson sem, ahogy szoktam, és az elektromos csatlakoztatását követően folyamatosan világít a jobb hátsó féklámpa az autón. Álló helyzetben is, gyújtástól függetlenül. Minden más rendeltetésszerűen működik. Végignéztem a bal lámpa mögötti és a kormány alatti biztosítékokat, de ott nem találtam egyet se ami hibás lenne.
Kérem a segítségeteket, merre induljak a hiba keresésében?
Sajnos nagyon utálom ha valami nem rendeltetésszerűen működik, nem hagy nyugodni a dolog. Éjszakára levettem az akkusarut is nehogy valami gond legyen ha valahol melegszik.
TIbor2015-01-16 19:02:16 // 49829
Elég sokat nézelődtem a témŕban, lehet az én bajom, de gyertyŕból csak NGK-t szeretek hasznŕlni. Végül a CR7EIX és BKR6EIX pŕrosnŕl maradtam, sajnos ez sem olcsóbb nagysŕgrendekkel. Semmilyen negatěv hatŕst nem észlelek, a motor szebben jŕr pl alapjŕraton és talŕn kicsit könnyebben is forog, de valszěnű ez a legtöbb ÚJ gyertyŕval ěgy lenne.
6UR202015-01-16 17:04:51 // 49828
Ezt nézd meg de ne vedd szentirásnak.
nagyferi812015-01-16 16:33:24 // 49827
Sziasztok!
A BKR6EKPA NGK gyertya helyett van más vagy szigorúan az? Köszi
Peta742015-01-15 16:55:19 // 49826
Sziasztok! Segítség kellene érdeklődnék,hogy egy ismerősöm vett egy motor hibás 2.0 TS 147-est és e motor helyébe beépíthető-e a 166-os 2.0 TS motor?
Zozo852015-01-14 23:59:45 // 49825
Sziasztok
Mi a véleményetek a LUK kettőstömegüről? (46823855)
MiszöszFőnök2015-01-14 13:22:36 // 49824
Nekem így fekete csíkkal is tetszik, de azt mondják ki kellene cserélni :)
Zozo1232015-01-14 11:21:28 // 49823
Szia! Ez nálam is jelentkezik, de ne ijedj meg! Ha visszaállsz "normál" üzemmódra, elmúlik. Úgy látszik, ez ilyen!
karika1552015-01-14 09:34:01 // 49822
Összejött,
Köszi :-)
LeonSilver2015-01-14 06:22:04 // 49821
Így van! Nekem mostanában valaki kicsit meghúzta az autóm jobb oldalát.
Annyira nem vészes ráadásul a tavasszal vagy a nyár elején megy úgyis a festőhöz, szóval nem ez idegesít (kicsit igen azért), hanem az, hogy az illető annyira nem volt képes, hogy egy cetlit hagyjon, hogy bocsánat.
Kristyon2015-01-13 23:15:57 // 49820
Mondjuki a légtelenítésen, valóban sok múlik ilyen esetben, de akkor csak összejön ;)
Fisher2015-01-13 19:21:36 // 49819
Ez így van! Plusz ugye az adás-vételin ott a km óra állása is... Igazából a hozzáállás és a sumák cseszi az agyam... Nem szeretnék perelni csak ha muszály, és a visszavásárlást sem kérem mert sajnálom szegény autót és nagyon meg is szerettem! Beérem a vételár korrigálásával is, csak hogy ne lehessen mindent megtenni ebben az országban mindenkivel, mert mindenki csak nyel! Nem adom vissza szegényt azokba a kezekbe! Én igazi Alfásként beleszerettem, és azért mert most nagyon beteg nem mondok le róla!!! De, ha senki nem tesz soha semmit akkor büntetlenül megteszik legközelebb is bárkivel!
LeonSilver2015-01-13 17:43:02 // 49818
A perköltséget a vesztes csengeti!
Ha az autó szar volt, amikor meg lett véve, azt a szaGértő nagyon egyszerűen be fogja bizonyítani. Egy anyag kopása nem úgy történik, hogy ma tökéletes és hipp & hopp holnap meg nem. A kopás mértékéből, jellemzőiből, törésből nagyon-nagyon sok minden megállapítható.
karika1552015-01-13 17:26:47 // 49817
Hello,az a gondom vele hogy előtte tökéletes volt csak kicsit szivárgott.ahogy nézem a youtube videókat lehet hogy a légtelenítés nem jó :( .még küzdök majd vele este
Köszi
DieselManiaco(NagyVad)2015-01-13 17:21:32 // 49816
nem is a futómű lesz ami tönkre megy,hanem sanszos hogy a kerékdőles lesz kinnt az értékből...mondjuk nekem is kinnt volt több mint egy fokkal aztán ami meglepett hogy gyári futóművel is ugyanúgy maradt:D
Kristyon2015-01-13 15:19:15 // 49815
Hali!
Lehet, hogy csak annyira kikopott már a munkahenger háza, hogy az új karmantyúk már nem tudják felvenni az ovális formáját és emiatt nem tudja megtartani a nyomást...
Stringwalker2015-01-13 13:30:28 // 49814
Köszönöm a korrekt és tapasztalaton alapuló hozzászólást :) Remélem sikerül normálisan beállítani, ha már minden új lesz a futóműbe ne menjen tönkre :)
karika1552015-01-13 13:17:12 // 49813
Sziasztok!
Egy kis segítséget szeretnék kérni.
Mindkét kuplung munkahengert felújítottam készlettel,a karmantyúkat úgy raktam bele ahogy a régiek voltak,légtelenítettem is de mégsem emel ki rendesen.
Mit raktam össze rosszul?
Van e esetleg valakinek ábra ezekhez?

5 évvel ezelőtt csak a főhengert újítottam fel,de akkor elsőre jó lett és csak most kezdett szivárogni.

Mit bénáztam el,mert már 2szer szét-össze és kezdem tépni azt a maradék kis hajam :-)

köszi,üdv
DieselManiaco(NagyVad)2015-01-13 08:33:14 // 49812
ne ilyedj meg toljad neki...:D
mex862015-01-13 08:04:32 // 49811
szintén nem védeni akarom az eladót mert egy gerinctelen féreg volt ha igy van midnen ahogy leirod.
de a vége ugyis az lesz h egy rakat pénzed meg idöd kimegy az ablakon szakértöre perköltségre ha belemerülsz, egy 150e ft-os 20onéves autóval kapcsolatban (valami ilyesmi árra emlékszem) aztán vagy tudsz valamit bizonyitani vagy nem, mint egy szerencsejáték kb.
gondold meg van-e ennyi fölös energiäd meg pénzed futni a köröket.
Csekesz2015-01-12 22:33:49 // 49810
Sziasztok!

Egy olyan kérdésem lenne, találokztatok e olyannal (2.4JTD 10V 150LE+Manky) megyek normál tempóval, letiprom, padlógáz, és olyan 4000-res fordulat körül, pontosan nem tudom, mert az utat nézem, kidobja a piros motorhibát, megilyedek, elveszem, rögtön kialszik a visszajelzö is.

Ötletek?
DieselManiaco(NagyVad)2015-01-12 20:59:14 // 49809
hát ezt nem tudom nekem a 45 nullára volt állítva 5cm hez közeli ültetéssel...56 -ot nem tudom...
Stringwalker2015-01-12 20:29:19 // 49808
Ott a pont. Ez bizony megnyerhető, ha a szakértő is azt állapítja meg, hogy nem hirtelen, azon az általad megtett 140 km-en következett be a károsodás.
Stringwalker2015-01-12 20:27:47 // 49807
Köszi. Szerintem kicsit kevesebb kell, hogy legyen az összetartás.
csokagm2015-01-12 20:01:55 // 49806
Sok sikert kívánok Neked! Nagyon elítélem ha valaki összespórol egy autóra, majd ezek után kiderülnek a turpisságok... Persze mindenki trükközik apróságokkal sajnos, de amiket Te elmondasz az már egészen más. Kitartást hozzá!
DieselManiaco(NagyVad)2015-01-12 19:55:28 // 49805
mit akarsz rajta állítani? összetartást tudsz csak rajta,a többit majd meghatározza a lengőkarok és egyebek állása,ott semmi nem tekerhető,ha a gyárit ülteted. az összetartásnak meg ugyanannyinak kell lenni mint eddig.
vm2015-01-12 19:49:19 // 49804
A szavatosság fogalmát nem érdekli hogy "simán nem tudta...). Az a lényeg hogy az eladás pillanatában fennált-e a probléma, illetve a probléma okozója.
Mr. Z2015-01-12 19:30:08 // 49803
nem vagyok végzett jogás, de hogy bizonyítod, hogy direkt megpróbálta a kocsi valódi állapotát elkendőzni, vagy csak simán nem tudta, hogy ilyen állapotban van, nem kell a tulajnak értenie hozzá ahhoz hogy eladja. Amúgy nem védem meg semmi, azt se tudom ki az, csak szerintem ezt lehetetlen bizonyítani , talán egy néhány éves kocsinál.
Inter156 (il mascalzone)2015-01-12 19:25:55 // 49802
Köszi a választ és jogos ...el kéne gondolkodnom egy új antennán!
Viszont lehet szerelővel csináltatom,mert úgy is kell vinnem futómű beállításra,elnyalta a nyári gumit és a télit nem akarom tönkre tenni,na meg a másik verdát is szerelőhöz kéne vinnem,szóval összegyűlt pár dolog :-)

Ciao és köszi még egyszer :-)
Arno1662015-01-12 18:20:44 // 49801
Sziasztok!

GTV v6 turbo temaban kepben van valaki?
Kuplung kellene, nem valeo, jó árban.

Tovabbá a lökőrúd végére csésze.

Tippetek van merre érdemes indulni, vagy bevált megoldás a fenti, és egyéb "szokasos" v6 turbo gondokra?

Köszönet!!!
Fisher2015-01-12 17:20:16 // 49800
Elég sok jel arra utal, hogy 100km erejéig lett összedobva! De nem ezért, hanem mert a szavatossági törvény érvényesítéséhez kell. Aztán látjuk... Ha per lesz akkor úgyis lesz bírósági szakértő is, aki majd eldönti mi a szitu! Ha peren kívüli egyezség lesz (a hozzáállásból kiindulva nem hiszem) akkor elég a szakvélemény.
csokagm2015-01-12 17:07:11 // 49799
Már ennek érdekében szakértőhöz fordultál hogy kiderüljön történt-e valami turpisság az autóval kapcsolatban?
Fisher2015-01-12 16:58:21 // 49798
Nem néztem, de majd hétvégén! Bár szerintem komoly gond van a motorban! Ahogy írta Stringwalker is, szerintem az a szitu van! Amikor elhoztam a kocsit akkor tett bele új gyertyákat, jó is volt... De egyből vidékre mentem vele, aztán hazafelé (140km után) állt le a henger és a turbó is! Szerintem az a szitu esélyesebb, hogy ez is annyit fog elmenni! Gondolom azért kapta az új gyertyát akkor is, hogy menjen amég elhozom... De majd a szakértő kideríti! 😉
TDI752015-01-12 16:24:35 // 49797
Szia! A többi gyertya hogy néz ki?
Csak egy tipp.

Ha mindegyik ennyire genyás akkor még a turbó is belenyomhatja a szívósoron keresztül az olajat.
Stringwalker2015-01-12 16:22:23 // 49796
Tud e valaki (156 2.,0 Ts 2000-es évjárat) gyári futómű beállítási adatokat? A konkrét kérdés az, hogy a 4 cm-es ültetés után milyen beállításokat kell alkalmazni?
Stringwalker2015-01-12 16:19:05 // 49795
Mi ezen 156 2.0Ts-nél most estünk át. Ette az olajat 1,2 l/1000 Km. kísérletezgettünk szelepszár szimeringezés, sűrűbb olaj( ennek már úgy is mindegy címszóval). A gyertyák úgy néztek ki mint a tiéd. Amíg a gyertya tele nem rakódott ment az is mint a nyíl, de ez csak pár száz kilométerig volt így. A vége az lett, hogy most épp motorcserénél tartunk. A hibás motor még nincs szétkapva, így konkrétumot csak két hét mulva trudok mondani, akkor szedem szét a régi motort. A lényeg az, hogy a szelepszár szimeringezés nem oldotta meg a problémát.
Fisher2015-01-12 14:43:11 // 49794
Sziasztok!
Ide is bemásolom, hátha valakinek van valami ötlete...

Nos, ma eljutottam oda, hogy volt időm ránézni a 6-os hengerre ami nem megy... Hát valószínű ez volt az oka:

Kicseréltem és láss csodát, megy minden henger, tölt a turbó (most, hogy mindhárom henger tölti), megy mint a szélvész! De nem hiszem, hogy hosszú életű lesz, mert a kivett gyertyán annyi friss olaj volt, és gyönyörűen füstöl kéken mint az állat az új gyertyával! Gondolom igen jelentős olajmennyiség jut a hengerbe, ami ezt a gyertyát is kinyírja hamarosan... Ötlet? Kuka az egész motor? Gyűrű vagy szelepszár szimeringen is kaphat ennyi olajat?
redlbalazs2015-01-12 07:21:47 // 49793
Hello. Én Ugyanitt tartok...de ha melegebb idő van nekem elindul...olvasd vissza a forumbejegyzésem,leirtam hosszan miket is csinál és milyen hibákat dobott ki
A hozzászólásokért az Alfa Amore készítői nem vállalnak felelősséget.

Jelentem a moderátornak