Fórum >> Műszaki-szakmai topicok >> Szerelőműhely
BF1562005-06-30 18:04:57 // 6537
	Az az ellenállás az 1-es fokozatot kapcsolja, ha tönkre megy akkor rögtön a kettes kapcsol!
Nekem tavaly mikor klímával araszolgattam nem bírta hűteni a motort a venti és én is hasonló képpen be voltam szarva!
Elmentem egy klímáshoz aki rögtön azt tanácsolta, hogy mossam ki a hűtőt! De ne magas nyomású mosóval, mert lazán szétkapja a lamellákat! Mondta vegyek bogár lazító spray-t (csavar lazító után szabadon:), fujjam be és mossam ki slaggal, 3-4-szer egymás után. És csodák csodája minden jó lett utána!
Probáld kimosni!!!!!!
	
Slowfeet2005-06-30 18:03:27 // 6536
	Baromi jó ez, én is csinálénám, de nem merek hozzányulni. Gondoltam veszek egy régi alfát, pl egy sprintet, 70 ezerér, azátn kipofozom, de hiába manuál, se szeszám, se mani, de ha lenne is, még ahhoz is súlyos lé kéne, hogy legyen aknám, emelőm, meg méretes garázsom, pedig esküszom építenék egy rallycross sprintet, naon durvára....:)
	
a2005-06-30 17:59:57 // 6535
	Nekem 91-ben volt az első autóm. Egy ősöreg germanoid 1,5d autónak látszó tárgy képében :)
Utána jött soksoksok másik, mire idáig elértem :)
Én anno 3-er bimmereken tanultam a "barkácsolást", amit 5-eren tökéletesítettem :)))
Első komoly szerelésem az volt, amikor haverom ősöreg audi 80 1,6 karbisát nem vállalta gyűrűzni a szerelő, és én meg haverom nekiestünk szétszedni, hogy majd mi megcsináljuk :)))
2 hét alatt lett kész, napi 8 óra "munkával" :))) Pontosabban csak fejvakarással, meg manuálleséssel :)))))
Utána a hátsó lengéscsillapító csere már gyerekjátéknak tűnt :)
	
bb182005-06-30 17:52:34 // 6533
	én azzal kezdtem valaha 84-ben, meg hát ugye abban az idöben mi más is lett volna? versenyeztem is vele még a klasszikous turaversenyeken.
	
a2005-06-30 17:47:38 // 6532
	Mondok egy vicceset: a lada nekem kimaradt az életemből :)
Pontosan nem teljesen, mert volt 2 is, de elég gyorsan mentek is a háztól, elvitték az oroszok anno jó pénzért :)
	
bb182005-06-30 17:44:09 // 6531
	világos. a ladának volt olyan átalakitoja amire a két gombát fel lehet rakni egymás mellé, és ezzel kész a tuti.
	
a2005-06-30 17:16:58 // 6530
	Ja, max az... de én azért szeretem, hogy legyen 2 külön gombán, ha már van, hogy ha a mutatós bedöglik (mert azért általában az szokott), a kapcsolós jelezzen, ha baj van...
	
bb182005-06-30 17:00:22 // 6529
	ebben az esetben csak a figyelemfelhivás semmi más.
	
a2005-06-30 16:37:58 // 6528
	Paco te ááááááállat ;DDDDDDDDDDDDDDDDDDD
Morzsi kutya :DDDDDDDDDDDDDDDDDD
	
Paco2005-06-30 16:24:19 // 6527
	A reléről elég könnyen, lehúzod a tekercsről a vezérlést, és direktbe megkapcsolgatod 12 volttal.  Ha kattan akkor jó. Ha felpörög a venti akkor az is jó. HA csak kattan,de nem pörög fel akkor a kettő között bibi van.  Azt pedig, hogy a motronic ad-e neki vezérlést.  nos csak úgy ha túlmelegíted a motort.  Nekem 110 foknál kapcsol be.
	
a2005-06-30 15:42:34 // 6525
	Hát ha 90 foknál kapcsol, akkor működik :))))
	
kertecs2005-06-30 15:09:38 // 6524
	Lassan talán összeáll bennem a kép a rajz alapján. Egy ilyen kapcsoló reléről, hogyan tudom a gyakorlatban kideríteni hogy mükszik-é? Ki lehet mérni?
	
kertecs2005-06-30 14:54:57 // 6523
	Akkor a "2nd speed" kapcsolásáért mi felel? Látok a rajzon egy 2nd speed relay-t, amibe a motronic-ból megy két vezeték. Ezek szerint Ők?
	
a2005-06-30 14:34:01 // 6522
	Az a kis izé a kisfokozat kapcsolója... És igen, az 1,8 16v-ben van. Már csak azért is vagyok biztos benne, mert a 156 1,8 16v-ből, amit bontunk épp, az enyémbe ugrott át ez az alkatrész, mert nekem össze volt égve már :)
	
kertecs2005-06-30 14:28:40 // 6521
	Közben mégis megtaláltam a kapcsolási rajzokat. Már csak olvasni kéne tudni a sok vonalból...
Olvastam Paco tegnapi tanácsát Thomika-nak: "a multiméter a barátod" Próbálok barátkozni a gondolattal : ))
	
kertecs2005-06-30 14:12:09 // 6520
	Sziasztok!
Hiába nézem hiányos angol tudásommal a manual-t, nem találom meg a hűtőventilátoromról a dolgokat... A ventilátor házában van egy (talán terhelő ellenállás) tekecs, rámenő két szállal. Ez mit szabályoz? Az 1.8 16V-ban két sebessége van a ventilátornak? Ezekben a nagy melegekben a vízhőfokom város+ utána Mecsek utakon elmegy majdnem 110 fokig is, az olaj is 100 fölött van ilyenkor már, persze megy a klíma, négyen ülünk benn... 
Nem tudom normális érték-e ez? Túl sok hengerfejes autóról hallok mostanában. A venti rendesen kapcsol 90 körül, de elindult az agyam, hogy lehet nem megy a magasabb fokozat. (pláne nem is vagyok benne biztos, hogy van : )))
Gondoltam a hűtő magasnyomású mosására is, de ahhoz nagyon szét kéne borítani.
Ha van valakinek info-ja, kérem segítsen ez ügyben!
	
a2005-06-30 12:21:30 // 6519
	Cseréltél már? Mert nem szeretem munka... Én a 64-en megcsináltam, amit kellett, de bocsi, de másén nem vállalom...
Amire szükséged lesz: satu, fűrészlap, nagykalapács, meg valami, amivel kiütöd. A ki-beszerelés az egyértelmű.
	
a2005-06-30 12:19:28 // 6518
	Hát akkor passz... én azt hittem, hogy minden TS mocinak van lambdája már...
De ha a CO rendben, a fogyis nem nőtt, és az olajat sem eszi, akkor ne aggódj miatta...
	
a2005-06-30 12:16:56 // 6517
	Hehehe de vicces ma a kolléga :)
	
a2005-06-30 12:15:56 // 6516
	Valami ilyesmi a lényege annak is, amit én mondtam. 
De akkor, ha egy gombán van a műszer és a lámpa, akkor mi értelme a kettőnek?
	
András bácsi2005-06-30 11:01:20 // 6514
	Mexállott... Bár a lengőkarok cseréje nem porblémás, ha nincs összerohadva a csavar. A szilentcsere viszont utálos dolog. Legalábbis nekem.
	
TtK2005-06-30 10:56:48 // 6513
	Ciao Alfisti!
Ma délután gazdagabb leszek 6 hátsó futómű szilenttel. Érez magában valaki hajlandóságot, hogy segítsen nekem őket kicserélni? :)
Van még egy alsó és egy felső lengőkarom is..:)
	
Kösz, ismerem. De miért is kellene ez nekem? :))
	
Thomika2005-06-30 08:06:29 // 6511
	Sele:
 Itt a táblázat
	
tom1642005-06-30 01:19:22 // 6510
	Tényleg nincs lambda, alapból kat. nélküli a gép.
Akkor ne aggódjak a kormos kipufogó miatt?
	
Ékszij2005-06-29 23:21:25 // 6509
	Sziasztok!
Az gáz hogyha ráadom a gyujtást 156-osomon és a klimavisszajelző 8-at villan aztán elalszik? Amúgy a klima műkszik rendesen.
	
Thomika2005-06-29 23:18:42 // 6508
	kösz a bíztatást! :)
	
Thomika2005-06-29 23:18:06 // 6507
	Megnéztem őket! köszi, holnap jobban átböngészem,aztán szólok mi legyen!:)
	
Thomika2005-06-29 23:14:19 // 6506
	Jól van :) Mert elvileg a 2 ablakemelő motor külön van relézve,nem?! Vagy legalább egy biztosítéknak lennie kell..
	
Thomika2005-06-29 23:13:14 // 6505
	még nem néztem, nemrég értem haza az autószerelésből.. a Sprintet bütyköljük SN-nel :)
	
András bácsi2005-06-29 23:08:17 // 6504
	A fő biztosítéktáblán is van ablakemelő-bizti, valami ablakemelő-szerű jelzés van alatta, könnyen megtalálod. De szerintem ne nagyon bízz benne. A mienkében a bal oldalon a negyedik ablakemelő-motor van benn. Kb. évente egy darab.
	
Paco2005-06-29 23:06:15 // 6503
	A manualban viszont benne van, szóval ne aggódj :)
	
András bácsi2005-06-29 23:05:09 // 6502
	Kormánytól balra fent van az ablakemelők vezérlőpanelje. Mailt megkaptad egyébként?
	
Thomika2005-06-29 23:04:02 // 6501
	nincs se relé,se egyéb katt. Kerestem a biztosítékot, vagy relét, de nem találtam....a könyvében sem tesz említést az elektromos ablakról :(((
	
Thomika2005-06-29 23:02:49 // 6500
	tudom, de mint mikor már szétszedtük, kiderült,hogy SN-é lemerült, én meg ügyesen otthon hagytam...de holnap itthon egyedül is megtudom nézni a kapcsolónál...jobban nem akarom újra szétszedni...
	
Thomika2005-06-29 23:01:34 // 6499
	Sehol Semmi!! Se kattanás, se zümmögés...
	
András bácsi2005-06-29 22:59:12 // 6498
	Ha csak egy relé-kattogást hallasz, akkor behalt az ablakemelő-motor. Gyakori. :-( Viszont pl. a Tipoé is ua, tehát nem horror árú. Szétszedéssel lehet próbálkozni, de mivel egy golyósor hajtja a rugószerűséget, nem láttam még embert, aki összerakta volna...
	
Paco2005-06-29 22:57:19 // 6497
	Multiméter a te barátod :)
	
Slowfeet2005-06-29 22:53:41 // 6496
	motor zümmög, ha gombozol?
	
Thomika2005-06-29 22:52:36 // 6495
	Paco mester:  
 Sőt bárki aki segíteni tud!!
 Miért van az,hogy a jobb oldali ablakemelő egyáltalán nem megy, egyik oldalról sem, pedig a kapcsolókban van áram (gondolom én,mert világított a kis ablak jel a gombon)??!! SN-nel este szétszedtük,hátha csak elcsúszott a csatlakozó,de látszólag minden rendben van. Mi lehet a gond??
	
Paco2005-06-29 22:15:03 // 6494
	21 évesen én most vettem le először a karbikat a mociról...
Te most vetted le először. És más? :-P
	
veteranviking2005-06-29 21:51:21 // 6492
	
	
granturismo2005-06-29 19:16:48 // 6491
	Sziasztok.
Valaki ajánlotta ezt a Kertész utcai generátor, -önindító felújító műhelyt. Na kipróbáltam. Nagyon elégedett vagyok! Szép, igényes munka, tiszták, ár megfelelő. A felújítás tartalmazta az esztétikai megújítást is megpucolva festve, mintha új lenne. Jár még hozzá egy kártya ami 10% kedvezményt az a következő vásárláskor+ a generátor önindító otthoni beszerelése után várnak az autóval együtt egy ellenőrzésre (töltő, indító rendszer) Ez is ingyenes.
Melegen ajánlom. Ritka ma az ilyen.
	
bb182005-06-29 16:22:31 // 6489
	a két gomba másként mükszik, az egyik csak kapcsol, a másik folyamatos jelt ad. ezért szok kettö lenni, de láttam olyat is hogy egy gomba a müszernek és a müszerben van a lámpa érintkezője a mutaton.
	
Jogerős2005-06-29 16:19:16 // 6488
	Köszi, azt hiszem mindent tudok. Sőt... :-)
	
