Fórum >> Műszaki-szakmai topicok >> Szerelőműhely
Vega2005-07-11 15:03:24 // 6933
Honnan van az info? Elkepzelheto ,hogy en tudom rosszul, jo pap is holtig tanul de 10:1 kompresszio viszonynal a 15-16 baros vegnyomas az majdnem ,hogy ki van zarva!!!!!!!
Max 2-3 barral szokott nagyobb lenni a vegnyomas mivel az osszenyomott levego melegszik igy nagyobb lesz a nyomas mint amennyi a kompresszio viszony...16 bart en nagyon sokallok...13 max 14 bart el tudok kepzelni...tobbet nem....
10 bar mar nagyon halovany, elgyengult motor parosul hozza...az alatt meg ha elindul is szerencsed van...de az mar huzos olajfogyasztast feltetelez, kiveve ha nem ponkretan henger vagy gyurukopasbol fakad a kompresszio csokkenese!
Ma voltam a sracnal, csutortokon reggel 8-ra kell vinnem..akkor derul ki a dolog...mar most szettep az ideg mert tudom ,hogy valami nagy gixer lesz vele...de kurvara nincs kedvem most ezzel is baszakodni ,hogy legjobb esetben is meggyuruztessem az autot!!!!
kertecs2005-07-11 14:41:12 // 6932
Ahogy bb18 írta ki lehet. Nekem a comp kidobta, de a szerelő rámért műszerrel, és abból is látta hogy a szonda fűtése van behalva.
A fórumon olvastam ezt anno valakitől:
"Lambdát ki tudod úgy mérni, hogy átszúrsz két tűt a jelvezetéken, és járó motornál méred a feszültséget. Pontos értéket nem tudsz mérni, mert a lambda gyorsabb mint a műszer, de 0.15 és 0.9 V között kell ugrálnia. Ha kevesebb mint 0.15V vagy több mint 0.9V akkor tutira hibás a szonda."
a2005-07-11 14:27:43 // 6931
A gyertya helyén mérték?
Mert akkor a 2,0 16v TS-nek 15-16 között van a gyári szintje, 10 alatt már szarnak mondható, 7 alatt már el sem indul. Az átlag az a 14-15 közötti érték.
bb182005-07-11 14:27:27 // 6930
ki lehet mérni csak az értéket kell tudni. van hozzá müszer is spec-ben.
bb182005-07-11 14:25:42 // 6929
a gyárinál lehet jobb is. az nem baj.
a2005-07-11 14:25:25 // 6928
Semmi... a benzinmutató nem pontos.
Nálam a 72 liytós tankba 35 lityó van még, amikor először kivillan a lámpa. 25 lityónál tartósan ég.
Szóval a tank 1/3-a tartalék :DDD
zee2005-07-11 14:08:22 // 6927
Itthon multival nem lehet kimérni?
zee2005-07-11 14:07:22 // 6926
Nálam a gyári étréknél van alacsonyabb beírva mért értékre.Nem értek hozzá azért kérdem.Agyári magasabb, a mért az alacsonyabb?
Vega2005-07-11 13:30:11 // 6925
Ez valoban igy van...de ez viszonyitasi alapnak tokeletesen megfelel...tudjuk ,hogy egy egeszsegs motornak mit kell tudnia vegnyomasra...11-12 bar es akkor nagy valoszinuseggel egeszseges a motor!!! Ha ezek nem stimmelnek akkor johet a vesztesegmeres, hogy konkretan feny deruljon a turpissagra!
bb182005-07-11 13:19:50 // 6924
a kompreszziomérés csak hozzávetöleges érték. valahol már irtam a veszteségmérésről az az igazi!
kertecs2005-07-11 13:17:42 // 6923
Mivel katalizátoros (üzemmeleg rendszernél) 0,00% a jó érték. Ha elment a szonda akkor a CO jelentősen megemelkedik, de a tuti ha kimérik a szondát multimeter-rel.
A zöldkártyán rajta van egy gyári érték. (nekem 0,3)
Vega2005-07-11 13:12:32 // 6922
elso szerias (150 lovas) 2.0 Ts-nek 0,5 az alapjarati es 0,3 az emelt uresjarat....a 1.4 is hasonlo lehet...ezeknel a mert ertek alacsonyabb szokott lenni...ha kiment a lambda akkor ennel joval magasabb CO-t fogsz kapni...
wwwSentinelwww2005-07-11 12:53:40 // 6921
Valakinek nincsenek adatok egy 156 1.6 Ts vezérléséről? cd vagy ilyesmi.
zee2005-07-11 12:45:08 // 6920
TárSak
Szükségem lenne 1.4TS motor mért CO adatára.Szerintem kiment a lambdám...
Köszi
Valszeg termosztát függő a folog.
Vega2005-07-11 00:45:35 // 6917
Ugy van, a ketto nem ugyan az!
A 16 bart nem tartom valoszinunek! Nem naon van olyan benzin aminek ne gyulne meg a baja 16 baros suritesi vegnyomassal...az legalabb 14:1 kompresszio viszonyt jelenrtene...az rengeteg...NAGYON!!! kihegyezett motoroknal sem szokas ekkora suritsi viszonyt hasznalni...Egy jol osszerakott egeszseges motornal nem szoktak 12 barnal angyobb vegnyomast merni...kizartnak tartom...Nem lehet ,hogy diesel volt? :))) Abbol is valami kopottabb szar :)))
Itt van elottem egy 2000-es katalogus, Opel Vectra 2.0 16v suritesi viszony 10,8:1 ami kb. 12 bart jelent vegnyomasra...na de nem 16 :))) 2.0 DTi vectra 18,5:1 az meg mar tul sok 16 barnak! Nem kizart ,hogy meg volt piszkalva a hengerfej de akkor nem egy ECO motort fognak szetfabrikalni ,hogy kisajtoljanak belole par lovat...
A szerelo srac akihez hordom egy 2.0 galantot csinalt meg...a sajatja a gep...tulmeretes dugok...de az meg nem is jelentene olyan nagy pluszt...ellenben 15,5 a vegnyomas a hengerekben....persze ez nem veletlen :))) gyarilag ilyen nincs!!! Majd megkerdezem ,hogy hogy all a benzinnel, kopog e neki...vagy muszaj nagyobb oktanszamu benyat tankolnia.
Egyebkent teljesitmenynoveles szempontjabol jo kiindulasi pont a suritesi viszony novelese...0,1 bar novekedes 0,75 LE tobbletet okoz...ez kb. egy 2000 ccm-es motorra igaz..es csak atlag!!!!! 20-25 lovat ugy lehet elovarazsolni a gepbol ez alltal mint a huzat, kulonosebb problema nelkul! Es marha koltseghatekony megoldas...ja es ami hab a tortan ,hogy azonos vezetesi stilus mellett nem keves fogyasztascsokkenes tapasztalhato!!!
Neked mennyit mertek?
Tominak meg uzenem ,hogy azert mert 16v attol nem torvenyszeru ,hogy nagyobb a vegnyomas....joforman semmi koze a ket dolognak egymashoz..
Thomika2005-07-10 23:08:33 // 6916
Átböngésztem a manual-t,megtaláltam az ablakhoz tartozó leírást! :)) Holnap megnézem, mit tudok tenni...jobbik esetben csak kiment a biztije...
Thomika2005-07-10 23:07:04 // 6915
jahhh,ok,akkor bocs,hogy belepo...tam ! :))))
Tommaso 1592005-07-10 22:58:41 // 6914
Koszi a segitseget,remelem meggyogyul!
Cacho2005-07-10 22:52:48 // 6913
Nem egészen, csak sokan annak nevezik a sűrítési végnyomást, amit mérni szoktak. Asszem Vega kolléga is kitért rá, hogy a kettő nem ugyanaz.
Thomika2005-07-10 22:48:29 // 6912
miért nem arról beszéltünk?? A kompresszióviszont kérdezted,nem?!
Thomika2005-07-10 22:45:35 // 6911
Vazz, el is feljetettem,hogy van olyanom! :))))) Köszi,hogy emlékeztettél rá! :))
Thomika2005-07-10 22:44:47 // 6910
ohh, köszi Fiúk! :) Akkor kedden olajcs. után menézem,aknából kicsit könnyebb hozzáférni!
Paco2005-07-10 22:34:42 // 6908
A jobb hátsó ülés alatt a kasztnin kívül a tank előtt egy henger alakú bizbasz.
Paco2005-07-10 22:33:49 // 6907
Mi lenne ha a változatosság kedvéért bele is néznél a szerelési doksiba amit adtam neked? Benne van, hogy hol van a relé..... Ha meg nem akarod megnézni, hanem kísérletezni szeretsz akkor miért kérted? :-P
Cacho2005-07-10 22:31:57 // 6906
De az a kompresszió, amit Te mondasz.
Cacho2005-07-10 22:31:05 // 6905
Nekem a jobb hátsó ülés magasságában van az autó alján, egy műanyag takarólemez van alatta.
Paco2005-07-10 22:26:26 // 6904
A pillangószelep szabályozza. Az LMM a nevéhez méltóan: méri. :-P
Thomika2005-07-10 22:21:32 // 6903
Cacho:
Bár nekem 8 voltos van,és 1:10,5 az arány! A 16V sem lehet sokkal több!
Thomika2005-07-10 22:20:13 // 6902
oszt hunn van az elrejtve??? :) tudom nagyon amatőr kérdés,de még nem volt időm belemászni a motorba rendesen. holnaptól indul a teljes feltérképezés, meg az apróságok rendbetétele!
perdix1552005-07-10 22:15:24 // 6901
Thomika: Tseréld ki a benzinszűrőt, érdemes, nekem is rángatott néha korábban,cseréltem és azóta jó. Cseréld te is! Üdv: Perdix155
Cacho2005-07-10 22:10:05 // 6900
A srácok akik csinálták mértek egy ecotec 2,0 16v vectrát és annak 16 volt mindegyik hengerében. Az enyém ettől igen messze állt, de én ezt nagyon sokallom.
Thomika2005-07-10 21:55:03 // 6899
A légmennyiség mérő tul képpen mi jót is csinál azon kívül,hogy méri a beáramló levegő mennyiségét??Gondolom, szabályozza is,nem?!
Thomika2005-07-10 21:53:14 // 6898
Paco:
Most találtam meg este,hogy a kormány mellett balra a fényszóróállító gomb borítása allatt is vannak relék,meg biztik!! holnap megnézem,hátha megtalálom az ablakemelő reléjét v biztosítékját... Szeretném,ha beindulna a jobb oldal is végre!!
Vega2005-07-10 21:53:11 // 6897
Na az engem is erdekelne!!!
A kompresszioviszony az 10:1-hez! A suritesi vegnyomas az ennel termeszetesen nagyobb egy kicsivel, valahol 11:1-hez es 12:1-hez kozott kell lennie.
Ez az amit kompressziomeres cimszo alatt a szervizekben vagy autoszerelo muhelyekben megcsinalnak neked.
Egyebkent nevetni fogsz de pont holnap nezetem meg en is. Nagy a gyanum, hogy nagyon szar ertekeket fogok kapni valamelyik hengerben, ne adj Isten 2 hengerben! Este megmondom neked ,hogy nalam mennyi volt. De 11:1 hez kornyeke az tokeletes...akkor nagy baj nem lehet!
Thomika2005-07-10 21:51:03 // 6896
Benzinszűrőt vszínűleg nem árt majd kicserélni.....köszi az 5leteket! :))
Thomika2005-07-10 21:50:24 // 6895
Lambda OK múlt héten sz.gépen néztük! De miért csak ritkán csinálja?? Semmihez nem tudom kötni...
granturismo2005-07-10 20:17:22 // 6894
Szia Robesz:-)
Robesz72005-07-10 20:03:29 // 6893
szerintem nem kell izgulni, ilyen a műszer.... meg kell szokni és megtanulni.
az enyém ilyen: ha teljesen tele, akkor kb 140 km-nél mozdul meg a mutató, 300 km körül van félen, és 400 km körül negyeden. Innen még általában 200 km-t megy el. Szóval nekem is a fél és negyed közt kb 90-100 km van.
zee2005-07-10 19:53:37 // 6892
TárSak Help!
Félig tankoltam az autót, 90km megtétele után egy egész osztásnyit esett a benyaszint jelző,kiszámolva ha valóban 51 lityi a tank akkor kb 12,5 Liter.DE könyörgöm ez egy 1.4TS 146.Mi lehet a gond?Lambdaszonda,injektorbeállítás vagy mi?!Pontos a műszer,kinek milyen tapasztalata van?Kérem segítsen valaki mert nem győzöm zsével!!!!Köszi.
Paco2005-07-10 19:22:57 // 6891
Lambda, LMM, alapjárati szelep. Ezek közül bármelyik
András bácsi2005-07-10 17:36:06 // 6890
Szedd ki az alapjárati motort, mosd ki féktisztító, vagy kontaktsprayvel. Ha nem változik, kérj kölcsön egy másikat. Szerintem csak ezt követően lépj tovább. A torlótárcsás légtömegmérőre ez nem jellemző, az üzemanyagszűrőnek sincs sok köze hozzá (bár azért érdemes kicserélni, nagy valószínűséggel még a gyárival fogsz találkozni.). Aztán még a gyújtásra gyanakodnék...
Cacho2005-07-10 17:30:38 // 6889
Nekem is nagyon szórakozott már az alapjáratom. Volt, hogy 2800-ig felment. Légtömegmérőt én is kipucoltam, de semmit nem változott. Aztán egy haverom ötletére (egy Dedrában ugyanezt a problémát a benzinszűrőcsere oldotta meg) kicseréltem a benzinszűrőt. Ez volt tegnap, kb 120 km-t mentem azóta, eddig egyszer ingadozott csak (azt is csak olyan 1500 körül és egyből visszaállt normálisan), de nagyon sokat javult. Sokkal gyorsabban ejti vissza a fordulatot alapjáratra.
Ez egy 155 2.0 TS 16v.
Thomika2005-07-10 17:10:43 // 6888
Srácok!
Help Me! 155-ben üzemmelegen néha elkezd ugrálni az alapjárat, kb 800-1000ig mászkál,aztán abbahagyja, később megint előjön.. mi okozhatja? Most fogok légszűrőt cserélni(jelenleg vmi sportlégszűrő van benne), meg kifújom a légmennyiségmérőt. szerintetek ez segíteni fog?
Cacho2005-07-10 16:29:03 // 6887
Ki tudná megmondani, hogy egy 2.0 TS 16v motorban mennyinek kell lennie a kompressziónak (vagy sűrítési végnyomás, vagy miarák) gyárilag és mennyi a még elfogadható?
Saughassy2005-07-10 13:04:49 // 6886
Furcsa... igaz nekem peldanak csak a sajat 75osom van. Ellenpeldakent meg az unokatestverem VW Ventoja, ami 90-110 kozott rohangalt folyamatosan. :)
Nálam 90 fok után egyértelműen nyitott, visszhült majd újból melegedett és így tovább egészen addig amíg így tudta szabályozni a hőmérsékletet. Ha ez már nem segített akkor jött a ventillátor de igazán 90 fokon sose állt vagy több volt vagy kevesebb de szépen lehetett látni mikor nyit a termosztát. Persze előtte kisakkoztam a gumi csövek vizslatásával. Igaz ez már nem a gyári termosztát volt !
Saughassy2005-07-10 12:26:17 // 6884
Igazabol en mar csak akkor tudtam kovetni a termosztat munkajat, ha szar volt. :) Normal esetben tehat nem varosban araszolva, egyszer felkuszik 90 fokra es onnan meg nem mozdul, hiszen folyamatosan szabalyozza a huto mukodeset, nem digitalisan. Ha kiteresek vannak, akkor csak amiatt lehet, hogy a hutovel magaban mar nem tudja megoldani a feladatot es rakapcsolja a ventilatort. Erre viszont egy jo huto es motor eseteben csak araszolas kozben kerulhet sor, mondjuk dugoban.