Fórum >> Műszaki-szakmai topicok >> Szerelőműhely
csocsi2007-08-01 19:42:01 // 16787
	Akkor nem volt szerencséd vele. Nekem amit hoztak az tökéletesen működik, ősszel lett beletéve. Azóta télen-nyáron 90°C-on áll a mutató legtöbbször.
	
TIbor2007-08-01 19:39:03 // 16786
	Hát alvázszám alapján ez jó az enyémhez, eper-es cikkszám minden stimmel, csak épp nem működik rendesen, pedig olasz gyártmány de abból a gyengébb Facet !
	
Bálesz2007-08-01 18:00:51 // 16785
	Sziasztok!
'99-es évjáratú 146 1.6 TS a masinám. 170.000 Km van benne. A kérdésem: A totalcaron a népítéletben olvastam a 146-ok egy olyan mondatot, hogy rossz volt a katalizátor és ezért sűrűn bekrepált a lambdaszonda. Nekem a gépben tavaly dec. 1-én cserélték és most újra játszik a fordulattal néha a kis hamis. (gondolom az LMM-nek is lehet bánata, de...) Érdekelne a véleményetek. A masinának vezetett szervízkönyve van és nem írja a kipufogó rendszer cseréjét én meg ezt nem ejtettem meg, de akkor lehet, hogy így visszaköszön a rossz katalizátor? ..!
Csak, mert unom, hogy az ITÁLIAI ménes nem bír vágtázni a germán igás lovak miatt... és ez kezd bosszantani egy cseppett... :(
	
'99-es évjáratú 146 1.6 TS a masinám. 170.000 Km van benne. A kérdésem: A totalcaron a népítéletben olvastam a 146-ok egy olyan mondatot, hogy rossz volt a katalizátor és ezért sűrűn bekrepált a lambdaszonda. Nekem a gépben tavaly dec. 1-én cserélték és most újra játszik a fordulattal néha a kis hamis. (gondolom az LMM-nek is lehet bánata, de...) Érdekelne a véleményetek. A masinának vezetett szervízkönyve van és nem írja a kipufogó rendszer cseréjét én meg ezt nem ejtettem meg, de akkor lehet, hogy így visszaköszön a rossz katalizátor? ..!
Csak, mert unom, hogy az ITÁLIAI ménes nem bír vágtázni a germán igás lovak miatt... és ez kezd bosszantani egy cseppett... :(
csocsi2007-08-01 17:48:20 // 16784
	Az autósboltban valami utánygyártott volt, 10k-ért.
Hát az nagyon nem jó :((((
Nekem az alvázszám alapján hozatták meg.
	
Hát az nagyon nem jó :((((
Nekem az alvázszám alapján hozatták meg.
TIbor2007-08-01 17:00:31 // 16783
	Szia !
Milyen gyártmányút tettél bele ?
Tegnap kb 20 fokban 17 km után is max 70 fokos volt a vizem, ez nem jó :-((((
Csere lesz asszem BEHR-re !
	
Milyen gyártmányút tettél bele ?
Tegnap kb 20 fokban 17 km után is max 70 fokos volt a vizem, ez nem jó :-((((
Csere lesz asszem BEHR-re !
Csabo222007-08-01 15:29:52 // 16782
	Rendben, köszi még1szer
Holnap délelőtt lekapom a leömlőt, és viszem is a Janó kipuffhoz.
	
Holnap délelőtt lekapom a leömlőt, és viszem is a Janó kipuffhoz.
Csöri2007-08-01 14:59:28 // 16781
	A hegesztés a megbízhatóbb.
Sajna ez típushiba a 147-en.
	
Sajna ez típushiba a 147-en.
süsnye2007-08-01 14:49:29 // 16780
	sztem hegesztés a tartós és biztos megoldás
	
Csabo222007-08-01 14:37:31 // 16779
	Köszi srácok.
Reméltem, h nem kell hurcolásznom, időpontot 1eztetni, stb...
Láttam nemrég egy spéci pasztát ami alkalmas a kipuff ragasztására is. Ne tegyek azzal előbb 1 próbát?
	
Reméltem, h nem kell hurcolásznom, időpontot 1eztetni, stb...
Láttam nemrég egy spéci pasztát ami alkalmas a kipuff ragasztására is. Ne tegyek azzal előbb 1 próbát?
Ferke2007-08-01 14:32:22 // 16778
	(Csigalassú vagyok ma.:))  )
	
Ferke2007-08-01 14:31:35 // 16777
	Sztem ez nem tömítés lesz, hanem maga az öntvény. Lehet elvileg hegeszteni, viszont akkor már tömítést is cserélj.:)
	
Csöri2007-08-01 14:27:20 // 16776
	Nem a tömítésnél, hanem a hegesztésnél fúj ki. Egy ügyes kipuffos meg tudja csinálni, de le kell venni a leömlőt hozzá.
	
Csabo222007-08-01 14:25:58 // 16775
	
	
swan2007-08-01 13:37:35 // 16774
	Valszeg kontakt hiba! Meg kellene keresni a jeladó csatiját. De azt nem tudom 56-ban hol van. Talán jön valaki 56 tudor és megmondja.
	
Epy2007-08-01 11:51:28 // 16773
	nem tudtok esetleg egy szerelőt akit fel tudnék hívni?
	
Epy2007-08-01 11:43:54 // 16772
	Igen biztos, mert a múltkor sortömítés cserénél kijött a tőcsavar is aztán a furatból jött egy kis olaj is.
	
Alfimi2007-08-01 11:35:44 // 16771
	Sziasztok ma reggel azt vettem észre hogy nem működik a kilóméterórám,meg sem mozdul a számlálósem megy.Valaki seggitség!!!
	
süsnye2007-08-01 09:10:34 // 16770
	Na, aztán még lenne kérdésem, gondoltam inkább itt teszem fel, mert a 155 fórumban sok a komolytalan ember. :)
Két jelenséget írok, mert lehet összefügg.
1. Hidegindításkor, felmegy a fordulatszám 1000re, majd egyből visszaesik 600 körülre, aztán pár mp alat összeszedi magát és addig elég egyenetleneül jár. Néha az rpm mutató is elég érdekesen "ráng" hirtelen nagyokat ugrik ilyenkor, de hang alapján az rpm nem változik ilyen hirtelen. (Lehet, h az érzékelő szívózik?)
Az alapjárati motor már 2x lett pucolva (legutóbb tegnap előtt), ill. az LMM is lett tisztítva (régebben), de az sem hozott változást. Az alapjárati motort kimértem, amikor kivettem tisztításra. Az 1-3 lábakra 26ohm-ot, a 2-3 lábakra 13ohm-ot ír a manual. A mérés szerint az 1-3 az nekem 25ohm, a 2-3 pedig 13ohm. Igazándiból nemtom, ezek milyen ellenállás értékek, de a manual szerint ha vmelyik nem stimmel, akkor csere (télleg cserélni kéne ? ). Egyébként a benne lévő "szelep" is mozog rendesen, nem szorul, nem akad.
2. Szintén hidegindítás után, amikor elindulok vele (tehát van terhelés a motoron), akkor 1600-1800rpm (minden fokozatban, talán rükiben nem, de rüki közben nem szoktam az rpm-et nézni :) ) között érezhetően megtorpan, aztán felette megy normálisan, nincs torpanás. Amikor bemelegszik, akkor valamelyest csökken ez a torpanás ebben az rpm tartományban,de továbbra is jelen van.
Lambda szonda (amire gyanakodtam) nem okozza sztem, mert most lett beépítve (eddig nem volt benne), és nem hozott változást, annak ellenére, h a szonda jó. A HF nem rég lett rendbe rakva (szelepek, tömítések stb), de ez sem hatott a jelenségre.
Szal, van vkinek vmilyen tanácsa, h merre induljak? Esetleg benyaszűrő csere?
	
Két jelenséget írok, mert lehet összefügg.
1. Hidegindításkor, felmegy a fordulatszám 1000re, majd egyből visszaesik 600 körülre, aztán pár mp alat összeszedi magát és addig elég egyenetleneül jár. Néha az rpm mutató is elég érdekesen "ráng" hirtelen nagyokat ugrik ilyenkor, de hang alapján az rpm nem változik ilyen hirtelen. (Lehet, h az érzékelő szívózik?)
Az alapjárati motor már 2x lett pucolva (legutóbb tegnap előtt), ill. az LMM is lett tisztítva (régebben), de az sem hozott változást. Az alapjárati motort kimértem, amikor kivettem tisztításra. Az 1-3 lábakra 26ohm-ot, a 2-3 lábakra 13ohm-ot ír a manual. A mérés szerint az 1-3 az nekem 25ohm, a 2-3 pedig 13ohm. Igazándiból nemtom, ezek milyen ellenállás értékek, de a manual szerint ha vmelyik nem stimmel, akkor csere (télleg cserélni kéne ? ). Egyébként a benne lévő "szelep" is mozog rendesen, nem szorul, nem akad.
2. Szintén hidegindítás után, amikor elindulok vele (tehát van terhelés a motoron), akkor 1600-1800rpm (minden fokozatban, talán rükiben nem, de rüki közben nem szoktam az rpm-et nézni :) ) között érezhetően megtorpan, aztán felette megy normálisan, nincs torpanás. Amikor bemelegszik, akkor valamelyest csökken ez a torpanás ebben az rpm tartományban,de továbbra is jelen van.
Lambda szonda (amire gyanakodtam) nem okozza sztem, mert most lett beépítve (eddig nem volt benne), és nem hozott változást, annak ellenére, h a szonda jó. A HF nem rég lett rendbe rakva (szelepek, tömítések stb), de ez sem hatott a jelenségre.
Szal, van vkinek vmilyen tanácsa, h merre induljak? Esetleg benyaszűrő csere?
csocsi2007-08-01 08:44:39 // 16769
	Nekem is ts van, csere óta nekem mondhatni tökéletes a hőfok, beáll 90-re ahogy illik.
	
süsnye2007-08-01 08:34:24 // 16768
	Teeee! :)) Termosztátommal no problem, légtelenítéses-vízmelegedéses projekt még folyóban van, aztán gyühet a vízpumpa. Bár erősen gyanítom, h a vízpumpába ill. a belemenő fém csőben van vízkő rendesen... :( Meg kíváncsi leszek, h műa rotoros van-e jelenleg benne, avagy fém.... :)
	
swan2007-08-01 07:35:27 // 16767
	Nem tudod lefényképezni hogy mi a baj! Akkor lehet hogy itt nálam sokkal okosabbak sokat tudnának segíteni! DE biztos hogy a kipuff tőcsavarjainál folyik? nem lehet hogy valahonnan odacsöpög vagy folyik?
	
Poseidon2007-08-01 01:48:32 // 16766
	Normális állapotban bontottan 280 körül, de még úgy is lutri. Kevesebbért átverés.
Az új motor ára pedig konkrétan 960 ezer Ft.
Ha ezzel kapcsolatban érdekel bármi kérdezz, én most vagyok túl egy motorcserén.
	
Az új motor ára pedig konkrétan 960 ezer Ft.
Ha ezzel kapcsolatban érdekel bármi kérdezz, én most vagyok túl egy motorcserén.
Epy2007-07-31 23:04:06 // 16765
	Esetleg van itt valaki alfa szerelő?
	
TIbor2007-07-31 22:52:55 // 16764
	Az legalább működik az NDK elég jó cuccokat csinált. nekem is volt egy kifogástalan sárga trabantom,abban pl nem volt baj a termosztáttal !Teszek is fel róla képet, bár már van benne egy kis cső, meg pici ültetés !
És úúúgy ment .....
	
És úúúgy ment .....
Epy2007-07-31 22:52:04 // 16763
	ok ezt sejtettem, vajon mi lehet a baj?
	
András bácsi2007-07-31 22:29:41 // 16762
	Az övé egy minősíthetetlen 1.8-as nyócszelepes, amibe ifa-termosztátot faragtak. :)))) És nem hiszi el már hetek óta, hogy kell egy új vízpumpa, oszt jól van.
Holnap ismét le kell tolnom.
	
Holnap ismét le kell tolnom.
TIbor2007-07-31 22:26:47 // 16761
	Naná, hogy 87 fokos van a Tiedben, az való bele, de a TS-ek egy részébe a 83 fokos való, a 98. 04. hó utánikba a 88 fokos !
Asszem...
	
Asszem...
TIbor2007-07-31 22:11:11 // 16760
	Helo !
Véleményem szerint nem annyira lenne szabad ott olajnak lennie! A tőcsavar helyén folyik, vagy a kipuff nyíláson ?
A tőcsavarnál sem kellene, de ki tudja ezek az olaszok mindenre képesek !
	
Véleményem szerint nem annyira lenne szabad ott olajnak lennie! A tőcsavar helyén folyik, vagy a kipuff nyíláson ?
A tőcsavarnál sem kellene, de ki tudja ezek az olaszok mindenre képesek !
TIbor2007-07-31 22:05:50 // 16758
	Ha jól emlékszem át lehetett fújni rajta, na nem sokat, de azért átment a levegő, a régit viszont nem lehet "átfújni" ez már gyanús lehetett volna, de bíztam a lehetetlenben, hogy egyszer jó alkatrészt veszek !
	
TIbor2007-07-31 22:04:10 // 16757
	Sziasztok !
Nem tudok magasabb hőfokon nyitót tenni bele, mivel nincs olyan legjobb tudásom szerint ! A manual 83 fokosat ír bele! A ts eken házzal együtt kell cserélni, így nincs másmilyen, én legalábbis nem találtam !
	
Nem tudok magasabb hőfokon nyitót tenni bele, mivel nincs olyan legjobb tudásom szerint ! A manual 83 fokosat ír bele! A ts eken házzal együtt kell cserélni, így nincs másmilyen, én legalábbis nem találtam !
Epy2007-07-31 19:22:43 // 16756
	Hali! Megtudná nekem esetleg mondani valaki azt, hogy a kipufogósor tőcsavarjait ha kiveszem ott folyhat olaj normális esetben?
	
süsnye2007-07-31 09:38:10 // 16755
	a 83C az kevés nem?? nekem 87C van és kell. Úgy tom  a benyásokban jellemzően ilyen kell... (?)
	
süsnye2007-07-31 09:36:46 // 16754
	mielőtt beszerelted ellenőrizted, h alapállapotban is nyitva van-e?
	
csocsi2007-07-31 09:34:26 // 16753
	Akkor talán érdemes lenne megpróbálni egy magasabb hőfokon nyitót, hátha az segítene.
	
TIbor2007-07-30 21:15:27 // 16752
	ÁÁÁÁ ! Már nem tom mit csináljak de a télnek így nem megyek neki, mert tönkre tesz még több mindent !
Tuti megint kicserélem ahogy magamat ismerem, ha akkor sem lesz jó akkor sokkot kapok :-(((((
	
Tuti megint kicserélem ahogy magamat ismerem, ha akkor sem lesz jó akkor sokkot kapok :-(((((
csocsi2007-07-30 21:07:40 // 16751
	Akkor passz. De remélem akad itt nálam sokkal többet tudó és ő majd segít :)))
	
TIbor2007-07-30 20:57:19 // 16750
	Én is arra gondoltam, jelenleg Facet van benne !
	
Don Gombóc2007-07-30 20:54:28 // 16749
	Behr gyártmányút, az a gyárija is.
	
TIbor2007-07-30 20:52:17 // 16748
	Elviekben ehhez a mocihoz mind 83 fokon kellene hogy nyisson !
Erre is rá van írva, de annyira nem melegszik fel a víz !
	
Erre is rá van írva, de annyira nem melegszik fel a víz !
csocsi2007-07-30 20:49:01 // 16747
	Azt nézd meg hol nyit az a fontos. Nekem is valami utángyártott van benne és semmi problémám vele.
	
TIbor2007-07-30 20:45:03 // 16746
	Sziasztok !
Szerintetek milyen gyártmányú termosztátot érdemes venni?
Tavasszal kicseréltem a régit, de az újjal sem melegszik rendesen fel a motor de azért valamivel jobban mint előtte, a ventillátor szinte csak akkor kapcsol be ha álló helyzetben járatom a motort !
Amúgy országúton is max 70 fokig melegszik !
Kössz előre is !
	
Szerintetek milyen gyártmányú termosztátot érdemes venni?
Tavasszal kicseréltem a régit, de az újjal sem melegszik rendesen fel a motor de azért valamivel jobban mint előtte, a ventillátor szinte csak akkor kapcsol be ha álló helyzetben járatom a motort !
Amúgy országúton is max 70 fokig melegszik !
Kössz előre is !
Blacky2007-07-30 19:03:37 // 16745
	Elég ramatyul néz ki. Egyszer az enyém is nézett így ki a 146-ban, ráadásul 4-5k km után:-(
	
Lujo2007-07-30 19:00:59 // 16744
	
	
süsnye2007-07-30 16:50:23 // 16743
	OK, köszi mnd2töknek a segítséget! :)
	
pb_2007-07-30 15:25:57 // 16740
	Addig kell légteleníteni, amíg buburékos a hűtőközeg.
	
Ferke2007-07-30 15:25:20 // 16739
	Simán. De azért amit pb_  mondott, igaz lehet. Ha nem segít a legtelenítés, akkor vízpumpa is lehet.
	
pb_2007-07-30 15:24:45 // 16738
	Várj nem biztos, hogy azért nincs fűtés, 1edül a vízpumpa nem lett +bolygatva, ha elsuabadult a lapátkerék, akkor könnyen elképzelhető, hogy alapjáraton szinte nem is mozgatja a hűtőközeget, ezért nincs fűtés.
Amúgy a boxereken sincs légtelenítő.)
	
Amúgy a boxereken sincs légtelenítő.)
Online tag
1
		Vendég1
438


