Fórum >> Műszaki-szakmai topicok >> Szerelőműhely

frusciante2013-05-08 15:09:06 // 44542
Így egyszer én is jártam olaj cserét megcsináltam de nem csavartam fel rendesen a 710-et(mint egy igazi szőke nő) 2 percel később anyám hív, h nézzek a kocsi alá, mert otthon hagytam a viakoloron egy kis olajat, megállok sehol a sapka a motorháztető belül meg csupa olaj volt, vártam egy kicsit néztem olajszintet alig 4 dl fogyott ki, fogtam rátöltöttem(mindig van nálam olaj a csomiban) levettem a zoknim meg a csajom térd harisnyáját zokni ráhúz harisnyával odaköt, vissza a 4 km... hívtam szerelőm, h így jártam az meg adott ingyen egy új sapkát... még jó, h anyám felhívott... :D
frusciante2013-05-08 14:59:56 // 44541
Az első szerelőm vezérlés cseréje (amire azt mondta, h 60e-t bírt) nekemmajdnem 300k-ba került... 40.e km után kattogó hangot hallottam a vezérműszíj felöl, leállítottam a kocsit veszprémből tréler ceglédig ott már a 2. szerelőm fogadta aki faterom jó barátja..a motor elkezdte ledarálni a szíjat de még nem szakadt el teljesen... mind a 4. dugattyúmat cserélni kellett(190e csak a 4 dugattyú) mert belevertek a szelepek + a szelepeket meg vezérmű tengelyeket... szerinted mekkora bizalmat épít ki az ilyen tapasztalat... azóta a mostani szerelőm, aki helyrehozta az 1. szerelőm jótékony hatását kb. olyan arc mint te lehetsz kb. 20 éve csak olasz autókkal foglalkozik(van egypuntója, meg egy 156 2,4e) bemegyek hozzá és már mondja is, h mit fogok cserélni az elkövetkező 30e km alatt..vele még csak pozitív tapasztalatom volt nagyon korrekt és csak ajánlani tudom... a bizalmatlanságot az 1. szerelőimhez hasonló arcok építik fel... aki már járt hasonlóan tudja miről beszélek... egyébként egyre több mindent próbálok magam szerelni..:D már nem hiszem, h ezek a dígó rakéták csak szerelő által gyógyíthatók... a motoron kívül szinte már bármihez hozzá merek nyúlni...
Gyalu2013-05-08 14:20:33 // 44540
Sziasztok

Szükségem lenne Alfa 156 2.0TS AR322310 és a Fiat Coupe Turbo 16V 175A1/4.000 autók komplett elektromos bekötési rajzára. Ha valaki tudna ebben nekem segíteni, nagyon hálás lennék!

Előre is köszi!
Ferke2013-05-08 14:06:15 // 44539
Semmi baja, no panic:) Sok idő és magas fordulat kell ahhoz, hogy kinyomjon annyit, amennyi a minimumra viszi le a szintet.
(pont tegnap jártam én is így, pedig próbálok nagyon figyelni, mert jártam már így...most nem sikerült...nem tudom hány napja lehetett leesve a kupak, de nekem le is ment a pálca feléig)
Ferke2013-05-08 14:00:45 // 44538
Azért ha mindkét szimmeringet cserélni kell (nem csak a vezérlés oldalit), akkor annyira durván sokkal kevesebbre ne számíts, mert ugye le kell húzni a váltót. Mondjuk az 50 elég emberes, a 30-35 körüli reálisabb már:)
hering*dani2013-05-08 14:00:28 // 44537
Sziasztok ma megtörtént az olajcsere a gépen. Meg midnen szűrő. 5 km megtétele után égett olajszagot éreztem amit a kocsi befújt a szellőzön. Megálltam és láttam hogy az olajkupak nem volt rendesen visszatekerve és olajos lett a motorvédő meg egy kevés ráfojt a mototrra is. Ezt gyorsan letöröltem és meghuztam rendesen az olajbeöntő sapkát. Utána már minden rendben volt és nem fujt büdösét. Kérdezem én hogy így nem-e károsodhatott semmi sem? Most midnen ok! oil fullon a pálcán is ma xjelzésnél! MAX fél deci ha kifojhatott! Várom a válaszokat:)
Ferke2013-05-08 13:48:24 // 44536
Nem akarlak bántani, de annyira más világban éltek:) Az első autóm idején nem volt szervizkönyv bakker, mert a ladán kívül minden autó ufónak számított...továbbá még nem volt net, nem volt mobil, voltam én, a szerszámok meg a probléma...meg az öregek, akik csak xopattak, jó esetben a megoldás felé tereltek, de volt, hogy csak nézték, hogy szívunk...rá kellett jönni mindenre magunktól. Nem akarom a szentimentális dumát nyomni, de a mostani helyzetet kvára ne hasonlítsuk 1990-hez:)
Persze túrhatod a gép előtt ülve a manualt meg a krézikönyvet, de ha átjössz erzsébetre a vágóhíd utcába, akkor 1 óra alatt többet tudsz meg az alfákról, mint pl itt 1 év alatt.:)))
Persze tudom, hogy ez a fárasztóbb, már a fiamat is nehezebben rugdosom ki a gép elől az udvarra:))))
Ferke2013-05-08 13:42:23 // 44535
Továbbra is tartom: kvára nem nehéz megtalálni a megfelelő embert, ha valaki nem teljesen abnormális, és kinyitja a szemét, kérdez. Persze az itteni magasrötű eszmefuttatásokkal lehet bonyolítani a dolgokat. Ha meg semmi bizalom nincs egyetlen szerelő felé, akkor egyetlen megoldás van: neki kell állni magad:) Én is így csináltam, 15 évesen egy olyan autóban találtam magam, amire minden szerelő csak pislogott, beleértve a boldizsárt is.
Most minden újoncnak sokkal könnyebb: net, fórum, ismerősöknek ugyanilyen verda...szóval úgy globálisan túl van misztifikálva ez az egész szerviz téma.
frusciante2013-05-08 13:31:05 // 44534
Évente 25ezret rakok a gépbe ebből max. 3000et megy városban vagy főúton. A munkám miatt ilyen távokat megyek hetente, h Pilis Nyíregyháza odavissza aztán 2 napra rá Pilis Sz.hely aztán Pilis Szeged odavissza nem a tescóba járok vele oda vissza...:D 20.000kmet meg csak 1x vártam a cserével utána egy alfás haverom mondta, h cseréljek inkább elötte kb. 15.000ként... a szerelőm meg azt mondta, h elmegy az 20-at is, meg mindig azt mondogatta, h cseréljem le inkább egy dízelre, mert kicsi ez a moci ahhoz amit én megyek vele... hát eddig egyébként tökéletesen bírja... az elején még inkább 140ekkel járkáltam de aztán hamar ráálltam a 130ra... azt meg simán bírja utazóba.. persze biztos jobban bírná egy dízel, de nekem eddig semmi bajom nem volt vele...
frusciante2013-05-08 13:17:22 // 44533
Tök igazad van, a videó is fasza!:DD Persze Ferke cartárs biztos az 1x autójánál is elhitt mindent amit a szerelője mondott és persze neki szerencséje volt és egyből olyan szerelőhöz vitte 1. autóját aki nem lehúzni akarta hanem csak segíteni neki (ezért nem olvasta soha a szervízkönyvet).... hát én nem így jártam... és szerintem nem vok egyedül..persze ha már rögtön vétel után ismertem volna az oldalt és felregeltem volna az biztos sokat segített volna..... nekem a 2. szerelőm volt az "igazi" de neki sem hittem el egyből mindent... sajnos nehéz olyan szeretőt találni akire vakon rábízhatja az ember a kocsit és el is lehet neki hinni mindent...
Liquid2013-05-08 13:06:03 // 44532
ha egyszer az van a gépkönyvben akkor nem lehet akkora orbitális ökörség...
Mert te sose olvasod el és tartod be egy olyan dologhoz tartozó gyári előírásokat amihez nem értesz ennyira (vagy legalábbis úgy gondolod) hogy felülbíráld?
Innen nézd a dolgokat.
Én is azért cseréltem le mindig 8-10e-renként a TS-ben az olajat mert megvolt az 1 év.
Egyébként nem tudhatod hogyan használja, mert ha pl. autópályázik 1000km-eket, akkor szerintem simán tartható a 20-es ciklus. De ez nem csak a Seléniára és az Alfára igaz.
Grando2013-05-08 12:45:47 // 44531
Nagyjában-egészében egyet tudok érteni azzal, amit lentebb leírtál.
Egy dologgal azonban alapvetően nem. Mégpedig a szerelőkbe vetett bizalomban. Ahányan vagytok, annyifélét mondtok, és annyifélére esküsztök. Ez pedig így, ahogy mondom hótziher. Ahány olajmárka van, annyi kis prófétacsoportot lehetne gyúrni a szerelőkből, akik simán teledumálják az egyszeri autós fejét. Az okok szerteágazóak (tapasztalat, jutalék, bekajált marketing, vallás, érzelem stb.), de hogy így van, az tutkó. Valami ilyesmi... :D
Vajon miért?
Na és így legyen okos az egyszeri autóbuzi. :)
Hát szóval tényleg nehéz ügy ez. Éspedig ezért nehéz.
Ferke2013-05-08 12:38:11 // 44530
Én nem tudom, hogy mit tud ez a fekete mágia, de én jobban hiszek a gépműhelyben meg az új alkatrészekben:)))
Erhard 242 (Pure Energy)2013-05-08 12:35:06 // 44529
"Az adalékokat - amik újjáépítik a hengerfalat és újrafogalmazzák az olajnyomást - én itt 6 éve ellenzem folyamatosan, de sokan ezzel is lehurrognak:)."
A kolléga Xadot isteníti akkor most ez hogy is van??? Az is épp ezt csinálja :DDDD
DieselManiaco(NagyVad)2013-05-08 12:19:37 // 44528
van aki nem fogja,meg vannak a szerelők,akik 10ezrenként cserélnek turbósba,meg 15-önként szívóban,longlife téma meg off. hiába a selenia is ha valaki 5-6km-ert megy reggel meg ugyanannyit este,tölthet bele bár mit ez ellen a selenia sem véd.lehet jó vagy rossz az olaj,a teljesítmény szintje a lényeg,meg az adott motorhoz tartozó viszkozitás,és mindezek mellett a használat mikéntje,milyen távokat teszünk meg egyszerre,lehűtjük a turbot,vagy esetleg hidegen hf-esre rúgjuk.
Ferke2013-05-08 12:14:59 // 44527
Nekem írhatod, biztos, hogy nem fogom megnézni:))
Ferke2013-05-08 12:13:48 // 44526
hát de fogod...mert ha én most kezdenék autózni, és nem vágom a dolgokat, akkor előbb megkérdezem a szerelőmet...(persze ha nincs szerelőm, akkor előbb valahová bekéredzkedem állandóra:) )
Na, ott meg ugye -ha jó helyre kerültem, akkor - kvára értenek az alfához, és emiatt nem azzal kezdik, hogy letolják a torkomon a seleniat, meg a zsíros cehhet, hanem segítenek, elmondják, mit, mikor, hogyan.
Nem ez tűnik logikusabbnak, mint a kézikönyv bogarászása?:)
Ezek az autók a fogyasztói társadalom számára készülnek, ami nem lenne baj, ha nem a németek járnák le vele azt a km mennyiséget, amennyi időre tervezték ezeket a 20ezres intervallummal:)
frusciante2013-05-08 12:10:27 // 44525
147 kézikönyv 252. oldal....
frusciante2013-05-08 12:05:44 // 44524
Durva de szervízkönyven olvastam, h 20.ezrenként köl' cserélni!!! Ha azt írja a kézikönyv, h cseréld 20.ezrenként magadtól nem fogod 15ezrenként cserélni... egy alfás ismerős mondta, h ne várjak vele azért 20-ig inkább cserélgessem 15-önként... azóta cserélem úgy...
frusciante2013-05-08 11:57:33 // 44523
pont jól látod! mi azért ragaszkodunk a seléniához lekinkább, mert nem értünk hozzá és a gyár ezt ajánlja (ezért vesszük ezt "szentírásnak"), a sok jónép aki annó svájci frankon vette fel a hitelét se értett hozzá, h mit vett fel de mind kinevette azokat akik forintban fizették ugyanarra az összegre havi szinten a 1,2-1,4xét... és most ki nevet??? :D ha nem értesz vmihez, de akitől megveszed a szolgáltatást vagy dolgot úgy néz ki, hogy ért hozzá akkor neked monhatja más szerelő, vagy pénzügyi tanácsadó, h az szar amit vettél nem fogsz neki hinni... abban én is biztos vok, h az alfa nem kis lét kap azért a seléniától, h őket ajánlja mint minden autógyártó cég a "gyári " olajgyártó cégétől... de arról meg fingom sincs, h a többi olaj milyen hatással van a vasra ezért használom azt amit a gyár ír laikusként...
Ferke2013-05-08 11:52:55 // 44522
Nem a leeresztette olajról beszélek...durva mi?:))
Mondjuk a km meg amásik fele. Minek az olaj megválasztásáról témázni, ha úgyse cseréli a delikvens időben???:) 20ezret menni az olajjal?! Bakker....:P
Ferke2013-05-08 11:50:12 // 44521
Jah. A lonlájf és a turbo nem barátok. Olajat kell cserélni, és akkor nincs olyan korán gond:)
frusciante2013-05-08 11:49:53 // 44520
Én eddig a 100ezrem alatt 7x cseréltem olajat, 1x. 20.000 km után mert azt olvastam, h ilyen intervallunonként kell utána 15.000ként de "panírmorzsával" vagy akár benzines szaggal sosem találkoztam... én annyira nem értek az olajhoz, mindig fateromnak mutogattam, h szerinte ez milyen (ő sem autószerelő, csak buszt, kamiont és puttonyos verdákat vezet már 50 éve ez idő alatt volt vagy 20 autója és látott már egy két dolgot) ettől még közel se szakember... de szerinte 1xse volt tré az olaj amit leeresztettünk...
Ferke2013-05-08 11:47:29 // 44519
Nem hinném, hogy tanulmányokat kell végezni ahhoz, hogy helyettesítsek egy olajat egy másik gyártóéval:) Nyilván az ember garanciát vállal arra, amit csinál, legyen az egy tárolt eljárás vagy matview megírása (és annak következményei), vagy akár egy olaj kiválasztása és betöltése.
Egyébiránt nyilván nem rakok szart abba a motorba, amit előtte 1 hétig csavaronként fűztem össze, nem?:)
Egyébként az a fura, hogy ez az olajtéma a szerelők körében fel se merül komoly témaként, minden szerelő tudja, hogy mit lehet beletölteni, és mit nem, ellenben itt, az elméleti sík melegágyában annyiszor téma és annyira karakánok a vélemények, mintha mindenki értene hozzá:)
Mondjuk laikusként én sem kockáztatnék, mert ha nem értek hozzá, akkor nyilván a seleniat rakom bele, mert le van írva...:) De ez esetben meg ugye győzött a 2. pontban említett marketing, csak épp visszafele nyalt a fagyi:)
Az adalékokat - amik újjáépítik a hengerfalat és újrafogalmazzák az olajnyomást - én itt 6 éve ellenzem folyamatosan, de sokan ezzel is lehurrognak:).
Grando2013-05-08 10:44:57 // 44518
Nincs misztikum szőve, csak néhányan azt mondjuk, hogy felesleges kísérletezgetni, ha a Selénia egyértelműen teljesíti az adott motorhoz előírt követelményeket. Másrészt elhiszem, hogy más olajok is megfelelőek lehetnek, de azok mégiscsak nagyobb rizikófaktort hordoznak magukban, mint amiért a gyár kezeskedik.
Panírmorzsa szerű izék? Nem vagyok szerelő, de 1-2 olajcserét végignéztem már a saját verdáimnál. Ilyen még nem volt. Ellenben a prolonggal megszeretgetett, korábban össze-vissza olajokkal használt 2.5 V6 motorom azonmód hidrós is lett - gyanúnk szerint a korábban lerakódott, és a csodaszer által leoldott szennyeződésektől. Gyanúnk szerint... Aztán hogy mi a fenétől valójában. Ezer oka is lehet. Pedig én csak hűdejót akartam neki.
De viszont! Neked természetesen sokkal-sokkal nagyobb tapasztalatod van a legtöbbünknél, éppen ezért csak remélni tudom, hogy ezt felelősen adod át nekünk, és mielőtt sommás véleményt alkotsz (nevezetesen, hogy az Alfa Romeo tizen-huszon-X éve ajánlott gyári olaja nemes egyszerűséggel egy fos), megfelelő tanulmányokat végeztél e téren, és az ítéletet körültekintően hoztad.
Bár tapasztalataim szerint az ilyen vélemények alapvetően ritkán helytállóak. :)

A 2. pont valóban kicsit gyorsra sikeredett. Leginkább az olajok műszaki és üzleti hátterét (melyik a döntőbb, melyik nyomja el a másik szempontot - ha elnyomja) feszegető témával kapcsolatos, és valóban inkább Tuningman kollégának szól - bár nem csak neki nyilván. Sőt, akár te magad is hozzászólhatsz.
Erhard 242 (Pure Energy)2013-05-08 10:39:53 // 44517
itt van pedig :))) igaz váltóból a második van rajta....gondolom bsztak olajat cserélni benne
frusciante2013-05-08 10:38:31 // 44516
400.000 kmet futó turbó?? Én nem tom, uncsi tesóm 120dje örülne ha ennyit elment volna... neki 150 után csere érett lett, de kreesztapám 9-3 benzines saabjján se bírt 200nál többet...
Tom_1562013-05-08 10:31:54 // 44515
Hali Urak!

Nem tud valaki olcsó és megbízható szerelőt Kiskunfélegyháza/Kecskemét vonzáskörzetében?
Főtengely szimeringet, féltengely szimeringet , meg termosztátot kellene cserélnem. Egy helyi szerelő rögtön mondott 50 ropit munkadíjra, amit kicsit sokallottam :-)
Erhard 242 (Pure Energy)2013-05-08 10:24:33 // 44514
a céges autónkban 425e km lakik mindig olyan olajat kap ami van a polcon 10w40, 5w40 Agip, Mannol, Eneos stb és érdekes módon megy, a turbó is a gyári rajta, igaz 10-15e-ként cseréljük...én lassan kételkedek ebben az olajmizériában :))))
Ferke2013-05-08 09:58:09 // 44513
Én még itt írásban soha nem csodaolajoztam (ez a selenia-hívők privilégiuma:) ), én csak azt mondom, hogy egy rakás más olaj tudja ugyanazt, mint a selenia, ezért felesleges misztikumot szőni a selenia köré.
(Ezen túlmenően személy szerint engem idegesítenek az olajban úszkáló panírmorzsa szerű izék, de ez tényleg csak az én és egy szűk ismerősi köröm véleménye:) )

Egy pár autó életútját végigkísérve elmondható, hogy a seleniától nem lesz rövidebb, sem hosszabb a motor élettartam.
Az 1. pontra a válasz tehát: kb fele-fele az arány a gyári és nem gyári olajok terén.
A 2. pontot nem igazán értem, ez gondolom olyasvalakinek akartad címezni, aki valamilyen olajat preferál a selenia helyett.
Grando2013-05-08 09:00:12 // 44512
Arra a kérdésre mi a válasz, hogy:
A nálatok megforduló autók többségét a forgalomba helyezésüktől kezdve túlnyomó részben vajon a gyári olajjal, az olajszintet rendszeresen ellenőrizve, és az előírt csereintervallumokat, illetve a javasolt üzemeltetési feltételeket betartva használták/használják?

vagy:

A kemény marketingmunkával, esetleg fejtágításokkal megtámogatott csodaolajoktól/sárkányfű adalékoktól örök életű lesz a motor? Netán dokumentálható, hogy ezek mennyivel tolják ki az élettartamot (ha egyáltalán kitolják)? Az ilyen olajcégeknek nincs haszna? Egyáltalán ugyanannyi olajcég van, ahány márka? Ugyanannyi tulajdonos, ahány olajcég?
Ferke2013-05-08 08:35:45 // 44511
A kivétel mindig erősíteni fogja a szabályt!:)
Piritu - 1.000.0002013-05-08 06:57:00 // 44510
Melyikkel hány százezret mentél, amíg a motorkopás számottevő lett? Mennyivel többet
megy el velük a TS? (Összehasonlítási alapként, a volt 1,6 TS-em 300e felett van már.)
osee_selespeed2013-05-08 06:37:01 // 44509
Legalábbis 156-nál az van benne.
osee_selespeed2013-05-08 06:36:13 // 44508
3mm-es SMD led.
Tuningman2013-05-08 02:39:27 // 44507
Én már semmilyen Selénia terméket nem használok. Persze ha valaki kéri akkor megkapja. Mindegy melyik olaját nézzük mert mindegyik gyenge. Viszont a Tutela az jó, persze itt most nem a motorra értem:))
Eleve TS-be nem kell 10W-60-as olaj, felesleges pénzkidobás.
Én a TS-be Xado 10W-40 SL/CF-et használok és abszolút meg vagyok vele elégedve.
15ezer km-ig is használható minőségvesztés nélkül. Amúgy én leteszteltem és pontosan 19ezret bír az olaj:)
Ha ez esetleg nem tetszik akkor még ajánlom a Mobil Super 2000 10W-40 SL/CF-et.
Ha pedig nagyon profi olajat szeretnél és a pénztárcád is megengedi akkor a Motul 300V Chrono 10W-40 észter bázisú versenyolajat ajánlom:)
Ez nem holmi racing nevű vacak, ez nagyon komoly olaj.
Amúgy az itt felsorolt olajak nemhogy meghaladják az ACEA és API követelményeket hanem túlteljesítik azokat.
Piritu - 1.000.0002013-05-07 22:13:06 // 44506
A 30 éves Ikarus nagyságrenddel kevesebb nitrogén-oxidot termel. A régebbi, adagolós dieselekben kisebb az égési hőmérséklet miatt. (Ráadásul a termelt korom is nagyobb méretű, mint az újabb rendszereké, így hiába látványosabb, a tüdőre kevésbé káros, mert nem jut le az alsó részekbe.)
A szívósort sem kell sokszor tisztítani/cserélni az autó élete során. A volt 156mjetemnél ez 200e-nél lett esedékes. Ha kicseréli az ember kb. az autó életéig többet nem lesz gond vele.
A korszerűbb, erősebb motorú autó meg sajnos tényleg többe kerül, ezzel a vételnél tisztában kell lenni. Ezért olcsóbb is egy használt autó. Hiába mondják itt sokan, hogy állapotot kell venni, vannak dolgok, amik a km-el arányosan kopnak, fogynak. Ezért nem veszünk olcsón Maseratit sem, mert nem tudnánk fenntartani.
MikeTheDevil2013-05-07 21:21:38 // 44505
Persze cseréltem mindent.
G-Burt2013-05-07 21:19:32 // 44504
vagy nem...
gecsa2013-05-07 21:18:29 // 44503
elég összetanítani is..
G-Burt2013-05-07 21:05:19 // 44501
immot is cseréltél hozzá?
Hermész 882013-05-07 21:03:39 // 44500
Ki tudja az izzó tipusát ami az ablak lehuzó gomb belsejében lakik?
MikeTheDevil2013-05-07 20:52:35 // 44499
Hello!
Van egy költői kérdésem.Be szart a motorvezérlőm éés ki akarnám cserélni egy másikra, de a másikkal csak annyit csinál, hogy brummanik egyet és megáll.Ilyenkor mi van? Üdv! Mike
Hermész 882013-05-07 20:50:27 // 44498
Cia.

166-os üza betöltő belső nyitó madzagja nincs meg..- gondolom előző gazdinál leszakadt...-Hogy lehetne pótolni?
frusciante2013-05-07 18:26:23 // 44497
Júliusban megyünk vezérlésmódosító cserére, akkor majd belenézek mit kell még cserélni. Azt mondod készüljek rendesen... :(
frusciante2013-05-07 18:24:48 // 44496
Közben ki lett takaritva ezt a 13 éve alatt tuti senki nem tisztította...
gecsa2013-05-07 18:17:21 // 44495
Európában mindenhol alkalmazzák, még a benzinesekben is..alfától a fosvágenig..
0Balazs2013-05-07 18:09:48 // 44494
Sziasztok!

146 1.6 TS-en hogy célszerű főtengely jeladót cserélni? Kicsit szűkös a hely :D
Alfa GT-Csaba2013-05-07 17:57:48 // 44493
Jó azt írjuk hogy levegő szennyezés csökkentése ,de azt megnézném hogy egy 30 éves Ikarus busz levegő szennyezettségét hány alfa gt pufogná ki egr nélkül!!Amúgy meg az EGR miatt sok más problémája is lesz azon kívül a kocsinak hogy dzsuvás lesz a szívó sor,ami mind a mi zsebünket terheli ,nem kicsit!!!
A hozzászólásokért az Alfa Amore készítői nem vállalnak felelősséget.

Jelentem a moderátornak