Fórum >> Műszaki-szakmai topicok >> Szerelőműhely

DieselManiaco(NagyVad)2013-04-25 10:40:47 // 44242
bent az utastérben? kuplung környéke,gondolom nincs a 147-ben külön olajtartály neki,hanem ő is a fékolajtartályból dolgozik. nézz szét a váltó tetején a külső munkahengernél is.
ChEff2013-04-25 10:32:35 // 44241
Nincsen olajfolyás, az autó alatt nem találtam nyomát. Olajszintet hol nézzem?
DieselManiaco(NagyVad)2013-04-25 10:20:01 // 44240
alsó felső munkahengerek? folyás? pára? olajszint? én munkahengerre gyanakszom..
ChEff2013-04-25 10:02:02 // 44239
A következő problémám van amihez ötleteket várok:
Pár napja kezdődött, hogy el kezdtem érezni, hogy nagyon alacsonyan fog a kuplung a megszokotthoz képest. Tegnap reggel mikor beültem a kocsiba nagyon nehezen tudtam csak váltani. Mire beértem a munkahelyemre (18km) már semmi gond nem volt a váltással. Délután, hazafelé sem volt semmi gond. Ma reggel megint nagyon nehéz volt váltani. Mintha a melegedéstől, a meleg időtől megjavulna...
Ugyanez a hiba volt nem egészen egy éve amikor is a teljes kuplung szett ki lett cserélve az autón. Hozzáteszem, hogy más hiba miatt 2011ben is volt egy teljes szett cserém. A 2011es csere után 1 hónappal kicserélték a kinyomócsapágyat megint.
Az összes munka "profinak" mondott alfás szerelőnél történt, azóta egyikhez sem járok...
Gyanítom, hogy mivel ennyi gond van a kuplunggal lehet valami más oka van a dolognak. Mióta nálam van az autó nem egész 80.000kmt tettem meg vele és ezalatt 3x lett a teljes kuplung szett kicserélve!!! Ez szerintem nem normális. Nem gondolom, hogy ennyire rosszul kezelném a kuplungot, hogy 10ezrenként cserélni kell mindent. Az elmúlt idő alatt volt másik autó is amivel két év alatt 70.000kmt menten, kuplungnak semmi baja nem volt...
Amennyi szakértelemmel találkoztam az elmúlt években azt gondolom, hogy így én is tudok autót szerelni, uh várom az ötleteket, hogy mi lehet a gond az autómmal.
Kareszka19842013-04-25 09:16:13 // 44238
az lesz majd délután...csak nem tudtam, hogy a rúd teljes hosszban ugyanolyan átmérőlyű :)
Alfa GT-Csaba2013-04-25 08:30:36 // 44237
búj alá és egy tolómérővel mérd le rúg vastagságát!!!De ha jól emlékszem 22mm
Kareszka19842013-04-25 08:27:36 // 44236
mielőtt szétszedem letudom valahogy mérni?
Kareszka19842013-04-25 08:27:02 // 44235
sziasztok!
2001-es, 1,6TS, 105lovas 147-nél tudja-e valaki mekkora az első stabilizátor szilent lyukátmérője? strongflexéknél kapható 21-22-23-24 és 26mm-es...
gecsa2013-04-24 20:49:06 // 44233
Eldolgozta ami útban volt neki..:-)
Robi642013-04-24 19:54:04 // 44232
Én ha ezt elmondhatnám a Sportronicra...madarat lehetne fogatni velem!
Piritu - 1.000.0002013-04-24 19:42:56 // 44231
Jelentem, helyreállt a rend. 2x70 km semmi melegedés, egyformán langyos mind a két oldali kerékagy.
Szerintem semmi baja sem volt, csak hisztizett egyet :-))
Mulder2013-04-24 19:36:21 // 44230
Pár hónapja megint téma volt a hidegben szépen indul, de melegben esős időben "miatökömértnemindulelsőrevagyszépen".
Kapott gyönyörű gyári gyertyát(eddig sajna típusazonos "valami" volt benne) és láss csodát (Pécsen volt elég meleg a múlt héten és kint is állt a napon) megjavult......remélem nem kiabaálom el. És még benzint is termel :D
Kíváncsi lennék, hogy akinek hasonló a problémája milyen gyertyával jár? :D
GTVili2013-04-24 18:54:53 // 44229
Srácok!

Okozhatja a hátsó tárcsák nem egyenletes kopását,a fékerőelosztó hibája....?

Ha igen,a fékerőelosztó javítható...? Vagy kuka.....

A hátsó tárcsák jóval később lettek cserélve,mégis hamarabb elkoptak mint az elsők.
Ráadásul nem is egyenletesen....
gecsa2013-04-24 15:23:31 // 44228
naná! :)
SanyiJTD2013-04-24 15:21:55 // 44227
Ugye, hogy az? :DDDDDD
gecsa2013-04-24 15:19:33 // 44226
dr. Sheldon Cooper

:D:D:D

SanyiJTD szerint..:)
Föckös2013-04-24 15:02:00 // 44225
nademérnökúúúúr!!!!!! :-)
gecsa2013-04-24 14:48:01 // 44224
örök dolog, mint a tojásos-lecsó szaga... :D
Kareszka19842013-04-24 14:41:32 // 44223
hja, mint a nyelv+villanyoszlop játékot télen fagyban :D
gecsa2013-04-24 14:29:53 // 44222
életében egyszer mindenki eljátsza..:)
frusciante2013-04-24 13:35:51 // 44221
Ezt 1x én is eljátszottam... :DDD Nemsokkal miután megvettem a vasat a jobb hátsó keréktől "sikító" hang jött... jöttem haza melóból 75 km előszőr csak kanyarba aztán úgy 50 kmre otthontól már egyenesben is egyfolytába ha megálltam vártam vele elmúlt azt hittem vmi csapágy téma(mondja vater fogjam meg a csapágynál a tárcsa elött az összes kereket hátha melegszik a jobb hátscsapágyam.. megfogom az összeset ugyanolyan hideg hát gondoltam ez biztos nem gáz megfogtam hát a tárcsát.... életembe nem felejtem el amit akkor éreztem... újlenyomat mínusz :D), már majdnem hazaértem erre az utcánk elött van egy nagyobb leejtő kivettem üresbe a kocsi meg nem hogy gyorsult volna, hanem majdnem megállt... na szerelő fékmunkahenger szétszed kipucc összerak és minden jó. Az előző tulaj nem mondta, hogy állt vagy fél évet a kocsi...
Kareszka19842013-04-24 13:24:34 // 44220
tárcsa azért szépen betud melegedni egy tempósabb haladás közbeni satuféktől :) énis kétlem, hogy ettől menne tönkre egy csapágy
gecsa2013-04-24 13:23:05 // 44219
én úgy gondolom, hogy a fék közelsége miatt azért eléggé hőálló cucc kellene, hogy legyen. biztos nem olvad ki a zsír a csapágyból 60-70 fokon....
de a kérdés jó..

én szerintem olyan 200-250 fokra azért tenném az olvadáspontját.. de ez csak tipp..
Kareszka19842013-04-24 13:10:21 // 44218
tavaly nyáron infrás hőmérővel "mentem át" a kerékagyakon úgy 30km-nyi tempós út után és mindegyik egyforma hőmérsékletű volt, pár tized eltérés volt csak. mekkora az az érték amúgy, ami már aggodalomra adhat okot? ismét méritsgélni akarok
Kareszka19842013-04-24 13:08:20 // 44217
ok, én hazaérkezve rögtön úgy 30 méternyi fékezés után nyúlkáltam :D magam sem értem mi vezetett rá, puszta kíváncsiság, vagy meggondolatlanság, nemtudom :D mindenesetre megtanultam, hogy féktárcsát nem fogdossuk fékezés után! már nem érzem, hogy fájna, de akkor nagyon gyorsan kikaptam a kullők közül akezem :D
gecsa2013-04-24 12:57:39 // 44216
kicsit fog a fékem is, de kézzel tekerhető a kerék, csak kicsit karistol..
Kareszka19842013-04-24 12:53:19 // 44215
féktől is lehet a melegség, nem? én hülye tegnap körbefogdostam a kerékagyakat, majd benyúltam aféktárcsához és elég szépen megsütötte az ujjam :D :D :D
gecsa2013-04-24 12:49:19 // 44214
tegnap kíváncsiságból megfogtam egy tempósabb 20 km után a kerékagyakat, nálam is melegebb az új.. bár nekem már van gondom a féltengellyel is sajnos..:(
gecsa2013-04-24 08:30:34 // 44213
na, majd körbenézem....
GTPeti2013-04-23 23:39:20 // 44212
Földelési hiba van. Pl. a lámpák környékén.
[k i z z o]2013-04-23 23:29:14 // 44211
A csapágy be nem járódik, max. valami a helyére kopott a csapágyon kívül:(
gecsa2013-04-23 20:22:32 // 44210
a fék lenyomásával, illetve jobbra indexeléskor is világít, illetve villog a sárga kis fény, csak azt nem értem, hogy minden izzó jó, és működik. indexeléskor az irányjelzővel együtt villog, viszont mindhárom izzó jó, és teszi is a dolgát. akkor ilyenkor most mi van?
Piritu - 1.000.0002013-04-23 18:46:46 // 44209
Lehet, hogy csak be kellett járódnia a csapágynak?
Piritu - 1.000.0002013-04-23 18:46:16 // 44208
Felemeltem a kocsit. Az új csapágy sokkal "lazábban" forog, mit a másik. A kereket kézzel forgatva 4-5-öt fordul lendületből, a fék nem is súrol. (A másik 3-at, mert ott mintha egy kicsit súrolna a fék.)
Holnap délután megyek még egy próbakört és újra megnézem a melegedést...
RoliQ42013-04-23 16:19:22 // 44207
viszont legalább hátráltat...:) egyébként van erre speciális eszköz...
Stef2013-04-23 13:18:04 // 44206
Üdv.
A múltkori hifibeszerelés utózöngéseként egy újabb hibát találtam az autómon... :(
Egyrészt a külső hőmérsékletet nem mutatja, hiába nyomom a gombot, másrészt indításkor villog a klímagomb ledje. Kb 7-8 villanás után kialszik és kapcsolható is, de annak ellenére, hogy bekapcsol a klímakompresszor (ennek a kattanását hallom, és az alapjárat is meginog egy pillanatra) nem fúj hideget.
Feltételezem hogy ezek a hibák összefüggenek egymással és hogy a jobb első tükörben levő jeladó adta meg magát. Ez cserélhető külön, vagy csak a külső tükörrel együtt? Valaki csinált már ilyet? Hogy lehet ezt a bütyköt kiszedni a tükörházból?
gecsa2013-04-23 12:53:09 // 44205
volt ott minden, 2 órát játszottam vele.. megoldottam úgy, hogy a helyén maradt.. :D
Robi642013-04-23 11:55:17 // 44204
Egykulcsos az Alfám, igazodva a magyar adótörvényekhez... Ajánljatok már használható alternatívát második kulcsra és valóban csak az immot tudja kezelni a betanított kulcs, zárat nem, illetve csak manuálisan? Van valami trükk rapszodikusan nyitó/záró központi zárra minél kisebb bontással(a probléma jelentkezik manuális és távnyitó esetén is) ?
Ferke2013-04-23 09:33:23 // 44203
Nagykalapács:)
Ferke2013-04-23 09:33:02 // 44202
A gömbfej leszedésnél a wd40 nem sokat segít.
Kareszka19842013-04-23 08:34:32 // 44201
+soksok WD40 :)
gecsa2013-04-23 07:53:21 // 44200
na...nekem a múltkor nem vált be...:(
Alfa GT-Csaba2013-04-23 07:29:21 // 44199
Emeld fel ,vedd le a kereket ,a gömbfejről az anyát és a csonkállványt ütögesd meg a gömbfej tengelyénél és elvileg kipattan de ha nem ,akkor a gömbfej tengelyét támasz alá és engedd rá a kocsi súlyát és úgy üsd meg .Én nekem mindig bevállik!
droberto2013-04-22 23:53:30 // 44198
A Grandéből könnyen kijött,

de ez szenvedős lesz. :(
droberto2013-04-22 23:06:40 // 44197
2.: Hogyan szedjem/préseljem ki a gömbcsuklólat a csonkállványból?
Gyárthatnék egy eszközt lemezből hegesztéssel...
droberto2013-04-22 23:05:24 // 44196
Abban kérném segítségeteket, hogy, hogy szedjem ki az ABS jeladót a csonkállványból?
gecsa2013-04-22 21:37:41 // 44195
Még most is tartom a véleményem,hogy nem a meghúzási nyomatékkal van a gond.
A belső héj szorul össze az anya meghúzásával,aminek illeszkedni is kell egymáshoz,mert ha lötyög az ne nagyon tesz jót neki. Gondolom az a belső nem alu,vagy műanyag,így elég konkrét erőt kellene kifejteni hozzá,ha csak egy kis mértékben is össze akarnád préselni. Ezáltal a csapágy geometriája nem sérül,és a puhább fémből készülő anya jóval előbb beadná a derekát. A porvédő rész már sérülékenyebb,az okozhat meglepetést ilyen helyzetben,de ugye az is ki van zárva.
Megpróbálhatsz lazítani rajta,de szerintem mindegy,hogy mennyire szorítja az anya,lényeg,hogy stabilan illeszkedjen,és ne tudjon elmozdulni.
A meghúzási nyomaték szetintem anyánkét más,és szerintem inkább hozzá mérik.
De ez csak az én véleményem..:-)
fisch2013-04-22 20:41:47 // 44194
Sziasztok,

Folyamatosan forgó hűtőventire van esetleg tippetek? Volt ma egy kis kalandunk, mert el sem indult a gép és immo hibát dobott. Aztán a testkábel és a negatív saruk csatlakozásának megcsiszolgatása és visszarögzítése után beindult. A hiba elhárítása előtt viszont eszeveszettül kattogott az egyik relé a motortérben. Most jó, hazajöttünk vele, de sajnos folyamatosan megy a venti. Még jó, hogy lesétáltunk a boltba és észrevettük...Egyelőre lehúztam róla a csatit, amíg megpróbálom kideríteni a nyűgjét.

Előre is köszi a segítséget!
Piritu - 1.000.0002013-04-22 20:36:29 // 44193
Így:

A fehér műanyag fogja össze a szállításhoz a két belső részt, különben az első képen lévő rész kiesik.
A hozzászólásokért az Alfa Amore készítői nem vállalnak felelősséget.

Jelentem a moderátornak