Igen, arra gondolok. Ideig óráig jó. Már csináltam. Valami maradandóbb megoldás?
Meg azt is mondják,hogy az sem tesz neki jót ha mindig tisztitom.
Fórum >> Műszaki-szakmai topicok >> Szerelőműhely
Helgi2013-11-24 13:08:54 // 46586
GTPeti2013-11-24 12:55:49 // 46585
1. Ezt te próbáltad?
2. A MES szinte tökéletes. Minek fapadosabb alternatívát használni?
2. A MES szinte tökéletes. Minek fapadosabb alternatívát használni?
PistaFR2013-11-24 12:49:58 // 46584
OBD Facile ELM327-el kompatibilis, regisztrálatlanul elég butus, regisztrálva (ingyenes) már használható, 23€ a teljes változat. Hogy korrekciót, főleg hengerenként tud-e, azt nem tudom.
GTPeti2013-11-24 12:33:40 // 46583
(A szilent Ruville és Febi megfelelőjét anno beírtam a blogbejegyzésbe is. Mint most a te találatodat is. ;)
DieselManiaco(NagyVad)2013-11-24 12:07:57 // 46582
ha arra gondolsz hogy bezárod központival,és úgy csinál mint aki bezár aztán rögtön visszanyit,akkor az a megoldás hogy ki kell tisztítani a zárbetéteket,szerkezeteket,mert nem jut el végállásig és azért nyit vissza,zár jégoldó-olajzó,kárpit leszedés szilikonzsír mindenhova,csomagtérnél is.
DieselManiaco(NagyVad)2013-11-24 12:05:42 // 46581
nahh azt nem tudom,diagnosztikában nem vagyok otthon,de ha nem eszik olajat,akkor csak víz lehet,mert az olaj és a gázolaj feltehetőleg nem érne ki folyékony formában a kipuff végéig.nem rövidtávoznak vele?
Helgi2013-11-24 11:14:54 // 46580
Van egy 146 os Alfám, 16TS, 1998as. Az a gondom,hogy nagyon érzékeny a hidegre megfigyeléseim alapján. Értem ezt úgy, hogy a központi záram nem jól működik ha hidegebbek vannak. Ha már olyan 0 és +5 fok kozt van a hömérséklet. Voltam már vele szerelőnél, cserélgettük is a zárakat, igaz használtra.
Nektek van ilyen problémátok?
Nektek van ilyen problémátok?
WarbiRunner (Gyuri)2013-11-24 11:00:40 // 46579
Nem tudom, biztos nem olaj, nem eszi egyáltalán. Az enyémet néztem, nem csinál hasonlót. Ja, meleg motornál néztük. Szerinem átmegyek és megismételjük a kísérletet célzottan :-) Mondtam, hogy ha lehet, olvassanak hengerenkénti korrekciót a porlasztókra, sajna delphi cuccot én nem tudok olvasni.
Erre nincs valami ötlet egyébként, hogy mivel érdemes? A vag-com kábelem egyáltalán jó lenne hozzá?
Erre nincs valami ötlet egyébként, hogy mivel érdemes? A vag-com kábelem egyáltalán jó lenne hozzá?
Rizzo2013-11-24 10:08:31 // 46578
Én épp most fejeztem be a futómű felújítást.
A kerékagyban levő szilentet nem találtam én se a 156 alkatrészek között ,de egyezik az
Alfa 164-es hátsó alsó lengőkar szilentjével. A mérete 32 X 12 X 32mm hosszú,és ez a UNIX-os cikkszáma:10502069.
Én csináltam a cseréhez egy célszerszámot ,kölcsön is adom ha érdekel.
A keresztlengőkarok szilentjeit , strongflex poliuretán szilentekre cseréltem de még nem tudok véleményt mondani róla (csak tegnap csináltam)de sajnos nem tünnek valami feszesnek.
A kerékagyban levő szilentet nem találtam én se a 156 alkatrészek között ,de egyezik az
Alfa 164-es hátsó alsó lengőkar szilentjével. A mérete 32 X 12 X 32mm hosszú,és ez a UNIX-os cikkszáma:10502069.
Én csináltam a cseréhez egy célszerszámot ,kölcsön is adom ha érdekel.
A keresztlengőkarok szilentjeit , strongflex poliuretán szilentekre cseréltem de még nem tudok véleményt mondani róla (csak tegnap csináltam)de sajnos nem tünnek valami feszesnek.
DieselManiaco(NagyVad)2013-11-24 09:31:17 // 46577
gőzt nem sokáig ereget,csak amikor már rendesen hideg van,és akkor is csak beindítás után 1-2 percig.legalábbis az enyém
PistaFR2013-11-23 18:07:26 // 46576
Pont a héten tűnt fel hajnalban a mögöttem jövő lámpájának a fényében, hogy hideg motornál ereget gőzt az enyém.
padand2013-11-23 10:17:57 // 46575
Üdv,
156-os hátsó futómű felújítással lenne kérdésem:
Keresztlengőkarból meg szabad venni a Starlinet- vagy csak a gyárit?
Illetve szilentet mennyire macerás cserélni benne?
A hosszkitámasztó kerék felőli végénél van egy szilent, azt lehet kapni külön? mert a hosszkitámasztóhoz nem jár, külön viszont nem találom.
Köszi, ha valaki tud segíteni.
156-os hátsó futómű felújítással lenne kérdésem:
Keresztlengőkarból meg szabad venni a Starlinet- vagy csak a gyárit?
Illetve szilentet mennyire macerás cserélni benne?
A hosszkitámasztó kerék felőli végénél van egy szilent, azt lehet kapni külön? mert a hosszkitámasztóhoz nem jár, külön viszont nem találom.
Köszi, ha valaki tud segíteni.
gecsa2013-11-22 20:11:30 // 46574
eszembe nem jutott volna, hogy éppen ott..
egyébként jobbra indexelésnél még mindig bevillan a visszajelző, és megnéztem, amikor az index felvillan, a helyzetjelző pislant (inkább csak elhalványodik) egyet.. lehet, hogy hosszabb távon ez nyírja ki a kis tranzisztort?
egyébként jobbra indexelésnél még mindig bevillan a visszajelző, és megnéztem, amikor az index felvillan, a helyzetjelző pislant (inkább csak elhalványodik) egyet.. lehet, hogy hosszabb távon ez nyírja ki a kis tranzisztort?
GTPeti2013-11-22 19:39:20 // 46573
Az utsó kérdésre válaszolnék: Az a köze hozzá, hogy a fordulatszámmérőben van a jelek szerint a shunt, amin keresztül folyik az izzók áráma. (Ezt méri az izzókiégés-figyelés.)
gecsa2013-11-22 19:19:52 // 46572
megoldódott a helyzetjelző probléma, de sosem gondoltam volna, hogy a problémát merre kell keresni..
DieselManiaco(NagyVad)2013-11-22 17:53:57 // 46571
én is arra tippelek amire gecsa hogy pára? bár dieselnél ritka,ha olaj lenne azt a nívón nagyon észrevennéd,meg a kék füstön,mert szerintem elégne.szóval az valami más:D
Otto2013-11-22 16:32:56 // 46570
Üdv!
Okos ötleteket várnék a következő problémára.
156-os egyszer csak gondolt egyet és egy halom elektromos dolog elfelejtette a dolgát.
Nincs ventilátor, index, nem lehet kapcsolni a klímát és még ki tudja mi.
Esett az eső, tetőantennánál beázott a szerkezet, okozhatta az a galibát?
Első körben nézni kéne mindjárt egy biztosíték táblát?
Okos ötleteket várnék a következő problémára.
156-os egyszer csak gondolt egyet és egy halom elektromos dolog elfelejtette a dolgát.
Nincs ventilátor, index, nem lehet kapcsolni a klímát és még ki tudja mi.
Esett az eső, tetőantennánál beázott a szerkezet, okozhatta az a galibát?
Első körben nézni kéne mindjárt egy biztosíték táblát?
gecsa2013-11-22 12:29:12 // 46569
pára+korom?
WarbiRunner (Gyuri)2013-11-22 12:08:22 // 46568
Na ezt kérdem én is. Azt akartam nézni, hogy egyenletesen jön e a kipufogógáz, vagy pulzál. Kértem hogy nyomjon kicsit nagyobb gázt (nem padló) erre pár (olaj?)nedves csepp röpült a kezemre.
DieselManiaco(NagyVad)2013-11-22 11:55:37 // 46567
zaccot köp az meg milyen dolog?
zee2013-11-22 10:45:47 // 46566
Roncsolás nélkül nem eltávolítható,tehát nem cserélhető... :(
Ezért vagdossák le előszeretettel,így csak ideig-óráig megoldás a nagyobb károsodás mellett.
Ezért vagdossák le előszeretettel,így csak ideig-óráig megoldás a nagyobb károsodás mellett.
GTPeti2013-11-22 09:57:49 // 46565
Adódik a kérdés, hogy lehet-e cserélni azt a mikroszűrőt. Vagyis lehet-e ilyet kapni külön?
Bomi2013-11-22 09:37:21 // 46564
Ezt találtam még a mikroszűrős témához, szerintem elég korrekt válasz (egy fórumon volt):
"....A mikroszűrő levágásával várnék, mert szerintem nem az okozza a hibát.
Az alkatrész szerepe egyébként nem a porlasztócsúcsok védelme, hanem a nyomászsabályzó zavartalan működéséhez kell. Van benne egy hengeres mozgórész, amely egy szelepgolyót nyom a szelepülékre, ezzel leválasztja egymástól a nagynyomású és a kisnyomású oldalt. Ha a golyó alá szennyeződés kerül, akkor nem lesz nagynyomás, az autó leáll mint az atom. Egyébként a korai típusokban még nem volt mikroszűrő ráépítve a nyomásszabályzóra, és a sok váratlan motorleállások miatt fejlesztették ki a módosítást.
Ezt a mikroszűrőt lézerrel perforálják, erős nagyítás alatt lehet látni, hogy tényleg lyukak vannak rajta, és rosszabbik esetben azt, hogy már eltömődtek. Általában azért, mert a motortéri szűrő nem megfelelő minőségű, és a pár 10 mikronos lebegő szennyeződéseket átengedi.
Ezért fontos, hogy gyári minőségű szűrőt használj!.... "
"....A mikroszűrő levágásával várnék, mert szerintem nem az okozza a hibát.
Az alkatrész szerepe egyébként nem a porlasztócsúcsok védelme, hanem a nyomászsabályzó zavartalan működéséhez kell. Van benne egy hengeres mozgórész, amely egy szelepgolyót nyom a szelepülékre, ezzel leválasztja egymástól a nagynyomású és a kisnyomású oldalt. Ha a golyó alá szennyeződés kerül, akkor nem lesz nagynyomás, az autó leáll mint az atom. Egyébként a korai típusokban még nem volt mikroszűrő ráépítve a nyomásszabályzóra, és a sok váratlan motorleállások miatt fejlesztették ki a módosítást.
Ezt a mikroszűrőt lézerrel perforálják, erős nagyítás alatt lehet látni, hogy tényleg lyukak vannak rajta, és rosszabbik esetben azt, hogy már eltömődtek. Általában azért, mert a motortéri szűrő nem megfelelő minőségű, és a pár 10 mikronos lebegő szennyeződéseket átengedi.
Ezért fontos, hogy gyári minőségű szűrőt használj!.... "
Bomi2013-11-21 20:24:21 // 46563
Na végre meg van a probléma:):):)
Kösz mindenkinek!
Blogban kicsit részletezve a dolog...mennyivel szebb hangja van így! :)
Üdv. T
Kösz mindenkinek!
Blogban kicsit részletezve a dolog...mennyivel szebb hangja van így! :)
Üdv. T
gecsa2013-11-21 18:45:04 // 46562
becsatlakozott a jobb első helyzetjelző is a körbe... :(
mcsabi2013-11-21 18:35:09 // 46561
Hi!
Esetleg vkinek van ötlete, hogy mitől világítanak tovább a fényszóróim annak ellenére, hogy lekapcsoltam őket és leállítottam a kocsit (ma du-n melóból hazaérve bajusz-kapcsoló elteker, autó leállít és világítanak tovább)? Illetve pár próbálkozásnál lekapcsol de csak a kapcsoló elfordítása után 3-4mp-cel és fél percre rá gondol egyet és felkapcsol megint. Relé?
Tud valaki esetleg Vácon vagy környékén hozzáértő szakit aki rá tudna nézni mondjuk holnap? :)
Előre is köszi a válaszokat.
Üdv!
Esetleg vkinek van ötlete, hogy mitől világítanak tovább a fényszóróim annak ellenére, hogy lekapcsoltam őket és leállítottam a kocsit (ma du-n melóból hazaérve bajusz-kapcsoló elteker, autó leállít és világítanak tovább)? Illetve pár próbálkozásnál lekapcsol de csak a kapcsoló elfordítása után 3-4mp-cel és fél percre rá gondol egyet és felkapcsol megint. Relé?
Tud valaki esetleg Vácon vagy környékén hozzáértő szakit aki rá tudna nézni mondjuk holnap? :)
Előre is köszi a válaszokat.
Üdv!
gecsa2013-11-21 17:30:52 // 46560
úgy gondoltam, van valami tipikus hely... legalább nem unatkozok majd hétvégén... :D
köszi az infót... akkor ráhajrázok..
igazi kontaktom nincs kéznél sajnos, csak wd... befújok neki egyet estére, aztán meglátjuk mi sül ki belőle, mert reggel még kell mennem vele..
az a tippem, hogy beázik az oldalsó résznél a kis műanyag lapnál, amit a csomagtérajtó takar.. nekem az az említett oldalon nincs rendesen odaragasztva... :(
köszi az infót... akkor ráhajrázok..
igazi kontaktom nincs kéznél sajnos, csak wd... befújok neki egyet estére, aztán meglátjuk mi sül ki belőle, mert reggel még kell mennem vele..
az a tippem, hogy beázik az oldalsó résznél a kis műanyag lapnál, amit a csomagtérajtó takar.. nekem az az említett oldalon nincs rendesen odaragasztva... :(
GTPeti2013-11-21 17:15:41 // 46559
Igazi kontaktspray-vel kéne egy kicsit kezelésbevenned az érintkezőket. Az, hogy honnantól nem megy hátra fesz. egy multiméter+eLearn+2db gombostű segítségével kiderítheted.
gecsa2013-11-21 17:11:47 // 46558
Az a szituáció történt ma, hogy nem világít a jobb hátsó helyzetjelzőm. gyanús volt a dologban, hogy a műszerfalon nem jelzi a hibát. érdekessége pedig, hogy az izzó is jó, és a biztosíték is jó. minden egyéb világítóeszköz hibátlanul működik. pár hete volt megfújkodva a hátsó lámpák csatlakozója wd40-el. eddig működött minden.
okozhat ilyen dolgot beázás? más tippem sajnos nincs jelenleg... szerintetek?
okozhat ilyen dolgot beázás? más tippem sajnos nincs jelenleg... szerintetek?
PistaFR2013-11-21 15:57:34 // 46557
Más világ. Elképzelhetőnek tartom, hogy kisebb fórumok, közösségek itt is vannak, de szerintem nem jellemző. Pecával és számítástechnikával kapcsolatban többször túrtam a netet információk után, de nem sok sikerrel :( A német, angol és amerikai fórumoknak nagyon jó hírük van.
WarbiRunner (Gyuri)2013-11-21 15:43:06 // 46556
Egy offos kérdés:
Egy off cr dízel alapjáratról gázfröccsre ha a kipuffhoz tartom a kezem, kicsit nedves zaccot köp. Amúgy nem látható kormolása szemmel, kifejezetten ha odatartok valamit, azt összekulázza. Nem durván, de egy kicsi mindíg jön gázfröccsre. Ez normális dolog? Mondjuk kipróbálom majd a sajátommal, de van egy érzésem, hogy ez így nincs rendben.
Van egy fura remegése a gépnek 1300-nál, azt nyomoztam, akkor figyeltem erre fel.
Egy off cr dízel alapjáratról gázfröccsre ha a kipuffhoz tartom a kezem, kicsit nedves zaccot köp. Amúgy nem látható kormolása szemmel, kifejezetten ha odatartok valamit, azt összekulázza. Nem durván, de egy kicsi mindíg jön gázfröccsre. Ez normális dolog? Mondjuk kipróbálom majd a sajátommal, de van egy érzésem, hogy ez így nincs rendben.
Van egy fura remegése a gépnek 1300-nál, azt nyomoztam, akkor figyeltem erre fel.
beco2013-11-21 15:15:29 // 46555
Valószínű már belebarmoltak előtte, csak nem jól rakták újra össze.
Ferke2013-11-21 12:15:28 // 46554
Mondjuk az ott nem tudom hogy a fenébe tud beázni..:)
Ferke2013-11-21 10:24:10 // 46553
Azt a motorvezérlőt nagyjából el is felejtheted, lehet vele kínlódni, de örökké lesz valami meglepetése számodra:))
beco2013-11-21 10:17:17 // 46552
Sziasztok! Hát kiderült, hogy a motorvezérlő elektronika doboza "beázott", nedvesség került bele.
Hál isten a szerelőnél döglött le teljesen. Sikerült meggyógyítani, de hideg indításkor még mindig dob egy hibát (felpörög az alapjárat, majd visszaáll). A hiba megnevezése: nincs referenciafeszültség, vagy valami ilyesmi (sajna a kódot nem írtam fel). Ezután, egyenlőre minden oké, de azért szeretnénk rendbe tenni rendesen a dolgot. Valakinek valami ötlete? Érdemesebb volna egy másik motorvezérlőt beletenni?
Hál isten a szerelőnél döglött le teljesen. Sikerült meggyógyítani, de hideg indításkor még mindig dob egy hibát (felpörög az alapjárat, majd visszaáll). A hiba megnevezése: nincs referenciafeszültség, vagy valami ilyesmi (sajna a kódot nem írtam fel). Ezután, egyenlőre minden oké, de azért szeretnénk rendbe tenni rendesen a dolgot. Valakinek valami ötlete? Érdemesebb volna egy másik motorvezérlőt beletenni?
GTPeti2013-11-20 23:16:13 // 46551
A németek ezzel szemben mindent megbeszélnek a neten. De tényleg mindent. :) És pont azok az emberek, akik ilyen aktívak a neten, szerelik maguk az autójukat. A többiek (ők a többség) pedig viszik szakszervízbe (méregdrága), vagy egy szervízhálózatba (szintén drága).
Alfa GT-Csaba2013-11-20 22:05:20 // 46550
Nem,chippelve van
[k i z z o]2013-11-20 21:53:35 // 46549
Gyári programmal?
Alfa GT-Csaba2013-11-20 21:36:53 // 46548
Sziasztok.Szerintetek hol keresem a hibát a vason !Egr ,Map LMM takaritva van ,turbó csövem nem lyukas!A hiba a következő:3000 fordulat felett minden sebességben elkezd rángatni vagyis hullámosan gyorsulni a gép !!Valakinek esetleg volna valami jó tippe ,mi lehet a gond? GT 1,9 M jet
PistaFR2013-11-20 19:47:45 // 46547
Sajnos nem ez a háttere a dolognak. Roppant elhanyagoltak tudnak lenni a francia autók. Sérülésmentes példányt szinte csak szalonban látni. Műszakilag alapvetően jó állapotban vannak, amit muszáj azt javíttatják, de amivel átcsúszik vizsgán (esetleg kenőpénzzel), azt leszarják. Az olajcseréket is csak tessék-lássék módon csinálják, bár az annyira nem is vészes. Ha akció van valamelyik gyorsszervizben, akkor 50 €-ból meg lehet úszni, ez valamilyen olaj, és valamilyen olajszűrő. Házilag ennyiből kijön nagyon jó szűrővel és csúcs olajjal, de nem foglalkoznak vele. Ha kidől, megy a bontóba, aztán vesznek másikat. 500-1000 € körül már vannak 15-20 éves vizsgás autók, tele horpadásokkal, lógó, törött műanyag elemekkel, de a lényeg hogy gurul. Amúgy maszek műhelyek azért vannak, de nem tudom hogy milyen árakon dolgoznak. A másik, hogy vidéken nem tudom hogy megy, Párizs környékéről van inkább tapasztalatom. Itt nem sok lehetőség van bütykölni, közterületen feltételezem a rendőr/csendőr szóvá tenné a dolgot. Feltételezem, kisebb településeken, családi házban élő, normális emberek közt van olyan, aki maga szereli az autóját.
Ferke2013-11-20 19:19:29 // 46546
Ez a helyzet, amit vázolsz, szerintem teljesen normális így, és ez így van minden tőlünk nyugatabbra lévő országban: nincs szükség kisműhelyre, szakira, mert van az átlagnak annyi pénze, hogy egyrészt relatíve válogatás nélkül betolja bármelyik szervizbe a vasat, másrészt - jobb esetben - lecserélje az autót időben, és így őt csak a kötelező beavatkozások érintik....
PistaFR2013-11-20 19:02:59 // 46545
Rohangálnak hát. :) De nincs köszönő viszony :(
Itt úgy tűnik nem nagyon megy az otthoni szerelgetés, nagyon művész lelkek. Alfa szervíz 10 km-es körzetben van legalább 7-8. Aki nem engedheti meg a márkaszervizt, azok jellemzően gyorsszervizbe viszik az autót, van 3-4 nagy hálózat, mint pl az otthon is jelen levő (talán már nem?) Speedy. Kis autósboltot talán egyet láttam eddig, de nem jegyeztem meg hogy hol.
Nagy kereskedést kettőt találtam, az Oscaro-t és a Yakaruler-t. Nem tudom, hogy a szervizeket is ők látják-e el, vagy vannak-e kizárólag viszonteladókra szakosodott nagykerek. Otthon autóalkatrész szakmában dolgoztam 7,5 évig, némileg beleláttam a dolgokba, és szerintem elég jól működő rendszert tart fönn a 3-4 nagy nagyker.
Az internetes és a barkács kultúra is egész más, mint otthon. Rendes szerszámboltot vagy csavarboltot (utóbbiról biztos forrásból tudom hogy nincs!) sem találtam még, otthon meg a sarki csavarboltnak is tisztességes honlapja van, és hozza a google. Itt van néhány nagy OBI/Praktiker jellegű barkácsbolt hálózat, akik árulják a sok gagyit. Honlapja csak a nagyobb cégeknek van, azok nagy része is totál káosz.
Az internetet szinte csak vásárlásra (webshopok) használják, információt alig lehet találni. A feljebb említett két nagy kereskedő is webshopot üzemeltet, a Yakaruler-nak van 1 azaz "egy" olyan raktára, aminél van ügyfélfogadás is. Szerencsére nem messze a munkahelyemről, ugyanis az üzemanyag szűrőt elk*rtam /6-ost rendeltem, nem /5-öst, ami azért fura, mert típusválasztáskor rákérdez, hogy melyik szériás. Itt második szériának veszik a belső fészliftest, harmadiknak a külső fészliftest. Az üzemanyag szűrő váltás 2002-ben volt, tehát a a külső fészliftesekhez mindenképp a /5-ös kell, de valamiért a /6-os adta ki. Vagy mellékattintottam, vagy a rendszer volt szar, de a lényeg, hogy cseréltetnem kell. :(
Találtam Alfa club-ot, de nem olyan mint az Amore, inkább hivatalos márkaklubnak tűnik. Van valami üzlet is, a képek alapján mindenféle officiel Alfa cuccot árulnak, gondolom Lajos arannyal kell fizetni értük :( Olasz bontót sem találtam, Alfára szakosodott "háztáji" bontót főleg nem. Hát, kb ez a helyzet. (ide nem tudom melyik szmájli passzolna)
Itt úgy tűnik nem nagyon megy az otthoni szerelgetés, nagyon művész lelkek. Alfa szervíz 10 km-es körzetben van legalább 7-8. Aki nem engedheti meg a márkaszervizt, azok jellemzően gyorsszervizbe viszik az autót, van 3-4 nagy hálózat, mint pl az otthon is jelen levő (talán már nem?) Speedy. Kis autósboltot talán egyet láttam eddig, de nem jegyeztem meg hogy hol.
Nagy kereskedést kettőt találtam, az Oscaro-t és a Yakaruler-t. Nem tudom, hogy a szervizeket is ők látják-e el, vagy vannak-e kizárólag viszonteladókra szakosodott nagykerek. Otthon autóalkatrész szakmában dolgoztam 7,5 évig, némileg beleláttam a dolgokba, és szerintem elég jól működő rendszert tart fönn a 3-4 nagy nagyker.
Az internetes és a barkács kultúra is egész más, mint otthon. Rendes szerszámboltot vagy csavarboltot (utóbbiról biztos forrásból tudom hogy nincs!) sem találtam még, otthon meg a sarki csavarboltnak is tisztességes honlapja van, és hozza a google. Itt van néhány nagy OBI/Praktiker jellegű barkácsbolt hálózat, akik árulják a sok gagyit. Honlapja csak a nagyobb cégeknek van, azok nagy része is totál káosz.
Az internetet szinte csak vásárlásra (webshopok) használják, információt alig lehet találni. A feljebb említett két nagy kereskedő is webshopot üzemeltet, a Yakaruler-nak van 1 azaz "egy" olyan raktára, aminél van ügyfélfogadás is. Szerencsére nem messze a munkahelyemről, ugyanis az üzemanyag szűrőt elk*rtam /6-ost rendeltem, nem /5-öst, ami azért fura, mert típusválasztáskor rákérdez, hogy melyik szériás. Itt második szériának veszik a belső fészliftest, harmadiknak a külső fészliftest. Az üzemanyag szűrő váltás 2002-ben volt, tehát a a külső fészliftesekhez mindenképp a /5-ös kell, de valamiért a /6-os adta ki. Vagy mellékattintottam, vagy a rendszer volt szar, de a lényeg, hogy cseréltetnem kell. :(
Találtam Alfa club-ot, de nem olyan mint az Amore, inkább hivatalos márkaklubnak tűnik. Van valami üzlet is, a képek alapján mindenféle officiel Alfa cuccot árulnak, gondolom Lajos arannyal kell fizetni értük :( Olasz bontót sem találtam, Alfára szakosodott "háztáji" bontót főleg nem. Hát, kb ez a helyzet. (ide nem tudom melyik szmájli passzolna)
Imyx2013-11-20 17:18:41 // 46544
És akkor tört verzióval sem (?) :). Tehát akkor 50 €, hogy működjön? :). Ezt se gondoltam volna.
Kösz a linket, most már világos :-).
A JTS-em nem panaszkodott, hogy tört MES-sel miért akarom állítani a xenon fényszórókat :)), bezzeg ez... :)
Köszönöm!!
Kösz a linket, most már világos :-).
A JTS-em nem panaszkodott, hogy tört MES-sel miért akarom állítani a xenon fényszórókat :)), bezzeg ez... :)
Köszönöm!!
süsnye2013-11-20 16:43:08 // 46543
nekem is ME 3.1 van a 156 2.5V6-ban és ingyenessel nem megy.
süsnye2013-11-20 16:41:14 // 46542
az ingyenessel nem tudsz csatlakozni, csak az airbag-hez a lista szerint
Imyx2013-11-20 15:59:43 // 46541
Hm, igazad lehet, egy próbát megér :), thx!
Bomi2013-11-20 15:51:00 // 46540
Nekem az Alfa 156-hoz pl. csak ELM327 kábelllel sikerült csatlakoznom VAG-commal nem...esetleg egy próbát megérne másik kábellel.
Imyx2013-11-20 15:16:47 // 46539
Urak,
MES-sel nem tudok csatlakozni a 166 3.0 V6-os motorhoz, azzal a hibaüzenettel, hogy a használt program (MES) próbaverzió, elutasítja a csatlakozási kérelmet.
Próbáltam új, illetve régebbi verzióval is, hiába. Crackelt verzióval is is ugyanez van. Egyik vezérlőegységhez se tudok csatlakozni, a fent említett hibaüzenet kíséretében.
Megkérdőjelezném, hogy az ECU tud ilyen irányban csatlakozást elutasítani.. még ilyennel nem találkoztam, hogy ingyenes szoftverrel ne lehessen csatlakozni a motorhoz pl. A xenon állítás, és miegyéb műveletek teljes verziót igényelnek, ez tiszta.
De a motor ECU-hoz elég kellene legyen a demo verzió is :).
Kapcsolható VagCom kábelem van.
Ha valaki V6-hoz tud csatlakozni ezzel a kábellel, és MES-sel,legyen szíves árulja el, hogyan kell :).
Bárminemű egyéb tippet, ötletet is megköszönök :).
MES-sel nem tudok csatlakozni a 166 3.0 V6-os motorhoz, azzal a hibaüzenettel, hogy a használt program (MES) próbaverzió, elutasítja a csatlakozási kérelmet.
Próbáltam új, illetve régebbi verzióval is, hiába. Crackelt verzióval is is ugyanez van. Egyik vezérlőegységhez se tudok csatlakozni, a fent említett hibaüzenet kíséretében.
Megkérdőjelezném, hogy az ECU tud ilyen irányban csatlakozást elutasítani.. még ilyennel nem találkoztam, hogy ingyenes szoftverrel ne lehessen csatlakozni a motorhoz pl. A xenon állítás, és miegyéb műveletek teljes verziót igényelnek, ez tiszta.
De a motor ECU-hoz elég kellene legyen a demo verzió is :).
Kapcsolható VagCom kábelem van.
Ha valaki V6-hoz tud csatlakozni ezzel a kábellel, és MES-sel,legyen szíves árulja el, hogyan kell :).
Bárminemű egyéb tippet, ötletet is megköszönök :).
Bomi2013-11-20 14:34:18 // 46538
A mikroszűrő eltávolítását max csak egy próbára tenném meg, ha kiderül ,hogy valóban nyomásszabályzó kell bele (és netán a használt sem lesz jó) akkor megveszem az újat bele...én úgy látom ,hogy az új nyomásszabályzón is van szűrő (lásd kép) és úgy tudom a porlasztókban is van de erre nem esküszöm meg!
Na de majd holnap vagy pénteken amikor cserélem okosabb leszek!
(akkor lepődöm majd meg igazán ha máe az enyémben is levágták a szűrőt :))
Na de majd holnap vagy pénteken amikor cserélem okosabb leszek!
(akkor lepődöm majd meg igazán ha máe az enyémben is levágták a szűrőt :))
.......................2013-11-20 14:28:31 // 46537
szerintem se kéne fogóval letörni oszt jóccaka,
nem véletlenül van az ott
a nepperek szokták letörni ,ha nem idnul a kocsi
nem véletlenül van az ott
a nepperek szokták letörni ,ha nem idnul a kocsi