Fórum >> Műszaki-szakmai topicok >> Szerelőműhely

Piritu - 1.000.0002021-01-02 13:33:39 // 55055
4 fok alatt nem indul el.
Welectronic2021-01-02 12:07:12 // 55054
Szia!

Nekem 2.0TS van és egy hete jelentkezett ugyanez a jelenség... bár csak vagy 4-5x.
Hidegen beindítottam és volt mikor teljesen leállt, volt hogy küzdött és visszaállt.
Kicsi melegedés után hibátlan a járása és szépen pörög, jó a hangja és a teljesítménye is.
A hibakeresés folyamán gyanakodtam a légtömegmérőre is...
Egy hónapja vettem bele 12eFt-ért egy utángyártottat, ami BOSCH licenszes. Gondoltam ezzel csak nem lesz gond és elfogadja az ECU. Minden szép és jó, öntanuló paraméterek benyomva, hajtás. Hallottam a kipufogón hogy kifúj, na majd most megnézem.
A katalizátor előtti csatlakozónál kifújt eléggé és így már kezdett logikussá válni a hiba jelenség és a hibakódok.
Gépre dugva dobta a katalizátor hibát, a két szonda hibáját ,1 és 2-es keverék "gyors" és persze tegnap rohaggyon meg dobta a légtömegmérőt is.
Megcsináltam a kipufogót, kitakarítottam a fojtószelepet. Kitöröltem a hibákat, tanulás és hajrá. Ma beindítottam és szépen járt a motor, nem volt hibajelenség.
Remélem így is marad. :-)

Remélem találsz valakit, aki gépre tudja dugni és kiderülne neked is, hogy mire fel hisztizik. Esetleg annyit megtehetsz ha van rá mód, hogy kölcsön légtömegmérővel kipróbálod az autót. Legalább kiderülne ha jó és nem nyugtalanítja az embert akkor már annyira.
Welectronic2021-01-02 11:51:38 // 55053
Üdv Mindenkinek!

Volna pár kérdésem, 2002-es 156 2.0TS manuális klímával kapcsolatban...
Jelen pillanatban a klíma szopat, mert nem kapcsol a kuplung. (tudom, hogy most nincs szezonja, de most jutottam el idáig, hogy foglalkozzak vele.)
Tavaly nyár végén motort cseréltem és akkor le lett bontva a klíma. Nyilván a gáz ki lett engedve, bár amúgy se hűtött nagyon. Most az ünnepek alatt fel lett töltve és próba, de persze nem megy. Nem találtam infót a nyomáskapcsolóról, sem a vezérlő jelről, semmiről... így kérdezném, hogy valaki tud ebben segíteni?
Ki mérném a nyomáskapcsolót és mást is ha van még benne esetleg, bár én most így nem látok másik érzékelőt a rendszerben.
Mérve a kuplungtekercs csatiját, nem érkezik feszültség oda.
A középkonzolon világít ha bekapcsolom, de annyi is.
Gépre dugva nem jelez hibát, viszont ha megpróbálom bekapcsolni gépről, akkor "Hiba a végrehajtásban" üzenet fogad.
Mik azok a feltételek amik beleszólnak a klíma bekapcsolásába?
Bármilyen infót szívesen veszek, akár elektromos rajz ha akad!
Előre is Köszönöm!

Dravery2020-12-27 15:27:07 // 55052
Szia!
A keverékkel szinte biztos, hogy lesz valami, mert eléggé nyomja a benzinszagot, amikor járatom hidegen és van füstje is bőven. Ezt az eddigi szerelőm szintén a fojtószelepem hibájának tudta be, mivelhogy szerinte a légtömegmérő adatai még jók, de a szelepnél falsot szív, tehát nem lesz korrekt az info az ECU-nak és próbál korrigálni.
A lefulladásos első indítást csinálja csak akkor, ha hagyom állni eleget (és ezt is csak 15-20 fok felett, ergó télen pöcc-röff végig, nyáron szívok ezzel), a rángatás/dadogást csinálja jelenlegi állapotában kb. 5-10 km (ott nem percet írtam) megtétele után.
Mindenféleképpen az első az lesz, hogy keresek valakit, aki rá tudja kötni gépre. Nem tudom, hogy hogyan nem sikerült eddig ez egyik szerelőnek se. Azt mondták, hogy nem kommunikál... Remélem csak valamit benéztek, mert nem lenne jó, ha még ezzel is gond lenne. Az ECU elvileg egy BOSCH Motronic 1.5.5., amiről most így hirtelen nem találtam semmit azzal kapcsolatban, hogy miféle.
Ja, és a lambdát is felírom a gyanúsítottak közé, köszi a tippet!
Levee156SW2020-12-27 12:34:34 // 55051
Szia, nekem ez a leirtak alapjan elegge keverekkepzesi hibanak tunik (szegeny keverek) - viszont egyszer azt irod, hogy eleget kell alljon,hogy csinalja (->szabalyozatlan szakasz) , masszor meg azt, hogy akkor kezdi,mikor a szabalyozott szakaszba melegedett (5-10 perc utan).
Lambda jelrol meg nem olvastam, pedig azt szerintem nagyon meg kellene itt nezni, ill. ahogy irtak mar elottem, lehet masik szenzor hibaja is.
Nem vagyok egy expert a temaban,de az nekem gyanus,hogy 145-ben mar adaptiv ECU lett volna.
Dravery2020-12-25 13:15:38 // 55050
Igen, ezt az oldalt találtam én is, ez alapján néztem meg.
Az én esetemben a "Plastic top CF2 Engine" kellett.
Ez a csati van ott:
Piritu - 1.000.0002020-12-25 12:42:29 // 55049
Itt azt írják hogy hol van.
Piritu - 1.000.0002020-12-25 12:36:08 // 55048
Tippek alapján ne cserélgess semmit, ki kell olvasni hogy mi a baja. Sokkal olcsóbb megoldás.
Piritu - 1.000.0002020-12-25 12:34:13 // 55047
A Spidernél a lengéscsillapító tetején az ABS csatlakozója volt :-)
Dravery2020-12-25 11:12:33 // 55046
Köszönöm szépen a válaszod! A neten talált leírások alapján egy "P.E.D." jelzésű kupakkal ellátott csatit találtam az autó jobb elejében, a lengéscsillapító rugó feletti részen, ami nem túl nagy, úgyhogy én ez alapján a 3 pólusúra tippelnék (amennyiben persze ez a kérdéses csatlakozó..). Azt sajnos nem tudom, hogy a szerelő hogyan és hol próbálta kiolvasni a motort, megkérdezni pedig csak az ünnepek után tudom majd tőle. Mindenképp megpróbálok akkor találni valakit, aki rá tud csatlakozni a megfelelő módon, mert kellő tudás és eszköz hiányában ehhez én inkább egymagam nem nyúlnék hozzá. Kaptam még tippeket jeladókra és a vezérlésre is (a vezérléscsere 4ezer km-el ezelőtt történt meg, tavaly novemberben), úgyhogy megpróbálok ezeken az utakon elindulni.
Piritu - 1.000.0002020-12-25 08:45:23 // 55045
Mindenképpen ki kellene olvasni a compot, meg kellene nézni az élő adatokat, hogy mi hogyan mozog. Lehet hogy csak a hőmérsékletet nem jól "látja" vagy csak valamelyik öntanuló paraméter akadt ki, mint nekem anno a Spiderben.
Milyen csatlakozód van a kocsiban? 3 pólusú vagy már a nagy ODB csati? (Ha a 3-as, akkor lehet hogy nem is jó csatlakozón próbáltátok kiolvasni a motort) Egy sima KKL-nek olvasnia kellene a motort
Dravery2020-12-24 23:05:43 // 55044
Sziasztok!
A hosszú bejegyzésem (másfél évnyi szenvedéssorozat összefoglalója) alanya egy 2000-es évjáratú 145-ös lesz, 1.6-os 16 szelepes TS motorral. Szeretnék tippeket kérni a lentebb felsorolt problémákkal kapcsolatban, mert nem igazán akarnak javulni a tünetei… Sőt… Már teljesen tanácstalan vagyok.
Eleinte csupán annyi volt a gondja, hogy kb. 15-20 fokos kinti hőmérséklet felett, napi első indításnál nem találta az alapjáratot, beremegett az egész autó és végül vagy lefulladt teljesen, vagy sikerült feltornásznia magát a fordulatnak.
Szemléltetésképp itt egy videó egy ilyen esetről.
(a szép kis kerregő hang a kasztni rázkódása)
Érdekes módon hidegebb időben nem csinál ilyet és ha pár óra múlva ülök vissza, akkor is jó, legalább 8-10 órát kell állnia, hogy megint csinálja. Emellett annyi tűnt még fel, hogy a motorfék elég intenzív, hidegen erőtlen az autó és néha alig érezhetően, de rángat, váltásoknál pedig ugrik egyet, ha nem ultraóvatosan engedem vissza a kuplungot (2es és 3as fokozatnál). Ja meg csúsztatni a kuplungot szinte esélytelen, egyből fullad az autó, megy le a fordulat elég rendesen, így a dugóban vánszorgás is jó nagy gázadással működik csak…
Ezután járt két szerelőnél.
Az első az alapjárati motor potméterére tippelt, így szereztem használtan egy BOSCH 0132008650-et, fojtószeleppel együtt. Cserélte az alapjáratit, a fojtószelep maradt az eddigi, de ki lett takarítva.
Az eredmény az lett, hogy ugyan az intenzív motorfék teljesen megszűnt, minden más maradt, ráadásként az alapjárat állt még neki szarakodni főleg meleg motornál. 1000 és 1300 között ugrált, véletlenszerű gázadások valamelyikére pedig visszaállt 850 körülire. Azt javasolta, hogy jóvanazúgy, használjam így.
Kerestem egy másik szerelőt is, aki a következőket eszközölte rajta:
gyertyacsere, gyújtótrafók és gyújtókábelek cseréje, légszűrő és légtömegmérő csere.
Emellett ellenőrizte a légszűrő utáni gumicsöveket, állítása szerint ott nem szív falsot.
Próbálta gépre dugni az autót, de elvileg kétféle kábellel sem akart kommunikálni (külön rendelt hozzá egyet, amivel jónak kellett volna lennie), így nem tudni, hogy mit lehetett volna kiolvasni.
Mivel az egésznek semmi eredménye nem lett, nekiállt a bontóból vásárolt fojtószeleppel és a két alapjárati motorral variálni. A lehetséges kombinációkat kipróbálta, nem történt változás, az alapjárat már mindkét motorral szarakodott.
Az autót végül úgy kaptam vissza, hogy valszeg a fojtószelepek tengelyeinek kopása miatt szív falsot és szerinte ez lesz a gond. Létezik, hogy mindkét fojtószelepem tengelye pontosan ugyanúgy szar lenne?
Ő is azt mondta, hogy használjam így, nem lesz komolyabb baja.
Hát lett… egyre jobban kezdett rángatni és remegni az autó.
Hidegindítást követően kb. 5-10 km megtétele után kezdi csinálni (tök érdekes, hogy addig tök simán megy). A remegés/rángatás főleg 2000 körüli fordulatnál van, illetve alapjáratnál, amikor az épp 1000 alatt van.
Szóval úgy döntöttem, hogy akkor majd megpróbálok én alkotni valamit. Kivettem az alapjárati motort és az egyik itteni kolléga bejegyzése szerint kitakarítottam a potmétert benne, majd csináltam egy TPS resetet.
Meglepődtem, amikor azt tapasztaltam, hogy sokkal kevésbé ingadozik az alapjárat és viszonylag stabil is, bár még mindig 1000-1100 között volt melegen. Már kezdtem örülni, de alig 400 km-el később újra kezdte az egészet, viszont már a motorhang is kezd fura lenni és borzasztóan remeg/dadog az autó.
A jelenlegi alapjárat meleg motornál így néz ki.
(amikor 2000 fölé pörög, az én vagyok, szemléltetem, hogy gázadások után hogyan változik)
Jelenleg még egy tankszellőztető szelep cseréjét próbálom meg a napokban (nem fűzök hozzá túl sok reményt), az az utolsó tipp, amit kaptam eddig, azt is amiatt, mert a tanksapka levételekor jó nagyot szippant a levegőből.
Volt, aki az üzemanyagra gyanakodott még emellett, de kizárólag prémiumot tankolok bele amióta megvan (maxxmotion100 és evo100, mikor épp melyik), úgyhogy az kizárva.
Jó lenne rendberakni a járgányt, mert tényleg nagyon kedvelem és jó lenne már mindenféle probléma nélkül is kipróbálni.
Nagyon szépen köszönök előre is minden tippet és tanácsot és bocsánat, hogy ilyen hosszú lett a bejegyzés, próbáltam tényleg mindent összefoglalni.
Piritu - 1.000.0002020-12-19 20:38:48 // 55043
Nincs külön biztije, az ecu egyben van lebiztosítva. Ellenben megtaláltam a reléjét.
Csabo222020-12-19 14:30:08 // 55042
Kihúzod a biztosítékját?
Piritu - 1.000.0002020-12-19 14:03:56 // 55041
Mért már valaki kompressziót TS-en?
Hol és hogyan kapcsoltátok le az üzemanyag ellátást hogy ne legyen benzinbefecskendezés? Elég ha a benzinszivattyúról húzom le a kábelt?
Welectronic2020-12-16 15:01:02 // 55040
Szia!
Köszi a választ!
Akkor te a fém fékcsőre gondolsz? Azt még lehet meg is lehet találni, legalábbis jobban mint a gumi csövön.
Átnézem azt is ahogy ráveszem magam, saját szivatásra ebbe a tetű időbe.
Welectronic2020-12-16 14:58:56 // 55039
Szia!
Köszi a választ!
Nos a porvédős, karmantyús témára figyeltem is, direkt vettem plusz 1 garnitúrát, ha mégse sikerülne rendesen össze pakolni.
A fékolaj új, a zsírzás szintén meg van.
Mivel már nagyon teli a tarisznya és tényleg gőzöm sincs mi lehet az oka, azért vettem meg az új munkahengert. Nem sok kedvem van kicserélni, sőt rohadtul elegem van már a szerelésből (nyár óta komplett futóművet cseréltem mindenestől, majd egy hét élvezkedés után jött egy motorcsere is, ami kicsit megviselt lelkileg, az hogy szinte csöves lettem, az már csak bónusz....) de ha ezzel megoldódik, bánja a ...
Föckös2020-12-16 14:44:03 // 55038
horpadt merev fékcső okozott ilyet anno nekem.
ha nyomod a pedált, akkor átnyomod a horpadt, azaz kisebb keresztmetszetű csövön, csak vissza már nem akaródzik menni. kb olyan mint egy félig nyitott checkvalve.
Levee156SW2020-12-16 12:46:47 // 55037
Hello, nem egy ordoglakat a rendszer, elmondom a sajat tapasztalataimat.
Nekem nem sokkal megvasarlas utan kezdett az elso telen fogni minden, ekkor egy folyadekcsere es egy alapos atzsirzas(!) segitett (dugattyuk-betetek/betetek-nyergek/nyergek-uszocsapok kozt).

Amikre erdemes figyelni:
-dugattyu porvedoje ne legyen kiszakadva-ezen nyilvan tul vagy
-hatso nyeregnel a vezetocsapon a bordas gumipersely ne gyurodjon meg osszerakaskor (nekem mondjuk csak a bal oldalon van, de nem tudom,gyari-e meg ez ugy)
-folyadekcserebol/legtelenitesbol az ABS kocka se maradjon ki (MES).

A leirtak alapjan az is elofordulhat, hogy megserult a fofekhengerben egy belso tomites egy labbal pumpalos legtelenitesben - de emiatt az egeszet cserelni lehet,hogy tulzas lenne.
Welectronic2020-12-16 11:43:34 // 55036
Az nagyon jó.
Hát azt meg nem mondom, hogy most ez dagadt vagy sem, de a cseréhez kemény mennyiségű pálesz fog kelleni, mert rendesen be van rohadva az átalakító idom és azt mire kitessékelem, tuti agyvérzést kapok.
Mindenesetre megnézem azt is, bár fingom sincs miből tudom megállapítani.
A fékmunkahenger csere után, hátha okosabb leszek, a kocsi pedig jó.
Piritu - 1.000.0002020-12-16 11:12:19 // 55035
Hallottam olyat hogy a gumi fékcső “megdagadt” és nem engedte vissza a nyomást.
Welectronic2020-12-16 10:39:39 // 55034
Szia!
Igen, az működik rendesen.
Ha leveszem a nyerget, lekötöm a csövet, akkor vissza tudom nyomni a munkahengert. Aztán az első fékezés után már kezdi a hülyeséget. Megyek kb 40-50km-t és már fog.
Azért is érdekelne egy rajz, hogy miként vannak a körök kialakítva. Beszéltük páran, hogy lehet a főfékmunkahenger, nem enged vissza teljesen... ezért is vettem meg bele az újat.
Liquid2020-12-16 09:27:14 // 55033
lehet hülye kérdés, de a kézifék rendben van?
Welectronic2020-12-16 08:51:44 // 55032
Üdv Mindenkinek!

Tudna valaki segíteni 156SW 2.0TS Fékrendszerével kapcsolatban? Első sorban egy hidraulikus rajz jó volna a rendszerről, mert én nem találtam eddig.
A problémám az, hogy a jobb hátsó fékem befog állandóan és már rohadtul unom. Fel lett újítva mind a 4 féknyereg mindenestől(drágábbik, komplexebb felújító készlet), mégis a jobb hátsó kinlódik. Rendeltem egy új főfékmunkahengert is, a napokban kicserélem, mert már más nem jut az eszembe, ami beleszólna a helyes működésbe. Esetleg valami más ötlet, hogy miért szivat már régóta?
Kezdenek fagyni az utak és nem akarok önhibán kívül rallyzni amikor a jégen a kicsit fogó fék, majd eldobja a villámot jó tempóba és jön a hülyén nézés...
Köszi a választ!
Piritu - 1.000.0002020-12-10 18:52:45 // 55031
Nagyon kicsi a valószínűsége. Motorkódot kellene nézni. A 145 valószínűleg még az euro2-es, a 147 már az euro3-as lesz.
Tomi742020-12-10 17:28:43 // 55030
Üdv!Meg tudná mondani valaki ,hogy 145ts be nem jó-e a 147 fojtószelep kábelezése?Köszi a választ!
Levee156SW2020-11-27 10:52:38 // 55029
Szerintem INA lehetett, es figyelni kell a cikkszamot, mert valtoztattak rajta menet kozben, es ha mar csere, erdemes az uj fajtat (ha jol emlekszem magasabb, es nagyobb a belso erintkezo felulete) betenni.
marci912020-11-24 15:47:28 // 55028
A gyártót nem tudom most hírtelen megmondani, de megpróbálom visszakeresni a számlát. Nem volt olcsó a 16db.
Hengerfejes fickó mutatta nekem, hogy ki kell koppintani a belselyét és leüríteni, ezt mind a 16 darabnál megcsináltuk, puhán kerültek be.
[k i z z o]2020-11-23 21:10:29 // 55027
Új tőkék kerültek be, milyen gyártmányúak?

Hogyan puhítottad vissza őket?
[k i z z o]2020-11-23 21:08:55 // 55026
Ez ugyanúgy hidrotőke hibát mutat, csak itt nem az olaj eleresztését oldjátok meg, hanem a gyári, gyors feltöltését a tőkéknek. De egy jó tőke (nem új), nagyon sokáig tartja az olajat.

A hiba a tőkék szétszedésével, tisztításával nagy valószínűséggel orvosolható.

2-300k km -el egy ilyen motort pedig illik szétszedni és megadni neki, ami kell.

A megkerülő az a maximális olajnyomást állítja be, igen.
Laciferi2020-11-23 18:56:18 // 55025
Azt elhiszem, ilyet én nem tapasztaltam még, bár a 146-nál előfordult az igaz
Piritu - 1.000.0002020-11-23 16:18:36 // 55024
Van ahol 1 litert mondanak, engem csak az zavart hogy égett olajszaga volt a kocsinak egy-egy húzósabb szakasz után. pl a La Bonette-n is szóvá tették a biciklisek
Piritu - 1.000.0002020-11-23 16:14:10 // 55023
Ha ennyire zavar, akkor marad a hidrotőkék tisztítása/cseréje, meg a vezérműtengely bütykeinek ellenőrzése.

B megoldás: nem kell foglalkozni vele :-)
marci912020-11-23 15:29:40 // 55022
Hát én nem tudom, de ettől a szelepes járástól már agybajt kapok és itt is az a gond, hogy nem mindig ilyen, teljesen random módon mikor, hogy jön rá. Amikor autópályán mentünk a 2.0 TS-el és másnap reggel, hidegen indítottam, gyönyörűen járt. Most, hogy városban mászkált vele a gazdája, megint lett hangja. Gázadásra felerősödik a klattyogás.
Laciferi2020-11-23 14:38:16 // 55021
Szerelom is azt mondta gyarilag 8 dl/1000 km ami meg normalis olajfogyasztasi ertek, addig nem is nagyon nyulnak hozza :) Ha mar 1 liter/1000 lenne az problemas. De igy bekeszulok toltogetos olajjal elvagyok, mar 4 eve igy jarok TS motorokkal nekem a CF2 is ette, az 7 deci/1000-ret
Piritu - 1.000.0002020-11-23 14:01:07 // 55020
az övé meg jts ami szinte ugyan az.
Piritu - 1.000.0002020-11-23 13:56:48 // 55019
CF3-as motor a tied ezért eszi...
Laciferi2020-11-23 13:45:29 // 55018
Na te meg akkor jo vagy, nekem 2000 km/1 liter :D A Gt 1.8 TS-nel, de semmi fust, semmi hang, semmi fulladas, olyan hangtalan a motor amikor jar, hogy alapjaratban szinte nem is hallani semmit a kocsiban belole, csak akkor morog fel ha odalepek neki kicsit es 107000 km van a kocsiban, masodik tulaj. Az elozo tulaja 14 evig Szamosiekhoz hordta, minden evben csereltek neki benne olajat meg szuroket es megis van olajfogyasztasa. Kizarolag varosban hasznalta az ex tulaj, nagyon ritkan palyazott vele, amiota nalam van azota latott autopalyat rendesen :) 14 ev alatt 92000 km-t hozott ossze vele, tehat nem volt agyon hasznalva....
Piritu - 1.000.0002020-11-23 11:35:04 // 55017
Mi romlik el a fúvókában?

A TS motor, amit most szedtem szét 275e km-nél tartott. A fúvókáknak semmi baját se látok. Leragadva sincsenek pedig a motorban több helyen olajsarat találtam.
Levee156SW2020-11-23 10:36:08 // 55016
A gyarbol most kijott motornal minden bizonnyal igy van, viszont azoknal a 2-300-at futottaknal,amikkel a tobbseg itt kuzd (ill. az enyemnel biztosan) a fuvokareviziot kovetoen abbol az 1-2 napbol,amennyi allas utan mar par tized mp. csattogassal indult, legalabb egy het lett.
(Ugy tudom, van egy megkeruloszelep a szuvattyun is,ami karter levetelekor allithato, de az a felso hatarat szabja meg a nyomasnak.)
Illetve az is biztos, hogy a P0420/0430 hibak megszuntek, amiket a katalizatorba kerulo olaj okozott, es kivetel nelkul alapjarat kozeli (1300-1700) fordulaton dobalt be olyan 2000
-3000 km-enkent.
Nyilvan egy nem 200+-t futott olajlehuzo gyuru itt is dobna a helyzeten onmagaban is. (6000 km/literrel fogyogat a 10w60 jelenleg).
[k i z z o]2020-11-22 12:58:12 // 55015
A tőkéknek maguknak kell megtartaniuk az olajat. Semmi köze hozzá a fúvókáknak.

A fúvókák csak alapjáraton nem dolgoznak (főleg gyengébb olajszivattyú esetén), hogy a kis fordulatú alacsonyabb szállítás miatt legyen elég olaj, a motor üzemének 99% -ban szórnak.

(A főtengely amúgy is szórja a hengerfalakat.)

Semmi köze az olajfogyasztáshoz.

Megfelelő minőségű olaj, tiszta tőkék és nem kopott vezérműtengely esetén hangtalannak kell lennie a szelepvezérlésnek.
Levee156SW2020-11-22 09:45:07 // 55014
Csakhogy nem eltomodni szokott (vagy nem ugy), hanem nyitott allapotban ragad meg benne a golyo,igy a falakra fossa orrba/szajba(amitol az olajfogyasztas is megno,meg a kaalizarort is nyirja), a HF-be meg nem jut eleg nyomas.
Ill. a tokek alol is emiatt folyik le, es csattognak a kov inditaskor egy amugy meg nem kopott esetben is.
marci912020-11-21 23:36:05 // 55013
Köszi! Hát igen, arra már a 146-nál is rájöttem, hogy az a biztos, ha az ember egy kis segítséggel nekiáll, mert akkor ami megtörténik, az megtörténik :)
Na de visszatérve, én csak annyit nem értek, hogy az olajzócső tételezzük fel, eltömődik, a hengerfalaknak nem lesz elégséges az olajozása, de a hengerfejbe attól ugyanúgy jutnia kéne olajnak nem? Tehát ha a vezérműtengelynél van olajprobléma, az ezt nem oldaná meg.
Piritu - 1.000.0002020-11-19 13:40:29 // 55012
Indulj ki abból hogy kint minden drága. Nem fognak korábbab semmit lecserélni mint kell. A motorházra felraagasztott táblát se nagyon szokták elolvasni, megy bele a vw longlife. Mi meg csodálkozunk hogy megégett az olaj...
Két példa:
marci912020-11-19 11:22:10 // 55010
Mennyire nagy munka ezeket kicserélni? Már hallottam erről a hibáról. A hengerfejet le kell hozzá venni?
Az autó Svájcból lett behozatva és a megvételkor az első olajcserét én csináltam meg, de hogy is fogalmazzak, már 8 éve járok 1.6 TS-el, gondosan odafigyelve rá, de az enyémből nem ilyen ronda olaj szokott lejönni.
Levee156SW2020-11-19 10:15:32 // 55009
Udv,
a varazslatos Fiat hengerfalolajzo fuvokak reviziojat mindenkepp megejtenem - eleg gyakran azok miatt nem jut fel eleg olajnyomas a HF-be.
Nem tudom, mennyire volt megbizhato a forras, de vegyuk figyelembe, hogy legalabb 5-10 eve 150.000-et mutat kb. az osszes oraja, ezt meg olyan 120-ankent illik megtenni.
marci912020-11-19 10:05:21 // 55008
Erre nem is gondoltam.
Esetleg valaki a profilok gyári magasságát meg tudná nekem mondani? Amúgy rendellenes asszimetrikus kopás nem látszott ránézésre.
[k i z z o]2020-11-19 08:29:22 // 55007
Nem lehet, hogy a kopott vezérműtengely profilok miatt veri az a tőkéket?
marci912020-11-19 08:24:01 // 55006
Sziasztok!
TS-hez értő szakikhoz szólna a kérdésem!
Ismerősöm vett egy 147 2.0 TS gépet 150E km-el. Az autón a hidrotőkék megszólaltak és úgy döntöttünk, kicseréljük őket. Nem olyan dízeles kerregős hangja volt, úgyhogy a vezérlésmódosítóhoz nem nyúltunk.
A csere előtt hengerfejes szaki tanácsa alapján leürítettük mind a 16db hidrotőkét puhára, hogy majd az olajnyomás feltölti. Sajnos a klattyogós állapot nem szűnt meg és az az érdekes, hogy leginkább pont fordítva hallható, hogy hidegen halkabb, melegen pedig már előjön a zaja még így 400 km után is.
A kérdésem az lenne, hogy mi lehet a baj? Esetleg a tőkesornál jellemző az olajnyomás probléma? A vezérműtengely néhány bütykénél kékes elszíneződés volt látható, mintha oda nem jutott volna mindig elegendő olaj. Hogy lehetne ennek a problémának a végére járni? A motort esetleg célszerű lenne átöblíteni valami mosó adalékkal?
Köszönök előre is minden tanácsot!
A hozzászólásokért az Alfa Amore készítői nem vállalnak felelősséget.

Jelentem a moderátornak