Fórum >> Műszaki-szakmai topicok >> Szerelőműhely
bb182006-04-26 13:34:53 // 11522
én erre használom a tecso olajakat. arra hogy 1-2 orát járjon szépen alapjáraton teljesen jo. ha minden oké akkor mehet bele a rendes olaj. meg az sem hátrány hogy kihozza egy kicsit a kormot a kormosbol.
szétszedés elött járasd meg beltér tisztitoval, ugyis lejön az olaj meg a szürö
kando.2006-04-26 12:48:52 // 11521
bb!
Ha osszeraktam a motort, erdemes 1x atjaratni valami egyszerubb olajjal, hogy kideruljon, minent jol csavaroztam ossze, nem folyik sehol ?
ilyesmire melegben jo nyari jellegu olaj is ? Vagy inkabb direkt vmi hig a jo, hogy a pici reseken is latszodjon, ha kifolyik..
(szoval van itt tobb m3 olaj, a motorokhoz, de ez egyfokozatu, csak gondoltam, teszt celjara esetleg ez is jo lehet-e...?)
bb182006-04-26 12:44:50 // 11520
igazábol magad is megcsinálhatod minta vagy egy korrekt mérés után.
azt érdemes megnézni, hogy a gyárit hogyan vezetik el, álltalában valami kanyar szokott benne lenni, nem mindegy hogy merre megy. a lényeg, hogy minél kisebb legyen a törés. ha akarsz utána tudsz nézni a neten, vagy katalogusokban, le szokták öket fényképezni. vannak egyszerübbek és vannak igen kacifántosak is.
ha utcán szeretsz a határon autozni, vagy amugy is ültetett/keményitett az auto akkor érdemes. meg kiméli a kasztnit is.
én még nem vettem gyárit, inkább megcsinálom magam némi tájékozodás után.
Karakot2006-04-26 09:59:15 // 11519
Kérdés, hogy az cost-benefit pozitív-e? Utcai használatnál is érezhető a változás, vagy csak placebo hatása van? Azt hallottam, hogy gagyit nem érdemes venni, a jobbak meg 20-30e környékén vannak. Ér ennyit?
bb182006-04-26 06:48:18 // 11518
egyszerüan az hogy merevit.
komolyabban : a merevebb kasztni miatt javul az utfekvés, irányithatobb lesz az auto, mivel kevésbé csavarodik, igy közvetlenebbül érzed a seggeddel is és jobban tudsz reagálni. sok autonál nagy igénybevételniél csavarodnak a tornyok, és hosszu távon be is dölhet akár 10-15 sm-t is. öregebb autoknál fokozottan jön elö a mozgás a korrozio és kisebb repedések miatt.
meg ha valaki belenéz a motortérbe akkor jol is nézhet ki. minima 6-7 virtuális loeröt jelent !!
tom1642006-04-26 02:44:38 // 11517
Én jártam már így! Télen vizes benzint adtak és belefagyott a rendszerbe. Alig akart elindulni, akkor is csak 2-3 henger ment és nem volt alapjárat sem. Nem volt egyszerü így hazamenni, minden kanyarban leállt a motor - ilyenkor meg ugye alig van fék és alig lehet kormányozni :-(((
Öntöttem a tankba 2 liter denaturált szeszt és azzal úgy-ahogy sikerült kijárnom a vizes benyát....
Buddha2006-04-25 23:52:47 // 11516
Valamelyik kerékcsapágy megadta magát! Azt biztosan hallod, hogy előlről vagy hátulról jön a hang. Emeld meg az autót és kézzel pörgesd meg a kereket. Jó csapágy szinte némán gördül, a rosszat hallani fogod, esetleg ha nagyon kivan még kotyoghat is!
Tomy1562006-04-25 22:29:25 // 11515
Esetleg csapágy!?!?
Cgo2006-04-25 22:26:20 // 11514
sziasztok, kezd az agyamra menni a bugas, ami a futomubol jon, csak bizonyos sebessegnel es balra tekerve a kormanyt erosodik. Neha mar ugy bug, hogy a radio sem hallani. az egyik szerelo szerint az uj gumik, de szerintem az nem lehet ennyire hangos. otletek?
radi2006-04-25 19:35:20 // 11513
kicsi vitába keveredtem a kollégákkal...
mik az előnyei a toronymerevitőnek??
jandibandi2006-04-24 20:41:27 // 11511
nincs meg,nem találom, rég volt trabim, de akkor hol van,kinél van :(
jandibandi2006-04-24 20:25:19 // 11510
Hali.
Van 36-os, asszem még a Trabi korszakból, vagy az 32? Na meg kell keresnem...
sztane2006-04-24 19:54:55 // 11509
a seegergyűrűk méreténél a tengelyre valókat külsőket a tengely átmérőjével, a belsőket a furatba illőket a furatátmérővel jelölik, ezeket az értékeket kell megadni
Face2006-04-24 17:09:45 // 11508
Srácok valaki magyarázza el nekem léci a seeger gyűrük méretezését...
Tegyük fel azt mondom 14mm-es külső seegergyűrű, akkor az mekkora?? Én azt hittem hogy akkor a belső átmérője 14 mm de nem... vagy a 14mm azt jelenti hogy az egy 14mm-es tengelyen lévő "vályatba" tud bepattani?
A belső gyűrüknél is érdekelne hogy van...
Ferke2006-04-24 16:14:07 // 11507
Itt is hadkérdezzemmármeg.
Nincs valakinek egy 36-os kulcsa, sos kellene (a héten), mert nem bírom leszedni a kerékagycsavaromat!:(
Pestkörnyékiek előnyben..:)
Buddha2006-04-24 13:19:24 // 11506
Tényleg a szilikonzsír a legjobb neki de nehéz hozzáférni szentemhez! Én javasolom helyette a paraffinos motorkerékpár lánckenő spray-t, ez is nagyon jól ken, tapad, és van egy kis cső a fején amivel szinte bárhová befújhatod! Márkát most nem tudok mondani de szinte bárhol kapni fogsz ha keresel!
Üdv.
Skodra2006-04-24 11:39:22 // 11505
Hi Cartársak!Valaki Help!!!Az első futómű stabilizátor szilentjei télen nagyon nyiforogtak,még egy picit most is,főleg ha nagy a "gödör".ezért több kolléga tanácsára gondoltam ,bekenem valami kenőanyaggal,pl.szilikonzsír.Kiszereltem a stabilizátor karokat,kiszedtem a stabrúdat rögzítő csavarokat,de a szilentekhez nem lehet hozzáférni.Az egész rúd mozog ,de nem tudom a szilentet lehúzni róla hogy hozzáférjek.Csinált már valaki ilyet ,hogyan tovább????
Köszi!
Karakot2006-04-23 22:05:45 // 11504
Sajnos mind a kettő, de főleg a km/h mutató. De igazad van, szétszedem, aztán majd okosabb leszek. Remélem magam is orvosolni tudom. Itt csak azért kérdeztem rá, hátha volt valakinek ilyen gondja, mert akkor tudnám pontosan, hogy hol-mit-hogyan.
Seriff2006-04-23 17:59:57 // 11503
Urak!
Mennyire nagy etwas hátsó féket cserélni?
Ez alatt azt értem, hogy dobfékről tárcsás rendszerre. Engem nem nagyon zavart eddig, de már annyian megszólták. mondván az 1.2es corzára is tesznek... A másik, hogy nagyobb (16/17) és más formátumú felni mögött már elég bután mutat.
Lényeg a lényeg: mennyibe fájna a manőver- idő,energia,stex... Bontott tárcsákra gondoltam, azt hiszem láttam is az itteni adok-veszekben.
Előre is köszönöm!
Buddha2006-04-23 15:16:05 // 11502
Okozhat károsodást de ahoz nagyon sokat kell vele menni, több száz vagy ezer kilométert! Akkor is először a főtengelycsapágyat vagy a hajtókart veri szét a plusz robbanás. Régen, amikor még volt hazánkban 86 oktánszámú benzin a Ladákat sokan átalakították erre az üzemanyagra. Egyszerű volt, két hengerfejtömítést raktak a motorba, hogy így csökkentsék a kompressziót és már mehetett is bele a jó 86-os! Gyengébb lett picit de jóval olcsóbb volt az anyag bele.
Tomy1562006-04-23 14:59:00 // 11501
Állítólag csúnya kopogó hangja volt. Sajna kint van Német o.-ban. Én is csak ennyit tudok. Köszi az infókat!
Bálint332006-04-23 14:50:55 // 11500
Én úgy tudom, hogy ha nem megfelelő oktánszámú a benzin, akkor az okozhat csúnya dolgokat a motorban. Mindenesetre, ha így is volt, előtte eléggé feltűnő csörgő hangot kellett hallania gázadáskor.
Buddha2006-04-23 14:27:37 // 11499
Ezt nehéz elképzelni. Az oktánszám az üzemanyag kompressziótűrésének a mutatója, ha alacsony akkor a motor kopogva ég mert nem szikra hanem öngyulladás gyújtja a benzint. Ezt nagyon hallani, és akár a gyújtás levétele után is járhat a motor. Ha mégis az üzemanyagra gyanakodtok vegyetek mintát, Komáromban néhány ezer forintért bevizsgálják! Szerintem valami más lehet a baj de hamar kiderül, mert egy kúton több százan tankolnak és így tömegesen kell jelentkeznie a hibának!
Üdv.
Tomy1562006-04-23 14:18:52 // 11498
Sziasztok!
1 kérdés: létezik az, h vmelyik "olcsó" benzinkútnál rossz minőségű benzint adnak (alacsony oktánszámút) és ettől tönkre megy az autó, pontosabban a szelepekkel történik vmi (szerencsére nem az én Alfám, hanem a bátyám off-os Skoda Octaviaja)?
Zsifi2006-04-22 21:25:53 // 11497
Igen akkor tett le róla. Csütörtökön volt nálam egy 147-es (fehér) megmutatni magát abban elfért.
FRob2006-04-22 21:25:04 // 11496
na rákerestem Pirir re :)
meglett, irtam is neki egy emilt, remélem válaszol rá :)
köszi
Zsifi2006-04-22 21:19:44 // 11494
Nem tudom pontosan de 190 fölött van.
Poló2006-04-22 21:17:25 // 11493
Milyen magas? Nekem eddig csak a 33-ban érte el.
Zsifi2006-04-22 21:16:34 // 11492
Szeretett volna de méretgondok miatt nem vállalta be. A feje eléri a tetőt!
Zsifi2006-04-22 21:14:22 // 11491
Köszi! Az a baj, hogy én sem ismerem. A hibát meg lehet szüntetni ha üresben jobbra-balra mozgatom a váltókart. Ezt követően 1 és 2 után a 3, 4 nem kapcsolható. Nincs helye! Nekem sajnos robbantott ábrám sincs.
András bácsi2006-04-22 21:02:56 // 11490
A váltókartól a közepkonzol alatt megy előre. A Stilot nem igazán ismerem, így nem tudom, mit kell és milyen sorrendben levenni hozzá.
Poló2006-04-22 21:02:23 // 11489
Azt hiszem Kulcson van. Keress rá a tagok között. Piri a neve :-)
FRob2006-04-22 21:00:49 // 11488
Üdv néktek
friss alfásként még jóformán csak olvasgatom a fórumokat
keresgélek jó szerelőt lehetőleg kecskemét közelében
többen emlegettek egy Piri nevű egyént
ki ő és hol van helyileg, szereném a kicsikémet jó helyre vinni
ahol nem bajszarintanak át a palánkon
előre is köszi a választ(okat)
Buddha2006-04-21 22:56:07 // 11487
Hali!
Igen, az automata utánállítóját így tudod visszahajtani! Asztalos vagy pillanatszorítóval összefeszíted, aztán pl. vízpumpafogóval óvatosan, hogy a gumit ki ne szakítsd tekered amig megy visszafelé. Ha nem halad feszítsd ujra a szorítót. 4-5 fogásra teljesen vissza tudod tekerni!
Üdv.
Tocsa2006-04-21 22:47:26 // 11486
Bár nemértem most mind a két óránál megvan a hiba ? Egyszerre csinálják vagy csak az egyik?
Tocsa2006-04-21 22:45:19 // 11485
Valószinűleg akad a csillapító ellensúLy bár nemtudom a 156 os on hogy van megoldva . Valami kosz kerülhetett bele mindenképp darabokra kell szedni hogy lásd mi a gond pontosan!
Karakot2006-04-21 22:18:26 // 11484
Van egy kis problémám a km óra-fordulatszámmérő párossal. Néha nem folyamatosan mennek a mutatók, hanem meg-meg ragadnak egy értéknél, majd hirtelen odaugranak a valós értékhez. Érthatőbben, ha pl gyorsítok, akkor szépemm megy a mutató felfelé, majd megakad egy rövid időre, aztán egy nagyobbat ugrik oda, ahol tényleg tartunk. Ha kiszedem, akkor meg lehet kenni valahol? Egyáltalán ez a mutató mechanikájának kenési problémája? Tippek, megoldások?
Előre is köszi!
mesa2006-04-21 22:10:37 // 11483
Köszi, megpróbálom holnap. Ha nem megy, akkor szerelőre bízom :)
Jety2006-04-21 20:46:43 // 11481
Hali, nekem 156on csak úgy sikerült...
Zsifi2006-04-21 20:44:44 // 11480
Váltóbowden? Azt én tudom házilag ellenőrizni? Vagy az hol helyezedik el benne?
mesa2006-04-21 20:39:37 // 11479
Ciao!
Hátsó fékmunkahengert tényleg csak úgy lehet visszatolni, hogy meg kell feszíteni pillanatszorítóval, és közben csavargatni, és újrafeszíteni ? (164 TS)
Zsolesz2006-04-21 20:19:26 // 11478
Hali! 156-ban már kérdeztem de nem válaszolt senki (vagy nem láttam). Kicsit mintha elhagyta volna magát a tetőkárpitom a B oszlop felett is nyiszog. Mivel lehetne vissza erősíteni a tetőhöz?? Volt valakinek ilyen gondja már?
András bácsi2006-04-21 20:16:30 // 11477
Váltóbowden?
Zsifi2006-04-21 20:00:24 // 11476
Kicsit OFF-os téma.
Fiamnak a Stiloja produkált ma olyat, hogy a váltón nem tudott 4.-et kapcsolni, a 3. sebességet is nehezen tudta kapcsolni. Ekkor félre állt, és álló helyzetben nehezen, de bevette a 4. sebességet. Álló helyzetben 1-től 3-ig, 5.-et és Rükit tud kapcsolni. Menet közben semmi rendellenes hangja nincsen.
Ha tud valaki valami ötletet mondani, azt szívesen veszem.
Wickey2006-04-20 22:33:56 // 11475
Érthető ez is... ámbár azért feleslegesen a pénzemet nem szórjuk ki az ablakon :-)
Amikor az én motorjaim épülnek, általában ott vagyok, és helyben tudunk döntésre jutni mint pl. ma meg tegnap is számtalan esetben.
Nem akarom elkiabálni, de most pl. úgy néz ki, hogy 5ezer forintból megépítettünk egy 2.5ös motort :-)
András bácsi2006-04-20 22:09:12 // 11474
Na ez jó végszó: feleslegesen nem kell síkoltatni.
Scott2006-04-20 22:07:07 // 11473
Nyilvánvaló, hogy nem a boxerre gondoltam, bár az is ide tartozna :)
Ebben én is Robi-val értek egyet. Én sem látom értelmét feleslegesen síkolgatni...
Online tag
1
Vendég1
502