Buksi - főkép
>> SzervizAlfa 155 2.0 8V Twin Spark QV :) // 2016-01-14

Azt mondják, hogy nyáron téli gumit kell venni, télen pedig nyárit. 😊 Na én így is tettem, ugyanis most szereztem be egy garnitúra nyári gumit. Már nagyon ideje volt a cserének, eléggé el voltak kopva a Hankook-ok. Sokat olvasgattam a gumis blogot, bújtam a netet, beszélgettem a gumis haverommal, és végül a Barum Bravuris 3HM nevű gumira esett a választásom 205/40R17 méretben. Semmiképpen sem akartam valami gagyi kínai márkát, de azért az ár is szempont volt. Így akadtam a Barumra. Sokan dícsérik és árban is elfogadható. Szerencsére nem forgásirányosak, így fel tudom cserélni a másik oldalival. Január 11-én meg is rendeltem a bhp gumi-nál 22414,-/db áron és másnap már meg is kaptam a gumikat. Aztán csütörtökön már fel is lettek szerelve a felnikre (1500,-/db). Már alig várom, hogy tavasz legyen és kipróbálhassam őket. 😊
Jah, és 2015.33. heti gyártásúak. 😏
A felni kupakokra GT-től kaptam matricákat. ;-)

2016.03.30.
Ma tettem fel a nyári kerekeket.
Km óra állása: 140817Mph

>> Tuning és extraAlfa 155 2.0 8V Twin Spark QV :) // 2015-11-18

Régóta tervben volt már az ablakok fóliázása - mert hiába van klíma, a Nap rohadt erősen égetett az üvegen keresztül -, de tegnap végre rászántam magam, és időpont egyeztetés után elgurultam a Joachim fólia csapatához. Nem akartam sötét fóliát semmiképpen, a lényeg az UV védelem és hogy ne égessen a Nap. Tehát a legvilágosabb fóliára esett a választásom - ami a SkyFol 50-es -, de egy kicsivel így is sötétebb lett, mint a gyári üveg, de pont jó. A tetőablakot is bevonattam, mert bár gyárilag van rajta hővédelem, de nyáron nem tudtam elhúzni a rolót, mert leégett a fejem. Szóval ide is került, de ide a 20-ast választottam. :-)
Már alig várom a nyarat, hogy élesben is megtapasztaljam mennyi a különbség. :-)
Egyébként alapból 7 év garanciát adnak rá, de ha regisztrálok a honlapjukon, akkor ez a szám 20-ra ugrik. Így is tettem. Tehát a fólia túléli az autót. :-D

>> Tuning és extraAlfa 155 2.0 8V Twin Spark QV :) // 2015-11-06

Nagyon sokat gondolkodtam, hogy mit kellene csinálni a csúnya, ütött-koptt, karcos csomitartó műanyagokkal, mert esztétikailag nagyon rontották a képet. Újat nem akartam (vagyis akartam), mert horror árban vannak, ennyit meg nem ér az egész, bontottan meg ugyanilyen rossz állapotúakat lehet találni vagy még rosszabbakat. Aztán egyszer GEORGE bratyómmal beszélgettünk és ő mondta, hogy ő flokkoltatná. Igen jó ötletnek tűnt és megcsináltattam. Nagyon szép lett és ahhoz képest, hogy mennyibe kerülnek az új műanyagok, nem is volt drága. :-)
Itt csináltattam. :-)

>> SzervizAlfa 155 2.0 8V Twin Spark QV :) // 2015-08-15

Tavasszal a nyári kerekek felrakásakor láttam, hogy a fékbetétek már eléggé el vannak vékonyodva. így - most amikor végre volt időm - kicseréltem őket. Nem volt semmi komplikáció, simán ment minden. Hátul mondjuk vissza kellet tekerni a munkahengereket, hogy az új betéteket be lehessen tenni. Elöl, a Brembo nyergeken is vissza kellett nyomni a dugattyúkat, de ez jóval egyszerűbb volt, mint hátul. :-)
Aztán kicseréltem a gyújtógyertyákat is, mert már jóval több, mint 50K kilométer volt bennük. A Champion C6YCC gyertyák helyett NGK BCP7ET hárompólusú gyertyák kerültek bele. Nagy köszönet [k i z z o] cartársnak, aki segített rátalálni erre a gyertyára. Sokat keresgéltem, hogy hőértékileg stimmeljenek a gyertyák a mociba. Végül meglettek. :-) Kíváncsi leszek mennyivel lesz más az NGK, mint a Champion. Bár nagy különbséget igazából nem várok. Meglátjuk. :-)
Aztán megejtettem a pollenszűrő cseréjét is. Ideje volt már, teljesen el volt koszolódva. Kipucoltam az egész szélvédő alatti részt is, mert tele volt dzsuvával. Majd végül a klímatisztítást is megejtettem. Kiszedtem a kesztyűtartó alól a ventillátort és a lyukon keresztül benyúlva telibefújtam a klíma hőcserélőjét. Elfújtam rá az egész flakont, így tuti, hogy sikerült teljesen megtisztítani. Éljen a friss illat. ;-)

Első fékbetétek: Japanparts (9964,-/ szett)
Hátsó fékbetétek: Simer (3526,-/ szett)
Pollenszűrő: Alco (1980,-)
Gyertyák: NGK BCP7ET (9336,-/ 8db)
A klíma tisztító sparyt úgy kaptam ;-)

Az alkatrészekért ismét köszönet vm kollegának. ;-)




Km óra állása: 138553 Miles
Régi óra szerinti állás: 264413 Km
Motorgenerál utáni óra állás: 113539 Km (70550 Miles)

>> Tuning és extraAlfa 155 2.0 8V Twin Spark QV :) // 2015-04-27

Nem is tudom mióta szerettem volna villanyos üléseket... most telejsült ez a kívánságom is. Ez a kívánság GEORGE bratyómnak köszönhető, ugyanis tőle vettem meg az üléseket. Nagyon örülök, meg minden, de le sem merem írni, hogy mi pénzt kifizettem mire belekerültek az autóba. De hát megszállot vagyok... vagy hülye. :D Mindegy is, mert ritka a működő elektromos ülés a 155-höz, szinte nem is találni. A pláne az, hogy mindkettőn van deréktámasz - míg a manuális üléseken csak a vezető oldalin van - és magasságállítás is. Szóval első körben átrakattam a kárpitokat az enyémről, mert teljesen másmilyenek voltak + volt egy vezetőoldali külső combtámasz javítás is. A kárpitos még berakta az előzőleg megvásárolt ülésfűtést is, mert a régi már nem működött. Aztán mentem egy villamosságishoz, hogy a régi és új kábeleket és kapcsolókat összeházasítsa. És kész is! Röviden és tömören ennyi. :) Jah, és egy kicsit szívatott is az ülésfűtés, mert mikor csatlakoztattam a kábeleket, akkor egyfolytában fűtött mindkét ülés. Aztán az is kiderült, hogy miért. Azért, mert a be-, kikapcsolás pont fordítva működik, mint ahogy azt az ember a józan, paraszti ésszel gondolná. Egy kis vicc Luigi-tól, de ugye tudjuk, hogy nem ez az első. :-D
Hogy mennyibe került az egész műsor? Na ezt nem fogom leírni, mert épeszű ember ennyit nem költ két használt ülésre. Csak én. :D

2020.01.18.
Soha nem gondoltam volna, hogy valamikor is eladom ezeket az üléseket. De megtörtént, mert jött az újabb őrület egy Lancia Recaro szett "személyében". :-)
Az elektronyosokat Forró kolléga vette meg.

 
>> SzervizAlfa 155 2.0 8V Twin Spark QV :) // 2015-04-05

Nem azért cseréltem le az olajat, mert húsvét van, hanem mert már esedékes volt. :-))
Semmi extra, hamar kész voltam. Természetesen megint Selenia 20K Alfa Romeo került bele, ahogy mindig. Mondjuk a szűrőnél lévő termosztátot még kicseréltem, mert nehezen melegedett fel az olaj, sztem már nem zárt be. Most már sokkal gyorsabban melegszik fel üzemi hőmérsékletre az olaj. :-)



Km óra állása: 136141 Miles
Régi óra szerinti állás: 260531 Km
Motorgenerál utáni óra állás: 109657 Km (68138 Miles)

Következő olajcsere: 142355 Miles óra állásnál

>> SzervizAlfa 155 2.0 8V Twin Spark QV :) // 2015-03-09

És megint a jobb hátsó sárvédőnél volt a probléma, amit egyszer már orvosoltak! Szinte napra pontosan 7 évvel ezelőtt javították, igaz csak kívülről. Most viszont már nem tűrt halasztást, le kellett venni a sárvédőt, hogy alatta is meg lehessen szépen csinálni, mert igazából ez a 155-ök Achilles pontja. Itt rohad a legjobban az autó. És ha már ekkora munkába kezdtünk, akkor természetesen a bal oldalt is leszedtük. Igazából nem ért váratlanul, amit a sárvédők alatt találtunk, mondjuk azért sokkal rosszabbra számítottam. Bár ez a látvány sem volt szép. A lakatolási munkálatokat Simontornyán az egyik haverom végezte és tulajdonképpen nagyon elégedett vagyok, nagyon szépen dolgozik. Ami még külön szimpatikus volt benne, hogy nem húzta a száját, nem keresett kibúvókat, egyszerűen csak annyit mondott: "Nem gond, megcsinálom."
És megcsinálta. Ráadásul nem is kért sokat a szolgálataiért (25000,-). Nekem tetszik a végeredmény. :-) Kijavította még a jobb hátsó sárvédő dobot is, mert ahol a benzintank betöltő csövének a felfogatása van, ott is át volt rohadva és folyt a csomitartóba a víz. Most már ez is pipa. :-)
Viszont egy dolgot nem érek. Nekem kellett kinyomni karosszériatömítő pasztával a sárvédők és a kasztni közt, mert sem a haverom, sem a fényező nem vállalta be. Mindegyik a másikra mutogatott, hogy az sokkal jobban megtudja csinálni. Berágtam, és megcsináltam én. Jó kis pepecselős meló. :-) Vettem tehát vm(NagyVad) kollegánál Sikaflex 227 karosszériatömítő pasztát (2250,-), SikaGuard 6250 spray-s viaszos üregvédőt (1835,-) és egy kis Motip alvázvédőt (1590,-) is. Szépen kifújtam a hátsó sárvédő üregeit az üregvédővel és a dobokat az alvázvédővel. Ennyi. :-)
Jöhet a fényezés. :-)

2015.04.12.
Ma kész lett a fényezés is (75000,-). Szépen megcsinálta a sárvédőket a srác. Kértem tőle plussz dolgokat is, hamár ott van az autó, akkor legyenek azok is kijavítva. Volt javítani való az első és hátsó lökhárítón, megrepedt a lakk a motorháztetőn, ill. utóbb kiderült, hogy a gittelés repedt meg. Kavicsfelverődéses volt a bal első sárvédő is, és a bal hátsó kilincsre rányitották az ajtót. És anno az ajtók alját sem csinálták meg rendesen, így azok is elkezdtek rozsdásodni. Na, de most ezek a hiányosságok nagyon szépen pótolva lettek. :-)
Összességében tetszik a végeredmény, végre megint szép a járgány. :-)
Azért az örömbe némi üröm is került, ugyanis valami titokzatos oknál fogva letört a jobb oldali tükröm. :( Jöttem haza a sráctól és útközben vettem észre, hogy furán lóg. Ő azt mondta, hogy nem vette észre. Fura...
Aztán Marklar faterja megragasztotta (4000,-), de ez sem ment zökkenőmentesen. Ugyanis amikor kész lett, akkor Marklar elfelejtette, hogy az enyém és eladta másnak. :D
Így útólag vicces, de akkor nem röhögtem.

 
>> SzervizAlfa 155 2.0 8V Twin Spark QV :) // 2014-11-07

Az egész ott kezdődött, hogy kétnaponta leeresztett a bal első kerék. Egy darabig tűrtem és rendíthetetlenül jártam a benzinkútra felfújni, de aztán egyszer elfogyott a türelmem és elmentem egy gumishoz itt a XI. kerületben. Szívem szerint haveromhoz mentem volna - aki idáig minden évben "szervizelte" a téli és nyári kerekeimet - , de úgy gondoltam, hogy csak ezért lemenni Dunaújvárosba nem fogok. Hát rosszul gondoltam... Szóval elgurultam a műhelybe, de előbb még szemügyre vettem az ominózus felni-gumi kombót. Egyből szembe tűnt a felni belső peremén lévő, valószínű kátyú okozta sérülés. Tehát görgőzni kell és lehet ez lesz a hiba oka. Gumis műhely, munkafelvétel, mondom leereszt a gumi két naponta és egy felnit javítani is kellene. Oké, rendben.
Szaki a műhelyben nézi a gumit és mondja, hogy nagyon el van kova, ezzel már nem érdemes foglalkozni és szar a futómű. Mondom nem szar, hanem valószínű azért van elkop... Hogy én neki ne magyarázzam meg. Nyelek egyet és nem magyarázom meg, viszont akkor ajánljon 2db jó állapotú használt téli gumit helyette, ebben a méretben (195/50 R16). Még ki sem mondtam már hozott is 2 db Pirelli-t. Vadi új volt mindkettő, még a szőrösek voltak, csak az idő járt el felettük egy kicsit, de ez nem baj. Oké, jók lesznek. Közben elintéztem egy telefont és mire befejeztem már fent is volt a két gumi a felniken centírozva. Hijjj a mindenit, bunkók, de legalább gyorsan dolgoznak. Szóltam a szakinak, hogy az egyik felnit görgőzni is kell, amit ugye a munkafelvételen is kértem. Hát ők nem javítanak felnit, csak gumit szerelnek le és fel. és mondom látta, hogy sérült a felni?? Látta. És így felrakta a sérült felnire a gumit? Igen felrakta. De mondom akkor mi a jó Istennek? Hát mér', hogy' akarok hazamenni? Na itt durrant el az agyam, de nagyon. Van pótkerekem bazd meg!! Na de még csak ezek után jött a fekete leves. Volt ott egy segéd srác is, aki egész idáig meg sem szólalt, de most igen. Főnök, ez a felni el van repedve és ott ereszt. Miiii vaaan??? És így rakták össze a kerekemet??? Na ezzel telt be a pohár és nagy anyázások közepette majdhogynem én raktam fel a kerekeket az autóra. Szintén anyázások közepette fizettem és még nekik állt feljebb.
Másnap elmentem egy rendes műhelybe, ahol meghegesztették, görgőzték a felnit és felrakták a gumit, ahogy azt kell és mindez - csak a hegesztés miatt - egy nap alatt kész volt.

Drága gumis barátom, soha többé nem leszek hűtlen hozzád! :-)

A számok:
- 2 db Pirelli 210 Snowsport 31000,-
- szerelés díja: 2 x 1150,-
- felni hegesztés és görgőzés + szerelés: 16350,-

>> Tuning és extraAlfa 155 2.0 8V Twin Spark QV :) // 2014-10-18

Már elég régóta megfogalmazódott bennem, hogy szeretnék egy kisebb tuningot a verdán - persze a pénztárcámhoz mérten -, és ezzel fokozzuk egy kicsit a teljesítményt. Ma végre beteljesedett ez a projekt is Schulek Béla által. És hogy neve is legyen a gyereknek okosítva lett a hengerfej egy kicsit. De tényleg csak egy kicsit. Az egész szívóoldal lett felbővítve - hf. szívóoldal, szívócsonk és a hf. és szívócsonk közti szívósor. Béla lecserélte a gyári szívószelepeket is Abarth szelepekre a jobb sűrítés érdekében, ugyanis a gyári szelepek közepén egy kis mélyedés található, viszont az Abarth szelepek teljesen egyenesek. De ez mind természetesen nem kezdődhetett máshol, mint Marklar-nál. :-)) Tőle hoztam egy hengerfejet vezérműtengelyekkel és lett "felhúzva".
És a lényeg, igazából nem nagyon vettem észre hatalmas különbséget a teljesítmény terén. Ez mondjuk egy kicsit elszomorított, de ennyitől ne várjon csodát az ember. Viszont elkapott a gépszíj és tényleg igaz az, hogy ha egyszer elkezded nem tudod abbahagyni. Szóval lehet, hogy megint lesz egy direktszűrőm és lehet, hogy egy másik csipet is kell majd íratni. :-)) Hm...
Viszont egy kicsit csalódtam a Bélában, mert csak egy üres hengerfejet kaptam vissza a kettőből. Erre azt mondta, hogy a többi része már használhatatlan volt és kidobta. Ezt még ha nagyon győzködöm magam, el is hiszem, de hogy a -27C-os és 1 éves hűtővizem hová tűnt és miért nem került vissza az autóba, arra nem jöttem rá. ??? Szóval nagyon jó szerelő a Béla, meg minden, de most egy kicsit gondolkodóba estem...
De nem tétovázhattam, mert ezzel az 1L fagyállóval - mert ennyit öntött bele, a többi víz - nem húzom ki a telet, így hát gyors telefon vm(NagyVad) kollegának és már rendeltem is 5L Paraflu11 fagyállót. Ismét köszönet neki a segítségért! :-) Deszt.víz meg volt itthon. Gyorsan le is cseréltem, most már jöhet a tél.

És akkor számokban a művelet:
- Marklar-tól a hf.: 20000,-
- Béla hf. síkolás és szívóoldal felbővítés: 60000,-
- Reinz szelepszárszimering: 1440,-/8db
- Reinz hf. tömítés: 7500,-
- szelepfedél tömítés:
- szívósor tömítés: 427,-
- olajcsere: valami Agip olaj, 3000km múlva csere
- 5L fagyálló: 1950/L (Paraflu11)
- munkadíj: 30000,-

Egyébként átnézte Béla az egész autót és mindent rendben talált. Gyújtással is minden okés. Mármint trafók gyertyák, gyújtókábelek. Ennek örülök, mert arra tippeltem, hogy a kábelek már cserések lesznek.



Km óra állása: 133915 Miles
Régi óra szerinti állás: 256949 Km
Motorgenerál utáni óra állás: 102687 Km (65912 Miles)

>> SzervizAlfa 155 2.0 8V Twin Spark QV :) // 2014-09-04

Történt, hogy hosszú úton voltunk és klíma mellett arra lettem figyelmes, hogy melegszik a vizem. Nagyon meglepődtem és megijedtem, de szerencsére menet közben visszahűlt üzemi hőfokra, viszont városban eléggé melegedett, ill. majdnem forrt is már. Mint kiderült nem ment a hűtőventim sem klímával, sem anélkül. Amint hazaértünk elkezdtem kutatni, hogy mi lehet a bibi. Odáig jutottam, hogy a relék és biztosítékok mind rendben voltak, a hűtőventinek adtam direktben áramot, hál' Istennek működik. Akkor mi lehet a nyűgje? Elvittem autóvillamosságishoz és kiderült, hogy a ventillátor kapcsoló kakkant meg. Hívtam is egyből vm(NagyVad) kollegát és megrendeltem a kapcsolót (4800,-). Még aznap meg is kaptam (ezúton is köszönöm neki a gyors ügyintézést) és másnap ki is cseréltük. Azóta ismét jól működik a rendszer, megy mindkét fokozata a ventinek klímával és anélkül is. :-)