Buksi - főkép
>> SzervizAlfa 155 2.0 8V Twin Spark QV :) // 2014-06-23

Azt hittem, hogy nincs gáz a rendszerben, mert nem akart elindulni a klímám. Kihívtam egy mobil klímatöltős fickót és asszongya, hogy van gáz a rendszerben, mert a nyomás megvan. De akkor miért nem indul? Konkrétan a kompresszor mágnese nem húzott be. Megcsináltam az ezzel kapcsolatos tesztet is, de így sem húzott be a kompresszor mágnese. Kezdtem elkeseredni, hogy a kompresszor lesz a ludas - az viszont zsebbenyúlós mutatvány -, de a klímás méregetett egy kicsit multiméterrel és azt mondta, hogy a reléig van áram és kattog is a relé. Ennyit tudtunk kiokoskodni a parkolóban, aztán megadta egy villanyász telefonszámát, aki állítólag nagyon nagy koponya. El is mentem hozzá a XVI. kerületbe és 5 perc alatt meglett a bibi. Az alacsony nyomású kör nyomásszabályzója halt meg. Természetesen Marklar-Land-ben találtam is ilyen nyomásszabályzót és most már újra jön a hideg. ;-)))

>> SzervizAlfa 155 2.0 8V Twin Spark QV :) // 2014-04-29

Kezdődött ott, hogy valahogyan, érthetetlen módom elhagytam a tűzkarikát és a csavarokat (3db), amik a katalizátor után fogatják össze a két csövet. Hm... X-akta.
Marklar-tól szereztem tűzkarikát és ezzel meg is oldódott a probléma. Kicseréltem még a 4db leömlő- és a az utána következő 2db tömítést is, plussz még a katalizátor előttit is. Kipuff.rendszer rendben. :-)
Jött Marklar-tól még egy rezonátor cső is, de ez majd kicsit később fog bekerülni: Most egyelőre nem érzek rá affinitást. :-)
A tömítésekért ismét köszönet vm (NagyVad) kollegának. :-)


Költségek:
Leömlő tömítés: Ajusa 375,-/db
Leömlő alatti tömítés: Bosal 790,-/db
Katalizátor előtti tömítés:

 
>> SzervizAlfa 155 2.0 8V Twin Spark QV :) // 2013-12-21

Mostanában nem sokat használtam a gépet és ezt jelezte is nekem, hogy elhanyagolom. Mégpedig azzal, hogy elkezdett csöpögni a fűtéscsapom. De nem ám csak ímmel-ámmal, hanem úgy Isten igazából. Ezért egy percet sem várhattam vele, irány Érdre a mindenes Marklarhoz. :-)))
TSiga segítségével ki is cseréltük a csapot és a fűtőradiátort is. Nagyon szűkös a hely a kormányrúd alatt a gázpedál környékén, de azért megoldható a dolog.
Ha már ott voltam rámtukmált - szokásához híven - Marklar kollega még 4 db fa mintázatú ablakemelő kapcsolót is. Ezt mondjuk nem bántam meg. ;-)))))
Köszi TSiga és Marklar. :-)

 
>> SzervizAlfa 155 2.0 8V Twin Spark QV :) // 2013-09-05

Kicsit megint sikerült túllépni a 10K kilométert, de szintén nem vészes! Ennyi még belefért! :-) A szokásos Selenia 20K Alfa Romeo olaj került bele, ahogy eddig mindig!
A képek vacak telós képek! :-(



KM óra állása: 128353 Miles
Régi óra szerinti állás: 247998 Km
Motorgenerál utáni óra állás: 97125 Km (60350 Miles)

Következő olajcsere: 134567 Miles óra állásnál :-)

 
>> SzervizAlfa 155 2.0 8V Twin Spark QV :) // 2013-04-20

Eljött a nagy nap, a műszaki vizsga ideje! Reggel 8-ra mentem Esztergomba Yoyo-hoz, ugyanis ő vizsgáztatta a gépet! Már úgy érkeztem hozzá, hogy felkészítettem arra, hogy a Lambda-szonda valószínű kukás, így a CO nem lesz jó! Azért csak rákötötte a mérőműszerre az autót és láss csodát, teljesen jó volt minden érték! A Yoyo sem hitt a szemének és én sem, de nagyon örültem az eredménynek! Hiába, még csak most lett 20 éves a verda! :-)))))
Aztán Esztergomból egyből Érdre mentem (ismét), mert nagyon csúszott már a kuplungom, megérett a cserére! Szinte alig tudtam már elindullni vele! Sajna új kuplung szettet nem tudtam venni, így maradt a használt! Annál, ami bent volt még ez is jobb megoldás! Marklar túrt valami bontott cuccokat, de azok sem voltak az igaziak, még szerencse, hogy a haverjának Nyúlnak volt szerkezetből is és tárcsából is nagyon jó állapotú, pár 1-2 ezer km volt bennük! Na ezek kerültek beszerelésre! A kinyomócsapágy tökéletes volt még, ezt nem cseréltük! Ég és föld a különbség, határozott, de vaj puha lett a kuplungom! Végre el tudok indulni rendesen! :-))
Cserélni kellett a kiemelő villa végén lévő kart is, mert ismeretlen okból rövidebb volt, mint eredetileg! Korábban még Ari barátom vette észre, hogy rövidebb és hogy heggesztve van! ????? Hm... X-akta! Mindegy, most már ez is rendben!
Egész napos szerelgetés volt ez, de szerencsére volt segítségem TSiga személyében! Hatalmas nagy köszönet neki a segítségért, ha ő nincs, akkor még ma is ott szerelgetek Érden! Marklar is ott volt, de neki még a keze sem lett piszkos! :-DD De természetesen nagy köszönet neki is és haverjának, Nyúlnak is, amiért használhattuk az aknáját és némi szerszámát! :-))

Költségeim:
- műszaki vizsga: 21.000,-
- kuplung szerkezet + tárcsa: 25.000,-




KM óra állása: 122799 Miles
Régi óra szerinti állás: 239060 Km
Motorgenerál utáni óra állás: 88187 Km (54797 Miles)

 
>> SzervizAlfa 155 2.0 8V Twin Spark QV :) // 2013-04-12

Ma szerelgettünk egy kicsit Érden Marklar-al! Illetve ő csak ott volt! :-DDD
Felújítottam az első futóművemet teljesen! Az előző felújítás óta eltelt 4 év! Eddig bírták az alkatrészek! Cserélve lett mindkét oldalon a lengőkar, kutyacsont, külső kormányösszekötő, toronycsapágy és a lengéscsillapító porvédő ill., ütköző! Nagyon gatya állapotban volt már minden, a lengőkar gömbfejét és a kormányösszekötőt már csak a lélek tartotta, a lengéscsillapító ütközői szinte elporladtak, ugyanígy a kutyacsont szilentjei! Toronycsapágyból nem vettem újat, hanem a régit újítottam fel! Toronycsapágyat csak egyszer kell csak venni! ;-))) Könnyen szétszedhető és ha nincsenek törve a csapágygolyók, akkor egy tisztítás és zsírozás után újra hadrendbe lehet állítani! Hála a spéci szerszámoknak (légkulcs, hidraulikus rugóösszenyomó) nem vot vészes a szét- ill., az összerakás sem! :-)
Végre nem nyüsszög, nem zörög, nem ropog, nem kattog, nem kopog a fútóművem, síri csend van! :-))) Jövőhéten mehet műszakira a Yoyo-hoz! :-)

Költségeim:
- Birth kutyacsont: 1335,-/db
- Birth külső kormányösszekötő: 2325,-/db
- Frap lengőkar: 9250,-/db
- Gomet leng.csill. porvédő és ütköző: 3360,-/szett

Ismét köszönet vm (NagyVad) kollegának az alkatrészekért és Marklar-nak a szerelésben nyújtott segítségéért! ;-))))))




KM óra állása: 122276 Miles
Régi óra szerinti állás: 238218 Km
Motorgenerál utáni óra állás: 87346 Km (54274 Miles)

>> SzervizAlfa 155 2.0 8V Twin Spark QV :) // 2013-02-22

Már réges-régen le kellett volna cserélnem a motorolajat (117904 Miles), de sajnos pénz hiányában nem tudtam! Így pár ezer kilométerrel (pontosan 3346km-el) többet mentem 10 ezernél, de talán ennyi még belefér! Viszont tovább már nem húzhattam a cserét, már így is rosszul éreztem magam emiatt! Friss Selenia 20K Alfa Romeo olajat kapott a gép és az ilyenkor még szokásos szűrőket (olajszűrő, levegőszűrő, pollenszűrő) is lecseréltem! :-)

Költségeim:
- 6L olaj: 11530,-
- levegőszűrő: 1917,-
- olajszűrő: 939,-
- pollenszűrő: 1614,-

Köszönet Zsolt155-nek, hogy egy órácskára biztosítani tudta nekem a műhelyüket és a csápos emelőjüket, és vm (NagyVad) kollegának pedig az olajcsere szettért! :-)




KM óra állása: 119983 Miles
Régi óra szerinti állás: 234528 Km
Motorgenerál utáni óra állás: 83655 Km (51981 Miles)

Következő olajcsere: 126197 Miles óra állásnál :-)

 
>> EgyébAlfa 155 2.0 8V Twin Spark QV :) // 2012-10-13

Mivel elég sokáig jó idők voltak így kicsit elhúztam a téli kerekek felrakását! Eredetileg nem akartam nagy feneket keríteni a télikerék mizériának, gondoltam lesz 4 Fiat Stilo-ra valósi acélfelni és rá valami gumi! De aztán egyik haverom szólt, hogy van 4db 16"-os Zender felnije 195/50 R16-os Yokohama téli gumikkal és itt indult meg a vezérhangyám! :-)
Nagyon korrekt áron (40.000,-) is kínálta! Mondtam neki, ha elfér a Brembo nyergektől, akkor már meg is veszem! Felpróbáltuk és 1-2mm híjján, de elfértek! Annyi meg elég! :-)
Egyből meg is vettem őket még a nyáron! Volt rajtuk némi karc, meg padkázás nyomai, de ő azokat is kijavította haveri alapon! Gyönyörűek lettek és sztem jól áll a 155-nek! ;-)

>> EseményAlfa 155 2.0 8V Twin Spark QV :) // 2012-09-30

A cím már egyáltalán nem aktuális, viszont tiszta szerencse, hogy még nem tudtam lefényeztetni az autó elejét, mert közben meg elütöttem egy kamikáze borzot! Ráadásul nem kis testű volt! Ismét megrepedt a lökhárítóm! Szerencsém volt, hogy a klímahűtőnek nem lett semmi baja, pedig elkapta a jobb alsó sarkát! Aztán utána nem sokkal sikerült meghúzni a jobb elejével egy parkoló autót! Mostanában nem vagyok haverságban az égi főnökkel! :-((
Viszont ismét Marklarhoz kellett mennem emiatt és kivételesen mondhatom, hogy végre! Ugyanis már elég régóta húzódik a törött elemek cseréje! :-/
Szóval megint hoztam tőle egy komplett jobbos lámpát (10000,-) meg egy indexet (ez ajándék volt :-)) és egy szép "ződ" sárvédőt (5000,-) is! A motorházetető (5000,-) is cserés, mert az enyém deformálódott egy picit, meg javítani is kellene! De ennyi pénzért ajándék volt! ;-)) Ja, és ez is szép ződ! Egy másik első lököst (15.000,-) is beszereztem, mert az enyémet már nem lehetne hibátlanra kijavítani, nagyon sok helyen tört és repedt már meg! Ez fekete színű, ezért nem is látszik jól a képeken! Viszont annyit kellett rajta alakítani, hogy a fényszórómosó spricni helyét ki kellett fúrni, mert ez nem olyan volt! Nagy gondot nem okozott, egy kis méricskélés, fúrás és már kész is! És ha már MarklarLand-ben jártam, hoztam egy jobb első elektronyos ablakemelőt (5000,-) is, mert már nagyon keservesen ment le és fel az ablak! Cserélve!
Egyenlőre ennyi! :-)

2013.05.18.
Sárvédő + pajzs fényezése (24.000,-)

2013.06.04.
Az első lökhárítót a műanyagos az igényeimnek megfelelően átalakítja (10.000,-)!
A rendszámtábla helyét most úgy gondoltam, hogy inkább meghagyom, mert így egyszerűbb azt felfogatni! Viszont így nem olyan szép, mint amikor le volt falazva! Viszont a vonószemet újfent nem tettem vissza, így a helyén ezen a lökösön is egy légbeömlő található!

2013.06.14.
Első lökhárító és a két QV küszöb fényezése (25.000,-)!
Még korábban meghúztam a jobb oldali küszöböt, viszont a bal oldaliban is volt némi karc és mivel kipolírozni nem lehetett, így újra fényezve lettek!

2013.09.04.
Ma végre hosszú idő után pont került az i-re, azaz kész lett a 155 eleje! Az utolsó momentum , a motorháztető fényezése (24.000,-) volt már csak hátra! Kész lett és ismét gyönyörű a verda! Nagyon vártam már ezt a pillanatot! Rengeteg hálával és köszönettel tartozom William kollegának és a fényező ismerőseinek, hogy ismét szép színe legyen a vasnak és persze Marklar-nak is az alkatrészekért! :-)

 
>> SzervizAlfa 155 2.0 8V Twin Spark QV :) // 2012-09-21

Hazafelé tartva, Székesfehérvár előtt egy visszaváltás alkalmával minden előjel nélkül furcsán kemény lett a kuplungom! Aztán a következőnél meg már csak teljesen a padlónál fogott! Még aznap irány Schulek Bélához, aki megállapította, hogy az alsó munkahenger kuka és hogy a kuplungszerkezet eltört! Mivel nagyon sürgősen kellett az autó, ezért csak a szerkezet lett cserélve egy bontottra (20.000,-)! A dolog sűrgősségére való tekintettel nagyon húzós volt a munkadíj (40.000,-)! Aztán egy hét múlva Ari barátommal kicseréltük a felső munkahengert (10.900,-) is, amiről utólag kiderült, hogy az is gatya volt már! Alsóból nem vettem újat, csak a belseje lett cserélve, de természetesen tökéletes állpotúra (ezt nem az Arival csináltuk :-D)! Légtelenítés és kész! Persze azért nem ment minden zökkenőmentesen! Arit először láttam idegesnek, bár ő azt mondta, hogy még nem volt az! DE! :-DD
Köszi neki utólag is! :-)




KM óra állása: 116458 Miles
Régi óra szerinti állás: 228855 Km
Motorgenerál utáni óra állás: 77982 Km (48267 Miles)