Érdekes dolog az autó hifi, ha megvan a mély a többi dolog fel sem tűnik.
Megvétel után pár nappal gyanús volt, hogy így kell-e hangzania. Néha az egyik oldal nem is szólt, általánosan halknak tűnt. Nem volt előtte alkalmam másik Bose-os 156-ot meghallgatni, így nem volt mihez viszonyítani.
Olvastam, hogy az ajtóba menő csatlakozók nem mindig érintkeznek jól. Nosza kontaktspray - fülelés. Nem lett más, továbbra is néha kihagy. Ráadásul hátsó ajtókból nem jön semmi hang közlebbi fülelésre.
Rá kéne nézni: rácsokat le is vettem. Jött a meglepetés. Hátul nincs hangszóró ! elől két oldalon két különböző méretű és fajtájú szakadt hangszórók. Ne már, ilyen nincs, ez hogy... Legközelebb szedjem szét az autót vásárlas előtt?
Az előző tulajt is megkérdeztem, ő erről nem tudott. 3 éves kora óta nála volt az autó, előtte olaszországban volt egy tulaja. Mundjuk nekem sem feltétlen jött volna elő, ha nem vagyok maximalista, meg nem kezd el kihagyni az egyik oldal.
Pár hét múlva el is szaladtam a bontóba, hoztam négy gyári Bose hangszórót. Beszereltem, minden tökéetesen működik. Nem értem az egészet, miért venne ki valaki hangszórót az utóból. Azért ezek a Bose csipogók nem olyan nagy durranások, jó 2 ohm meg minden de vannak ennél jobbak, ráadásul a rögzítésükkel csak ehhez a típushoz jók átalakítás nélkül. És akkor miért nem vitték a mélyet, vagy az erősítőt? Gondolom hazánkba kerülésnél került ki belőle, mert most bontóból nem kérnek érte annyit, amennyit érne ez a macera egy kocsi eladásnál.
Lényeg: A Bose tökéletesen működik. Hurrá :)
Vásárlás után mindig ajánlatos olaj-szűrő csere. Ehhez még a kor és bizonytalan szervíz előlet miatt jött még: gyertya, komplett vezérlés, hosszbodás szíj.
Tehát :
olaj, olajszűrő (egyelőre selénia aztán meglátjuk majd, mindenkinek más jön be)
légszűrő
gyertyák (gyári 100e km-es)
vez. módosító (gyári, mi más :))
szelepfedél tömítés, vezérműtengely szimeringek
hűtő (gyári valeo)
termosztát
vezérlés készlet (szíj, feszítő, gyári)
hosszbordás szíj
vízpumpa
A szervíz viszonylag könnyen ment, néhány kissé berohadt csavart nem számítva, de semmi kár nem történt. Találtunk kisebb táblácskákat, feliratokat a szervizelésről, rendszeresen volt hordva ezek szerint. Kiderült volt vezérlés csere is, de ha már meg volt a készlet akkor inkább az újat raktuk be.
A szervizelés alatt jobban szemügyre vettem a rozsda helzetet. Jelentem tényleg nem látszik aggasztó dolog. Még a lábacskák is épek az első keréknél (amik tartják a lökhárító alját). Szeretném ha ez így maradna, ezért elkezdtem utánajárni az alváz és üregvédelemnek.
Megszületett az elhatározás, hogy szükség lesz egy vállalható korú, viszonylag jó állapotban lévő, megfelelő méretű, felszereltségű és kinézetű autóra, amibe belefér 3 gyerekülés. Rengeteg igény... Sok hahu bogarászás után, csak néhány típus maradt. Árban és felszereltségben, állapotban, kinézetben (ebben biztos játszik az előzmény a 145-tel :)) igazából ez volt a befutó. Néhány 156-ost is megnéztem ez előtt, persze sok volt a lelakott, vagy elhanyagolt műszaki tartalommal bíró eset.
A lényeg: elmentünk megnézni az apósommal, aki autószerelő (igaz alapból francia, de régen olasz autókkal foglalkozott, az alfa TS-t pedig a 145-tel kitanultuk már). Amikor megláttuk az autót és eladót tudtuk, hogy ez lesz az. Körbenéztük. Az általános állapota nagyon jó, horpadás, törés nincs rajta. A bal első ajtóél kicsit megkínozva, látszik nem mindig sikerült óvatosan nyitni, tipikus tükörház fényezés elkezdett kicsit peregni. Lökhárító bal eleje alul meg van húzva, megtört a ködlámpa is, nyuszi kő ül a fűben.... A szélvédő cserélve, kőfelverődés, van számla, kaszkóra készült. Ezek miatt szabadkozott, de nem olyan elrettentő dolgok, könnyen kezelhetők és végülis használtautó, több mint 10 éves. Ezen felül minden gyári dolog benne, nincs gányolt fejegység, gányolt "extrák", megvan a gyári felni, új gumikkal stb.
Be is indítottuk, aksi új, könnyen indul szokásos TS vezmódosító kerregés, hűtőfolyadék kicsit kevés. Mást elsőre nem láttunk. Megbeszéltük az újabb találkozót, kihozta nekünk a műhelybe, alánéztünk kicsit alaposabban. Diagnózis: Hűtő elkorrodálódott, folyik. Némi korrózió van az alján,de felületinek látszik, semmi komoly(még a tipikusan kényesebb helyeken sem, küszöbillesztés, padlólemezek szélei, első doblemez belül, fülecskék alul stb. stb.). Igaz lehet a garázsban tartott kitétel. Egyéb gond nem látszik, jól megy. Ezután rögtön meg is írtuk a papírokat. Most már csak az 'apróságok' vannak hátra, hogy amennyire lehet gyári allapotú legyen minden még sokáig.