Tagok >> Gyapi Ɨ|ѯ >> 159 2.2 JTS berlina >> Blog
- Típus:159 2.2 JTS berlina
Mindent erről a típusról
Tagok, akik birtokolják a típust - Évjárat:2007
- Színe:ultramarin kék
B&M nem működik - USB dugó van, B&M is,
Hibajelenség: Telefon és *))) gombokra semmi reakció, Main menü nem jelenik meg, nem beszélget velem, pendrive az USBbe dugva semmi, mintha zsebembe tenném.
A blogokban körbenézve rész információkat találtam, nem segített.
1. Neten keresgélés közben ezt találtam: alfaowner.com forum Is there a Blue & Me Reset? Azt írják le kell csatlakoztatni az aksi negatív sarúját legalább fél órára.
Nem jött be.
2. Blue&Me hivatalos oldalról letöltöttem a friss verziót és a leírás alapján próbáltam telepíteni.
Semmi, mintha nem is dugtam volna be a pendrive-ot
3. Megnéztem Multiecuscannel,
- műszerfal minden (Blue&Me) pontban csatlakozási hibát ír ki. nem találja.
- proxi rendezésnél REMOVED CAN MODULES::Info-Telematikus/Convergence csomópont (NIT/NCV)
úgy néz ki fizikai gond van.
4. biztosítékok rendben,
F23, F49, F51-nek lehetne köze hozzá
tehát csere.....
5. találtam jófogáson B&M modult szállítással 7.000ért. 2007es 159-ből, pont ami nekem kell. Nem hagyhattam ott. A 30-70.000 forintos bontós árhoz képest ez karácsonyi ajándék volt.
6. belekerült, de nem vagyok teljesen boldog
csere gond nélkül, comp felismerte azonnal, MES-ben proxi rendezés megvolt,
csatlakozik telohoz, adatokat is áttölti, hívni is lehet, de az alábbi hibák megmaradtak:
- usb-t nem érzékeli
- engem nem hallanak, csak én hallom, amit mondanak, mintha le lennék némítva. persze leellenőriztem ötször, nem vagyok, legalábbis nem beállításokkal.
- német nyelvű
7. USB csatlakozót kesztyűtartóban kiszedtem, és lám, kábelcsatlakozó nincs rádugva. Rádugtam, tökéletes
8. így már az angol nyelvet is simán fel tudtam tölteni
9. hátra volt még a mikrofon. Tetőlámpa ki, nincs benne a mikrofon!? Kábelt valahol félretolva megtaláltam. Bontóban 2000-ért kaptam használt mikrofont. Betettem, tökéletes.
Végre minden tökéletes.
...és ha már kiszedtem a tetőlámpát, akkor led izzókra cseréltem az olvasólámpákban.
Kétszer rendeltem Kínából ocsó ELM327-t, egyik sem működött. Ezután a nem annyira olcsó, de jól működő, Cartársak által javasolt itthoni helyről szereztem be. Ez tökéletesen működik.
Próbáltam több szoftvert hozzá. Az általános szoftverek nem sokat érnek nekem, mert szeretnék majdnem mindenhez hozzáférni.
A multiecuscan látszik megfelelőnek. Az ingyenes verzióval - várakozásaimmal ellentétben - semmit nem lehet kezdeni. Ezért megvásároltam a licencet. Megéri.
Első embléma kissé megkopott-kifakult-megüvegesedett. Már régebben a szerviz alkatrészekkel megvettem az emblémát, most volt alkalmam lecserélni.
RomeoOne blog bejegyzése alapján csináltam. Minden simán ment. Köszi a leírást RomeoOne.
Első tuning :D
Alfa logós fém szelepsapkák megérkeztek 2 hét alatt, nagyon jól néznek ki. Innen rendeltem.
Felcsavarás előtt a szelepet befújtam wd40-el, hogy ne rozsdásodjanak össze idővel.
Új gumik is felkerültek
Maradok az olasz márkánál, PIRELLI P7 BLUE 225/50 R17 XL TL 98Y
Egy elöregedett Michelinnel vásároltam. A különbség leírhatatlan, mintha sínen húznák azóta.
Egy apró negatívum, hogy sok súlyt kellett feltenni és ez nem mutat túl jól a felnin.
Marsonál vásároltam a gumit és ott is tetettem fel. Olcsók, normálisak és 3 év garancia van +500ft-ért
Nincs különösebb baja a gépnek, de megvétel után mindent átnéztünk és cseréltük az olajakat és amit kellett. Csak a hátsó fékeket kellett felújítani, egyébként minden rendbe van.
olaj, váltóolaj, fékolaj - Selenia
szűrők, hátsó féktárcsák, hátsó fékbetétek - gyári
1db fékjavító készlet (j.h.), j.e dobbetét, pollenszűrő - utángyártott
ablaktörlő, égők
szerelési díj
Most már mechanikailag tip-top.
Akku cserével kellett kezdeni a szervizt, amivel vettem a kocsit, az 2 hétig bírta.
Vartát vettem, mert az elmúlt 15-20 évben ez volt a kocsimban és mind legalább 5 évig bírta, sosem volt velük gond, nem merült le télen nagy hidegben sem.
Varta Silver Dynamic akkumulátor 12v 74ah
itt: AkkuBox
Rövid keresgélés után megtaláltam az igazit! Olyan, amilyet szerettem volna. 4 ajtós, benzines, legalább 2000-es és sötét színű.
A 3.2-es megszelídítéséhez sajnos már öregnek érzem magam :( 20 éve nagyon jól jött volna :D Így 2.2-eseket néztem.
Itthon a választék 1 darabból állt. Külföldön pedig káosz a kínálatban, az árban és főleg a tulajdonosokban. Legtöbbjétől kávéfőzőt sem vennék :/ Értem ezalatt a "fejlett" nyugateurópát. Az olaszoknál találtam szépeket, de ott drága, amelyik jó állapotú, átlagnál kevesebbet futott. Legalábbis az én pénztárcámnak.
Szerencsére az itthon talált alapjaiban teljesen jónak tűnik. Alapjaiban. Nem volt nagy törés, motor, hajtás, futómű rendben, ez a lényeg;
Egyébként meg, nem kapta meg a szeretetet, tiszteletet. Olyan helyeken vannak sérülések, amiket kitalálni nem lehet, hogyan csinálták. pl lámpa kapcsoló konzolba lyukat törtek. Csomagtartóban 5cm víz állt, minden kárpit csurom víz alul-felül-oldalt, de nem beázott, hanem valószínű nyitott csomagtartóval mosták a kocsit. A lókupec sem volt jobb, a maga 165 centijével. A törzskönyvet elhagyta, csak 1 hónappal később tudtam saját nevemre íratni; aksit kicserélte, az csak 1 hétig bírta, még a rögzítőcsavart sem tette vissza; mikor elhoztam, akkor bezzeg nem mosta le (talán jobb is, így nem okozott több kárt :D)
Gyöngyöt szórtak a disznók elé.
Ideje volt, hogy szerető, jó gazdához kerüljön :)
1-2 képet feltöltök, jó lesz majd az "ilyen volt - ilyen lett" albumba :D
0
564