Kisérlet jellegel rendeltem egy ilyet.
Az üzemanyag csőre kell rá helyezni,ahogyan ezt az alul is olvasható.
Mai napon felraktam és megmozgattam a vasat kicsit. Nem észleltem problemát az auto viselkedésében. 10-15% üzemanyag fogyasztás és 30-40% károsanyag kibocsájtás csökkenést igér. Majd elválik.
Az alábbi szöveg egy kis ajánló. ;-)
Környezetünk, levegőnk közismerten legnagyobb szennyezői a szénhidrogéneket elégető kazánok, illetve a gépjárműmotorok. Az gyártó egyszerű, olcsó és eredményes megoldást kínál erre a problémára.
Ha ezekben a készülékekben az égés tökéletesen zajlana és a benzin, az olaj vagy a gáz szennyezőanyagtól mentes lenne, akkor az égés során vízgőz (HaO) és széndioxid (CCh), azaz két, a természetben is előforduló és azt így nem is szennyező égéstermék keletkezne. A belsőégésű motorokban és az olaj-, illetve gázkazánokban az égés azonban korántsem tökéletes. Ha az égés tökéletlen, elsősorban két erősen mérgező anyag, szénmonoxid (CO) és el nem égett szénhidrogén (CH) távozik a kipufogócsövön. A zöldkártyás környezetvédelmi vizsgálaton pont ezt a két összetevőt mérik. A nem tökéletes égés miatt az üzemanyagban rejlő energia jelentős része nem hasznosul. A kazánokból szintén rengeteg hasznos energia távozik a kéményen keresztül. Csak a legmodernebb és igen költséges berendezések képesek ennek egy részét visszanyerni. A Petrol-Boostert és Turbo-Boostert (az üzemanyag égését javító készülékek) ezeknek a problémáknak a megoldására fejlesztették ki.
Hogyan működik ez az okos készülék?
Egy gyűrű alakú házban speciális mágneseket helyeztek el úgy, hogy különlegesen erős homogén mágneses mezőt hozzanak létre a gyűrű közepén. A mágnesgyűrűt az üzemanyagvezetékre szerelik fel kívülről, annak megbontása nélkül úgy, hogy az üzemanyag (és ez lehet benzin, alkohol, gáz vagy gázolaj) ezen a különleges mágneses téren áramoljon keresztül. Az erős mágneses tér megszünteti az üzemanyag-molekulák elektrosztatikus feltöltődését, csökkenti a viszkozitást és így a porlasztáskor sokkal apróbb cseppekre bomlik fel az üzemanyag vagy fűtőanyag. Az apróbb cseppek jobban keverednek a levegővel, és így több oxigén érintkezik a szénhidrogén molekuláival, azaz felgyorsul az égés. Ennek következménye az, hogy egy része annak az üzemanyagnak, ami eddig vagy nem égett el, vagy a kipufogócsőben égett el, ezentúl hasznosítható. A tökéletesebb égés eredményeként csökken a kipufogógázban a mérgező CO és CH mennyisége.
Kb. ennyi elég is!
Ha beütöd a google-ba kidob 1-2 dolgot, el lehet olvasgatni és utána morfondírozni rajta... ;-)
A költség posta díjjal együtt volt ennyi...
A mai nap folyamán kicseréltettem az autón a jobb első keréknél a felső lengőkart és a féltengely külső csuklóját. Előbbi nyikorgott,utóbbi kerreget. 200.000 kilométer után nem is csodálom... A másik oldal sértetlen,mármint nem nyúltak hozzá csak le ellenőrizve volt.
Most a vas csendesebb lett!!! ;-)
A téli gumikat lecseréltettem nyárira. A gumikat megfordítottuk, mivel a belsőfele a futómű gyári beállításai miatt jobban kopott.
+
Ide tartozik még az is, hogy a gumi az Wanli és elég silány minőség...
200000 Km!!! ;)
http://videa.hu/play.php?v=w4Rfh5kqWf6o5LoW
Ma a GPS CD lejátszó tisztítása megtörtént. Az egység működik, még hozzá kell szokni.
Nem régen megtudtam,hogy Romániába került a vas...
Mármint Román állampolgár vette meg.
Mivan Vele azóta azt nem tudni és sejteni... :(
196300 Km-nél cseréltem olajat. A régi olaj is szép szinű volt.Nem fekete meg ilyesmi! Olajszűrőt ilyenkor evidens cserélni és a pollenszűrőt is kicseréltem a vasban.
Költségekben a szűrők szerepelnek és a házhoz szállítás,By: Selenia.hu
Olaj pedig: Shell Helix Ultra 0W40-es. Ez volt...
Zöldkártya lejárta után meg csináltatuk és most újra 1 évig érvényes...
A CO egy kicsit magas volt,de jó...
7,280 HUF.
Elraktam a nyári kerekeket télire.Szépen lemosva és takarítva. A végére már igen csak untam a sikálást,így nem biztos hogy,jól sikerült... ;) Az eredeti Alfás dísztárcsákat a hátsó kerekekre fel helyeztem. Talán 1 kicsit jobban mutat így a gépezet... Használgatjuk a gépet, nem minden nap,de azért közlekedek vele. Nagyátlagban 10.5 a fogyasztás. Nemrég => November elsején mentem 1 kb. 120 km-es etapot, hát... városi közlekedés ilyenkor??? sokat tud fogyasztani. A 6-oson pedig egy 130-as átlagot próbálva betartani haza felé.Így, 11.4 literesre sikerült a fogyasztás. Nem drasztikus emelkedés az idő megtakarítást figyelembe véve... ;)
2800 HUF a 4db kerék centírozás és felrakásáért,
és 4000 HUF a csavarokért.