Tagok >> Hardy >> 156 1.6 16V >> Blog
- Típus:156 1.6 16V
Mindent erről a típusról
Tagok, akik birtokolják a típust - Évjárat:1999
- Színe:Rosso
Elmúlt 60.000 Km. Nem volt mit tenni, vezérléscsere, meg természetesen vízpumpa. Kellett is, annyira csendes lett, hogy el se hiszem. Meg ha már szervízben voltam, hátsó tengelycsonkszilent, mert az is elfáradt, meg a jobb első fékbetét kopást jelző vezetékem elszakadt. Az is orvosolva lett. Hogy hol azt gondolom nem kell mondani, de mivel vannak új tagok, így nekik: Csörgő autószervíz. Gyors pontos és nagyon szakszerű. Hogy milyen alkatrészeket kapott, beszéljenek a képek:
Múltkor nézegettem és meg volt repedve a hőpajzs a kipufogócsonk tetején. Aztán lassan teljesen ki esett az alátét ami a pajzsot fogja. Rendeltem egyet grande bandi cartárstól, meg küldött egy kuplungpedál visszanyomó szerkezetet, mert az is elfáradt. Köszönet érte! Tudom hogy felesleges, meg nélküle is működik, de így gyári, és zavart a hiánya. Hiába vannak bogaraim...
Tegnap este miközben nyugodtan autóztam, hirtelen láttam hogy jobb oldalról egy nagy kövér macska rohan az úton az autóm elé. Hirtelen felötlött bennem, hogy az első lökös toldatát nem szeretném elhagyni, meg a macskát se kivasalni, padlóig nyomtam a féket és kormányt balra. Sikerült elkerülnöm, és nagyon büszke voltam magamra, micsoda reflexeim vannak. Ez kb. 2 másodpercig tartott, mert a macska dobott egy kézifékes fordulást megkerülte az út szélén álló autót, és vissza elém. Na ezt már nem sikerült elkerülni. Puff, de a macska se elöttem se mögöttem, kiszálltam, hogy megnézzem mit tört rommá, de már sirattam a toldatot előre. Aztán meglepődtem, mert a kövér jószág beépült a kocsi elejébe a két ködlámpa közé. Egy kicsit segítettem neki kiszabadulni, így meguszta. Én is viszonylag kevés kárral. Egy rácsra lesz csak szükségem.
Pár hete kicseréltem jobb oldalon a kutyacsontot, most bal oldalon is kellett. Bár most elég volt 2 db kulcs hozzá, ellentétben a múltkorihoz amihez összesen 5. Igaz ez Lemfölder márkájú volt. A motortakaróm ami az autó alatt van szintén cserére szorult, mert elfogyott a vége és így állandóan leért. Bár a hasmagasságom most se valami nagy, 7 cm lett. Nem tudom ez meddig bírja, főleg így télen. Ilyenkor azért elgondolkozom, nem biztos, hogy az év ötlete volt leültetni az autót, vagy télre vissza kéne emelni. Még hátra van a vezérlés csere, meg a jobb hátsó tengelycsonkszilent. Igazából az utóbbin elgondolkodtam, hisz ha a teherautó futóművével, fék, és egyéb alkatrészek cseréjével megbirkózom, akkor ez se lehet akadály, ráadásul ez jóval könnyebb és kisebb, de mivel a vezérlést Csöri cseréli, akivel holnap kell egyeztetnem, akkor ezt is rá fogom bízni. Olyan jó nézni ahogy nem én szerelek, hanem más, és ráadásul ért is hozzá ;-)
Mikor voltam Csörinél, hogy a futóművemet beállítsa diagnosztizált egy kutyacsont cserét elől. Meg is rendelte az alkatrészt, de 1 hónap alatt nem volt annyi időm, hogy lemenjek kicseréltetni. Több próbálkozásom volt de sajnos egyik se jött össze, így megkértem egy ismerőst hogy hozza el, talán két fuvar, vagy a teherautó szervízelése alatt kicserélem. Ez még további 2 hetembe került mire volt egy kis időm mikor bent volt az Iveco és várni kellett a megrendelt alkatrészre, így gyorsan megejtettem a cserét.
Hát mit ne mondjak elég érdekes alkatrész, biztosan csuklott aki tervezte. Összesen 4 csavar található rajta. Ahhoz, hogy berakjam 4 különböző kulcsra volt szükségem. Ezt miért kellett ennyire túlbonyolítani nem értem. Viszont egy kis felüdülés volt, mivel előtte, és utána a teherautón cseréltük ki a komplett fékeket és a futómű alkatrészeket. Így kicsit furcsa volt a nagysága, és a súlya.
Ha mar nalunk van gondoltam megmerem a foliat mert neha mas is hasznalja az autot rajtam kivul, es sajnos a megyenkbe az NKH meg a rendorseg is erre utazik meg a xenora, es azonnal mind a kettoert elveszik a forgalmit meg soron kivul muszaki vizsga, es akkor a birsagrol nem is beszeltem, ami jo par 10000 forintosba kerul. Az elso nem igazan tokeletes pedig 3 arnyalattal van a legsotetebb felett. Lehet le fog kerulni...
Ismét 10000 Km, illetve csaltam, mert egy kicsit több. De nem sokkal! Így olaj, és szűrők cseréje. Még Csörihez kell lemennem, hogy cseréljen egy első kutyacsontot. Remélem a héten megjön, mert már nagyon idegesít.
Mióta le lett sötétítve az autó szerettem volna egy sötét irányjelzőt is az oldalára, mert a gyári annyira nem tetszett. De valahogy elmaradt. Aztán most hogy a Vaterán találtam, és helybe hozták így vettem egyet! Így mindjárt jobban néz ki. Még Csörihez kéne lemenni a kutya csontot beszereltetni, aztán minden ok. Igaz lassan olaj, aztán meg 10000 múlva vezérlés csere.
Ismét voltam a Csörgő szervizbe az autóval, illetve úgy helyes, hogy leküldtem az autót, mert megint nem volt időm lemenni. Ott kellett hagyni éjszakára, mert nem bírtak az ajtópánttal, mivel sajnos eltört. András bácsi volt olyan rendes, hogy küldött nekem másikat, de mint kiderült két fajta pánttal gyártották az autókat, és persze a kettő nem volt azonos. De végül a kettőből lett egy csinálva, és most jó. Be lett állítva a futóművem is mert nagyon ette a gumit. Sajnos idő hiányába ezt nem Csörire bíztam, hanem egy futómű szervizre Fehérváron. Hát nagy hiba volt, mást engedni hozzányúlni az autóhoz, mert 8mm volt az elejébe. Többet tényleg nem teszem !!!Hihetetlen mennyi a kontár nem hozzáértő ember. Még szerencse, hogy Csöri ennyire közel van hozzám. Bár valószínű, hogy inkább autóznék jó pár száz kilométert is, azért, hogy Ő szervizelje az autómat. Így nem csoda, hogy elfogyott. Át lett nézve a teljes futóműve az autónak is. Egy bal első kutyacsontot kivéve semmi baja nincsen. Mivel gyárit nem tudott szerezni a Dr. csak valami másik fajtát, így a jövő héten vissza ugrok egy cserére, addig még bírja, mert annyira azért nem veszélyes, csak idegesít, ha valami nem jó az autón.
Néha mikor olyan kedve volt és alapjáraton ment, egy kicsit megszólalt a légkondi szabadonfutójába a csapágy. Igazából nem volt veszélyes de engem idegesít minden hang ami nem oda való. Tudom kicsit néha túlzásba viszem, ezt már páran mondták, mert más ezzel még tízezreket elmenne...
Szóval megkértem őket, hogy a helyén cseréljék mert nem akarom feltöltetni gázzal. Igazából lassan azt is akartam, de most más helyet találtam annak a plusz 13000 Forintnak. "Sajnos" a képen látható nagy csavart beletörték a kompresszorba, ezért le kellett venni. Viszont minden ebből adódó költséget ők álltak...Korrektek voltak, és néha nekem is lehet szerencsém.