Tagok >> Hardy >> 156 1.6 16V >> Blog
- Típus:156 1.6 16V
Mindent erről a típusról
Tagok, akik birtokolják a típust - Évjárat:1999
- Színe:Rosso
Ismét eltelt 10000 Km így meglátogattuk Csöri mestert, kicserélt minden folyékonyat:
Motorolaj
Fékolaj
Váltóolaj
Szervolaj,
és nem folyékonyat:
Légszűrő
Olajszűrő
Pollenszűrő
Természetesen minden folyékonyból gyári.
Megnézte a futóművet is, minden rendben, így valamikor ha időm engedi bejelentkezek, hogy berakja az ültető rugókat.
A munka minősége ismét ahogy mindig, kifogástalan.
Reggel hazafelé azon gondolkodtam, milyen szerencse, hogy még nem kellett akkumulátort cserélnem, pedig sokan szenvedtek vele. Erre pár óra múlva már nem tudtam elindítani az autómat cellazárlat miatt. Így kénytelen voltam egy újat venni. Ennek valami növelt indítóárama van.
A ködlámpával is így jártam anno, mind a két autómnál. Soha többet nem gondolok semmire, mert pár napon belül tönkremegy.
Megjött a csomag Németországból, már csak be kell rakni. Lassan megyek olajak cserére Csörihez, akkor megnézetem vele a futóművet kell-e valamit cserélni, és ha lehet egy kalap alatt megcsináltatok mindent.
Öcsém rendelt nekem meglepetést. Nagyon várom a postást. Csöri készülj, ez rád vár :)
Még egy hátsó szárny kéne szintén innen.
A hétvégén jártam egyet a Bakonyba. Végre ki tudtam próbálni a téligumikat / Goodyear UG6 / hóban is. Nagyon élveztem a hóban autózást. Beettem magam a belső sávba, ahol volt, mer ott még szűz volt a hó, és így nem nagyon volt ellenfelem.
Kicseréltem az ékszíj továbbító görgőt, még a végére kell egy porvédő, mert ami az enyémbe volt sajnos nagy rá, de Csöri azt mondta neki akad egy, cserébe adok egy nagyobbat neki, igaz a mostanit is Ő adta. Már csak arra kel járnom.
Egy éve lett kicserélve a kézifék bovden. Sajnos a végén lévő gumi, ami meggátolja hogy a víz beleszivárogjon megadta magát. A többit gondolom nem kell mondani, mi történt -8 fokba. Ismét csere.
Sajnos pár napja ha hidegebb van, az első pár indításkor mintha beragadna az önindító, de aztán megszűnik, viszont engem nagyon idegesít. Gondoltam ki kéne tisztítani, és ezt bármelyik szervizben tudják orvosolni. Hát ahol néha szoktam dolgozni ott mondták a fiúk, hogy ők szívesen megcsinálják, viszont 2 dolog van amit a kocsiról leszednek: az egyik a benzinsapka, a másik az olajbetöltő kupakja. Meg ha kell szívesen cserélnek izzót. Így feladat adott, gondoltam gyorsan leszedem. Hát miután megtaláltuk, hogy hol van rá kellett jönni, hogy előröl a motor van útba, hátulról a tűzfal, jobb oldalt a generátor és minden más bizgentyű, felülről a szívósor, bal oldalról meg nem látni semmit. Gondoltam alulról. Rá kellett jönnöm, hogy onnan se. Teljes tanácstalanság, és sajnos Csörit se értem el, hogy adja meg mi az első lépés. Így mivel bal oldalon láttam némi esélyt, így le lett véve a szívócső, és onnan lett nekiállva. Mivel nem látni sokat, így nőgyógyász módszerrel ki lett tapogatva mi hol van, és így sikerült leszedni, és nagy nehezen kiszedni azon a kis résen. Aztán szét lett szedve és bezsírozva, életében másodszor, mivel elsőnek még mikor gyártották történt ez meg vele. Remélem most már működni fog rendesen.
Sajnos a korábban vásárolt lambda megadta magát, így cserélni kellett. Most gyárit kapott, meg mivel valami Champion gyertyák voltak benne, azok is cserélve lettek. Természetesen Ricambi Originali. Ezek elvileg 100000 Km-t elmennek. Köszönet mind a kettőért Csöri mesternek!
Mivel megjött a hideg a múlt hétvégén felraktam a téli gumikat és felniket. Hát jövőre kell venni egy könnyűfém garnitúrát, mert ez nem igazán tetszik, és akkor finom voltam. Illetve cseréltem még a motortakarót is mivel sok helyen folytonossági hiány lépett fel már korábban. Ezen csak tetőzött a legutóbbi autópályás utazásom, aminek a végére kb. 30 cm maradt belőle, mert a többi a nagy sebesség miatt leszakadt.