Tagok >> Hardy >> 156 1.6 16V >> Blog
- Típus:156 1.6 16V
Mindent erről a típusról
Tagok, akik birtokolják a típust - Évjárat:1999
- Színe:Rosso
Nagyon hanyag voltam, és kiautóztam, az utólsó sepp benzint mikor tankolni mentem, és miután raktam bele jó pár litert, a szintjelzőm, nem volt hajlandó megmozdulni, és az utolsó állapotot mutatta.
Szegény sokkot kapott, illetve volt aki azt mondta, biztos az a baj, hogy a vákum a szintjelzőt is beszippantotta, a végén már azzal ment :))
Neki láttam, hogy szétszedjem.
Háááát ha az volt a cél a tervezés során, hogy hogyan tudjunk egy teljesen egyszerű műveletet úgy megbonyolítani, hogy a fél autót szét keljen szedni hozzá akkor tökéletes munkát végeztek. Ha nem az akkor viszont pocsékot..
Ki kellett szedni a hátsó csomagtér borítást, illetve a hátsó könyöklőt. Ekkor lehet hozzá férni a középen lévő nagy fekete lemezhez ami a nyílást takarja. Négy csavar fogja. A hátsóval nincs baj, viszont az elsőt, hogy lecsavarjam illetve, hogy a lemezt ki tudjam venni, ki kell vennem egy "L" alakú lemezt, ahhoz viszont ki kell venni a hátsó ülést, mert a csavarnak pont útban van. Elég lett volna a lemez első részén a csavaroknél egy bevágást csinálni és máris nem kell a fél autót megbontani...
Utána viszont az egész egységhez hozzáférni, és egyben ki jön a tankból. Miután bárki kiveszi és megpróbálja mi lehet a baj teljesen ürítse ki... én nem tettem, és sikerült a benne lévő üzemanyagot a másodperc tört része alatt a hátsó ülésbe injektálnom, ami kb 1 liter volt. / Azért van ott illatosító / A szintjelző része egy 3X4 cm-s kis négyzet és kb. 3 mm vastak amit kis műanyag kapocs fog az egész egységre. könnyen lejön, és meg lehet takarítani a panelt, és az érintkezőket is. Én ezt tettem, és most működik rendesen, remélem sokáig.
Mivel mostanában nem csak én használom az autómat, hanem főnököm, és egyben barátom is egyre több alkalommal orozza el, mondván, olyan jó vezetni, meg ezzel könnyebb ismerkednie...-természetesen ez nem így van, ezt tanúsíthatja mind a 8 barátnőm :))-
Tehát szomorúan konstatáltam, hogy a pót féklámpámba egy izzó kiégett, gondoltam kicserélem, de mivel egyedül voltam, így egy csavarhúzóval ékeltem ki a pedált, hogy megnézzem melyik nem világít. Aztán szétszedtem, és mivel az összes izzó fekete volt, és ha csak egyet cserélek, az erősebben fog világítani, így gondoltam kicserélem mind a 10 darabot.
De mivel nem rohangálok 10 darab izzóval, így felmentem pénzért, majd kocsiba be kuplung hátramenet, aztán lefullad, ezután ismét lefullad. Előrement, szintén lefullad. Gondoltam beragadt a kézifékkötél a sok eső, és sár miatt, hát kiakasztom, mivel már jártam így. Ez természetesen a kocsi mellett, és alatt lévő tócsa, illetve az ültetés, és a küszöb miatt, rutin feladatnak tűnt :) Most kicsit nehezebben ment mint a múlt alkalommal. De miután alá küzdöttem magam, megállapítottam, hogy minden OK.
Teljes kétségbeesve bámultam ki a fejemből, és gondoltam felhívom a doctort, Dr. Csőrit, hátha van ötlete erre a paranormális jelenségre, és közbe rakodtam el a dolgokat, mivel már majdnem 48 órája fenn vagyok folyamatosan, gondoltam mára ennyi elég, akkor vettem észre, hogy egy csavarhúzó hiányzik...
Ismét eltelt 10.000 Km. Olaj, olajszűrő, légszűrő. Éppen üres volt a műhely ahol a teherautókat szereljük, így megoldottam szinte saját kezűleg. Azért Laci bácsi nem tudta megállni,hogy ne segítsen egy kicsit. Nagyon rendes. Soha nem tudja megállni :)
Végre eljutottam Csöri mesterhez, hogy kezelésbe vegye az autót, és hozzá értő kezekbe kerüljön. Két dologgal volt gondom, az egyik a lengőkar, ami kapott egy nagy ütést, és végképp elfáradt, már nagyon recsegett, a másik, meg tele volt olajjal, a váltóm alja, így hirtelen. Én azt hittem, hogy a váltó oldalán adta meg magát a tömítés, de nem ott volt olajos, hanem sajnos eggyel beljebb.
Attila apukája meg is nyugtatott, hogy ezt könnyű megcsinálni: le kell venni a váltót szét kell szedni, tömítést cserélni, majd visszarakni. Az első infarktust itt hordtam ki lábon, Aztán Csöri megnézte, és nem onnan jött az olaj, hanem valószínű mikor a kátyútól kapott egy nagy ütést a motor, meg a váltó, kirántotta a szervó csövét, az hozzáért a váltóhoz, és kilyukadt, az olaj meg ráfolyt. Kezdtem örülni, de Attila apukája megint megnyugtatott, ha megtudom mennyibe kerül a cső, akkor lehet inkább a váltó szerelést választanám.
De meg lett oldva minden, a lengőkarok pillanatok alatt cserélve lettek, könnyen szétjött az eleje. -Lehet azért, mert korábban aki szerelte szakszerűen rakta össze :) -
Nem tudom montam-e már, azért szeretek ide járni...
Igaz a szervócső javítása miatt ott kellett hagyni, de nem gond mert a hétvégén úgyis motorozni akartam, csak egy kis hiba csúszott a számításomba, mert a motor kulcsait a kocsiba hagytam.
Most majdnem minden jó rajta, már csak 2 dolog van hátra, amit csinálni kell. Az egyik lassan az olaj cseréje, a másik meg a légkondiszivattyú szabadonfutójának a csapágy cseréje, mert néha szerintem kicsit szól.
Aztán elfogy a lista :) ...ami teljesen kizárt, mert biztos jön valami amire lehet költeni. Kíváncsi vagyok mi lesz az.
Meg jó lenne egy hátsó szárny, meg egy új hangtechnika, meg tolatóradar, meg ülésfűtés, meg tempomat, meg bicskakulcs, meg...
Volt egy kis időm így nekiláttam, hogy kicseréljem a hátsó lengőkarokat, mivel egy kátyú miatt elfáradtak. Azt hittem vettem 4 majdnem újat, de kiderült, hogy 2 db volt szinte új 2 meg kuka, így vettem újakat. A csere nagyon könnyen ment. Két darab kulcson kívül más nem kellett hozzá.
Igaz ez nem az én érdemem, hanem KÖSZÖNET érte a CSÖRGŐ SZERVÍZNEK, és a szakszerű munkájuknak, mivel új rakták össze annakidején, mikor megbontották, hogy még kalapálni se kellett. Pedig én már rákészültem minden fajta melegítő szerkezetekkel, meg vágó eszközökkel, mivel sokan írták, hogy nem jön szét könnyen. Aztán mivel meg lett bontva a futómű, így kapott egy új állítást, bár az elejét nem tudták beállítani, mert valami elment benne. A felső lengőkarok cseréje után újra próbálkozunk.
...valahogy csak felkerült, úgy, hogy nekiláttam és felraktam. Egyedül szenvedtem vele, így nem volt egyszerű. Már csak az hiányzik amit elsőnek szerettem volna, a hátsó szárny, de babonás vagyok, arról késöbb...
Sajnos cserélnem kellett. Tárcsát és betétet. Nem én akartam, igazából Csörire bíztam volna, főleg miután elmondta, hogy célszerszám is kell hozzá, de mikor nekiálltam, hogy felmérjem a küszöb felrakásának anyagigényét, akkor vettem észre, hogy a belső pofa nullára lekopott. Kívülről csak a külsőt láttam, azon még volt kb. 3 mm, és én ahhoz tartottam. Mivel az autót használnom kell ünnepek alatt, és más megoldás nem volt, így saját kezűleg cseréltem, illetve Lacibácsi segédletével a műhelybe. Meg ha már nekiláttam, akkor lefestettem a tárcsát is, mert csúnyán néz ki ha elkezd rozsdásodni. A futóművet is átnéztük, minden rendben van vele, semmi nem lóg, nem kopog :)
Meg ha már ennyire belevetettem magam a szerelésbe, akkor a termosztátot is cseréltem, mert a másik 2 év után úgy döntött, hogy mindig nyitva marad, így hirtelen. Városon kívül nem ment fel csak max kb. 70 fokig. Így meg az agyacskája több üzemanyagot ad neki mert még hideg, aztán hosszú távon még a lambdát is megöli nekem.
Felkerült az első Novitec toldat. Kicsit alacsony lett még szokni kell, nehogy leszakítsam. Fel kéne még tenni a Novitec küszöböket is, de én nem merek nekiállni, nehogy elrontsam, valahogy csak felkerül...
Amint bejöttek a mínuszok reggel pár percig mindig sírt a kinyomó csapágyam. Mivel nem akartam az út szélén maradni ezért cserélni kellett, mert nem tudtam mi a baja, meg ha már le van véve a váltó tekintettel a kilométerekre, Csöri, mert ki más, cserélte a kuplungot kompletten, meg a főtengely szimeringet is. A tárcsa még talán bírtra volna egy kicsit, a szerkezetet meg csak az égiek tudják mennyi lett volna amit elmegy. Így most egy darabig erről is le van a gond. Meglepődtem mikor megláttam a Fiat feliratot a szerkezeteken. Gyárilag ezt tették bele, mert még nem volt megbontva. Természetesen ismét tökéletes munkát végeztek a járművön. Tényleg szeretek ide járni.
Még decemberbe neki állt szivárogni az olaj a szelepfedél tömítés alól egy kicsi. Akkor nagy nehezen neki álltam, hogy ki fogom cserélni, mivel a szükség nagy úr. De a boltba miután megkérdezték, hogy vékony, vagy vastag kell gyorsan fel is adtam, és gondoltam szakemberre bízom. De a szakember sajna szabadságon volt, így várnom kellett. Két hét alatt odáig fajult a dolog, hogy már nem tudtam használni az autót, mert már szinte folyamatosan folyt a hővédő pajzsra, meg mindenre ott elől. Állandóan törölgettem, aztán Csöri szerzett eredeti tömítést, és ma be is rakták a helyére, gyorsan és precízen mint mindig.