Hardy - főkép
>> SzervizAlfa 156 1.6 16V // 2010-04-04

Sajnos cserélnem kellett. Tárcsát és betétet. Nem én akartam, igazából Csörire bíztam volna, főleg miután elmondta, hogy célszerszám is kell hozzá, de mikor nekiálltam, hogy felmérjem a küszöb felrakásának anyagigényét, akkor vettem észre, hogy a belső pofa nullára lekopott. Kívülről csak a külsőt láttam, azon még volt kb. 3 mm, és én ahhoz tartottam. Mivel az autót használnom kell ünnepek alatt, és más megoldás nem volt, így saját kezűleg cseréltem, illetve Lacibácsi segédletével a műhelybe. Meg ha már nekiláttam, akkor lefestettem a tárcsát is, mert csúnyán néz ki ha elkezd rozsdásodni. A futóművet is átnéztük, minden rendben van vele, semmi nem lóg, nem kopog :)
Meg ha már ennyire belevetettem magam a szerelésbe, akkor a termosztátot is cseréltem, mert a másik 2 év után úgy döntött, hogy mindig nyitva marad, így hirtelen. Városon kívül nem ment fel csak max kb. 70 fokig. Így meg az agyacskája több üzemanyagot ad neki mert még hideg, aztán hosszú távon még a lambdát is megöli nekem.

 
>> Tuning és extraAlfa 156 1.6 16V // 2010-03-26

Felkerült az első Novitec toldat. Kicsit alacsony lett még szokni kell, nehogy leszakítsam. Fel kéne még tenni a Novitec küszöböket is, de én nem merek nekiállni, nehogy elrontsam, valahogy csak felkerül...

 
>> SzervizAlfa 156 1.6 16V // 2010-01-30

Amint bejöttek a mínuszok reggel pár percig mindig sírt a kinyomó csapágyam. Mivel nem akartam az út szélén maradni ezért cserélni kellett, mert nem tudtam mi a baja, meg ha már le van véve a váltó tekintettel a kilométerekre, Csöri, mert ki más, cserélte a kuplungot kompletten, meg a főtengely szimeringet is. A tárcsa még talán bírtra volna egy kicsit, a szerkezetet meg csak az égiek tudják mennyi lett volna amit elmegy. Így most egy darabig erről is le van a gond. Meglepődtem mikor megláttam a Fiat feliratot a szerkezeteken. Gyárilag ezt tették bele, mert még nem volt megbontva. Természetesen ismét tökéletes munkát végeztek a járművön. Tényleg szeretek ide járni.

 
>> SzervizAlfa 156 1.6 16V // 2010-01-09

Még decemberbe neki állt szivárogni az olaj a szelepfedél tömítés alól egy kicsi. Akkor nagy nehezen neki álltam, hogy ki fogom cserélni, mivel a szükség nagy úr. De a boltba miután megkérdezték, hogy vékony, vagy vastag kell gyorsan fel is adtam, és gondoltam szakemberre bízom. De a szakember sajna szabadságon volt, így várnom kellett. Két hét alatt odáig fajult a dolog, hogy már nem tudtam használni az autót, mert már szinte folyamatosan folyt a hővédő pajzsra, meg mindenre ott elől. Állandóan törölgettem, aztán Csöri szerzett eredeti tömítést, és ma be is rakták a helyére, gyorsan és precízen mint mindig.

 
>> EgyébAlfa 156 1.6 16V // 2010-01-09

"Csináltam" magamnak, illetve a légörvények csináltak egy tuning hátsó lököst. Már csak le kellene festeni, de félek ha bejön a meleg eltűnik :)))

 
>> Tuning és extraAlfa 156 1.6 16V // 2009-11-02

Sikerült vennem András bácsitól küszöb és front elemet. Már csak a hátsó szárny hiányzik, pedig azt akartam elsőnek megvenni. De hát ember tervez... Mint a kis cetli mutatja a "Lackieren" előtt csináltam egy kis "Pasform" vizsgát. Nem igazán kell igazítani sehol se rajta. Mehet a fényezőhöz aztán tavasszal ha a kerekeket cserélem akkor ezeket is felrakom.

 
>> SzervizAlfa 156 1.6 16V // 2009-10-31

Sajnos kénytelen voltam saját eszüleg, és kezüleg kicserélni az olajat, mivel már túlmentem a 10000 Km-n. Tudom elvileg többet is lehet menni vele, de én maradi vagyok és ragaszkodok ehhez az intervallumhoz. A motornak is kezd más hangja lenni ennyi után, vagy lehet csak a fülem túl érzékeny. Jobban örültem volna ha lejutok Csörihez, mert Ő mindig átnézi az autót van e valami cserélni való, de az egyik munkahelyemen 8-20 ig dolgozom a másikon meg 6-20,21-ig. Vasárnap meg nem dolgozik :))) Pedig valahogy időt kellene keríteni rá, most hogy kaptam András bácsitól egy kopogásérzékelőt, aminek a hibáját szintén Csöri és Apukája diagnosztizálta, a múltkor mikor benéztem hozzá. Ráadásul Apukája 1 másodperc alatt megmondta mi a baj ráadásul fülre, amit a gép csak megerősített. /Hiába a rutin meg az évek.../ Ennek a cseréjére már nem vállalkozom. Igaz most nem csörög be, mivel nem 95-ös hanem prémium benzinekkel járok.
/ A kép csak illusztráció :)) /

 
>> EseményAlfa 156 1.6 16V // 2009-10-25

Ma felugrottam Pestre, megnéztem a Veterán autókat. Volt közöttük nagyon sok gyönyörű autó, de a legszebb természetesen egy Alfa volt.

 
>> EseményAlfa 156 1.6 16V // 2009-10-02

Még 1,5 hete kapott az autó új zöldkártyát, és megnézettem a fékeket. Sajnos elöl 29% volt az eltérés, az nem jó műszakin.
Tegnap gondoltam mivel a hétvégén lejár a vizsgám, így meghosszabbíttatom, de sajnos a vizsga állomáson csak a legközelebbi vizsgaidőpontig tudtak volna hosszabbítást adni. Az 5 perc múlva volt, de felajánlották, hogy levizsgáztatják. Mondtam, nem készültem rá pénz sincs nálam meg nem lehet, mert nem jó a fék. Azt mondták, hogy egy új tárcsafék nem lehet rossz, ha mindent cseréltek. Biztos nem jól mérték, rakjuk rá a vizsgasorra, ha jó megvan, ha nem akkor visszajövök, a pénzt meg ráérek behozni.
Így belevágtam, és csont nélkül átment, a fék is jó volt, 5% eltérés volt csak. Szegény futóművemet úgy megrángatták, hogy már rá kellett szólni az emberre, hogy hagyja már abba, mert kitépi a helyéről, de ott se talált semmit.

 
>> EseményAlfa 156 1.6 16V // 2009-08-18

Rá kell, hogy ébredjek ennek az autónak tényleg lelke van. A vasárnapomat egy új majdnem "családtaggal" akartam tölteni. Egy kicsit ápolgatni tisztogatni, majd kettesbe elmenni túrázni egyet. Hát a számításomat rögtön áthúzta, az én kis Alfám, mert Code felirat világít és nem indul. Állhattam neki vele foglalkozni, így a tervem meghiúsult. Majd miután végeztem és megnyugtattam, hogy nem fogok kevesebbet költeni rá, és továbbra is a jó minőségű alkatrészeket kapja megnyugodott, és elindult :)
Ezek után hogy összeismerkedjenek elmentünk egy közös túrára. Igaz én csak az egyiket tudtam vezetni :))