LacUS - főkép
>> EseményAlfa 156 SW // 2013-12-11

Eljött a nap, átvehettem a kocsi kulcsát és elindulhattam hazafele Soltról. A kereskedő segítőkész volt és tényleg mindent intézett, időre ahogy megbeszéltük, annyiért amit megbeszéltünk.
Az első tankolás megvolt 18700Ft volt . Elsőre néhány apró hiba tűnt fel, van néhány kiégett izzó, a csomagtér teleszkóp nem tart. A kocsi Németországban volt először forgalomba helyezve, és mostanáig ott teljesített egy hölgy birtokában szolgálatot.
Este amikor beálltunk a ház előtt a parkolóba a párom annyit mondott,hogy mintha egy nem is ebből a világból származna úgy kitűnik a többi kocsi közül. :)

 
>> Tuning és extraAlfa 75 America // 2012-05-12

Hátsó fékről legutóbb akkor írtam amikor úgy gondoltam,hogy a régi első nyergek felférnek.Legyártottam a konzolt, de amíg a jobb oldalon jó lett addig a váltó bal oldalához egyszerűen nem lehet olyan konzolt gyártani amihez a gyári első brembo nyereg felmegy. Hát ez van ilyen ez a pop szakma, találtam willwood nyerget ami jó lenne,de a nyereg+ tárcsa kb 800USD lenne..ez elég sok, akkor inkább ha nagyon kevés lesz a hátsó fék, akkor kirakom a kerekekhez a brembokat. Szóval így történt hogy elmentem az O-Ring Kft-hez bevásároltam O gyűrűket és porvédőket és felújítottam a gyári hátsó nyergeket.

 
>> Tuning és extraAlfa 75 America // 2012-05-03

Elkészült a gyári pedálzat szervó mentesített mérlegfék rendszere, így állíthatom a fékerőt belülről a két tengely közt.
És bár lassan,de körvonalazódik a kompresszor helye is.

>> Tuning és extraAlfa 75 America // 2012-01-27

Mielőtt a kompresszor a helyére kerülne, használt darabról lévén szó, szeretném felújítani, noha semmi lógás nem látszott/érződött rajta. Mégis ha már egyszer majd nagy neheze felkerül, egy jó ideig nem szeretném leszedni :) A snout-ot pár csavar és az olaj előzetes leeresztése után simán le lehet emelni. Sajnos ugyanez a szíjtárcsáról nem mondható el, ha hinni lehet a fórumoknak, akkor ehhez célszerszám kell, a sima csapágy lehúzó nem segít. :( A szerszám maga egyszerű, úgyhogy ezt magam készítem majd el. A rotorokat kis feszegetéssel simán ki lehet emelni a házból és nagyjából kész is. A házat minden külsőségtől lepucoltam, hogy alapos takarítás után új színben tündökölhessen. A felújító szettet megrendeltem, komoly 13000Ft-os költség :) A első két képen a kompresszor fő darabjai, a harmadik képen a potenciális tuning lehetősége látszik.

 
>> Tuning és extraAlfa 75 America // 2012-01-10

Sokat gondolkodtam,hogy hogyan lehetne az eddigi ménest a legköltséghatékonyabban növelni. Első megoldás egy erős szívó lett volna, viszont egy értelmes 300 körüli (tényleges) lóerőhöz lökettérfogat növelés 6 pillangó és egy komoly tengely kellett volna, ez finoman szólva is drága megoldás lett volna. Akkor legyen feltöltős. Külföldi fórumokon bóklászva kiderítettem,hogy max 0.7bar-t simán bír a motorbelső, úgyhogy akkor vegyük sorra. Turbó, nekem már a 2.0 V6 TB megoldása is taszít, úgyhogy egy turbó, nem. Twin Turbo, tetszett, be is szereztem 2db V6 TB volt időm átgondolni, és az olajzás, leömlők kialakításának problematikussága, és az hogy a turbók az általam fontosnak tartott alsó tartományban nem adják meg azt az erőt amit szeretnék, így végül a két turbó a polcon végezte. Egy dolog maradt, nem, nem a nitro, azt meghagyom a másoknak. Szóval utána olvasva, szépen kiválasztottam egy Eaton kompresszort, a motor méretéhez talán leginkább passzoló M90-et. Az M90 90 köbhüvelyk levegőt tud bepréselni. 2 hónapja nézegettem az ebay-t és 400 usd vagy felette találtam csak. Aztán végig követve egy licitet rátaláltam egy fickóra, de sajnos pár héttel karácsony előtt lejárt a licit és hát az ünnepi készülődés nem tette lehetővé a vásárlást. Karácsony elmúlt, viszont nem volt sehol nekem megfelelő M90-et. Gondoltam egy merészet és írtam a fickónak, hogy nem-e tud egyet.Néhány email váltás után megegyeztünk fizettem, és elindult haza fele a kompresszor. :) A mai napon megérkezett hozzám, és elkezdődött a nagy matek, hogy hogyan és hova rakjam ezt a nagy valamit :)

 
>> Tuning és extraAlfa 75 America // 2012-01-10

A hátsó fék konzolhoz sikerült anyagot szerezni, ami hát egy "picit" kemény... Hát nem egy élmény vele dolgozni, de lassan azért alakul.
Elkészült a főfékhengerek sablonja is a mai napon fel is raktam rá próbaképp a főfékhengereket és pedálgép házát is kivágtam.Most szerzek ahhoz is anyagot, és már csak a hátsó kell összedobni és kész a fék.. :) Ugye milyen egyszerű?

>> Tuning és extraAlfa 75 America // 2011-11-22

Jó ideje nézegettem a lecserélt első brembo nyergeimet, és az az ötletem támadt,hogy ha már lent van a váltó és úgyis hátsó fék frissítést kell tartanom mi lenne ha valamit fejlesztenénk rajta. Így kezdtem azon gondolkodni,hogy fel lehet-e rakni hátra a nagyobb nyergeket. A projekt elindult a mai napon, és már kész is a sablon a felfogatáshoz fából :-) Egyelőre ígéretesnek mondanám a projekt állását, meglátjuk milyen lesz felcsavarozva. Apróbb akadályok még vannak, főképp a fékcső nyeregbe csatlakozásánál zavar be a difi egyik merevítője, de majd Mr Flex megoldja :) A képeken látható sablon az evo 1, de utána készült egy jobb, sajnos arról nem csináltam képet, majd holnap.

 
>> EgyébAlfa 75 America // 2011-10-29

Ma bekerült a motor, és hogy a későbbiekben könnyebb,gyorsabb legyen a kiemelés a zárhidat szétvágtam és csavarokkal oldhatóvá alakítottam. Szóval a motor a helyén következik a váltó majd legközelebb. Utána elektronyosságilag helyre tesszük az autócskát, és utána már csak szélvédő + vizsga gépkönyv... na az még egy occó mulatság lesz.

 
>> EgyébAlfa 75 America // 2011-10-22

Szóval adott volt a jó idő, meg pár szabadnap, így nekiálltam és elkezdtem a garázsban és melléképületben lévő alkatrészekből autószerű képződményt varázsolni. Még múlthéten lefújtam az alját a Body fehér alvázvédőjével meg egy réteg matt fehérrel, messziről sötétben jó :D Még szerencse,hogy az alja és nem látszik :D Tehát a tegnapi és a mai nap azzal telt,hogy a leszedett elemeket visszaraktam.Ez alapjában véve, nem egy nagy dolog, DE az ajtókat valami számomra felfoghatatlan okból nem lecsavarozták hanem kiütötték a stifteket. Ami a levételnél még jó is de felrakni anélkül,hogy kalapácsot használj lehetetlen, nem részletezném mennyire egyszerű akkora helyen kalapálni, ahova a kalapács is alig fér el.. Hát nagy nehezen azért sikerült. Most így áll a kocsi, ahhoz képest egészen autó formája van.

 
>> SzervizAlfa 75 America // 2011-09-18

Ma volt az első olyan hétvége Zea születése óta, hogy áttudtunk menni a szüleimhez úgy hogy én a garázsba töltsem a napot. Szóval nekiálltam összerakni az első futóművet. most bekerültek az új gömbfejek és az alsó lengőkar szilentek is.Ez utóbbiak brutális munkát adtak, nem egyszerű ezeket a helyükről kivarázsolni és mielőtt azt gondolnánk,hogy befele könnyebb, hát nem.:) A gömbfejek cseréje ehhez képest piece of cake. :) Az összeszerelésnél úgy döntöttem megültetem az elejét. Előzetesen utána olvastam és konzultáltam a 75-90 topic-os srácokkal, ahol azt mondták, elég a lengőkart arrébb rakni egy -egy ricnivel.. Ami nem volt világos,hogy merre. :) Sebaj volt egy megérzés, lefele fordítva jó lesz :) Szépen felraktam a helyére a kerekeket leengedtem és volt egy Dakar esélyes 75-előttem. :) Szóval szét és szépen ellenkező irányba újra megcsináltam az egészet. Üresen is mintha alacsonyabb lett volna, de majd a motorral kiderül.