LacUS - főkép
>> Tuning és extraAlfa 75 America // 2015-01-18

A szabadnapjaim nem úgy alakulnak ahogy szerettem volna,de így is szakítottam pár órát,hogy a tengelyeket bepróbáljam a helyükre. Nos alapvetően nincs is gond velük, némi sorjázás és egy kis javítás szükséges. A menetes végen, újra át kell vágni a menetet,mert ez a késsel vágott nem túl jó (nehezen kap rá a csavar). A mozgatáshoz szükséges tárcsákhoz vettem 80mm hosszú 4es csavarokat amik a távtartók szerepét játsszák majd ezeknek a helyét ki kellett mélyítenem a tárcsákon. Az első próba után belőttem a csavarok végleges hosszát, valamint konstatáltam,hogy a 6.-os pillangó házából, ahol eredetileg egy TPS szenzor volt le kell csiszolni, mert a távtartók alja elakad benne. Az elgondolásom eddig működik jó lenne,ha így is maradna.A következő lépés a visszahúzó rugók elhelyezése valamint a vákuum kiállások elkészítése, továbbá találnom kell minél laposabb fejű 4es csavarokat a pillangó lapkák rögzítéséhez.
Ezenkívül megvettem végre az új kuplung munkahengereket és kuplungcsövet valamint egy gázbovdent, amit valószínűleg le kell rövidítenem.

 
>> Tuning és extraAlfa 75 America // 2015-01-17

Az első összeállításnál az eredeti tengelyeket csövekkel toldva akartam összekötni, ami akár működhetett volna,de mégse. Kicsit lötyögős érzés volt és a pillangókat sem lehetett 100% pontossággal összehangolni. Így döntöttem amellett hogy legyártatom a tengelyeket egyben. A Sin Us Kft-től rendeltem sárgaréz rudakat és a többi az esztergályos feladata volt. :) Ehhez közben a mozgató mechanikát is el kezdtem készíteni, aminek az alap ötletét a Jenvey dupla bovdenes mozgatója adta, ami nálam simán gömbfejekkel kapcsolódik majd. A képeken a kész tengelyek és mozgatáshoz szükséges tárcsák látszanak.

 
>> SzervizAlfa 156 SW // 2014-11-13

Amióta nálam van folyamatosan jelezte szegény hogy valami nem kerek az izzításnál, de a tavalyi enyhe télben semmi hátrányát nem éreztem. Miután tél állítólag idén is lesz és a dízeleim eddig mindig a második télen követelték meg az izzító és/vagy akksi cserét ( az első igazi hideg reggelen mindegyik maradt eddig otthon) most elkezdtem elébe menni a dolgoknak. Rendeltem az ebayről 4 számomra ismeretlen márkájú izzítót (a feedbackek alapján megbízható cucc) amiknek az ára a nevetségesség határát súrolja 8300/4db... A csere kemény 10 perc melóval járt. Igazán izgi post lett ez :)

Viszont a nehézkes indulás nem oldódott meg,szóval gondoltam itt az ideje visszakérnem az akksim a tesómtól amit még akkor kért kölcsön az americából amikor az még ment...gyors fejszámolás 4 éve...igen ez se az igazi már...szóval nem úszom meg, karácsony előtt lesz még egy akksi vásárlás is. :(

 
>> SzervizAlfa 156 SW // 2014-09-13

Egy kicsit túl csúsztam az olajcserével, de megtörtént végre. A csomag az albaautótól jött, először rendeltem innen és elégedett vagyok a gyorsasággal az árakkal meg különösen.

 
>> SzervizAlfa 156 SW // 2014-09-05

A párom szülinapján történt,hogy néhány helyre elgurultunk és már a lakástól kb 200m-re egy lámpától indulásnál egy kattanást hallottam és a 4.-et nem vette be, még 3-asba vissza ment úgyhogy elértünk a ház elé...Kiscsaládot felpakoltam a 4.-re utána gyorsan megpróbáltam feltárni a hibát. A kocsi álló motornál minden sebességbe kapcsolható volt. Amint beindítottam semmi,hiába nyomtam ki a kuplungot. Ez jó volt, mert nem a váltó. Szóval valahol a kuplung környékén kellett keresni. Leállítva utána sebességbe téve és újra elindítva kinyomott kuplunggal is gurulni kezdett. Gyors telefon Hadada barátomnak, aki mondta,hogy mehetünk az ő műhelyébe, hogy ne kelljen a 75-öt Ecseren tologatni. Aztán a kuplungguru Kovács Szabival leegyeztettük a tüneteket, és kuplung vagy kinyomócsapágy. Szóval kb 6 körül nekiálltunk, 9-re lent volt a váltó és láttuk,hogy a kinyomó egyik füle letört, míg a szerkezet és a tárcsa elég jónak tűnt. Másnap szombaton a Paulovics Tibinél szereztünk egy szinte új szerkezetet kinyomócsapággyal. Pubi is jött segíteni, mert ilyen húzó kuplungot még nem raktam be és hát a kinyomócsapágy miatt trükkösen megy fel. Miután minden a helyére került jöhetett a próba, ami utána végeredmény egy kellemesen újszerűen puha kuplung lett. Közeben miután Hadada Lanciaja helyén csináltuk a 156-ot így a Lancsit meg kellett kicsit járatni... :) Amit ezen a linken nézhettek meg. :)

>> SzervizAlfa 156 SW // 2014-08-09

Folyamatosan P1238 hibakódot dobott és az utóbbi pár hétben egyre inkább 2es tdituninggóf szerű füstfelhőt eregetett. Azt tudtam,hogy az alsó turbócső már nem nagyon van a helyzet magaslatán, így nem húztam tovább a dolgot megvettem kicseréltem. Munkám végeztével valami miatt eszembe jutott átnézni a vákumcsőveket. Jól tettem, a nyomásszelep mindhárom csöve itt-ott ki volt repedve. Gyorsan méretre vágtam szilikoncsöveket, és beraktam. Hiba törlés és teszt. Azt hittem először valamit elrontottam, a kocsi alsó tartományban kb 2x úgy ment mint eddig, hibakód nem jött vissza szóval elvileg a probléma megoldva. A füstölés sokat csökkent,de padlón azért tolja. Az öcsémnek ugyanilyen 1.9 JTD 16V-je van Kollár chippel, és ő mondta,hogy szerinte ez nem gyári mert kb úgy megy mint az övé chippel. Szóval egyre gyanúsabb a dolog, hiszen az EGR-is le volt/van dugózva.. Lehet elviszem egy mérésre, ott kiderül minden.

 
>> Tuning és extraAlfa 75 America // 2014-08-09

Szépen halad a hengerenkénti pillangó projekt. Az eredetit feldaraboltam szétszedtem, most az esztergályosnál készül a tengelyek toldása. Egy próbára felkerültek, ha hozzáképzelem a tűtéket és a tiszta motorteret színtiszta autóspornó... :)
Az ITB kialakításhoz hozzá kell igazítani az üzemanyag hidat. Lehetne csillió dollárokért venni szépen eloxált (általában kínai) alu üzemanyaghidakat, de itt most a költségek alacsonyan tartása miatt az otthoni cuccokból hozzuk ki amit lehet. Így kerül felhasználásra a másik 2 V6 üzemanyag hídja ( a 75 már-már műalkotás szintű hullámos hídját vétek lenne szétvágni). Szóval a két egy egyenes hidak végét levágtam, mert nem gyári nyomásszabályzóval fog dolgozni, és rendeltem 4 hegeszthető AN6 csatit, amit hegesztési ismeretek és AWI gép hiányában a proexnél hegesztettek rá kemény 3000Ft.-ért. :) Azért hogy ne legyen ilyen ótvar, még egy kis felületkezelést kap mielőtt beszerelem.

A műszerfal is elkészült, már csak a műszerek világításának bekötése van hátra. Sajnos a mechanikus olajnyomásmérő amerikai colos menettek van, szóval oda még egy átalakítónak készülnie kell.

>> Tuning és extraAlfa 75 America // 2014-07-15

Szóval mostanában az újra lábra állításon dolgoztam javában, az üzemanyag rendszer alu csövekből dash fittingekkel nagyjából összeállt, a kábelezés a gotech-hez az önindítóhoz,az AChoz és a világítás egyes részeihez kész. Ami hiányzik még az irányjelző , a műszerek, a ventilátor bekötése valamint a tankra 2 plusz fitting hegesztése. És akkor a kompresszor... szétszedve várja,hogy az új cuccokkal összerakjam,de ahogy rakosgatom ide oda keresem a helyét, valahogy nem annyira találom. Viszont az alfagtv6.com-ot böngészve low cost ITB építést találtam. Régebben én is szerettem volna, de az AHMotorsport 1500GBP+áfa ára kicsit (nagyon) kedvemet szegte. Itt a fórumon viszont bmw k75 és triumph daytona és speed triple fojtószelepeket alakítottak át. Hát rákerestem az ebayen és 17e/sorért lehetett lőni, de a szerencse rám kacsintott és nagyjából és kikiáltási áron (1GBP) vittem darabját a pillangósoroknak amik ma megérkeztek és miután nem bírtam magammal az elsőt feldaraboltam és V6 turbo szívócsöveivel és 164 V6 24 gumi torkaival felpróbáltam. Nos, a helyzet az,hogy gyakorlatilag a tengelyt kell összekötni újra a fojtószeleppotinak új helyet csinálni és kb kész. Ami még készült a fittingekkel megtámogatott üzemanyagszűrő és tank elhelyezése.

 
>> SzervizAlfa 156 SW // 2014-06-15

A meleg megérkeztével elkezdtem rettegni. Tudni kell ugyanis,hogy az elmúlt időszakokban az összes autómban ami hozzám került, az első kánikulai napon kapitulált a klíma. Így volt a Pandánál és az off Omegánál és annál is aminek a nevét nem mondom ki soha. Szóval Mimike kezdett már-már rámcáfolni,de múlt héten meghallottam valamit. Én a kompresszor felől hallottam a zakatoló hangot, amit utána szakik is megerősítettek. Hát uccu neki, szóltam Paulovics Tibinek és mire odaértem ott várta a csere kompresszor.Miután a vezérléscserénél a hosszbordásszíjat és a görgőket feszítőket nem cseréltem a Bárdiban beszereztem egy Dayco készletet. Miután minden megvolt irány a garázs és Hadadával gyorsan lecseréltünk mindent. Az indítás után pedig a hang ha nem is olyan hangosan de jelen volt... fasza. Ennek ellenére irány a klímás legalább azt feltöltöm. Azt megállapították, hogy teljesen zárt a rendszer nem ereszt, de töltésnél kiderült,hogy a frissen (feleslegesen ) cserélt kompresszor nem kapcsol be...Tehát ott tartunk, hogy a hang is megvan és az addig hibátlanul működő klíma sem tölthető. Na remek, gondoltam másnak majd megoldjuk. A klímások hétfőre 06.16-ra újra beírták,hogy megoldják azt a részt, révén nekem nem volt több szabadnapom. Itt jött egy be nem tervezett kórházi pihi a kislányomnak, akivel az első 2 napot én feküdtem be, utána váltottam az a páromat itthon a 8 hónapos kisfiam gyógyítgatásában... A lényeg azonban,hogy megkértem aput vasárnap,hogy azért a klímáshoz ha már időpont van vigye el a kocsit. El is vitte a kocsit a kórház elől vasárnap délután, de Ecsertől 2km-re pukkanás töltéslámpa ki és szervó el.. a vadiúj Dayco szíj elszakadt. Mint kiderült utólag a generátor adta a hangot az állt meg és szakította el. Miután én a kórházban voltam, apu addig levitte a szerelőjéhez, akiknek szólt hogy sürgős.Mondták, 2 nap. Mondtuk ok, addig úgyis bent vagyunk. Hát a 2 nap 5 lett, és a klímát (ami benne volt a megállapodásban) nem sikerült elintézni,még vissza kell vinnem...

>> EseményAlfa 156 SW // 2014-03-26

A szokásos havi kisvárdai rokonlátogatás keretein belül a jó időnek hála elmentünk az állatkertbe. Bár éppen nagy építések zajlanak mégis nagy élmény volt Csipetnek a sok állat amikből a szimpatikusabbakat (orrszarvú, elefánt, tigrispiton, fehér farkas, vaddisznó) azonnal haza akarta vinni a gekkó,márványsügér,ékszerteknős + 2 kutyus "gyűjtemény " bővítéséhez, azt megértette az én kis drágám, hogy a 4.-en nem nagyon kivitelezhető ez, de feltalálta magát és közölte,hogy a mamánál a kertben elférnek. :) :)