A szabadnapjaim nem úgy alakulnak ahogy szerettem volna,de így is szakítottam pár órát,hogy a tengelyeket bepróbáljam a helyükre. Nos alapvetően nincs is gond velük, némi sorjázás és egy kis javítás szükséges. A menetes végen, újra át kell vágni a menetet,mert ez a késsel vágott nem túl jó (nehezen kap rá a csavar). A mozgatáshoz szükséges tárcsákhoz vettem 80mm hosszú 4es csavarokat amik a távtartók szerepét játsszák majd ezeknek a helyét ki kellett mélyítenem a tárcsákon. Az első próba után belőttem a csavarok végleges hosszát, valamint konstatáltam,hogy a 6.-os pillangó házából, ahol eredetileg egy TPS szenzor volt le kell csiszolni, mert a távtartók alja elakad benne. Az elgondolásom eddig működik jó lenne,ha így is maradna.A következő lépés a visszahúzó rugók elhelyezése valamint a vákuum kiállások elkészítése, továbbá találnom kell minél laposabb fejű 4es csavarokat a pillangó lapkák rögzítéséhez.
Ezenkívül megvettem végre az új kuplung munkahengereket és kuplungcsövet valamint egy gázbovdent, amit valószínűleg le kell rövidítenem.
Az első összeállításnál az eredeti tengelyeket csövekkel toldva akartam összekötni, ami akár működhetett volna,de mégse. Kicsit lötyögős érzés volt és a pillangókat sem lehetett 100% pontossággal összehangolni. Így döntöttem amellett hogy legyártatom a tengelyeket egyben. A Sin Us Kft-től rendeltem sárgaréz rudakat és a többi az esztergályos feladata volt. :) Ehhez közben a mozgató mechanikát is el kezdtem készíteni, aminek az alap ötletét a Jenvey dupla bovdenes mozgatója adta, ami nálam simán gömbfejekkel kapcsolódik majd. A képeken a kész tengelyek és mozgatáshoz szükséges tárcsák látszanak.
Amióta nálam van folyamatosan jelezte szegény hogy valami nem kerek az izzításnál, de a tavalyi enyhe télben semmi hátrányát nem éreztem. Miután tél állítólag idén is lesz és a dízeleim eddig mindig a második télen követelték meg az izzító és/vagy akksi cserét ( az első igazi hideg reggelen mindegyik maradt eddig otthon) most elkezdtem elébe menni a dolgoknak. Rendeltem az ebayről 4 számomra ismeretlen márkájú izzítót (a feedbackek alapján megbízható cucc) amiknek az ára a nevetségesség határát súrolja 8300/4db... A csere kemény 10 perc melóval járt. Igazán izgi post lett ez :)
Viszont a nehézkes indulás nem oldódott meg,szóval gondoltam itt az ideje visszakérnem az akksim a tesómtól amit még akkor kért kölcsön az americából amikor az még ment...gyors fejszámolás 4 éve...igen ez se az igazi már...szóval nem úszom meg, karácsony előtt lesz még egy akksi vásárlás is. :(
Egy kicsit túl csúsztam az olajcserével, de megtörtént végre. A csomag az albaautótól jött, először rendeltem innen és elégedett vagyok a gyorsasággal az árakkal meg különösen.
A párom szülinapján történt,hogy néhány helyre elgurultunk és már a lakástól kb 200m-re egy lámpától indulásnál egy kattanást hallottam és a 4.-et nem vette be, még 3-asba vissza ment úgyhogy elértünk a ház elé...Kiscsaládot felpakoltam a 4.-re utána gyorsan megpróbáltam feltárni a hibát. A kocsi álló motornál minden sebességbe kapcsolható volt. Amint beindítottam semmi,hiába nyomtam ki a kuplungot. Ez jó volt, mert nem a váltó. Szóval valahol a kuplung környékén kellett keresni. Leállítva utána sebességbe téve és újra elindítva kinyomott kuplunggal is gurulni kezdett. Gyors telefon Hadada barátomnak, aki mondta,hogy mehetünk az ő műhelyébe, hogy ne kelljen a 75-öt Ecseren tologatni. Aztán a kuplungguru Kovács Szabival leegyeztettük a tüneteket, és kuplung vagy kinyomócsapágy. Szóval kb 6 körül nekiálltunk, 9-re lent volt a váltó és láttuk,hogy a kinyomó egyik füle letört, míg a szerkezet és a tárcsa elég jónak tűnt. Másnap szombaton a Paulovics Tibinél szereztünk egy szinte új szerkezetet kinyomócsapággyal. Pubi is jött segíteni, mert ilyen húzó kuplungot még nem raktam be és hát a kinyomócsapágy miatt trükkösen megy fel. Miután minden a helyére került jöhetett a próba, ami utána végeredmény egy kellemesen újszerűen puha kuplung lett. Közeben miután Hadada Lanciaja helyén csináltuk a 156-ot így a Lancsit meg kellett kicsit járatni... :) Amit ezen a linken nézhettek meg. :)
Folyamatosan P1238 hibakódot dobott és az utóbbi pár hétben egyre inkább 2es tdituninggóf szerű füstfelhőt eregetett. Azt tudtam,hogy az alsó turbócső már nem nagyon van a helyzet magaslatán, így nem húztam tovább a dolgot megvettem kicseréltem. Munkám végeztével valami miatt eszembe jutott átnézni a vákumcsőveket. Jól tettem, a nyomásszelep mindhárom csöve itt-ott ki volt repedve. Gyorsan méretre vágtam szilikoncsöveket, és beraktam. Hiba törlés és teszt. Azt hittem először valamit elrontottam, a kocsi alsó tartományban kb 2x úgy ment mint eddig, hibakód nem jött vissza szóval elvileg a probléma megoldva. A füstölés sokat csökkent,de padlón azért tolja. Az öcsémnek ugyanilyen 1.9 JTD 16V-je van Kollár chippel, és ő mondta,hogy szerinte ez nem gyári mert kb úgy megy mint az övé chippel. Szóval egyre gyanúsabb a dolog, hiszen az EGR-is le volt/van dugózva.. Lehet elviszem egy mérésre, ott kiderül minden.
Szépen halad a hengerenkénti pillangó projekt. Az eredetit feldaraboltam szétszedtem, most az esztergályosnál készül a tengelyek toldása. Egy próbára felkerültek, ha hozzáképzelem a tűtéket és a tiszta motorteret színtiszta autóspornó... :)
Az ITB kialakításhoz hozzá kell igazítani az üzemanyag hidat. Lehetne csillió dollárokért venni szépen eloxált (általában kínai) alu üzemanyaghidakat, de itt most a költségek alacsonyan tartása miatt az otthoni cuccokból hozzuk ki amit lehet. Így kerül felhasználásra a másik 2 V6 üzemanyag hídja ( a 75 már-már műalkotás szintű hullámos hídját vétek lenne szétvágni). Szóval a két egy egyenes hidak végét levágtam, mert nem gyári nyomásszabályzóval fog dolgozni, és rendeltem 4 hegeszthető AN6 csatit, amit hegesztési ismeretek és AWI gép hiányában a proexnél hegesztettek rá kemény 3000Ft.-ért. :) Azért hogy ne legyen ilyen ótvar, még egy kis felületkezelést kap mielőtt beszerelem.
A műszerfal is elkészült, már csak a műszerek világításának bekötése van hátra. Sajnos a mechanikus olajnyomásmérő amerikai colos menettek van, szóval oda még egy átalakítónak készülnie kell.
Szóval mostanában az újra lábra állításon dolgoztam javában, az üzemanyag rendszer alu csövekből dash fittingekkel nagyjából összeállt, a kábelezés a gotech-hez az önindítóhoz,az AChoz és a világítás egyes részeihez kész. Ami hiányzik még az irányjelző , a műszerek, a ventilátor bekötése valamint a tankra 2 plusz fitting hegesztése. És akkor a kompresszor... szétszedve várja,hogy az új cuccokkal összerakjam,de ahogy rakosgatom ide oda keresem a helyét, valahogy nem annyira találom. Viszont az alfagtv6.com-ot böngészve low cost ITB építést találtam. Régebben én is szerettem volna, de az AHMotorsport 1500GBP+áfa ára kicsit (nagyon) kedvemet szegte. Itt a fórumon viszont bmw k75 és triumph daytona és speed triple fojtószelepeket alakítottak át. Hát rákerestem az ebayen és 17e/sorért lehetett lőni, de a szerencse rám kacsintott és nagyjából és kikiáltási áron (1GBP) vittem darabját a pillangósoroknak amik ma megérkeztek és miután nem bírtam magammal az elsőt feldaraboltam és V6 turbo szívócsöveivel és 164 V6 24 gumi torkaival felpróbáltam. Nos, a helyzet az,hogy gyakorlatilag a tengelyt kell összekötni újra a fojtószeleppotinak új helyet csinálni és kb kész. Ami még készült a fittingekkel megtámogatott üzemanyagszűrő és tank elhelyezése.
A meleg megérkeztével elkezdtem rettegni. Tudni kell ugyanis,hogy az elmúlt időszakokban az összes autómban ami hozzám került, az első kánikulai napon kapitulált a klíma. Így volt a Pandánál és az off Omegánál és annál is aminek a nevét nem mondom ki soha. Szóval Mimike kezdett már-már rámcáfolni,de múlt héten meghallottam valamit. Én a kompresszor felől hallottam a zakatoló hangot, amit utána szakik is megerősítettek. Hát uccu neki, szóltam Paulovics Tibinek és mire odaértem ott várta a csere kompresszor.Miután a vezérléscserénél a hosszbordásszíjat és a görgőket feszítőket nem cseréltem a Bárdiban beszereztem egy Dayco készletet. Miután minden megvolt irány a garázs és Hadadával gyorsan lecseréltünk mindent. Az indítás után pedig a hang ha nem is olyan hangosan de jelen volt... fasza. Ennek ellenére irány a klímás legalább azt feltöltöm. Azt megállapították, hogy teljesen zárt a rendszer nem ereszt, de töltésnél kiderült,hogy a frissen (feleslegesen ) cserélt kompresszor nem kapcsol be...Tehát ott tartunk, hogy a hang is megvan és az addig hibátlanul működő klíma sem tölthető. Na remek, gondoltam másnak majd megoldjuk. A klímások hétfőre 06.16-ra újra beírták,hogy megoldják azt a részt, révén nekem nem volt több szabadnapom. Itt jött egy be nem tervezett kórházi pihi a kislányomnak, akivel az első 2 napot én feküdtem be, utána váltottam az a páromat itthon a 8 hónapos kisfiam gyógyítgatásában... A lényeg azonban,hogy megkértem aput vasárnap,hogy azért a klímáshoz ha már időpont van vigye el a kocsit. El is vitte a kocsit a kórház elől vasárnap délután, de Ecsertől 2km-re pukkanás töltéslámpa ki és szervó el.. a vadiúj Dayco szíj elszakadt. Mint kiderült utólag a generátor adta a hangot az állt meg és szakította el. Miután én a kórházban voltam, apu addig levitte a szerelőjéhez, akiknek szólt hogy sürgős.Mondták, 2 nap. Mondtuk ok, addig úgyis bent vagyunk. Hát a 2 nap 5 lett, és a klímát (ami benne volt a megállapodásban) nem sikerült elintézni,még vissza kell vinnem...
A szokásos havi kisvárdai rokonlátogatás keretein belül a jó időnek hála elmentünk az állatkertbe. Bár éppen nagy építések zajlanak mégis nagy élmény volt Csipetnek a sok állat amikből a szimpatikusabbakat (orrszarvú, elefánt, tigrispiton, fehér farkas, vaddisznó) azonnal haza akarta vinni a gekkó,márványsügér,ékszerteknős + 2 kutyus "gyűjtemény " bővítéséhez, azt megértette az én kis drágám, hogy a 4.-en nem nagyon kivitelezhető ez, de feltalálta magát és közölte,hogy a mamánál a kertben elférnek. :) :)