Tagok >> Diny >> 156 1.9 JTD Executive >> Blog
- Típus:156 1.9 JTD Executive
Mindent erről a típusról
Tagok, akik birtokolják a típust - Évjárat:2005
- Színe:sötétszürke
ma reggel boltba indultam. mikor kimentem Liához, azt láttam, hogy a bal oldalán a hátsó ajtótól az oldalsó indexig végig van karcolva..
Nem dühöngtem, de eszembe jutott a Ponyvaregény, amikor Travolta meséli, hogy megkarcolták a kocsiját. Még azt a krva karcolást is megérte volna, ha elkapom, mikor csinálja...
Ma éjjel leesik az első hó idén. Emiatt is, meg mert mostantól tartós hideg van, ma este lecseréltettem a nyári gumikat.
Itt Csepelen találtam egy nonstop gumist.
Legjobb az egészben, hogy mikor kigurultam a műhelyből, elkezdett esni az eső:)
És amikor ezt írom, az eső már havaseső, és lassan havazás.
Végülis, időben lecseréltettem:)))
Tegnap reggel nagy szükségem volt a reflexeimre.
A Halász utcai lehajtónál a rakpartra próbáltam besorolni Óbuda felé. Nem egyszerű feladat, de szerencsém volt, és egy kedves autós megállt észak felől, hogy beengedjen. Begurultam a sávba, és a másik irányt kezdtem nézni, hogy mior indulhatok tovább, mikor lesz hely.
Amikor rést találtam, elkezdtem elindulni. Fejem előrefordult, és Lia orra előtt épp egy motoros volt. A baromarcú megelőzte azt a sort, amelyik engem északról maga elé engedett. Abban a pillanatban satufék, de kb 10 centit behettem előre ennyi idő alatt. Épp elég volt, hogy Lia jobbszeme alatt a műanyag lökhárítót a lábtartó meghúzza....
Utána néztem csak meg, mikor leparkoltam.
Miért kell ilyen idióta módon vezetni? ha ott meglöktem volna, a Dunában köt ki, vagy a dél felől jövő szélvédőjén. Szerencséje volt.
Nagyon zavart már, és nem tudtam miért van: kopogó hangok jöttek a bal elejéből.
Még ezzel a kopogással vittem el Liát Zsámbékra a szerelőhöz, aki "kijavította" egy laza kormánymű-cserével. Ráköltöttem 70-ezret csak erre, meg még sokat a többire, de a kopogás 2 nap múlva újra előjött.
Rendkívül bosszantó volt a dolog, ugyanis NEM JAVÍTOTTÁK KI a kopogást, és egy vagyont hagytam náluk.
Aztán most a hétvégén alámentem, és megnéztem közelről, hogy mizu. Azt tudtam, hogy az alsó műanyag burkolóelem a kormányműnél lifeg baloldalt. Miután rájöttem, hogy nem tudom szerelőakna nélkül megcsinálni szépen, a jó öreg ladás módszerrel fogtam két darab drótot, és két helyen (ahol amúgy szerintem két csavarnak kell lennie) összefogtam a lifegő elemet a fixszel.
Miután végeztem, örültem, hogy nem fog leérni többet az alja. Aztán hazafelé jövet azt vettem észre, hogy nincs kopogás:)))
Ergó, és itt a lényeg, két darab dróttal egy hetek óta húzódó kérdésre kaptam választ, és hoztam rendbe Liát. Sőt, kiderült, hogy nincs is se a futóműnek, se a szilenteknek, se a lengéscsillapítónak, se a kormányműnek baja.
Ja igen, és új szerelőt keresek. Ez azt gondolom alap, ezek után..
Elérkezett. Lia újabb lépést tett előre, és ezzel átlépte a 140K-t
Isten éltesse sokáig :)))
(helyszín: úton Gyál felé, az M5-ösön)
Autóápolás kategóriát találtam ki, majdnem:))
tegnap nagy sikeresen felhelyeztem Liára a GEORGE-tól kapott, 100 éves az Alfa Romeo matricát.
A hátsó ablak dísze lett, egész egyszerűen remekül néz ki :))
fotókat nem tudok most betenni róla, de talán egyszer... nem szoktam fotókat tenni a blogomba:)
Ezen kívül felkerült a bal index fölé szintén egy 100 évet dicsőítő szép matrica, azt pedig GT kollégától.
Ezúton is köszi
Hétvégén leugrottunk hármasban a Balatonra, és mikor megérkeztünk, az óra már 139007 km-t mutatott.:)
azaz hamarosan jön az igazi káforduló:))
Múlt héten, csütörtökön egy nagyobb szabású beavatkozás történt. Már egy ideje hallottam, hogy alul kopog valami. Zsámbékra ki is mentünk Liával, és kiderült, hogy a kormánymű hangoskodik. Ezek a BP-i utak.. no meg a kátyúk, egyszerűen .... na mindegy.
Arra emlékszem, hogy még a télen egy nagyon nagot koppantunk, szerintem az adta meg a probléma alapját.
De most eljött az idő.
Összeszedtem a hibákat, és Tommi dr. Padtársammal elindultunk szerdán Zsámbékra. Kormánymű, hátsó fékek, km óra kijelző háttérvilágítás és visszajelzőlámpa volt terítéken. Ja és kerékcsere, a téli gumikat végre sikerült lecseréltetni:)
Másnap, csültörtök este (május 27.) visszamentem délután Liáért.
A kormányművön lévő gumi porvédők szét voltak menve. ettől bement a por, ami hisszú távon kikezdte a rögzítő harangokat.. vagy valami ilyesmi. A műszerfal megvilágítását is megcsinálták, cserélték a hátsó féklámpa izzót, mert az volt az, ami nem világított.
Emellett új hátsó fékbetéteket kaptunk, a tárcsa még a gyári tűrésen belül volt.
A kerekeket is lecserélték, de a gumimat otthagytam, a felniket hoztam csak el.
Nem is baj, a gumi már úgyis használhatatlan volt, a felniket meg fel akarom újíttatni, azaz lefesteni szépre:)) ahhoz meg nem jó, ha az abroncs rajta van.
Mást nem csináltak. A kormány azóta érezhetően sokkal könnyebben forog. a fékek is erősek, a tapadás is biztosított, sőt, azt is látom, hogy mennyivel megyek :))))
Összességében nem volt kevés pénz, de most legalább ezzel már nincs gond:9
Lia ismét jól van, és szereti, hogy foglalkozom vele :))
Ma átléptük a következő ezrest is. A hétvége egy Budapest-Baja-Pécs-Budapest turnét tartogatott, amelyből már hazafelé jövet átfordult a számláló:)