aranytl - főkép
>> SzervizAlfa 156 1.6TS Sedan Distinctive // 2011-05-02

Eljött a nagy szervíz ideje. Szabadnapot vettem ki erre a napra, mert kíváncsi voltam a motorra. Olajteknő és vezérlés cseréje és a kapcsolódó dolgok elvégzése lett tervbe véve mára. Km-óra állása: 149823
Majdnem minden alkatrész megjött. A gyári szelepfedél tömítés és a vezérlésmódosító szimmering sajnos nem érkezett meg két hét alatt, így utángyártott lett véve.
Először a szelepfedelet bontottuk le tájékozódás céljából, hogy hogyan is áll a vezérlés, illetve a célszerszám (vez.teng. rögzítő idom) megfelelő-e.
Ekkor egy igen kellemetlen meglepetés ért bennünket, már bánom hogy nem fotóztam le. Amikor a kipufogó vezérműtengelyre próbáltuk rátenni a szerszámot, megdöbbenve láttuk, hogy az a bütyök szinte eltűnt. A többihez képest kb. 3mm-rel lekopott a csúcsa. A hidrotőke kikezdte és szépen lekoptatta.
Az biztos, hogy hidrotőkéből még a gyári volt benne, de talán a vezérlésmódosítóból is. Legalább is a rajta szereplő dátum erről tanúskodik.
Ez a felfedezés persze átszervezte a tervezett programot mára. Innentől kezdve felesleges lett volna bármit megcsinálni a motoron.
Először is kell egy kipufogó vezérműtengely és egy garnitúra hidrotőke. Ugyan nincs mindegyik közel a véghez, de inkább legyen mind kicserélve, akkor nem kell hozzányúlni a szelepfedélhez 100ekm-ig.
Ha ezek meglesznek, ismét neki lehet gyűrkőzni a nagy szervíznek.

 
>> SzervizAlfa 156 1.6TS Sedan Distinctive // 2011-04-15

Óra szerint 148ezerpárszáz km-rel vettem meg. Akkor volt hét és fél éves, első rá- és alánézésre jó állapotban.
Másodikra azért - amikor már józanabbul (főleg a szerelőm) szemléltük - találtunk pár megoldandó feladatot a kötelezőkön kívül:
- alsó motortér-burkolat két hátsó fülét tartó csavar sehol, annak menete a bölcsőn szintén sehol, hm?
- olajleeresztő csavar menetét felfúrták, és egy bazi nagy csavart tekertek be ferdén, ezért az olajteknő cseréje javasolt
- első féktárcsa kuka
- vezérlésmódosító végét járja (az első átnézéskor és a próbaúton sem hallatszott a hangja, de mikor elhoztam már igen, ki érti ezt)
- a váltó erősen ereszti az olajat
- jobboldali küszöb végén kezdődő korrózió (ez fáj a legjobban)

Az átvizsgálás után május 2-ára előjegyeztem az autó, addigra minden alkatrész meglesz - gondoltam.
folyt. köv.

 
>> EseményAlfa 156 1.6TS Sedan Distinctive // 2011-04-12

Az autóvásárlás gondolata először 2008-ban merült fel bennem, de akkor még csak ábrándoztam. Azonban azt biztosan tudtam, hogy benzines kell, szedán és 10 évnél fiatalabb. Akkor még hátsókerék meghajtás volt a favorit, így nem is gondoltam az Alfára. Az egyetlen elfogadható modell számomra a Lexus IS200 lett volna, de az árfekvése nem tetszett :(
Teltek múltak az évek. Közben nézelődtem elsőkerék meghajtású autók között is, így akadtam régi elfeledett kedvencemre a 156-os Alfára, abból is a frissített modellre.
Sajnos a kínálat nem bőséges benzines 156-osokból, de végül 2011. áprilisában találtam egy tetszetős példányt, így hát megleptem magam születésnapom alkalmából :)
Hogy ezzel mit vettem a nyakamba? Tömören fogalmazva Dédapám mondása jut eszembe: "motor nyomor".
Na jó, azért ennyire nem szörnyű a helyzet :)

folyt. köv.

 
>> EgyébAlfa 156 1.6TS Sedan Distinctive // 2011-04-05

Múlt héten megrendeltem a nyári gumikat: Pirelli P7 Cinturato 205/55 R16 méretben (79900).
Találtam hozzá kitűnő állapotú felnit is nagyon jó áron (30e+7e a futár). Ma felrakattam rá a gumikat (8e) és várja az autót a garázsban.