aranytl - főkép
>> SzervizAlfa 156 1.6TS Sedan Distinctive // 2012-10-11

A tavaszi átvizsgáláskor észrevettem egy kis rozsdát a bal első sárvédőelem és a küszöb találkozásánál. Most került sor a kijavítására.
A sárvédőelem korrodált, a küszöbnek nem volt baja. Egy tenyérnyi lemezt kellett kicserélni, alvázvédő, egyebek. Fényezés következik.

>> SzervizAlfa 156 1.6TS Sedan Distinctive // 2012-09-30

Valamikor a nyáron vettem észre, hogy mindkét hátsó dobbetét furán áll, sőt az egyik több helyen kilyukadt a kerék fölött. A cseréjük mellett döntöttem.
Bontóból vettem két, az enyémnél jobb állapotú betétet. Azért egy-két kisebb szakadás volt rajtuk, ezeket mosás és szárítás után tűzőgéppel összekapcsoztam.
A jobb oldali cseréje közben ért a meglepetés. Rövidebb volt pár cm-rel a lökhárító felőli végén és egy lyuk is hiányzott a csavarnak.
A levett betétből szabtam ki egy darabot, amivel kitoldottam a hézagot, végül is jó lett.
A másik cseréjénél nem volt gond, szépen a helyére ment. Viszont a berakódott sár némi korróziót okozott a kasztnin. Szerencsére felületi rozsda volt, amit könnyen tudtam kezelni.

>> Tuning és extraAlfa 156 1.6TS Sedan Distinctive // 2012-09-01

Alapvetően semmi bajom nincs a gyári hifivel, de a kényelem nagy úr. Jó dolog a 10 lemezes cd-tár, kellő zene elfér 10 lemezen, ez rendben is van. Viszont minden új szám esetén kell egy új cd-t írni, ha éppen azt szeretném hallgatni. Egy cd írása önmagában is időigényes, hát még ha válogatni is kell annyi számot, hogy kitöltse a 80 percet. Mert mégsem maradhat a cd-n kihasználatlan tárhely.
Meguntam az örökös audio cd írást. Két lehetőség adódik: fejegység csere vagy cd-tár helyére kötött kártyaolvasó.

A fejegység cserétől vonakodtam, mert tetszik a gyári műszerfal, és a gyárinál jobban passzoló fejegységet nem találni.

Pár hete a másik autómból eladtam egy régi, de remekül működő cd-s fejegységet. Kiszereléskor benne maradt a cd, gondoltam mégis ki kellene szedni. Csak az alfa volt otthon, így nem volt más választásom. Gyári rádió ki, régi fejegység be, hála az ISO csatlakozónak. Bekapcsoltam és ha már csatlakoztattam, hallgattam egy kicsit.

Őszintén szólva a 10 éves fejegység jobban szólt (Pioneer DEH-1300), mint a gyári. Mondjuk sosem tartottam nagyra a Blaupunktot, de nem számítottam ekkora különbségre. Ekkor döntöttem el, ki kell cserélni a fejegységet.

Már csak találni kellett egy olyat, ami beleillik a műszerfalba és jó áron megvehetem. Nem is kellett messze keresnem, a Pioneer új modelljei közt megtaláltam a megfelelőt. A multicolor kijelző miatt a DEH-3400UB-re esett a választásom, így be tudtam állítani a műszerfal világításhoz passzoló vörös színt.

Tökéletesen elégedett vagyok, képeket hamarosan töltök fel.

 
>> AutóápolásAlfa 156 1.6TS Sedan Distinctive // 2012-08-12

Valaki kifejezte az irigységét vagy nem tetszését és elhelyezte szignóját a motorháztetőn. Elképesztő, hogy manapság még vannak ilyen primitív emberek. Legalább a sárvédőelemre ne karcolt volna. Rosszul esett :(

>> EgyébAlfa 156 1.6TS Sedan Distinctive // 2012-07-11

Olvasva a fórumon a diagnosztikával kapcsolatos hozzászólásokat, fellelkesültem és 06.30-án vettem az ebay-en egy kapcsolós VAG KKL kábelt. Alkalmi vétel volt. Próba szerencse licitáltam, hátha megkapom olcsón és végül 12 USD-nél állt meg az összeg +3 a posta. 07.10-én érkezett meg a csomag egyenesen Hong Kongból. Néha komolyan meglepődöm, hogy más országok postája mennyivel gyorsabb és egyben olcsóbb is, mint a magyar.
Próba talán hétvégén.

>> SzervizAlfa 156 1.6TS Sedan Distinctive // 2012-07-08

Amikor javíttattam a karosszériát egy dobbetét patentet eltörtek. Eddig halogattam a pótlását. A múltkori bontó látogatásom alkalmával sikerült egy patentet épen kiszednem, azt próbáltam meg bepattintani a helyére.
Amikor megmozgattam a betétet kihullott pár göröngy föld. Na ezt nem hagyhattam figyelmen kívül, ezért alánéztem. A nagy melegben a patentok könnyen jöttek ki, hamar kiszedtem a betétet. Csak kiszárad sárból két lapátnyit söpörtem össze és legalább még egy lapátnyit mostam ki a zugokból. Szerencsére komolyabb korróziót nem okozott.
A dobbetét közepén (beszerelve a legmagasabb pontján) kisebb szakadást és pár lyukat vettem észre. Nem tudom mikor és főleg hogyan keletkezett.
Egyelőre nem javítgattam, csak visszatettem a helyére. Szerintem az a temérdek sár az eddigi 8 év használat során került oda, nem csak az utóbbi egy évben. Szóval megteszi. Talán megnézem a bontóban, van-e ép betét.
Nem készítettem képet, mert nyakig sáros voltam. A bal oldali betéttel nem foglalkoztam, de az ki is lóg a perem alól, szóval még rosszabb lehet.

>> SzervizAlfa 156 1.6TS Sedan Distinctive // 2012-06-15

A bal hátsó kilincs már vételkor törött volt, de hanyagoltam a hátsó ajtó ritka használata okán. Most, hogy bővült a család a hátsó ajtót is gyakrabban kell nyitni, így a kilincs cseréje mellett döntöttem.
A helyi bontóban sikerült alkudnom egy jól működő darabra. Kissé kiszívta a nap a műanyagot és nagyon virított volna a fekete fényezés mellett, ezért lefújtam matt fekete festékkel.
A csere menete egyszerű volt és gyors. Ajtókárpit le, két imbuszt kiteker, rudazatot kiakaszt, cserekilincs beakaszt, imbuszt becsavar, ajtókárpi vissza a helyére. Egész jó lett.

>> SzervizAlfa 156 1.6TS Sedan Distinctive // 2012-05-04

Mostanában keveset használom az autót, akkor is csak városban rövid távokra. Hétfőn elég meleg volt ahhoz hogy bekapcsoljam a klímát, ekkor vettem észre, hogy a hűtőventilátor nagyon pörög. Teljes fordulaton ment, az első fokozat nem működött.
Hazaérve megnéztem. Az első fokozat reléje kattant, tehát az ellenállás környékén lehet a gond. Olvastam már korábban a fórumon, hogy valakinek volt már ezzel problémája, Nála letört az ellenállás lába. Nos nálam nem ez volt a helyzet. Ránézésre egyben volt, csak kissé megmelegedett. Leégett a felirata, és megrepedt a kerámiabevonat, de az értéke stimmelt.
Van viszont egy hőbiztosíték az ellenállás alatt (szintén ponthegesztve), amelyik szakadt volt. TF=184C van ráírva, tehát nagyon melegnek kellett lennie, hogy kiolvadjon. A nagy meleg okát sajnos nem tudom. Megmértem a motor áramfelvételét mindkét fokozatban: 1 - 9,5A 2 - 13,5A.
Mivel a motor adatait nem tudom, ez a mérés alapvetően nem mondja meg hogy van-e valami gixer. Egy oldalon azt olvastam 312W a teljesítménye, de ezt sokallom.
Minden esetre kicseréltem a hőbiztosítékot, csavarkötéssel rögzítettem és most működik az 1-es fokozat.
Ez volt eddig a legolcsóbb hibajavítás :) Hőbiztosíték 130Ft, csavarok 20Ft.

>> SzervizAlfa 156 1.6TS Sedan Distinctive // 2012-02-24

Utólag kijelenthetem, hogy a mai napon kijavított hiba már az autó megvásárlása előtt is megvolt. Csupán nem ismertem fel az erre utaló jeleket, mivel nem voltam tisztában a helyes működéssel.
Csak a véletlennek köszönhető, hogy fény derült erre a rendellenességre és csak a szerencsének köszönhető, hogy nem történt komolyabb baj.
Az első jel az volt, hogy a csomagtér világítása csak akkor működött, ha nyitva volt egy ajtó is. Kissé szokatlannak tartottam, de azt gondoltam ezen spóroltak az olaszok.
A második jel az volt, hogy bekapcsolt fényszóró mellett hátramenetbe kapcsoláskor bekacsolódott a ködzárfény. Furcsállottam, de ki tudtam kapcsolni a gombjával, így hát nem foglalkoztam vele többet.
A harmadik jel a riasztó esetenkénti bekapcsolódása volt a csomagtérajtó lecsukásakor. Gondoltam a riasztók már csak ilyenek, szoktak hülyéskedni.
A negyedik jel, vagy ha úgy tetszik a ráadás a rádión keresztül szólított meg. Persze csak képletesen, hiszen épp az volt a feltűnő, hogy nem szólalt meg amikor ráadtam a gyújtást.

Nos ekkor jött el a pillanat, amikor a hiba keresése nem tűrt halasztást többé. Bár az igazság az, hogy ezzel meg kellett várnom a délutánt, mivel az otthoni számítógépen volt a szerelési útmutató. Amely ugyan francia nyelven íródott és a képek is alacsony felbontásúak, de mégiscsak jó segítségül szolgál nehezebb napokon.
Ebből tudtam meg, hogy a rádió két olvadóbiztosítóval (F10, F1) van kapcsolatban és az F1 jelűn keresztül kapja meg a gyújtás jelet. Tehát először célszerű azt ellenőrizni, de csak másnap, mert nagyon hideg van már estefelé.

Reggel persze rohanás, nehogy elkéssünk a munkából, majd ebédszünetben ránézek arra a biztosítóra. Ehhez a művelethez szükségem volt egy kombinált fogóra, mert kézzel egyszerűen képtelen voltam kiszedni. Miután kijött a helyéről, megállapítottam hogy kiolvadt. Még jó, hogy van tartalék a biztosítótáblában, így rögtön pótolni tudtam. Láss csodát, működik.
Rendben. megtaláltam a rádió hallgatásának okát. Na de miért olvad ki az a biztosító? Már kezdtem aggódni, hogy rámszabadul a sokat emlegetett rejtett elektromos hibák hada, és végül megpatkolt biztosítók közepette egy tűzoltókészülékkel az anyósülésen fogok közlekedni rettegve, mialatt a sárga angyal száma pereg a szemem előtt.
Délután újra megnéztem a szerelési útmutatót, milyen áramkörök kapcsolódnak még az F1 biztosítóhoz. Végül is semmi különös, csak olyan jelentéktelen fogyasztók, mint a féklámpa (!), a tolatólámpa, az ABS meg a rádió.
Szóval másfél napig féklámpa nélkül közlekedtem, bravó.

Ezek után tegnap reggel az történt, hogy álltam ki a garázsból. A csomagtartó nyitva (mert a feleségem még nem ért le és a táskáját úgyis hátra teszi, ne kelljen kétszer nyitni az ajtót), indítom a motort. Minden rendben, rádió is bekapcsol, ám amikor hátramenetbe kapcsolom a váltót, a rádió elhallgat. Szuper, ismét nincs féklámpám, kiolvadt az F1-es - futott át az agyamon és még nem vettem 10A-est hogy kicseréljem.
Féklámpa nélkül mégsem mehetünk, gyorsan betettem helyette egy 15A-est, ideiglenesen megteszi.
A jó az egészben az, hogy a hiba nagyjából behatárolva: tolatólámpa. De az hogyan?
A fórumon kaptam a tippet, hogy a csomagtérajtóba átmenő vezetékekkel lesz a gond. Még aznap délután kibányásztam a helyéről, nem volt nehéz. 11 patent rögzíti a burkolatot a fedélen és 4 (nekem 3 van meg) a csomagtartó felső részén. Maga a vezeték szörnyen dzsuvás, a gyári bandázs ragasztója kivált a köteg felületére. Ennek ellenére némi undor kíséretében gyorsan kijött a helyéről.
Első ránézésre nem látszott a baj, eltakarta a gumiharmonika. Azt félrehúzva viszont nyilvánvalóvá vált a probléma forrása. A vezetékek mintha elnyíródtak volna, a nyolc szálból három konkrétan szakadt volt, háromnak csak a szigetelése tört el. Mindössze kettő volt ép. Nem csoda, hogy furán működtek a dolgok. Három hete voltam műszaki vizsgán. Ott minden világítást ellenőriztek, minden jól működött. A bandázs csukott csomagtérajtónál úgy rögzítette a vezetékeket, hogy megfelelő kontaktus alakult ki. Azonban nyitott ajtónál a vezetékek szétnyíltak, könnyen kialakulhatott egy zárlat.

Szerencse, hogy nem történ komoly baj ebből. Szerencse, hogy a féklámpa nélküli közlekedésem során nem jöttek belém. Szerencse az is, hogy nyitott csomagtérajtóval tolattam és így kiderült a turpisság. Különben lehet, még ma is a szokatlanul működő csomagtér világítással, a tolatáskor bekapcsolódó ködzárfénnyel és a rakoncátlankodó riasztóval élnék együtt.

Egy új kábelköteg 14eFt-ba került volna, a bontott köteg szintén hibás lehet, így hát pár centi vezetékkel és némi forrasztással egy óra alatt orvosoltam a problémát. Most már újra jól működik minden.

>> SzervizAlfa 156 1.6TS Sedan Distinctive // 2012-02-14

Az autó Bálint napja alkalmából megkapta az új olajat és olajszűrőt. Még egy kevés fagyállót kellett a tartályba tölteni, hogy a max jelölésnél legyen a szintje. Jöhet a következő 10ekm :)
160137km