krisz.v - főkép
>> AutóápolásAlfa 156 2.5 V6 24v // 2015-05-30

Az autó fényezése nem volt nagyon rossz állapotban, de nagyon sok "hajszál karc" volt rajta, pedig gépi mosót még nem látott, de hiába, az idő teszi a dolgát a fényezésen. Ez leginkább napfényben látszott, de akkor tényleg kiábrándítóan nézett ki. Mivel szeretek mindent magam csinálni az autón, ennek megoldását is magamra bíztam.:) A használt polírozó anyag az Autoglym Paint Pro készlete volt valamint az Extra Gloss Protection mint végső védelem. Ezek beszerzéséért utólag is köszönet Halesz-nak. Ez egy 2 lépcsős polírozó rendszer, pontos leírással ill. kis bemutató videó is található hozzá, ami egyértelművé teszi a használatát. Én egy "gagyi"-nak mondható OBI-s polírgéppel csináltam az egész műveletet, de az eredmény mondhatom hibátlan lett, minden karc eltűnt (ami nagyon mély vagy a lakkon túl van az nyilván nem, az már nem a polírozás témaköre), hologram mentes a végeredmény. Egyébként úgy látom, megéri a polírozó készlet anyagi szempontból is, mivel az biztosan elég 5-6 alkalommal lepolírozni az autót. Nagyon sok türelem kell hozzá, de a végeredményt látva azt mondom, megéri. Végül az Extra Gloss Protection szerrel kezeltem le a felületet, ami az első hét után, mosáskor szinte "fújta" le magáról a vizet, de sajnos közel egy hónap után már nem látom ezt. Helyette valami tartósabb wax-ot fogok kipróbálni. Ettől függetlenül a felület most is hibátlan "tükör". Csak ajánlani tudom mindenkinek aki szereti magának csinálni az ilyen beavatkozásokat.

 
>> Tuning és extraAlfa 156 2.5 V6 24v // 2015-02-06

Eljött az ideje, hogy a gyári silány minőségű hangtechnika helyét valami komolyabb vegye át. Első lépésként az első ajtók teljes felületét (külső lemezt belülről és a belső lemezt) zajcsillapító lapokkal vontam be, helyenként 2 rétegben is. Focal komponens szett került bele, a mélyközepek fa kiemelő keretekkel, az utasülés alá pedig beépítettem egy kis 2 csatornás Blaupunkt erősítőt, ami meghajtja ezeket. A fejegység maradt, ami egy régebbi felsőkategóriás JVC.

 
>> AutóápolásAlfa 156 2.5 V6 24v // 2015-02-03

Az első, hátsó emblémák teljesen fémtisztára koptak és mivel a gyárik, főleg a hátsó elég drága, felújítottam őket. Ferkétől sikerült beszerezni öntapadós emblémákat. Mivel ezek sem méretben, sem formában nem passzoltak tökéletesen a gyári emblémára, kicsit átalakítottam az eredetiket. Az átmérőből és a domború ív közepén is lereszeltem 2-2mm-t. Az új felragasztható emblémák öntapadó ragasztóját leszedtem és folyékony ragasztóval ragasztottam fel. Végül kővédő fóliával bevontam az új emblémát, így remélem sokáig kitart majd.

>> SzervizAlfa 156 2.5 V6 24v // 2014-12-17

Hosszbordás szíj cserélve: Dayco
Cserélve a levegőszűrő: Hengst.
Pollenszűrő cserélve: Alco.
Téli gumik felkerültek: Dunlop Sp Wintersport 3D 225/45R17
Első fékcsövek cserélve, DOT 5.1-el feltöltve.
Kézifékbowden cserélve.
Végül pedig minden futóműalkatrészt, a bölcsőt és minden egyéb alkatrészt, ahol a gyári megkopott festés igényelte, lefestettem feketére.
179500km

 
>> Tuning és extraAlfa 156 2.5 V6 24v // 2014-12-07

A gyári rezgéscsillapító harmonika kirepedt a szívócsőben, részben ezért, részben pedig azért mert egyébként is meg akartam szüntetni a rezonátor dobokat a szívócsövön, új rezonátor nélküli szívócsőrendszert kapott a gép. Elvileg ezzel megint csak a 2.5 V6-ok „gyenge pontját”, az alsó fordulatszámon jelentkező viszonylag kevés nyomatékot tovább csökkentettem, viszont ezt 4000 és fölötte visszakapom, de nagyon, és olyan hang jön a motorból, hogy az valami őrület! A mostanság elhatalmasodó korom és gázolaj „felhőben” ez (is) nagyon jól tud esni azért, egyre büszkébb vagyok rá!:)

 
>> SzervizAlfa 156 2.5 V6 24v // 2014-12-04

A kormánymű és futómű felújítás részeként, a bölcső levétele után kicseréltem a stabilizátor rúd szilentjeit is, igaz ezek még jó állapotban voltak, de ha már ennyire bontottam, akkor gondoltam megcsinálom ezt is.
A felújított futóművel összerakva a stabilizátor karok 150km! múlva elkezdtek kopogni, ezeket is cseréltem.
Cseréltem a lamabdaszondát is egy gyári Bosch-ra, mivel már a régivel a legutóbbi műszakin is horror magas volt a CO és gyakorlatilag már éreztem is mikor 200km autópálya menet után is benzinszag köszöntött a kipufogóból, ha kiszálltam az autóból. Csere után még nem mérettem a CO-t, de a kipufogóból jövő benzinszag megszűnt és még fogyasztásban is javult a helyzet.
179500km

>> SzervizAlfa 156 2.5 V6 24v // 2014-11-30

Első futómű felújítás:

A gyári felső lengőkarok 165000km-t bírtak, a nemrég cseréltek (Ocap) 15000km-t bírtak és lógott a gömbfej bennük, mondjuk erre számítottam, de egy átmeneti megoldásnak jók voltak. Az alsó lengőkarok még az eredeti darabok, ezek szilentjei is elég rossz állapotúnak tűntek, elöregedtek és a gömbfejek is nagyon lazák voltak. Elegem lett az utángyártott gagyikból, az eredetik viszont marha drágák, ezért úgy döntöttem kipróbálok valami „újat”, a gyári lengőkarok gömbfejeit felújíttattam Érden. Sok pozitív visszajelzést olvastam a munkájukról, maguk is azt mondták, hogy amíg a porvédő tart addig a gömbfej nem mehet tönkre, majd meglátjuk, meddig bírják. A szilentek esetében mindenképp poliuretánra gondoltam, mert sokkal tartósabbak a guminál. Mivel a népszerű Strongflex szilentekről azt hallottam, hogy nem mindig mérethelyesek (a Powerflex pedig aranyáron van), valamint az sem tetszett a gyári megoldásban, hogy minimálisan ugyan, de az alsó első szilentek kialakítása miatt a futóműgeometria kicsit eltolódik, mivel ezek gyárilag vulkanizált szilentek az utángyártottak viszont eltolják előre az egész lengőkart a kialakított váll és támasztógyűrű miatt. Egyébként pedig, a képeket nézve, nem olyan bonyolult formák ezek a szilentek, hogy zseninek kell lenni a megvalósításukhoz, ezért végül egy egyedi megoldásra gondoltam és a PEMÜ Zrt-től beszereztem Sh80A keménységű 500mm hosszú poliuretán rudat, amiből a szilenteket esztergáltam. Nem volt könnyű elérni a pontos illesztési méreteket átmérőben (nem olyan mintha fémet esztergálnánk), de végül hibátlanul sikerül a művelet. Az alsó szilent perselyeket a támasztó gyűrűkkel együtt rozsdamentes acélból, az egyik oldalon a gyűrűket a perselyre ráhegesztve, majd egyben leesztergálva csináltam meg. Így végül alul, felül PU szilentek kerültek bele vastagon grafitos zsírral megtöltve és eddig nagyon elégedett vagyok az eredménnyel. Érdekes, hogy az Sh80A PU elvileg kb. ugyan olyan keménységű mint a gyári gumi, mégis sokkal pontosabb, feszesebb lett a futómű vele. Ja és a gyárinál is hosszabb élettartamot várok tőlük…

Kormánymű javítás:

Régóta figyelem, kb. 2 éve, hogy a kormányművem a fogasléc oldalon (bal oldalon) a kormányt mozgatva radiális irányba lóg, és hangot is adott ennek néha menet közben. Az olajat nyilván nem engedte emiatt, mivel a szervó része a jobb oldalon van. Ezzel a problémával a felújításra alap esetben 47e+ ÁFA, a kormánymű teljes „átalakítására”, hogy később ne legyen probléma 130e+ÁFA ajánlatot kaptam. Ezeket azért kicsit átverésnek tartottam, gondoltam megnézem magam mi lehet a probléma (garanciát vállalnak, engedélyük van rá rendben, de akkor is sok)! Kivettem a kormányművet, ami nem volt olyan egyszerű a 156 V6-nál, minden úgy van beépítve, hogy 1cm szabad hely nincs. Végül a motort kitámasztva az egész bölcsőt levettem, kibontottam a teljes futóművet, mivel annak felújítása ezzel egy időben történt. A kormányművet szétbontva ért a „meglepetés”, hogy a fogasléc oldalon nincs megvezetve a tengely, mindössze a fogaskerék és a mögötte lévő 25mm átmérőjű műanyag félköríves megvezetés kapja a radiális erőket, még ha azok nem is olyan számottevőek mint az axiális irányú erőhatások. Azóta sem jöttem rá, hogy ez, hogy lehet így megtervezve, kivitelezve? Konstrukciós hibának gondolom, de annyira triviális pedig, hogy….nem értem máig!Volt a ház végén egy „megvezető” acél gyűrű de az 4mm!-el nagyobb átmérő volt a tengely átmérőnél. PA66 anyagból csináltam hozzá méretpontos megvezető gyűrűt! A szétszereléshez a szimmeringeket is ki kellett venni, ezek helyére újak kerültek. Összeraktam a fogaslécet, rendesen bezsíroztam, azóta hibátlanul, némán működik a kormánymű! A beszerelés könnyebben ment mint a szétszerelés és új Dexron IID olajat töltöttem bele.
Ezt az egész műveletet végül a futómű beállítása koronázta meg.
179500km

 
>> AutóápolásAlfa 156 2.5 V6 24v // 2014-11-15

Alváz- és üregvédelem:
Az autó 15. éves, ennek ellenére minimális rozsdát találtam rajta, pedig leszedtem a gyári alvázvédelmet, tudván, hogy az alatt, a kívülről nem látszó rozsda azért terjedhet. A 156-ok közismerten legjobban rozsdásodó részei mind hibátlanok voltak! Ezek ellenére úgy döntöttem, hogy egy javító alvázvédelmet és üregvédelmet megcsinálok rajta, mielőtt belemegyünk a télbe. Levettem a küszöböket, az első doblemezeket és a hátsó kerékjárat kárpitját is. Ezek alatt hibátlan volt a kaszni, viszont a küszöbök javításra szorultak kitört darabok, letört rögzítési pontok miatt. A drótkoronggal letisztított felületeket, Korant rozsdaátalakítóval kezeltem. Alvázvédőnek HB Body 930-ast használtam, ecsettel felhordva, végül minden üreget bőségesen telenyomtam üregvédővel.
179000km

 
>> SzervizAlfa 156 2.5 V6 24v // 2014-08-24

Motorolaj és szűrő cserélve 177500km-nél. Castrol Edge 10W-60 került bele.

 
>> SzervizAlfa 156 2.5 V6 24v // 2014-06-04

A kerékösszetartás az első és hátsó kerekeken is rossz volt., be lett állítva, most már féktávokon sincs gond az egyenesfutással. 171692km