V.Tomi.145-146 🍀 - főkép
>> SzervizAlfa 146 2.0 TD // 2019-11-02

Csütörtök este valami szétment az önindítóban. Csúnya fémes hangja lett. Ma idő került rá, és az önindító cserélve egy bontott darabra. Király lett ismét... A kiszedett meg megy a polcra, hogy ha kell akkor majd fel lesz újítva szakember által.

 
>> SzervizAlfa 146 1.9 JTD // 2019-10-28

Első körben volt egy kis segítségem :)))
-Bal első ajtó kábel elvezető harmonika cserés volt
-műszerfal izzók cserélve eredetire (kilométer óra és műszerfal középrész)
-'A' oszlop takaró műanyag cserélve egy szép állapotúra, már csak egy csavar fedő kupakot kell keresnem.
-bekerült a vezető és utas oldali légzsák vezérlő kábelekkel. Még géppel rá kell csatlakozni és törölni a hibát.

 
>> SzervizAlfa 146 1.6 Twin Spark // 2019-10-10

Nyári szett, 4-5.kép
Téli szett, 6-7-8.kép
Fagyálló csere is volt, de csak amennyi így elsőre lejött belőle. Kapott közel 3 kg koncentrátumot és mellé ioncserélt vizet. KB így összesen 5 l volt teljesen a kicsit több mint 8 literes kapacitáshoz képest.
Még a múltkori TD kiegyenlítő tartály takarításakor sor került egy tartalék TS kiegyenlítő tartály kitakarítására is, így azt már csak cserélni kellett.
Kapott téli ablakmosót, és gyári gumi taposókat is.
És utoljára a + saru csavarja is megadta magát, ami rögzíti a kábel köteget a saruhoz, úgy hogy kerestem egy bontottat, talán gyári vagy sem, de minőségben jobbnak nézett ki az biztos, úgy hogy lecseréltem.

 
>> SzervizAlfa 146 2.0 TD // 2019-10-10

Felkerültek az idei téli kerekek, ami téliről télire történt, mivel a TS-re került az ezen lévő kerék szett. És csak mert így volt tetszőleges a választás ;-)
Kerék cserekor egy gyors ellenőrzést megszoktam ejteni, fékcső repedezettség és egyéb apróbb hiba/gond, így most hogy már fél év állás idő után már használva van az autó, láttam hogy a féltengelyen a pórvédő gumi harang bilincse nem a legjobb, úgy hogy hamar cseréltem.
A fagyálló is meg lett nézve, és csak - 14°C fokos volt, így egy kis hűtő víz leengedés, és kapott 1 kg koncentrátumot. Az eredmény majd kiderül. + ablakmosó folyadékba is került már téli.

 
>> EseményAlfa 146 2.0 TD // 2019-10-07

Km: 349.369
Műszaki érvényesség : 2021.10.07

 
>> SzervizAlfa 146 2.0 TD // 2019-10-07

-Új akkumulátor, BANNER POWER BULL 74Ah 680A
-Jobb első hangszóró cserés lett
-1 db új izzitó gyertya
-Matricák leszedése műszakira
-Pótféklámpa 4 db izzó csere

 
>> AutóápolásAlfa 146 2.0 TD // 2019-10-02

+ kapott 4 db ővpárnát

 
>> SzervizAlfa 146 1.6 Twin Spark // 2019-08-30

Vettem motor védő alsó burkolatot, most már kettő van, mert a jtdhez is ilyent adtak mint a TShez, de viszont ezekhez nincs hővédő a kipufogó élvezetesénél. Majd teszek rá, hogy ne olvadjon le a földre az első bemelegedés után. Erre is arra is, biztos ami tuti alapon. Így kicsit 13 felett volt ez a darab műanyagka, majd idővel felrakom valahogy.
Kapott 8 db új gyertyát, mivel néha puffogot, meg rázott a kormány mikor vissza engedte hideg indítás után az alapjáratot. Még sosem cseréltem újra, most itt volt az ideje. Denso márkájú, jobbnak jobb lett így beinditva, de néha eljátsza még a puffogást, de már nem zavaróan. Majd a későbbiekben még lamda szondát is akarok cserélni, de előbb géppel rá menni hogy mit ír. Hiba lámpa nincs. + 1 liter váltó olaj tartalékba. Bár múltkor ellenőríztem a váltó olaj szintet, de majdnem maxon volt, kicsit tudtam rá tölteni, meg van egy szivárgás is, de ahogy néztem az a nívó pálca becsatlakozásánál a blokkba, ott szivárog és úgye bár motor olaj nem váltó, de még nem derült ki pontosan, úgy hogy legyen tartalékva váltó olaj azért hátha rá kell tölteni, aztán lesz orvosolva.

 
>> Tuning és extraAlfa 146 2.0 TD // 2019-08-30

Órák bekötve.

 
>> Tuning és extraAlfa 146 2.0 TD // 2019-08-29

Még két éve vettem újonnan egy érintő képernyős lejátszót, most eljött az ideje használni is..
A lejátszó alatt 5 db kapcsoló foglal helyet, bal szélső és jobb szélső az első ülés fűtés kapcsolói, amit három fokozatban lehet kapcsolni, alul egy enyhébb fűtés, középső állásban kikapcsolt, és a felső állásban egy erőteljesebb ülés fűtés.
A második kapcsoló szolgál majd a hideg indításhoz, ami rá adja a dúsítót és az üzemanyag elő melegítés.
A középső egy nyomó gombos kapcsoló, ami a majdani riasztó szirénáját szólaltatja meg.
Az utolsó előtti kapcsoló a led lámpa kapcsolója lesz, ami a lábtérnél fog világítani mind a 4 helyen.

A mérő óráknak is kerestem helyet, így a szivargyújtó került ki, de lehet hogy csak máshova, majd kiderül.
Ki olvasztottam a szivar gyújtó helyét, mivel nem tudtam volna úgy szétszedni hogy ne roncsoljam, és inkább a szivargyújtót mentettem meg és itt úgy is kellett a hely a vezetéknek.
A le nyíló lapból is kellett levágni, persze ez egy olyan hamutartó darab, ami már nem csukodott vissza. Lehet lehetett volna javítani, de az ép darabot meghagytam és inkább a 'rosszat' el vágtam.
Kellett itt-ott alakítani, majd egy ki faragott lemez lap, arra egy magas kopásálloságú anyag. Az órák aljához került egy kapcsoló, hogy a mérő órák világítását ki lehessen kapcsolni, akár egy filmnézés miatt.
A vezetéket bekötve a csatlakozóig. Már csak a csatlakozó után kell bekötni az órákra és mehet vissza az alsó műszerfal is.
Az órák elhelyezkedése, balról a turbó nyomás mérő, a középső az olaj hőfok mérő, és a jobb oldali az olaj nyomás mérő.