Tagok >> V.Tomi.145-146 🍀 >> Blog
A 8 db porlasztóból az összes jól működik.
Annyi különbség van köztük hogy 5 db 130 bar-os működésű, a másik 3 db 180 bar-ral dolgozik.
Az 5db 130asnak az eredeti jelölése : 115, 130, 130, 130, és egy 150 báros
A 3 db 180asnak : 150, 150, 150 báros jelölése van.
Most próbaképpen balról jobbra haladva, az első hengertől a harmadikig 180as, a negyedik hengernél 130as porlasztó van.
Most így 10 fok felett, és dúsító ráhúzásával szépen járt hidegen, nincs egyenetlen alapjárat, se füst és még enyhén csattanó mellékhang sincs.
Aztán vissza húztam a dúsító kart és úgy is minden jó volt.
A porlasztók alatt új alátétek vannak, aminek db-ja csak 475 Ft volt.
Az ilyen 0 és - 5°C közti indításnál majd kiderül mit produkál.
u.i.: úgy néz ki jó lett, igaz 0 fok körül jártunk az egyik éjjel, de indítás után már nem füstölgött, és az indításnál is csak normális füst volt.
Az üzemanyag szivárgást valószínűleg csak a gyári, mára már lazább bilincsei okozták, amiket cseréltem aba bilincsre. Ebből 3 db kellett.
Aztán a karter csőhőz vettem szintúgy bilincseket és toldót.
Kapott új szelep fedél tömítést, pasztával.
És egy biztosíték fedelet, a bal oldalit. A középső az autóban van.
A porlasztási sorrend felcserélve, egész pontosan a bal és jobb oldali, majd indításkor kiderül hogy reagál rá.
Az egr-t majd máskor falazom, mert csinálni kell bele fém lapot.
+ még amíg be nem sötétedett, volt idő a riasztó kikötéséhez.
Egy kilométer kábelt szedtem ki. Sok helyen csak be volt sodorva a csatiba a kábel, úgy hogy csak ki kellett húzni. Bár így nem is csodálom hogy rosszul működött.
Most már csak a gyári kábelek vannak az utastérben. A motortérből még egy kettőt kell kihúzni, de azt majd csak ha aknán lesz.
u.i.: a porlasztási sorrend felcserélés nem vált be. Nem is akart elindulni, csak kapdosta. Úgy hogy vissza cseréltem, és indult. Majd ha sikerül ki olvasni, meg látom hogy fent maradó hiba a 4-es henger befecskendező.
Eredetileg vezető és utas + ülés légzsákos biztonság van benne, de ki kerültek az ülések belőle, és majd simát kap, meg hát úgyse működött, valószínűleg az ülés foglaltsag hibája végett, ezért kiszedem belőle a légzsák kábeleket vezérlővel együtt, és kap egy sima vezető és utasoldali légzsákos rendszert.
A ki bontás közben láttam hogy a felső műszerfal bal oldalán a két csavar tartó műanyag, + a kilométer óra keret műanyagja le van törve, tehát abba már nem fogatunk semmit.
Szerencsére múltkor pont hoztam egy ilyen felső műszerfalat, ami nem törött sehol sem, így hát majd az kerül vissza e helyett, csak még kicsit piszkos :)
A valamikori riasztó kábelezése valami szörnyű.
Kérdeztem is az én asszonykámat hogy tegyünk e bele vissza riasztót, de azt mondta hogy ki lopná el :DDD (amúgy szereti az autóját, csak poénos volt :)
Na szóval nem kell kötni bele másikat, legalább ennyivel kevesebb, bár úgy is átalakítottam volna hogy valahogy nézzen ki, de így csak ki vágom ami nem oda való és le szigetelem.
A műszerfal közepén hiányos volt a világítás, azt pótolom jó izzókkal, és a műszer óra világítása sem eredeti. Valami zöld, de nem olyan jó számomra. Úgy hogy azok is cserések lesznek.
A két első ülés közötti közép konzolon volt beszerelve egy 3as szivargyújtós USB doboz, ami fel volt furva a közép konzol hátulja felé, na az is repül.
Nem is lenne vele baj, de nem szép, és roncsa az összképet egy ilyen megoldás ott.
Erről viszont szerintem nincs fotóm sajnos.
A motor vezérlő burkolata csak volt, csavarok nem voltak, úgy hogy rögzítettem.
+ találtam még egy hiba kód olvasó csatit, a klímáét.
A kormányt is cserélem, mert a gyári bőr már azon sem jó, és azért is van rajta ez a bugyi... Kap sima kormányt ami szép.
El kezdtem megbontani a tűzfal felől a motort hogy láthassam vajon hol ereszt az üzemanyag.
Sérülést nem találtam, de viszont laza forgó csövet igen, amin még a gyári bilincsek vannak.
Sejtesem szerint ott lesz a gond, majd ezt aba bilincsel helyettesítem.
Közbe a motor hátoldalán is van némi olaj folt, úgy hogy kivettem a karterhez tartozó dobozt, és ott egy cső sérült volt, le is szakadt a cső a bilincselés után.
Szerettem volna újat rendelni, de már nem volt kapható, úgy hogy toldva lesz.
Az izzító dobozt is nézegettem, de nem tudtam szétszedni, mivel nem is szétszedhető, úgy hogy hagytam is.
A szelep fedél tömítés megadta magát, az cserés lesz.
Az egr-t lefalazom.
És még a 4-2-3-1 csatikat módosítom 1-2-3-4re hátha elmúlik a 4es henger befecskendező probléma.
Itt már korábban beszélgettük hogy elméletileg úgy lenne helyes, csak lehet nekem fel van cserélve.
A kábelezése engedi hogy fel tudjuk cserélni őket. Max nem indul el vagy csak rosszul. Ez majd kiderül.
Még tavaly rendeltem sebváltó fejet ebayről, mert a gyári bőr már megkopott, szétszakadt.
Aztán olvastam is itt már, meg láttam hogy amit eredetileg be bőröztek az alatt még egy szép váltó fej van.
El kezdtem leszedni a bőrt róla, hátha menthető az eredeti. Igaz ragasztó volt rajta, amit először forró vízben kicsit áztattam, aztán mostam súroló szivaccsal, próbáltam mindenhogy, de nem jött be.
Úgy hogy akkor marad az 'A' terv. Felrakom amit rendeltem, de úgye az univerzális.
Most ismét pihenőre kerül a kis TD, mivel kiszereltem a porlasztókat.
Fater kollégája elvileg meg tudja nézni melyik a jó és melyik nem.
A 4 kivettből az egyik igencsak fekete volt, úgy hogy az már ott vérzik.
+ volt itthon még 4 darab, azt is elviszi, és a 8ból talán kerül ki egy jó szett, ami hidegen is jól dolgozik, már ha az a baja a füstfelhős indulásnak.
Lassan műszaki, úgy hogy nem várok vele.
Most folyamatos munkák zajlanak :)
Már a 6 és fél évünkkel megtettünk 70.000 km-ert.
Szerintem megérdemli :)
Most a napokban láttam és hallottam is hogy kicsit mintha egyenetlen lenne az alapjárat, és mellé a kipufogóból sem az hallatszott hogy ez rendben lenne, így hát nekilestem még ma kora este a gyertyák kiszereléséhez.
Kivettem, de egyiksem volt fekete vagy bármi eltérő a többitől.
Meg takarítottam, és meghúztam őket érzéssel ahogy eddig, de az egyiknél majdnem be..., mivel olyan érzés volt mint ha meg akarna szakadni a menet :/
Kivettem vissza, hátha csak az alátét ferde egy kicsit vagy valami, de az jó volt...
Kezdtem ideges lenni hogy el van cseszve a menet, mert nem szeretném szétbombázni a motort, mert időbe és pénzbe sem lenne kevés :/
Aztán mondom van itthon tartalekban egy másik gyertya, amúgy az egy pólusúról volt most szó, hát egy próbát megér, hátha csak a gyertya szivat és nem pedig a hfbe a menet akar tönkre menni.
Meg takarítottam azt is, és beleraktam , aztán teljesen rendben volt mint a többi...
Utána vissza minden, kapott Kontakt spray-t.
Mindenesetre azt a kivett gyertyát karanténba teszem.
Indítottam és szép egyenletes alapjárat lett, semmi mellékhang hogy egészségtelen lenne Hála istennek!
Úgy hogy egy parás napot zárhatók magam mögött :)