Tagok >> V.Tomi.145-146 🍀 >> Blog
Újra kékes füstöt nyom szegény alfi.
Utolsó próbálkozás a turbó csere. Ha így sem lesz jó akkor sajnos hengerfej gond lesz. A turbó ami felkerül az nagyobb mint volt, elméletileg 164es alfáról való, de utólag egy 46oson volt.
A turbo után a leömlőben és az első dobban olaj található, remélem hogy nem a turbó előtt dolgozza bele a kipufogóba.
A másik jel ami utalhatna hengerfej problémára a habzó fagyálló, csak váljon mentségére hogy a pár napja leszedett fagyálló ami flakonban van megrázva is habzik, úgy hogy lehet a fagyálló ideje járt le. Kap egy átmosást aztán új fagyállót.
A szervó olajam szürke színű, ami régi probléma. Még megvételkor is olyan volt, kapott egy átmosást, aztán új szervó olajat még 5 éve, de az is egyből szürke lett. Most van tiszta levett bordó szervó olajam, amivel szintúgy át lesz tisztítva. Majd kap újat és ha az is szürke lesz akkor úgy marad 5 évig :)
Kikerült a generátor, de már másik kerül vissza mert hidegen nyikorog vagy csúszik a szíj, kB 2 percig. A szíj nem olyan régi és meg van feszítve még is van ilyen probléma. Cserés darab majd kiderül mit produkál.
A múltkori balos féltengely csere után most észre vettem egy csepp váltó olajat a féltengely és a váltó csatlakozásánál. Lehet hogy csak meg állt ott a váltó olaj szerelés közben, vagy szivárog :/ mindenesetre váltó olaj szint ellenőrzés lesz
Hétfőn folyt... Jó kis nap lesz :) + új tömítés a turbó és a kipufogó csatlakozásnál, és a rezor - első dob között is.
Ha majd belefér az időbe akkor az első dob után a kipufogó csatlakozásánál össze lesz hegesztve a kipufogó, mivel kicsit kifúj ez az egyik a másikba csúsztatott csatlakozó
A baloldali lámpa magasságát akartam volna feljebb állítani, de nem akart feljebb menni, viszont le sem esett, hogy maga elé világítson. Kiszereltem, aztán lámpa búrát le és kiderült hogy eltört a ház amiben benne van az állító fej vége. Csere bontottra.
A kábelek szigetelése is rossz volt, ledobta a gyári védőréteget. Be lett tekerve szigetelő szalaggal a biztonság végett.
A jobb oldali lámpa szigetelése is néhol rossz volt, de sokkal jobb állapotban mint a bal oldali, szintúgy szigetelve.
A jobb első index lámpa búrája leesett kiszerelés közben, az újra lett ragasztva.
Végül be lett állítva a lámpa magasság is. Most már jó :)
A füstölés végett egy picit visszább állítottam a füstcsavaron, most aligha látszik valami füst lepadlózáskor. Kicsit lomhább, 2500as fordulattól kezd el húzni igazán. Városban teljesen jó lesz így :)
A múltkori csere után kiderült hogy az egyik porlasztó alatti alátét már nem olyan jó, és ki szivárog az üzemanyag. Most ki lett cserélve és eddig okes. Már kevésbé füstöl a kis TD. Mondhatni hogy egészségesen.... Remélem így is marad :) mindenesetre kapott új Üzemanyag szűrőt és még 50km-rel ezelőtt a Liqui moly-tól egy üzemanyag rendszer tisztítót. Majd szépen kidolgozza magát és meglatjuk.
*Bal oldali féltengely már kattogós volt már enyhe kanyarodásnál is, és kezdte megadni magát. Csere bontottra aminek hangja sincs és a pórvédő harmonikák is jók + a féltengely végére új anya
*nyomás szabályzónál kicsike olaj folt, komplett csere csövekkel és kitakarítással + kipufogó pasztát kapott tömítésnek az alap tömítés mellé
*A következő ami még cserélve lett , azaz EGR + a hozzá tartozó csövek repedés végett
Kicsit erőteljesebben füstöl az autó, ezért is cseréltem a dolgokat mint hogy csak takarítsam és pasztázzam. Ha meg nem változik és ugyan olyan mint előtte akkor a régiek megmaradnak alkatrésznek. Aztán folytatás következik...
*Olajcsere előtt kapott motor öblítő adalékot amivel 10 percig járt alapjáraton ahogy az elő volt írva
*Eresztett az olajteknő, így hát lett új tömítés és ki lett takarítva az olaj szivattyú szűrője is
*Liqui moly 10w40 Diesel motor olaj
*Mann Filter olaj szűrő és levegő szűrő
*Új olaj nyomás mérő a digitális mérő órához
*4 db új H1 izzó, tompított és reflektor. Evvel nem olyan sárgás a világítás
*Az erős helyzetjelző ki került belőle és vissza ment két új sima, na ez viszont sárga mint ahogy gyárilag
*Cserére szorult a jobb belső kormány összekötő is
Óra állás : 346000 km
Bontott db-okra cseréltem mind a 4 porlasztót, mert már nagyon elkezdett füstölni, főleg hideg motorral. Amik bent voltak porlasztók, abból az egyik nem volt rendesen meghúzva mint kiderült. Kiszerelés után kivettem az alátéteket és kipucoltam mindent majd ment vissza a másik 4 porlasztó. 17es és 27es kulcsok kellenek hozzá. A 27es az egy hosszított dugókulcs volt hogy könnyen ki lehessen szerelni.
Vissza kerültek a gyári rugói hátra.
Az ülésfűtés kapcsolói is el kezdtek bekerülni... + pár felirat (az 1.6ból 16V lett)
'15' mankó kerék 2.000,-
Fl bal első ajtó gumi kéder 1.000,-
Egyéb apróságok : ablak emelő, lámpa magasság állító és tükör állító kapcsolók, patentok, kilométer óra előtti műanyag keret, beltér hátsó lámpa, FL bal napellenző, csomagtartó zár feletti műanyag burkolat, 1.6 felirat 2.000,-