Tagok >> V.Tomi.145-146 🍀 >> Blog
Megkapta a kiválasztott szint + lakkot.
Már csak a gumik kellenek rá...
Rendeltem a másik oldalról színt, ami szintén csak telefonon passzolt, de már közelebb állt az igazsághoz.
Így hát jött az ötlet hogy ki kell akkor keverni.
Volt még az ebayes vásárlásból bőr javító készlet (3.000,-)
Akkor a most rendelt festékek (4x50 ml, 4.700,-)
+a be keveréshez a fehér, a zöld és egy kék. (1.710,-, ez már itt Győrben vettük).
A szín keverést az én ügyes asszonykám megoldotta :)
Az első keverésnél kicsit még erősebb volt, de lett rajt javítva, és másodjára kihoztuk amit csak lehetett belőle :)
A vezető oldali ülés kész, még szóró pisztollyal kap lakkot, és még hátra van az anyós oldali ülés.
Rendeltem a borfestek.hu oldalról tisztító alkoholt, folyékony bőrt, színt és lakkot.
Na most a színig meg van. Úgy néz ki csak erre a részre kellett folyékony bőrt vinni a felszíni repedésekbe, talán máshova nem fog kelleni.
A szín nagyon eltér az eredetitől.
Egy színpalettán kellett választani színt, én a mustár színű cr16os rendeltem, mert ahogy néztük telefonról az passzolt hozzá. KB mikor felvittem szivaccsal a felületetre és megszáradt, kaptam egy vaj színű cr11es kódú színt.
Pontosan ugyan olyan színt nehéz eltalálni, de hogy ekkora különbség legyen arra nem számítottam.
Most újra rendelek színt, találtam is egy másik oldalt, a neve :
https://kreativpartner.hu
Ott van ami még passzolhat hozzá, de előbb körülnézek itt Győrben hogy előben láthassam, ha találok...
Innentől úgy tervezek hogy szóró pisztollyal viszem fel a színt meg a lakkot is.
Evvel a színnel 'csak' 2600at buktam, de előnye hogy a folyékony bőr mellé ez is tömíti a repedéseket kis részben.
A két első ülés kapott ülés fűtést, mind alul és felül is.
Az elektromos része korábban lett bekötve.
Folytatás a bőr feljavítása.
Igaz már van télre alufelni fent az autón, de változott a dolog és a mostani fent lévő átkerül a TDre, erre meg ugyan olyan kerül mint nyárra, csak szürke lesz.
Az egyik felnit, amelyiken nincs gumi görgőztetni elvittem, mert a belső átmérőjén volt 2 mm különbség. Kisúlyozni nem szerettem volna.
A felcsiszolás megtörtént kívül belül.
Belül ezüst színt kapott.
Kívül voltak enyhe patka nyomok. Azok a sérülések be lettek csiszolva, majd kitt lett belehúzva. Jött a csiszolás és tisztítás után az alapozó.
Most itt tartok. Az alapozó után finom csiszoló papírral fel lesz csiszolva. Még a színt meg kell vennem és mehet rá + lakk.
Gumik még nincsenek, majd eztán valamikor.
A jelenlegi gumik rosszak.
A kép még havas, de napközben 6°C volt, aminél mostanában nem lesz melegebb hogy megoldjam. 1 hét múlva jósolnak 7°C-ot egyetlen egy napra, na akkor lesz befejezve a fényezése.
8 sor ablakszál nem működött, és még 2 éve vettem loctitle3863 ablakszál javítót, akkor sikerült hármat megcsinálnom. Ma újrakentem azokat amelyikek nem működtek és valahogy nem is akart jó lenni. Már a harmadik kört futottam mire észrevettem hogy némelyiknél 1 szál két helyen is sérült (enyhe karc) így hát ott is javítottam és tökéletes lett végre. Évek óta csak szakaszosan fűtött, de el jött ennek is az ideje :) volt amelyik sajnos nálam sérült meg, mikor még tetőkárpitoztam és a lámpa tartó váza felsértette szállítás közben. Hiba javítva. :)
2019.01.04.-én lejárt a műszaki, úgy hogy kezdődik a rendbe rakás.
Még 2.-án elvoltam hibát kiolvastatni, bár majd szeretnék én is idehaza előbb utóbb...
Főbb gondok:
-abs lámpa ég, jobb hátsó jel megbízhatatlan címszóval. Valószínű csere lesz
-Légzsák lámpa ég. Már mikor megvettük is égett, hiba nem volt olvastatva, de elméletileg az ülés légzsákhoz tartozó ülés foglaltság érzékelő ment tönkre. Vezérlő kiszerelve, kap bontott vezető és utasoldali légzsákos vezérlőt kábelekkel, mivel már sima ülés van benne nem légzsákos.
-üzemanyag szivárog. Ezt ki is dobja hibának.
-EGR hiba is van. Bár még nem tudom mit kezdek vele. Ahogy olvasom takarítani szokták, de passz
-Izzítás vezérlő alacsony jel. Erre azt a tanácsot kaptam hogy szedjem szét a dobozát és csiszoljam meg a benne lévő lábat, ami miatt alacsony a jel.
-ventilátor áramkör. Majd kiokoskodok valamit ha látom mi a terep :)
-4.henger befecskendező. Warbirunner volt JTDjén a vezérmű szíjtól indul a számozás : 1-2-3-4. Míg nekem : 4-2-3-1
Sejtés az hogy fel van cserélve a 4es és az 1es csati. Bár csak az egyiket dobja hibára. Majd kiderül. Új infó szerint a vezérmű szíjtól indul a számozás, legalább is a német autóknál.
-fázis és fordulatszám jel közötti összefüggés : erre azt az infót kaptam hogy vagy a vezérlés nincs jó helyen, vagy megnyúlt a szíj. Csere lesz és kiderül. Persze ellenőrizve lesz hogy helyén vannak a tárcsák vagy sem.
-kuplung pedál beesik. Ez valószínű a felső munkahengertől lesz. Csere bontottra.
Levegő mennyiség mérő. Passz. Ki lett törölve, legközelebb megnézzük hogy újra felbukkan vagy sem.
-kell még valószínűleg lakatolni is, majd meglátjuk.
-zárófény és hátsó ablakszál nem működik egyáltalán.
KB ennyi ;-)
+a hátsó tárcsák pórvédő lemeze cserés mind két oldalon
Még karácsony előtt az utolsó munkanapból indultam volna haza és már egy 3 perce melegedett az autó mire fura szaggatott hang hallatszott, és jobb elől nyomta ki az olajat. Hamar leállítottam a motort és haza vontattuk az autót.
Mai napig állt, mivel az ünnepek alatt nem volt idő sem, sem lelkesedés hogy szereljek, meg hát volt másik autó amivel tudtam járni.
A hiba oka hogy mivel ki lett kötve az olaj hűtő még tavaly télen és össze lett kötve a két cső, na ott az egyik bilincs tönkrement és szétjött a csatlakozás. Kerestem másik bilincset, ez erősebb és összeraktam. Olaj szint ellenőrzés és valamennyi utántöltés és most újra jó :)
Nem volt egy hosszú idő megjavítani, de eddig váratott magára.
Nemsokáig tervezem így hagyni, később lesz bent olaj hűtő helyett olaj hűtő cső. Méghozzá a boxer szervó olaj hűtésére szolgáló spirál cső.
Bal első féltengelyen új bilincs a gumi harangon
Új lengőkarok
Új stab pálcák
Önindító cserélve másikra, mert ez fürgébb :)
Pár helyen kapott új festést, mint pl. : bölcső, akkumulátor tartó
Új üzemanyag szűrő
4 kg fagyálló koncentrátum 72°C
Teli ablakmosó folyadék
Váltó fent a helyén + a bölcső meg lett takarítva a felületi rozsdától és kapott egy festést mert könnyebb volt hozzá férni amíg nem volt útban a váltó. Még egy két dolgot vissza kell csatlakoztatni: váltó rudazat, kuplung munkahenger + egy két elektromos kábel és ez a része is meg van ;-)