Tagok >> frusciante >> 147 Gta Q2 >> Blog
- Típus:147 Gta Q2
Mindent erről a típusról
Tagok, akik birtokolják a típust - Évjárat:2003
- Színe:Azzuro gabbiano
Miközben garázsdísszé avanzsálja a tél a GTAt azért csöpögnek hozzá csendben az alkatrészek és apróságok. Elég sok cuccot halmoztam már fel így szeptember óta és még úton is van pár csomag. Tavasszal lesz egy nagy szervíz amikoris mindezek beépítésre is kerülnek. Érkezett két novitec cucc amiket viszont külön blogban említek mert inkább talán a tuning kategória mint a szervíz. Az egyik egy novitec stradale gátló rugó szett a másik meg egy novitec hátsó lámpa sor. Utóbbi miatt ki is álltam a garázsból hogy beepitsem és mellékesen kicsit járjon a v6 mert már 3 hónapja vagy talán még régebb óta be sem indítottam... Közben érkezett még egy szett 18as multospoke is nagyon szép állapotban de még agyalok rajta hogy tavasszal erre vagy a 17es GTA szettre ültessük rá a gépet... Tavaszig még van idő megálmodni...😉
Kapott új szilikon és alu szivocsovet. A gyári hibátlan azt el is tettem. Mellé jött egy kn légszűrő betét illetve simota kartergazszuro. Illetve van még egy teli csomagtartó alkatrészekkel olajjal szűrőkkel amiket be kéne építeni illetve cserélni ha lenne rá idő..kapott 18as multispokeot is, ja és az injektor híd is kapott új fényt illetve a szivocsovek új Victor reinz tomiteseket. Készülget a következő szezonra csak sajnos kevés időm marad rá...😒
A felső motortarto bakom/motorstabilizator szilentjei eléggé gatyak voltak. A kocsi nagy gazadaskor balra elvetelnel jobbra indult. Rendeltem piros strongflex szilenteket hozzá amiket be is tettem. A művelet adott pár kihívást de nem volt ultra szívás.
1x ki kellett vágni a régi szilenteket. Ezeket én patyolatra kiszedtem mint utóbb kiderült feleslegesen. Ugyanis a stabilizátor gyári szilentjei egy plusz fém karikaba vannak ragasztva és úgy lettek bepréselve.
2. A szilentek után a belső karikákat is el kell távolítani ugyanis a strongflex szilenteket akkorára mereteztek h azok a belső karikakba nem a kulsokbe viszont pontosan passzolnak.
3. Bepréselni az új szilenteket. Én ezt egy nagy satu segítségével oldottam meg.
4. Venni kell egy nagyobb alatetet ugyanis a motor felé menő csavar fején az új szilent képes lemászni ezt owneren egy tulaj videón is megmutatta.
5. Beszerelésnel a stabilizátort tartó konzol csavarjait le kell lazítani mert a két csavar kicsit másképp fog állni az új szilentekkel.
6. Rakjuk be így a két csavart majd húzzunk meg mindent nyomatékra és kész is vagyunk.
Eredmény:
A motor beton stabilan áll a helyén. Egyik kartars szerelője által felvetett "így nem csillapítja a rezgést" felvetést megcafolom. A rezgés kézzel kitapogatva az első szilenten érezhető ez minimálisan továbbadja a stabkarnak ami továbbadja a második szilentnek ahol a rezgés eltűnik. Utana sem a csavaron sem a tartó konzolon sem a kasztnin nem érződik rezgés.
A váltó szerkezetben lévő kis rudat szemrevetelezes miatt szetszedtem illetve rendeltem hozza azt a ket műanyag gyűrűt gyarit. A rúd nem volt berohadva ahogy az a 6gangos 47-56-gt vonalon megesik... Sőt újszerű állapotban van a két gyűrű se volt gáz de ha már ott voltam csereltem a rudat grafit zsirral megkentem. Illetve a valto tetején lévő kemlelonyilasrol hiányzott a fedél ezt is rendeltem gyari újat. A kocsi mar vagy 2 honapja nem volt sehol kicsit jarattam a mocit...
Tegnap befejeztem végre a donor bontasat is... Rengeteg karosszéria elem illetve egy komplett belső és még sok apróság lett beszerezve tartaleknak... Sajnos sok dolog van amit már most sem lapni a gtahoz ujonnan úgyhogy be kell tarazni amivel csak lehet. Külső elemek közül csak első lökhárítóm nincs minden egyéb ami nem olxan mint a sima 47en spejzolasra került... Az ülésszettnek még nem tudom mi lesz a sorsa mert annyira szép állapotban van hogy lehet beteszem a kocsiba. Elkotyavetyelni biztos nem fogom sok helyet nem kér. Az egyik szettet ami nem lesz a kocsiba vagy beteszem a Q2esbe vagy sajnos csak el kell adjam fotelnek sajnalnam megcsinalni bár kétségtelen jól mutatna a nappaliban. 😎 Remélem találok rá olyan vevőt aki tudja mi ez és megbecsüli...
A hűtőviz csak varosban maradt 90en vagy ha temposabban közlekedtem.. Utóbbit itthon nem nagyon lehet... Rendeltem torinobol uja termosztátot tömítéssel és cseréltem. A régi tömítés kicsit rá volt gyogyulva a házra de lejött kézzel... Kb 1 óra meló...
A donorbol elhoztam a ket első dobbetetet mert az enyémek sajnos trehanyul voltak felrakva előző tulajoknal es beleertek a kerekbe... Sajnos a gtan persze nem ugyanolyan dobbetet van mint a többin ráadásul bontoba de még ujonnan se nagyon lehet kapni... Hála egnek a donore szép állapotban volt így cseréltem őket. A szőnyegen a bal lab pihentetője az az alu lap is kikopott sajnos az a donoron is csunyavolt de elhoztam es kipofoztam úgyhogy azt is cserélem majd mint ahogy a váltó gombot is... A teljes belső kapott egy komplett bőr ápolást hommade'. Elkezdtem a donor ülésszettjet is de csak az ajtokarpitokig jutottam majd azt is befejezem...
Elhoztam a komplett ulesszettet karpitostol könyöklőstol meg jo par aprosagot ami jobb állapotban van mint az enyemen illetve talaltam egy műszaki vizsga papírt. Azert fontos ez nekem mert szervizkönyv nélkül vettem a gtat igy csak a nusz oldalan lekerdezheto adatokat kmeket tudtam igazolni... A kocsiba 2013ban volt ehy motorcsere es meg tudtam melyik kocsi volt a donor. Lekerdeztem eperben az alvazszamat es eper szerint a motorszamat is megtudtam. A gepemen megneztem meg látható a komplett motorszam ami hogyhogynem a donorom gyari motorszama... Igy mar tudtam h a motorban annyi km volt cserekor amennyi a donor autóban... Ugyan az elado mondta h az elso tulajnak a fia aki a masodik tulaj volt mondta neki h a donor meg kicsit kevesebbet futott kocsi volt mint az enyem de ugy voltam vele h ezt csak mondtak vagy elhiszem vagy nem... Ahogy bontottam ki a gep belsejet a konyokloben talaltam meg ezt a műszaki vizsga papírt a donor 2012/11 havaban volt muszakin akkor volt benne 70.054 km. Az enyemben pedig ra fel evre a muszakin 77.009 km. Tehat a motorom hiaba cserelt annyit futott mint a kocsi(inkább kicsit kevesebbet) es már igazolni is tudom ha esetleg egyszer vmikor el akarnam adni... Bar ez jelenleg nagyon ni cs tervben. Legalább a lelkem is kicsit megnyugodott h nincs a motorban 2-300 ezer km... A sok jo cucc es az ulesszett csak hab a tortán...