Tagok >> frusciante >> 147 Gta Q2 >> Blog
- Típus:147 Gta Q2
Mindent erről a típusról
Tagok, akik birtokolják a típust - Évjárat:2003
- Színe:Azzuro gabbiano
Vettem trencsikektol egy gyári Bosch generátort amit elküldtem Csabo barátom cimbijehez aki szetszedte olyant tisztava varázsolta mint az újak megcsapagyazta cserélt benne feszszabalyzot és teljesen felújította. Ezt elvittem kocsival együtt Csörihez és cserélték. Ez még tavaly volt a GTA találkozó előtt valamikor de a bejegyzés és a képek elmaradtak...🤷😃
Csabival rendeltünk a totallyalfatol shortsiftert. Beépítettem, leteszteltem és jelentem nagyon bejön. Sokkal rövidebb a váltógomb útja. Vége a málnakavarásnak! Lassan már csak az optikai dolgok maradnak...
Amióta megvettem a gépet volt egy kis súrlódo hang a valtobol. Ez a vége felé erősödött ezért úgy voltam vele, hogy addig szedjük le és nézzük meg amíg nincs nagy baj. Dzekhez vittem. Nyelestengelycsapagy és egy fokozatvalaszto volt elfáradva. Váltó teljesen szetszedve, összerakva, ujeapasztazva. Fotengelyszimeringnek nem volt baja de csereltettem ha már lent a váltó. Ebből Victor Reinz került a gyári helyére. Illetve kapott egy új kuplungszettet is ha már lent volt a váltó úgyis. Végeredmény hibatlan. Minden nem odaillő hang megszűnt. Kuplung vajpuha.
Az egyik cső hő hatására kicsit elkezdett tágulni. Nem szerettem volna ha vmikor vhol gondol egyet és elfarad. A gyári csövekkel egy árban volt a Twinznek egy szilikon szettje. Időtállóbbnak tűnnek mint a gyári úgyhogy ezt választottam. Otre elteszem a gyárit 😃
Korábban rendeltem gyári új légszűrőházat illetve hozzá minden kis konzolt, rögzítőt amiket külön kell megrendelni. Így minden csavar és anya is zsír új rozsdamentes. Legkésőbb 10.000kmenkent vagy évente úgy is szét kell szedni így egyszerűbb lesz a történet. Ha már ezt cseréltem a KN szűrő átesett egy tisztításon és olajzason. Ha minden jól megy legkésőbb jövő héten kedden megérkezik a twinztol a hűtés rendszer összes gumicsovet helyettesítő szilikon cső készlet. Már alig várom azok cseréjét. Ha az is meglesz elviszem az autokorbelekhez egy mérésre a gépet.
Beépítésre került egy wiechers első felső merevitö illetve cseréltem pár műanyag elemet a motortérben melyek elfáradtak az elmúlt 17 évben.
Olaj és szűrők cseréje. Mellette kuplungmunkahenger generator és feltengo gumiharangok cseréje. A szervizt Csöri végezte. Emellett bekerült a kocsiba egy toronymerevito illetve usbs töltő a szivargyújtó helyére. Csörinel azt kaptuk amit vártunk.
Amikor megvettem a gépet nem cseréltem vezérlést mert szinte új szettel kaptam.
Ami cserélve lett:
-Hengerfej tömítés
-Szelepfedel tömítés
-szelepszarszimeringek
-par hidrotoke
-kipuf tömítések az összes
-szivocso tömítések
-valto oldali motortartobak
-generator feszszabalyzot
-vezerles szett femlapatos vizpumpaval
-osszes lengőkar elől hátul alul felül mind trw
-hosszkitamasztok
-toronyszilentek kayaba és trw
-egy katica a 4-5-6os henger leomloben
-ket kipifcso melyekben a rezocsovek vannak
-rugok gatlok állítható novitecre
-kozep és hátsó dob Supersprint
Ha a szervíz árához hozzá adom az általam vitt alkatrészek árat (összes lengőkar, hosszkitamasztok, a novitec szett, és a supersprint valamint a kipuff többi része) akkor páran leülnenek...😃😉😎 De minden forintot megér.
-tuti van amit elfelejtettem de a nagyját szerintem leírtam.
Ja kapott új felnit frissen fényezve új pirellikkel.😃
2020.05.08.
Km: 114.200.
Tegnap befejeztem a teljes belső ápolást Autoglym cuccokkal tisztítva és balzsamozva a teljes bőr állomány. Csak dicsérni tudom ezt a termék csoportot.
Amióta megvettem 90%osan ismertem az autó teljes előéletét új kora óta. Pár napja viszont sikerült beszélnem az autó első tulajdonosával (helyesebben mondva a 2. Tulajjal aki az első tulaj fia). Az autó a fiat alfa Romeo Magyarország bemutató autója volt. Az Autóház Boldizsár helyezte forgalomba 2003.07.10.en. Tesztautokent jópár újságcikk készült róla. Innen került át a Csíki Begeekhez akik 2006.04hoban értékesítettek 22.000kmel a Béla Epespajanak. 3 év gondtalan használat után elszakadt a vezérlés( sajnos Béla bevallása alapján is ennek a cseréjét hamarabb el kellett volna végezni rajta). Az autó ez után 3 év pihenésre kárhoztatott. 2013ban Béla átvette Édesapjatol és Robert Geierek találtak hozzá egy donort aminek a hátulja sérült de a hajtás teljesen épp. Az osztrák gép(ami még mindig ott van Roberteknel legalábbis ami maradt belőle) is hasonlóan keveset futott alig volt benne 70.000km. A komplett hajtasat megkapta.( Ezt a gépet én személyesen is megnéztem, lekérdeztem illetve amit lehetett még kimentettem belőle de erről már írtam blogot). 2018ig használta . Ebben az évben eladta annak a tulajdonosnak akitől én vettem. Neveket azért nem említek itt részletesen mert nem kérdeztem meg őket arról hogy megemlithetem e őket a blogban.2019 óta én intézem a sorsát és mentem meg az enyészettől...😉