Újabb 10.000 km letudva, a szükségesen cserélendő olaj és szűrő megtörtént (pontosan 173.408 km-nél), valamint kb. harmadszor rögzítésre került az utólagos (amúgy gyári) jobb oldali küszöböm (km: 174.406). Az árban minden benne van, anyagdíjakkal, munkadíjakkal. Még tervben váltóolaj, illetve fékolaj csere van, de lehet, hogy az már csak jövőre, a májusi műszaki előtt. Közben meg már - családdá bővülve a kislányunkkal - nagyon vágyom egy 159-esre...:-)
Kötelező szervíz, 162.781 km-nél. Olajcsere (Selénia), szűrők (olaj, levegő, pollen) cseréje. Közben kiderült, hogy az olajleeresztő csavarnál új menetet kell esztergálni, mert a régi "elfáradt". Megtörtént, most az is rendben van. Valamiért az utólagos, de gyári küszöb folyton elállt a jobb oldalon, vissza lett ragasztva, remélem most már tartósan nem kell vele foglalkozni. Kicseréltettem az ablakemelő kapcsolókat is, mert elég ramatyul néztek ki és ragadtka is. Típusbetegség, tudom. Lettek helyette sokkal szebb bontottak. Vettem új jelvényt a pajzs fölé, az is ki lett cserélve. Ebben a hónapban elég sokban volt a kocsi, de legalább a szerelő megnyugtatott, korát és állapotát tekintve élvonalban van az autó. Szerencsére.
159.777km. Műszaki. Jobb és bal első alsó lengőkarok, kézifékkötél csere, kipufogó javítás...stb. Elég drága "mulatság" volt,remélem most egy ideig kitart. Még vizsga előtt két felnit görgőztetni is kellett, azt is megcsináltattam. 2017.májusig legálisan a forgalomban:-)
2014.november. Gyanús folt a kocsi alatt. Diagnózis: folyat a vízpumpa, csere. Remek,akkor viszont komplett új vezérlés szettet is kap az autó (gyárit), lassan úgyis ideje lett volna. Megtörtént, november 13-án, 156.247 km-nél.
A szokásos éves szervíz, olaj, szűrők stb. Futómű egyelőre rendben, a jobb oldali küszöböm lett rögzítve, illetve a váltóm nehezen járt, az lett orvosolva. Azóta néha újra jelentkeznek a tünetek, de szerencsére így is jobb, mint volt. (Ha mást nem is, a váltót szívesen kicseréltetném egy németre...) Aminek a legjobban örülök, hogy végre újra lett bőrözve a kormányom. Első körben 1 hétig állt, mire a kedves "szakember" közölte, hogy sajnos nem tudja megcsinálni, mindezt úgy, hogy nekem kellett hivogatni, mert jó pár nappal korábbi időpontra ígérte....no comment.
Szerencsére újra nekifutottam, így Gyirmóton végre sikerrel jártam, 09.19-én megtörtént a kormányváltás, újra szép és igényes! :-)
14e Ft volt, így árban is korrektek voltak.
Apró szépséghiba, hogy piros cérnával kértem a varrást, de a gyárival megegyezően feketével csinálták meg....sebaj, a lényeg, hogy megvan!
Kicsit át kellett alakítani, de nekem nagyon tetszik!
Már csak a váltógombra kellene valamit kitalálnom, mert az, hogy nem lehet levenni és újra visszarakni, illetve hogy a gyári 40e Ft felett van, na az elég erős egy 2003-as autónál...szerintem.
(A költségekben benne van a szervíz, valamint a kormány le- és felszerelése, illetve a "sikerdíj" is)
Reggel munkába menet sikerült elbambulnom és a zebra előtt lefékező szürke Puntoba belemennem...szerencsére sérülés nem történt, de jött rendőr is, végső büntetés: 50ezer. A javítási költségek ha jól emlékszem kb 210e Forintba kerültek (karácsony előtt külön "öröm"az ilyen...), plusz a rengeteg köszönöm ital, csoki stb. Szerencsére azóta is gond nélkül mennek a km-ek. Ami cserélve lett: motorháztető, amit le is fényeztettem (ex-GT motorház, azóta tudom, hogy passzol a 147-re), zárhíd, kereszttartó, vízhűtő. Lökös javítható volt, illetve a klímahűtőnek sem lett baja (azóta feltöltve, kitisztítva stb).
Ajándék volt, mikor elkészült.
Május a műszaki hónapja volt, stabilizátor szilentek cseréje után sikeresen abszolválva. Közben május végére, június elejére végre visszakaptam a kívül-belül újrafényezett felnijeimet, így a vizsga után nem sokkal már azok is emelték az autó fényét. Vettem az ablaktörlőm végére takaró műanyagot is, mert az egyik kis pöcök, ami tartotta eltört, és zavart, hogy látszik a csavar. Megoldottam. A legfrissebb dolog a hétvégén esett meg. Ez a hátsó dobbetétek tisztítása, üregkezelése volt, mert ott bizony hiába mostam/töröltem ki többször, megáll kicsit a sár. Később tervezek egy komplett üregkezelést, hogy ne érjen meglepetés.
A sztori még 2012 nyári. Az ablaktörlőm egyszer csak megszűnt működni, majd ilyen-olyan műszeres vizsgálatok után a kormánykapcsoló cserénél döntöttem (ablaktörlő motor működött, áramot is kapott stb.). Szerencsére kedvezménnyel 30.000Ft körüli összegért hozzájutottam egy Magnetti Marelli kapcsolóhoz, ami meg is oldotta a problémát. Viszont érdekesség, hogy a kapott "új" kapcsolón a szögelfordulás érzékelő már egy rossz kapcsolóról való hibás darab volt...de szerencsére az eredetin ezzel nem volt gond, így átszereltük, és már a menetstabilizátor hibajelzője sem világított. Röviden ennyi, májusban műszaki vizsga, meglátjuk mi szorul cserére.
Télikerék, első-hátsó fékbetét csere, valamint egy gondos bőrápolás történt meg a közelmúltban. Visszakerült a régi szőnyeg, télre jó, ezt nem sajnálom, ha koszos lesz. Napokon belül a csomagtartóban várakozó Selénia olaj is a helyére kerül.