Mutasd

>> Szerviz2021-02-14

A hengerfej a boncasztalra került. (1.kép)
Először leszedtem róla a szívósort, ami egy kicsit cseles, mert a vezérlésmódosító szelep miatt egy csavar máshol van, elég nehéz kitekerni. (2.kép)
Kikerültek a pozicionáló hüvelyek. (3.kép)
Kikerült a következő "nem visszarakandó" alkatrész, a szívósor tömítés. Nincs rajta semmiféle márkajelzés. (4.kép)
A 4-es henger jobb oldali szelepe másképp néz ki. Egyértelműen olajos. (5.kép) A korábbi feltételezés most jól látható. Utána kellene nézni hogy mi történt.
Ki kell szedni a kipuff vezérmű tengelyt:
- Szívó vezérműkereket le kell szedni, mert a kerekeket rögzítő fedél nem jön le (6.kép),
- Tengelyeket rögzítő fedél leszed. Egy csavar tartja elöl is a vezérműtengely jeladónál.
- Kipuff vezérműtengely rögzítő csavarok ki, fedelek le.
- A másik csavart is ki kell szedni, mert a vezérműkerék különben nem jön le.
- Szeleprugót összenyomva kijönnek az ékek (8.kép),
- Most jött a meglepetés. A szelepet megmozgatva a szimering mozog. Simán lejött a helyéről és a szelepszáron van. Nem tudom illették-e ily cifra szavakkal ezt a kicsiny alkatrészt, de most szóba került az összes rokona... Ha nem marad a helyén, nem csoda hogy áteresztett!! (9.kép)
- A 10. képen a kiszerelt cuccok.
- Magán a szimeringen semmit se látni, se sérülés, se deformáció (11.kép) ...

Most jön a dilemma, hogy kiszedjem-e a dugattyúkat? Az olajfogyasztás oka - nagy valószínűséggel - megvan.
Viszont minden itt van a polcon, csak meg kellene lépni a dolgot.

 
>> Szerviz2021-02-14

A mai menü:
- termosztát le (1.kép)
- gyertyák ki,
- szelepfedél le (2.kép), patyolat tisztaság, sehol semmi lerakódás, nemhiába 3ezret se futott olaj volt benne (Motul kapott egy plusz pontot),
- felső holtpontot 1-es hengernél beállítani,
- vezérmű kerék mögötti két műanyag védőlap leszerelése (3.kép),
- balansztengelyek szíját leszed (4.kép),
- vezérlésrögzítőket felrak,
- henger előtti vízvezeték bal oldali rögzítésének oldása. A felső csavarral nincs gond, de az alsó nem jön ki. A klímakompresszor útban van. (5-6. kép)
- klímakompresszort lecsavarozni - 4 csavar tartja (7.kép),
- klímakompresszor tartót leszedni, 5 nagy csavar (8.kép)
Itt jutottam el oda, ahonnan már nincs visszaút, kitekertem a hengerfej csavarokat. Érzésre ugyan úgy lazultak le mint anno a próbamotoron.
- pár vezeték még rögzítve volt a szívócsőhöz, azokat ki kellett bontani (9.kép),
- hengerfej le (10.kép).

A 4-es hengerben láthatóan több koksz mint a többiben (11.kép).
A motorból kitörölgettem a kiömlött hűtőfolyadékot, majd letakartam (12.kép), mert most a hengerfejjel akarok foglalkozni.

 
>> Szerviz2021-02-14

Kiszedtem a gyertyákat. A látottak alapján már nem tenném vissza őket.
A kicsi gyertya hegye teljesen lekopott, a nagyok középső elektródái is fogynak. A 4-es hengerben a kicsi gyertya teljesen elrozsdásodott. Csodálom hogy két éve Csöri visszarakta. Az akkor készült képeket kinagyítva, már akkor is ilyen volt...

 
>> Egyéb2021-02-11

Tegnap reggel megrendeltem a szelepszár szimeringeket, ma meg is jött. ZS+U gyors volt, lehet hogy máskor is ellátogatok hozzájuk. Az eddigiek szerint lehet hogy csak egy kell, mégis készletet vettem mert ismerve magamat mind ki lesz cserélve. Csöri 19-ben elring-et tett bele, most Viktor jön.
A leömlő hővédője se tetszett, keresni kezdtem. Erhardot kérdeztem, ő 25 feletti összeget mondott. Már felrémlett a szemem előtt a drótkorong és a kályhaezüst amikor eszembe jutott Alfa Depo. Az újabb cikkszámosból (ami a 147-hez tartozik) volt nekik 16-ért, lecsaptam rá. Az is megjött ma :-)
Ellenben száradna le a keze annak aki a papír címkét ilyen erős ragasztóval tette rá a gyárban. Lehetetlen levakarni. Ez a helyén meleg lesz, a papír meg ugye jó gyújtós...
Majd le kell áztatni róla, csak most nehéz lenne kiszedni a jégből :-)

Előszedtem a gyakorló motoromat. Sikerült összehoznom egy rugóösszenyomót, kettőt ki is szedtem. A szimeringgel nem boldogultam, rendesen be vannak gyúgyulva. Holnap megreszelek hozzá egy laposfogót, azzal talán kijön.

PHuBi közben az éjjel elvérzett. Kifolyt a motorolaj és a hűtővíz is.

 
>> Szerviz2021-02-10

...
- fékszervó tartály és a hozzá tartozó tartóvas leszedése (1-2 kép), hogy el ne vesszenek visszacsavaroztam (3.kép),
- szívósor alsó két tartócsavar kitekerése (4.kép) - elég hosszú hajtószár kell hozzá,
- motorolaj leeresztése (5. kép) - feltűnően sötét a színe, nincs benne 3e km. Megint egy erős mínusz a Motulnak.
- hűtőfolyadék leeresztése (6. kép)

Elvileg minden készen áll, hogy holnap le tudjam venni a hengerfejet.

 
>> Szerviz2021-02-10

Először kis kamerával benéztem a kipufogó szelepre. (1.kép) Semmi biztató :-(
A mai menü:
- szívósor összes csatijának széthúzása (2. kép),
- benzincsövek széthúzása (3-4 kép),
- kartergáz elvezető cső leszedése (5. kép).
- hengerfej és pillangószelep testvezeték oldása (6-7. kép),
- kábelköteg lecsatlakoztatása, lebontása, félre hajtása (8.kép),
- van egy csati a szívócső alatt is (9.kép),
- fojtószelep leszedés (10.kép)
- vákumcső kicsavarás (11. kép),
- van még egy csati a fojtószelep alatt is (12.kép)
.....

 
>> Szerviz2021-02-09

Ma is lekerült pár dolog:
- vízcső tartó,
- Hosszbordás szíj + feszítő + görgő - A hosszbordás állásában felvette a formát, kiszerelve is úgy maradt. (10.kép)
- vezérműszíj burkolatok,
- kikerült az első olyan cucc is ami már nem kerül vissza, a kipufogósor tömítése,

illetve összejelöltem a csatlakozókat, hogy könnyebb legyen mindent visszatenni.

Kellene rendelni szelepszár szimeringet, meg mégiscsak kellene egy új hővédő a leömlőre, mert nagyon csúnya a belseje. A gyári új 25.700Ft, kicsit sokallom....

update 2021.02.10.
Hővédő lesz az Alfa Depóból, szimering meg a ZS+U-tól. Ma megrendeltem mindkettőt.

 
>> Szerviz2021-02-09

Már tegnap is feltűnt a 4-es hengernél a sok korom. Ma sikerült jobban befényképeznem és nagyon nem tetszik ami a képen van.
Holnap belenézek egy endoszkóppal.
Ha a hengerből jönne az olaj, akkor mindkettő szaftos lenne, de itt csak a jobb oldali. Szelepszár szimering? Elvileg Csöri újat tett bele 19-ben...

update 2021.02.10.
Valami tuti nem kerek.
Kis kamerával a 2-4 képeket sikerült készíteni. A többi mint az 5-6.
Rendes fényképező: 7-8 a 4-es henger, a többi mint a 9.

A projekt a szelepek kiszedésével bővült, a szimeringeket megrendeltem.

 
>> Szerviz2021-02-08

Az első képen a csavar amivel tegnap nem boldogultam. Van még egy is. Vajh milyen kulcs kellene ide, mert a csillagkulcs nem fér oda.
Leszedtem a szívósor csavarjait, majd az egészet kicsit billentve lejött a tőcsavarokról. Aztán lefelé az egész kijött. (2.kép) Visszarakáshoz ketté kell majd szedni, mert így ördöglakat lenne a gravitáció ellenében felrakni.
A nívópálca is kikerült (felet mutatott) és egy gumidugó ment a helyére.

A kipufogó csatornáiban elég sok koksz van, a szelepek tiszták. Gondolom az elégett olaj maradványai. Feltűnő az 5. képen a vastag koksz réteg. Mintha válna el már a falról olyan vastag. A bal oldali szelepszár is feketének tűnik, míg a többi szürke. Lehet hogy itt keresendő a túlzott olajfogyás oka???

Lekerült a szívócső is, az LMM-et letakartam egy törlőpapírral.
Kikerült a trafósor is. A csavarjait sárga szigszalaggal ráragasztottam hogy meglegyen.
A többi csavar bezacskózva, feliratozva.
Gyűlnek a csekklistában a bejegyzések.

 
>> Szerviz2021-02-07

2020.08.18-án megfogalmazódott a gondolat hogy valahogy meg kellene oldani az olajfogyasztás problémát.
Azóta sok mindennek jártam utána, beszereztem a szükséges szerszámokat, alkatrészeket. Gyakorlásnak szétkaptam egy ugyanilyen motort, hogy rájöjjek miért verte ki a blokk oldalát.
Kiadások terén 165ezernél tartok, ebből 99 az alkatrész, a többi a szerszámok, segédanyagok. Már csak motorolajat kell beszerezni. A bontás után látottak döntik el hogy mi lesz benne. Visszatérünk a Seleni Racing-hez vagy újra Motul 8100x-Power 10W60 kerül bele. Kérdéses még egy szett gyertya is, mert a múltkor elég ramatyul nézett ki és lassan lejár a 100ezres csereperiódusa is.
Készültek csekklisták, Excel táblázatok, mérési adatgyűjtő lapok.

Ma rendet raktam a garázsban, készítettem két LED-es reflektort hogy lássak és nekiálltam:
- felemelés, bakolás (csak az eleje)
- műanyag motorburkolat,
- kartervédő,
- jobbos sárvédő burkolat,
- kerékjárat burkolat,
- kipuff hővédő,
- katalizátor leszedés. Itt elakadtam, mert alulról nem tudom kitekerni a katalizátort a leömlőhöz fogó csavart.
Folytatás holnap.