Mutasd

>> Tuning és extra2019-03-17

Névnapi ajándékként ma kaptam egy igazi alfás könyvet :-)

 
>> Szerviz2019-03-15

Csöri küldött pár képet azokról az eseményekről amin nem tudtam ott lenni :-)

u.i.
PHuBi kedvéért beszereztek egy gyűrű szerelő készletet, a horonytisztító is abban volt :-)

 
>> Szerviz2019-03-15

Nézzük mi lett kiszerelve PHuBi-ból:
1. Kipufogó tömítés
2. Hengerfej tömítés
3. Szívósor tömítés
4. Karter tömítés
5. Vezérműtengely szimering
6-7. Szelepszár szimering
8. Vízpumpa (látni a piros víz nyomát)
9. Hengerfej csavarok
10. Hajtókar csapágyak
11-12. Dugattyúgyűrűk

 
>> Szerviz2019-03-14

4 nap távollét után hazatértünk Csöritől.
Ami ki lett cserélve:
- dugattyúgyűrűk (egyértelműen el voltak kopva, gyűrűhézag nagy, felfújt mellette az olaj),
- hajtókarcsapágyak (látható nyomok),
- szelepszár szimmeringek (szívószelepen jól kivehető olajnyomok)
- vezérműtengely szimmering (ha már ki volt szedve),
- vízpumpa (sajnos szivárgott ezért nem került vissza a régi),
- hengerfej csavarok (a régi nem rakható vissza),
- tömítések - hengerfej, kipufogó, szívósor, karter (ezeket se illik visszatenni),
- motorolaj - Selenia Racing (visszaállt az eredeti rend),
- olajszűrő,
+
- Szelepcsiszolás (ha már le lett véve a hengerfej),
- motor belső tisztítása,
- kipufogó tőcsavarok beragasztása (ez az én kérésem volt, mert a régivel sokat kínlódtam, levett hengerfejnél könnyebben megy),

A költségeket nem írom le, mert úriember pénzről nem beszél :-DD

Szóval van egy 69.848 km-t futott autóm bejáratós motorral :-)
Hazafelé vígan gurultunk, talán még csendesebb lett a motor.

Köszönet a Csörgő Autószerviznek a lelkiismeretes, gyors és precíz munkáért!

 
>> Szerviz2019-03-12

Szét lett bontva a motor.
A dugattyúk mellett feljött az olaj, jól láthatóan lemosta a kormot.
A dugattyúgyűrűk elkopva, a hézag 0,6 mm körül a megengedett 0,2 helyett.
A henger nem kopott, a hónolás nyoma jól látható.
A doktori konzílium eredménye:
- gyűrűhornyok tisztítása,
- gyűrűcsere,
- hajtókarcsapágy csere,
- szelepcsiszolás,
- szelepszár szimering csere,
- új tömítések,
- új hengerfejcsavarok,
- stb.
Ha minden igaz jó esély van a gyógyulásra.
Elvileg csütörtökön már gurulhatunk.

 
>> Esemény2019-03-12

PHuBi elgurult Várpalotára hogy bentlakásos kezelésen vegyen részt. Cél az olajfogyasztás csökkentése.
Az út azért is emlékezetes mert a feleségem vezetett. Először ült a kormány mögé és rögtön 100 km-t ment vele :-)

 
>> Esemény2019-03-03

- ülések vissza,
- tükörfűtés reléje vissza,
- tetőcsavar leméretezve,
- akku feltöltve, visszakötve,
Kulcsot elfordít...
...pöcc-röff :-)
Garázsból kitolatva elindul a szezon.
69.652 km
A téli álom 141 napos volt.

Gyors kocsimosás, tankolás és egy 60 km-es kör a környéken.
Az utolsó 20 km-re kinyitottuk a tetőt.

Ma 569 napja gurulunk együtt.

 
>> Egyéb2019-03-02

Úgy volt hogy megyünk ma egy kört, de az időjárás másképp döntött.
Reggel esett az eső.
Vettem egy Nigrin szőnyegtisztítót és egyet a szokásos Sonax bőrápolóból.
Hazaérve nekiugrottam:
- keréknyomás visszaengedése (2,7/2.5)
- ablakmosó feltöltés (kb. 2 litert tettem csak bele)
- Ülés kiszerelés, ápolás
- szőnyegtisztítás
Jó volt végre valamit csinálni a garázsban.
Holnap megy vissza minden a helyére

 
>> Tuning és extra2019-02-23

A múltkor rendeltem próbaképpen az ebay-ről két LED-et a tompítottba.
A specifikációja:

Voltage: 12V
LED'S Power: 15W
The Working Wattage: 10W
Lighting Color: 6000K Pure White
LED Type: 20-SMD CREE XB-D
LED Lumen: 1000LM Per Light
Light Angel: 360 degrees
Operating Voltage: DC 12V-24V
Lifespan: >50,000 hrs

Ma bepróbáltam a bal lámpába.
A vetítésképe tulajdonképpen jó, nem szórja felfelé.
Ellenben - mint a képeken is jól látható - elég kicsi a fényereje. Mondjuk csak 1.000 lument ígérnek. Bent meg egy 1.860 lumenes Osram van.
Visszakerült a régi.