Tagok >> Piritu - 1.000.000 >> Spider / GTV 2,0 TS "Pók" >> Blog
- Típus:Spider / GTV 2,0 TS "Pók"
Mindent erről a típusról
Tagok, akik birtokolják a típust - Évjárat:1998
- Színe:Fekete
Az idő optimális, 20-25 fok várható, tehát menni kell. A legnehezebb eldönteni, hogy hová?
Régi tervem, hogy felüljek a bécsi óriáskerékre. Itt a lehetőség, hogy kivitelezzük. Irány Bécs! Természetesen a legrövidebb úton át a sógorékhoz, és az ottani jó minőségű hegyi utakon a fővárosba.
Bécs előtt elkapott minket egy igazi nyári zápor, de még időben bezártuk a tetőt.
A Práter mellett a kiépített parkoló házban jó helyet találtunk a Póknak. Miután mentük egy kört e kerékkel és sétáltunk egyet, felmentünk a Kahlenberg kilátóba. Megcsodáltuk a panorámát, majd irány haza. A várost keresztül szelve megtaláltuk a Votivkirche tempolomot. Majd a legközelebb megnézzük ezt is.
380 km majdnem végig nyitott tetővel. Jó nap volt.
Már régóta halogatom, ma megcsináltam:
1. A csomagtartó fedélbe vezető vezetékeket még valaki az előző tulajoknál eléggé primitív módon toldotta meg. (Kérdés, hogy miért vágták el?) Sorkapoccsal volt összetoldva és Powertape szalaggal "leszigetelve". A ragasztót elég nehéz volt leszedni a vezetékekről, csak féktisztítóval jött le. Forrasztás után kapott zsugorcsövet és szigetelő szalagot.
2. Anno a motoros antenna beszerelésekor be kellett tennem az antennához adott teljes kábelt, mert csak így stimmeltek a csatlakozók. Ez kb. másfél méter plusz antennakábelt jelentett. Ma átszereltem a csatlakozót, így elvileg jobb lesz a vétel. Majd kiderül.
Nekiálltam a nagy műveletnek, ami végül nem is lett olyan nagy...
A rámpára felállva kényelmesen aláfértem. Az első dob utáni rész szétszedését némi küzdelem után flexel fejeztem be.
A hátsó toldás már simán szétjött, itt már volt párszor szétszedve.
A felrakás simán ment, a két dob precízen passzolt össze. A hátsó dob új függesztő elemeket is kapott.
Végül jött a próba. Elsőre kicsit dörmögősebb a hangja alapjáraton. Másutt nem éreztem változást a pár km-es próba során.
A hőálló festék viszont kissé büdös, de majd elhagyja...
A frissen vásárolt dobokat jó hosszú száradási időket hagyva lefestettem. A fém részeket és a hegesztéseket először cink sprével, aztán az egészet ezüsttel. Jól mutat.
Délután átálltunk nyári üzemmódba, visszatettem a hálót a plexi helyett. Próbaútra nem került sor, mert leszakadt az ég. Fincsi nyári zápor kerekedett.
A Pókon lévő kipufogó esztétikailag menthetetlen. A króm vég lerohadt, a cső festésén ismét átjött a rozsda. Minimum egy vég kellene, de kicsit többért már van komplett közép és hátsó dob is.
Tegnap szólt Csöri, hogy megjött a cucc. Ma elgurultunk a Párduccal érte. Nagyon babán néz ki.
Eddig halogattam, de ma nekiálltam:
- a kocsi kipakolása (egy mosógépnyi ruha, ill. kismillió cucc, a CD-től a távcsőig),
- porszívózás,
- szőnyeg takarítás habbal,
- műszerfal ápolás,
- bőrápolás (a két ülés beivott egy flakon viaszos cuccot, hihetetlen a változás),
- gumik ápolása,
- ablaktisztítás,
- műanyag elemek áttörlése a motortérben,
- cuccok rendszerezése, visszapakolása,
- szerszámkészlet, pótalkatrészek rendszerezése, csomagolása,
- akkutöltés CTEK-kel.
Már csak kívülről kellene megmosni.
Az idő szép, menni kéne valahová. A múltkori túrából tanulva a sógorék felé, mert ott legalább jók az utak.
Némi keresgélés után Liszt Ferenc szülőháza került képbe. Nincs is messze, zenészként érint is a dolog. A látogatás után azt mondom, hogy aki teheti nézze meg. Lehetőséget ad egy kicsit közelebb kerülni hozzá, egy kicsit jobban megismerni az embert, a művészt. Ráadásul magyarul is rendelkezésre áll minden információ.
Szóval Kópházánál átléptük a határt, és eltöltöttünk egy kis időt Raiding-ben. Az 56-os úton délre mentünk a határ mentén, valahol egy ebéd, majd Jákot érintve haza.
220 km végig nyitott tetővel. Szép nap volt.
Nekiálltam a szelepfedél tömítés cseréjének. A feladat nem túl bonyolult:
- felső fedél le,
- trafósor ki,
- kartergáz csöveket lehúz,
- fedelet leszed,
- fedelet kitakarít,
- új tömítést felrak (én a fedélre tettem, mert a vágatban szépen megáll).
- Fedelet visszacsavaroz. A szervizkönyv alapján a meghúzási nyomaték: 10-13 Nm. 10-re állítottam be a kulcsot, de ez is soknak tűnt, úgyhogy csak érzéssel húztam meg, mert mindenhol azt hallottam, hogy könnyen törik a fedél.
- Most várok egy napot, hogy után húzhassam a csavarokat.
- Másnap csavarokat utánhúz (egyet lehetett)
- Trafósor visszarak.
- Fedél vissza.
- Sört bont :-)
Elgurultunk Csörihez pár dologért:
- új benzinszint mérő
- gyári szelepfedél tömítés (érdekes, hogy két cikkszámon ment a külső és a belső rész)
- szelepfedél csavar Csöri gyűjteményéből, mert csak 20 db-ot lehet rendelni belőle.
Hazaérve első dolgom a szintmérő beszerelése volt. Negyed óra az egész művelet. Furcsa, hogy rámérve 0-350 ohmot tudtam mérni a benne lévő 0-300 ohm-ja helyett. A belesütött embléma szerint ez is gyári. Lehet, hogy ennyit kopott, és emiatt hihetetlen a mutatott érték?
Most már hihető értéket mutat.
Második lépésként a szelepfedél csavarjait cseréltem, mert 3 helyen nem az eredeti volt benne. Az utolsó képen a középső az eredeti, a két szélső nem. A hosszú csavarból kettő is volt a 6 között.
A tömítés csere későbbre maradt.