Tagok >> Piritu - 1.000.000 >> Spider / GTV 2,0 TS "Pók" >> Blog
- Típus:Spider / GTV 2,0 TS "Pók"
Mindent erről a típusról
Tagok, akik birtokolják a típust - Évjárat:1998
- Színe:Fekete
Ma a munkatársammal az ebay-t nézegettük és megtaláltuk az egyik leghaszontalanabb extrát. Egy kilépőfényt, ami Alfa logót vetít az ajtó aljából a földre.
Mivel semmi értelme, ezért kell. Gyorsan két garnitúrát is rendeltünk 7.500 Ft-ért. Pár hét, és itt is van.
update 2014.03.07.:
Ma megérkezett a cucc. Egy borítékban. Semmi papír. Viszont működik :-)
Ma meglátogattam a Pókot a téli szállásán.
Alánézve megelégedéssel állapítottam meg, hogy semmi sem csöppent belőle. Türelmesen várja a tavaszt.
Még egy hónap, és újra gurulunk!
2014.11.23. Töltőre fel!
2014.11.02. Téli álom & számvetés
2014.10.26. Teendők a téli leálláshoz
2014.08.14. Ígéret szép szó: Vezérlés módosító csere
2014.07.11. Felkészülés a Nagy Túrára
2014.07.04. Klíma és némi egyéb
2014.06.23. JVC rádió
2014.06.01. Vezetékek a csomagtartóban
2014.05.28. Kipufogó csere
2014.05.25. Kipufogó festés
2014.05.25. Nyári szélterelő
2014.05.15. Kipufogó
2014.04.27. Tavaszi nagytakarítás
2014.04.10. Szelepfedél tömítés csere
2014.04.03. Benzinszint mérő - Part II.
2014.03.30. Gumiteszt
2014.03.28. Nokian Line
2014.03.23. Benzinszint mérő
2014.03.13. A gyertyák újfent olajban
2014.03.09. Belépőfény
2014.03.05. Indul a szezon!
2014.03.03. Hosszú együttlét
2014.03.03. Első projekt
2014.03.02. Ébresztő!
2014.02.25. Alfa projektor
2014.02.09. Látogatás
2013.12.25. Tervek nyárra - Part II.
2013.11.14. Egy ötlet és megvalósítás (Nagy Túra 2014)
2013.10.27. Tour de Balaton
2013.10.22. Selenia Racing és esernyő
2013.10.19. Maribor
2013.10.19. Villámlátogatás az Őrségben
2013.09.24. Naplemente Keszthelyen
2013.08.18-20. Kis Túra 2013 (69-es út, Goldeck)
2013.08.11. Kirándulás Győrbe
2013.08.10. Mediterrán Party - Siófok
Nagy Túra 2013:
- 2013.07.19. Nagy Túra 2013 - Megjöttünk!
- 2013.07.19. Nagy Túra 2013 - Tizenegyedik nap: Hazafelé
- 2013.07.17-18. Nagy Túra 2013 - Kilenc-tizedik nap: A tenger!
- 2013.07.16. Nagy Túra 2013 - Nyolcadik nap: Irány a tenger!
- 2013.07.15. Nagy Túra 2013 - Hetedik nap II.: Hochalpenstrasse, a szerpentin
- 2013.07.15. Nagy Túra 2013 - Hetedik nap I.: Aranymosás és egyebek
- 2013.07.14. Nagy Túra 2013 - Hatodik nap: Grossglockner
- 2013.07.13. Nagy Túra 2013 - Ötödik nap: Irány a Hochalpenstrasse
- 2013.07.12. Nagy Túra 2013 - Negyedik nap: Chimsee
- 2013.07.11. Nagy Túra 2013 - Harmadik nap: Salzburg
- 2013.07.10. Nagy Túra 2013 - Második nap: Attersee
- 2013.07.09. Nagy Túra 2013 - Első nap: Út Nussdorf-ba
- 2013.07.08. Készülődés
2013.06.30. Tour de Balaton 2013
2013.12.25. Tennivalók tavaszra
2013.11.13. Számok...
2013.11.10. Téli álom
2013.10.23. Helyzetjelentés
2013.10.22. Selenia Racing és esernyő
2013.10.21. Gyors segély
2013.09.17. Érdemes néha elolvasni a használati utasítást
2013.07.25. Helyzetjelentés
2013.07.05. Szervóolaj csere
2013.07.01. Műszaki vizsga
2013.06.25. Újra fog a hátsó fék!
2013.06.21. Némi bonyodalom a szabályozó cseréje körül
2013.06.13. Hajjaj - már megint
2013.06.13. Klíma
2013.06.13. Generátor – Part 2.
2013.06.10. A téli projekt nem a legjobban sikerült... Part II.
2013.05.30. A téli projekt nem a legjobban sikerült...
2013.05.30. Generátor – Part 1.
2013.05.29. Autóápolás - Part II.
2013.05.20. Bőrápolás
2013.05.01. Meglepetés
2013.04.27. Szülinapi ajándék
2013.04.23. Kérdőjelek a új csapágy körül...
2013.04.20. Kerékcsapágy csere
2013.04.18. Hullanak az új alkatrészek....
2013.04.11. Akkutálca - Part III.
2013.04.10. Akkutálca - Part II.
2013.04.04. Akkutálca
2013.04.02. Kell-e az idén új gumit venni?
2013.03.30. Ébresztő!
2013.03.09. Fém fékcső csere
2013.03.07. Rézpaszta
2013.03.05. Szezon előtt még pár apróság
2013.02.23. Összerakás - Part 3. - Talpra Alfa!
2013.02.20. Összerakás - Part 2.
2013.02.19. Összerakás - Part 1.
2013.02.19. Jobb féltengely
2013.02.04. Féknyergek elpirulnak2013.02.03. Bal féltengely
2013.02.02. Bevásárlás Part X+Y+Z+4
2013.01.31. Kerékagy
2013.01.28. Zsír a féltengely csuklóba (a netezés előnyeiről - Part II.)
2013.01.27. Zsír a féltengely csuklóba (a netezés előnyeiről - Part I.)
2013.01.27. Fék projekt folytatódik
2013.01.20. Fék felújítás
2013.01.19. Féltengelyek tisztítása
2013.01.15. Kerékcsapágy és még pár apróság
2013.01.13. Festés és féltengelyek
2013.01.12. Gólyalábak - Part II.
2013.01.11. Vásárlás
2013.01.10. A mazohizmus vége - Happy End
2013.01.09. Mazohizmus a köbön
2013.01.08. Festék lesz az idei mumus...
2013.01.07. Nem jött össze…
2013.01.06. Számvetés
2013.01.06. Lengőkarok
2013.01.05. Gólyalábak
2013.01.04. Féknyergek festése
2013.01.03. Féknyergek
2013.01.02. Akkor folytassuk
2013.01.01. Akkor kezdjük....
![](http://www.alfaamore.hu/files/blog/0000051/0000051653t.gif)
Miután ma meglátogattam a Pókot az alvóhelyén, elgondolkodtam a tavaszi teendőkön. A lista az éppen aktuális "gondolkodási" helyzet alapján folyamatosan módosul:
- olajcsere,
- olajteknő takarítás,
- futómű beállítás,
- légszűrő csere,
- négy új gumi (205/50x16 vagy 205/55x16, a lényeg, hogy csendes legyen - 70 dB alatt),
- középkonzol izzócserék,
- bőrápolás,
- tetőfestés, impregnálás,
- üregvédelem,
- gázbowden olajozás,
- kézifékbowden olajozás,
Miután a hágókat összeszedtem, tovább kutattam.
Mi lenne, ha a Milla Miglia útvonalán is mennénk egyet?
Némi keresgélés után találtam némi konkrétumot is itt. Kár, hogy részletesebbet nem találtam.
Az útvonalat felrajzolva a kiteregetős olasz térképre rá kellett jönnöm, hogy egy részét már 2011-ben megtettem. A Garda-tó keleti csücskétől Veronáig.
Hej, ha még a múzeum is kinyitna Milánóban!
Ma leültem, hogy nekiálljak a következő Nagy Túra megtervezésének. A kérdés az, hogy merre kellene menni? Rögtön adódott a válasz: a hegyekbe. Némi keresgélés után csemegére bukkantam: Ötztaler Gletscherstraße A maga 2.829 méterével a legmagasabb autóval elérhető pont az Alpokban. Nincs is messze...
Update másnap:
Ha már hágó, érdekes lenne egy Alpok térképen bejelölni a hágókat, hogy útközben minél többet lehessen érinteni.
Update harmadnap:
Juppé! A neten rengeteget találni, valahogy rendszerezni kellene őket. Egy Excel tábla tökéletes. Elsőre vagy 150 db 1.000 m feletti hágó jött össze.
Már csak valahogy be kellene jelölni őket a térképen.
Update Nr.4:
A munkatársam a Google Earth-ot javasolja, így letöltöttem. Fél éjszaka alatt fel is vittem a listámról a 100 legmagasabbat. (A lista már 200 feletti hágót tartalmaz.) Király, csak az útvonaltervező nagyon gagyi. Két pontot összeköt, de többet a fizetős verzió sem. Más megoldás kell.
Update Nr. 5:
Eszembe jutott hű társam a Mio720 navi, amin iGO fut. (Szegény navi helyett a Jézuskánk újat kell hozni, mert egyre gyakrabban indul újra a legcikisebb pillanatokban.) Mi lenne, ha iGO POI-k lennének a hágók? IT-s munkatársammal némi kutakodás tán rájöttünk, hogy a Google Earth KML fájljait is befogadja. Találtunk is egy oldalt, ahol az Excel fájlomból KML-t csinálnak.
Update 2013.12.04:
A listám szinte kész. 275 db hágót, magashegyi célpontot tartalmaz az Alpokban. Több már meg is volt. A fenti oldal segítségével már mindet ismeri a navi.
Lehet álmokat szőni, tervezni...
Végül is miért ne lehetne a következő éveket a hágóvadászatnak szentelni?
Update 2013.12.08.
Már 350 feletti a lista.
Update 2013.12.13.
390 hágó és magashegyi pont a listán. Egyenlőre ennyi elég. (Bár találtam néhány motoros oldalt, ahol rengeteg kép van a hágókról.) A létrehozott KML fájl a naviban. A bőség zavara.
Sikerült jó pár magashegyi utat is találni az Alpokban.
![](http://www.alfaamore.hu/files/blog/0000058/0000058042t.jpg)
![](http://www.alfaamore.hu/files/blog/0000058/0000058043t.jpg)
![](http://www.alfaamore.hu/files/blog/0000058/0000058044t.jpg)
![](http://www.alfaamore.hu/files/blog/0000058/0000058045t.jpg)
5 szezon és kb. 30.000 km után néhány gondolat a nyitott tetős létről:
Gondolatok a kabriózásról - Part 1: Úgy általában
Gondolatok a kabriózásról - Part 2: Időjárás
Gondolatok a kabriózásról - Part 3: A kabrió ápolása
Gondolatok a kabriózásról - Part 4: Kabriós kellékek
Gondolatok a kabriózásról - Part 5: Kabriós utak
Gondolatok a kabriózásról - Part 6: Az autó (GTV Spider 2.0TS)
Beszéljenek a számok is:
Ø Vásárlás időpontja: 2009.07.08.
Ø Óra állás vásárláskor: 133.187 km
Ø Vételár + magyar rendszám költsége: 1.958.147 Ft
Ø A vásárlás óta eltelt idő: 1.589 nap
Ø Óra állás: 166.027 km
Ø Megtett út: 32.840 km
Ø Tankolt üzemanyag mennyisége: 2.680,79 liter + a vásárláskor teletank
Ø Teljes fogyasztás: 8,36 liter/100 km
Ø Tankolt üzemanyag ára:1.010.878 Ft
Ø 1 liter üzemanyag átlagára: 402.57 Ft/liter
Ø 1 km-re vetített üzemanyagköltség: 31,50 Ft/km
Ø Felmerült költségek (alkatrész+szerszámok+extrák)*: 2.059.727 Ft
Ø Összes költség: 5.031.052 Ft
Ø 1 km-re jutó költség: 153,198 Ft/km
Ø 1 napra jutó költség: 3.166,17 Ft/nap
Ø A szervizelésről készített fényképek száma: 4.750 db
Ø A három "Nagy Túrán" készített fényképek száma: 7.676 db
Ø Egyéb kirándulásokon készített fényképek száma: 7.182 db
Ø Összesen a Spiderrel összefüggésbe hozható fényképek száma: 19.608 db
Ø Összesen 12,34 fénykép/nap
Ø Blogbejegyzések száma: 389 db
* Ide minden, a Spider miatt felmerült költség értendő. pl. a garázskapu is...
![](http://www.alfaamore.hu/files/blog/0000057/0000057744t.jpg)
![](http://www.alfaamore.hu/files/blog/0000057/0000057745t.jpg)
![](http://www.alfaamore.hu/files/blog/0000057/0000057746t.jpg)
![](http://www.alfaamore.hu/files/blog/0000057/0000057747t.jpg)
![](http://www.alfaamore.hu/files/blog/0000057/0000057748t.jpg)
![](http://www.alfaamore.hu/files/blog/0000057/0000057749t.jpg)
![](http://www.alfaamore.hu/files/blog/0000057/0000057750t.jpg)
![](http://www.alfaamore.hu/files/blog/0000057/0000057751t.jpg)
![](http://www.alfaamore.hu/files/blog/0000057/0000057752t.jpg)
![](http://www.alfaamore.hu/files/blog/0000057/0000057753t.jpg)
![](http://www.alfaamore.hu/files/blog/0000057/0000057754t.jpg)
![](http://www.alfaamore.hu/files/blog/0000057/0000057755t.jpg)