Tagok >> Piritu - 1.000.000 >> Blog
Ma útra keltünk, hogy a Giuliettával is megtegyük azt az utat, amit már oly sokszor megtettem más Alfákkal. Igaz, ma a nagy hidegben csak a rövidebb 800 km-es etapot gurultuk végig.
Ausztrián a szokásos tempomatos tempóval, 6,3-as átlaggal jöttünk át. Kb fél literrel kér kevesebbet, mint a 159, ez kb ugyan annyi, mint amit a 156 1,9mjet fogyasztott.
Átérve a németekhez végre egy kicsit a gázra léphettem.
- A menetdinamikában a 159 után jól érezni a kb 300 kg-os súlykülönbséget.
- Giovanniék a Giuliettánál is úgy gondolták, hogy 185 fölött nem akar senki tempomattal autózni. Pedig itt lehetett volna.
- Érdekes, hogy milyen szívesen kapcsolgat vissza 5-be és 4-be a TCT, kézzel nem tenném.
- Sokkal jobban kihúzatja a fokozatokat. Félgázzal gyorsítva is 3.500 felett kapcsol.
- 160 felett kicsit kelletlenül mozgott "N"-ben. "D"-be átkapcsolva megjött a kedv.
- 180 utazó nem gond dombnak felfelé sem az autópályán.
- 220-at mentünk "N"-ben is és "D"-ben is. Ez utóbbi állásban szívesebben teszi.
- A fék hihetetlen! 200-ról is félelmetesen fog! Megérte a "nagy fék"-et rendelni.
- 200-nál 10,4-et mutat a fogyasztásmérő. Végül is nem is olyan sok :-))
Összességében nagyon jó utazó autó. Kényelmesen és gyorsan lehet vele nagy távolságot megtenni. Pont ilyennek képzeltem :-)
A fűtésnél érdekes dolgot vettem észre. A 159-hez hasonlatosan Júliácska is lábhoz fűt. Ha kint hideg van, feltűnően süvít a levegő, olyan, mintha kicsi lenne a befújó nyílás. Kézzel átkapcsolva lábtér és középső befújásra a hang eltűnik és sokkal hatékonyabb lesz a fűtés.
- életkor: 49 nap
- km óra állás: 5.454 km
- össz. menetidő: 83,02 óra (3,46 nap!)
- átlagsebesség: 66 km/ó
- tankolt üzemanyag: 373,71 liter, ebből 57,73 liter az első teletank
- átlagfogyasztás: 5,79 liter / 100 km
- üzemanyagköltség: 18,87 Ft/km
- átlagos napi futás: 111,31 km/nap
- mozgásban töltött idő: 7,06 %








Megjött a Brodit Giulietta specifikus tartó.
Eredetileg az előlapjára akartam rácsavarozni a navit, de a próba során kiderült, hogy nem lesz jó a szög. Kell az eredeti irányállító mechanizmus is. A szárát elegánsan elfűrészeltem, majd a tartó csavarral hozzácsavaroztam a Brodithoz.
A bepattintás a tartóhoz adott papír alapján gyerekjáték.
A szellőzőrács mentén bárhová tevető, és középre raktam.
Szerintem megérte az árát.












Ma megrendeltem egy autóspecifikus tartót:
Brodit 854984
Kíváncsian várom

- életkor: 37 nap
- km óra állás: 4.354 km
- össz. menetidő: 67,37 óra (2,81 nap!)
- átlagsebesség: 65 km/ó
- tankolt üzemanyag: 307,81 liter, ebből 57,73 liter az első teletank
- átlagfogyasztás: 5,74 liter / 100 km
- üzemanyagköltség: 18,64 Ft/km
- átlagos napi futás: 117,66 km/nap
- mozgásban töltött idő: 7,59 %
Csöri is vett egy Giuliettát. Miután mindkettőnket erősen érdekelte a másik Juliska, összehoztunk egy villámtalit.
Elsőre nem is feltűnőek a különbségek, de ha jobban belemélyedünk, nagyon sokat lehet találni.
Aztán feltűnt az is, hogy az olajcsere után csálén rakták fel a motor burkolatot Rieglerék, a jobb alja nagyon felfelé állt. Lekapva kiderült, hogy a jobb első és a bal hátsó gumi rögzítőt (5. kép) nem rakták vissza a fedélbe, így vissza se tudott ugrani a helyére. Orvosolva lett.
Az előzetes egyeztetés során felmerült, hogy nevet is adunk a Vasaknak:
white girl & black girl
Végleges döntés még nincs...






Azt hiszem, hogy sikerült egy regent elkapni a Juliskánál.
Először csak az tűnt fel, hogy kigyorsításkor jobban kihúzatja a motort, nem váltott el 2e felett.
A pillanatnyi fogyi kb. 1,5-2 literrel megemelkedett.
A TCT váltó konzekvensen 2.000 felett tartotta a fordulatot. A legfinomabb gázpedál kezeléssel is 2e és 3e között használta a motort. Felváltás után mindig 2e fölé érkezett a fordulatszám.
Egyszer beleváltottam kézzel, amit sípolással reagált le és nem hajtotta végre az utasítást. Ha ekkor váltott volna úgy 1500 körülre esett volna vissza a fordulatszám.
Mentünk vagy 10 km-t és helyreállt a rend.
Amúgy érdekes, hogy normál üzemben se szereti 1500 alatt járatni a motort a TCT.
Meglátogattam a Spidert a téli szállásán, hogy még a hideg beállta előtt kihelyezzem a szokásos egérfogókat.
Jó volt látni...
Az új szállás is tető alatt van már. Jövőre már itt alhat.





Valamelyik topikban téma volt, hogy hol készülnek az Alfa felnik. Kimentem, megnéztem. Török.








Két blogbejegyzés közvetlenül egymás után :-)
