Piritu - 1.000.000 - főkép
>> EseményAlfa Spider / GTV 2,0 TS "Pók" // 2015-04-12

A jó időre való tekintettel a hétvége a Balaton jegyében telt.
Szombaton - miután egy gyors látogatást tettünk Csörinél - az északi részt jártuk be. Külön kiemelném Örvényesen a Huszár éttermet, ahol megebédeltünk. Minden évben betérünk ide, és mindig megelégedetten távozunk. Megjártuk Tihanyt, a félszigetet és amit csak lehetett.
Vasárnap Keszthely volt a cél, ahol tettünk egy hajókirándulást is.
Több, mint 450 km-t mentünk, a Várpalotáig terjedő első részt leszámítva nyitott tetővel. Leégtünk rendesen. A napszemüveg helye fehér foltként világít a pirosra sült arcunkon.
Király volt, köszönet az időjárásnak!

Hatalmas élmény volt a pörgős TS a téli gázolajpusztítás után.
1. Az a hang, amit 5.000 felett ad hátborzongató.
2. Használható fordulatszám tartomány hihetetlen.
- Faluba érve NEM kell visszakapcsolni. Ötödikben át lehet csorogni. A kormosnál egyet-kettőt vissza kell pakolni.
- Egyesből indulva, azt kipörgetve akár a legmagasabb fokozat is kapcsolható. Magyarul 0-100 egy váltással. Igaz, érdemes a többit is használni, mert érdemes kihúzatni - lásd 1-es pont! :-)))

Vasárnap a Balcsi partján menet közben a Pók átlépte a 175.000 km-t.
Kicsit számoltam és elborzadtam.

100 km/ó-nál a motor ötödikben pörög úgy 3.000-et percenként.
A 100 km megtételéhez 60 perc*3.000 1/min= 180.000-et fordul.
Ha végig ötödikben mente volna le az össztávot (ami ugye nem igaz), akkor 175.000/100*180.000=315.000.000 (azaz 315 millió) megtett főtengely fordulat jön ki.
Ennél a valóság azért jóval több, mert 1-4 fokozat is használva van, és alapjáraton is pöfög azért élete során a vas.
315.000.000 - még leírva is nagyon sok...
...és gyakorlatilag nem fogyaszt olajat, fémtiszta a fojtószelep és tiszta olajat engedtünk le 8.500 km után.
Még legalább 250 millió fordulatot kívánok neki :-)

 
>> SzervizAlfa Spider / GTV 2,0 TS "Pók" // 2015-04-05

Tojt a nyuszi a Póknak pát dolgot, ami a közeljövőben kell majd:
- beltér tisztító,
- rozsdaoldó,
- némi alvázvédő.
Első lépésként a belteret leápoltuk. Ablakot is akartam tisztítani, de elfogyott az ablaktisztító.
A korrózióval majd később foglalkozunk.
Másodikként nekiálltam kitisztítani a fojtószelepet Viszont nem volt koszos, úgyhogy nem nyúltam hozzá. A gázbovdent ellenben megolajoztam, mert száraz volt, mint a sivatag.
Harmadikként megkerestem, hogy honnan jön az olaj a kartervédőre. Nagyon úgy néz ki, hogy a hengerfej tömítéstől. Ez viszont gáz....

update 2015.04.11.
Ma jártunk Csörinél, szerinte a kipufogó csonkot tartó tőcsavarok mellett szivárog. A hengerfejben ezen a részen csak víz van. A csavarokat csak ki kell szedni, letömíteni és vissza. Úgyhogy rendelünk mindenből újat...

 
>> SzervizAlfa Spider / GTV 2,0 TS "Pók" // 2015-03-22

Elfelejtettem a múltkor, hogy pénteken kaptam Csöréknél egy ajándék téli pakkot. Köszönet érte!
Első lépésként beszereltem a motortét tartó teleszkópot. Most szinte fellöki a tetőt a két teló. Király lett. Az előző élt 17 évet. (A jobb még mindig jó.) Ha ez is bírja addig, akkor nem volt kidobott pénz.
Második lépésként a múltkor Oberwartban vásárolt cuccal bekentem az üléseket. Jó vastagon, úgyhogy még kicsit tocsog. Majd holnap meglátom, hogy mennyit szívott be.
Harmadikként leimpregnáltam a tetőt. Az idei szezonra ez is letudva.
Negyedikként után húztam a kerékcsavarokat és lefújtam a gumikat gumiápolóval.
Már csak a műszerfalat és a motortér műanyagjait kellene leápolni, de nincs itthon hozzá semmi. A héten beszerzem ami kell.

 
>> SzervizAlfa Spider / GTV 2,0 TS "Pók" // 2015-03-20

Elgurultunk Csörihez a szokásos szezonkezdő olajcserére. Az eddigiek szerint Selenia Racing (10W60) és egy gyári olajszűrő került bele.
Óra állás: 174.398 km

Az olajcseréhez járt még egy kerékcsere (első és hátsók lettek felcserélve az egyenletes kopás miatt) és egy alapos átvizsgálás. Egyetlen említésre méltót találtunk, a nemrégiben festett súly a festék alatt erősen rozsdál. Nem véletlenül. Emlékeim szerint a sima festéket kapott, nem a szokásos hemerájtot. Amúgy nyugodtan száguldhatunk tovább...
Eredetileg tervben volt a karter levétele és takarítása, de a leengedett olaj olyan tiszta volt, hogy a művelet nem volt indokolt.
A bal motorház tartó teleszkóp is elhagyta magát, kaptunk egy új gyárit Torinóból. Majd itthon beteszem.

 
>> SzervizAlfa 159 Fekete Párduc 2,0 170CV E5 // 2015-03-18

Visszakerültek a nyári kerekek a Párducra. 13.600 km-t gurultunk a télin.

km óra állás: 165.630

 
>> EgyébAlfa 156 SW JTD 1,9 M-JET 150 LE // 2015-03-09

Itt az ideje egy kis nosztalgiának.
Lássuk merre jártunk...

Ennyi, bár nem minden esetben készült kép. Visszagondolva hihetetlen élményeket éltünk meg. Keresztül-kasul jártuk Európát, millió érdekes dolgot láttunk, láthattunk a közreműködésével.
Nagyon jó autó volt...

 
>> EgyébAlfa 156 SW JTD 1,9 M-JET 150 LE // 2015-03-09

Itt az ideje egy kis nosztalgiának.
Lássuk merre jártunk...

 
>> EseményAlfa Spider / GTV 2,0 TS "Pók" // 2015-03-09

Kisütött a nap! Itt az ideje, hogy elkezdjük a szezont!
127 napos volt a téli álom.
Folyadékszintek rendben, féktárcsák csak kicsit rozsdásak, akku feltöltve, vízzel még egyszer után töltöttem (a helyén kicsit macerás). Akku beugrik, szélvédő plexi visszakerül.
Majd ahogy azt az eddigiek során megszoktam, pöcc-röf :-)
Egész elszoktam tőle, hogy a harkályok nem kopácsolnak a motorház alatt...
A kocsi alatt nyoma sincs valamiféle folyadék szivárgásának...
174.292 km-el indulunk.
Tettünk is egy rövid - kb. 15 km-es - kört nyitott tetővel...

u.i.
Az elalvás előtt felfújtam a gumikat 0,5 barral nagyobb nyomásra a kis kínai 12 Voltos kompresszorral. A nyomást a rajta lévő órával mértem. A kis kompresszor dolgozott vagy negyed órát kerekenként. A télen beszereztem egy digitális nyomásmérőt (utolsó kép), ma megmértem a kerekeket vele. Nem kis meglepetés ért. A kerekekben pont annyi volt, mint a "felpumpálás" előtt. 2,5 ill 2,3. Elmentem a kútra, ott is ennyit mértem. Szóval a kis kompresszor csak magát pumpálta fel negyed óra alatt. Kell valami komolyabb cucc itthonra...

 
>> EgyébAlfa 156 SW JTD 1,9 M-JET 150 LE // 2015-03-08

Itt az ideje egy kis nosztalgiának.
Lássuk merre jártunk...