Tagok >> Shadin >> 159 1.9 JTDm SW >> Blog
- Típus:159 1.9 JTDm SW
Mindent erről a típusról
Tagok, akik birtokolják a típust - Évjárat:2007
- Színe:568 Titanio
A rádióm vételi érzékenysége enyhén szólva sem kielégítő. Mivel nem tudni, hogy ez HU vagy antenna hiba, betettem a Doblo rádióját próbából. Ugyanolyan rossz volt, így meg kell vizsgálnom az antenna rendszert is. Elvileg egy erősítős antenna talp van az Alfán ami a gyári fejegység esetében antennazsinóron keresztül van megtáplálva. Csak rádió előkészítésnél az ePer ír hozzá plusz fantomtápot is.
Vételeztem egy Hirshmann Flex 16V vagy hasonló antennát, ami mint utólag kiderült nem a 60 fokos dőlésű, hanem 74 fokos ami messze van a gyáritól...
Na mindegy, azt felteszem aztán majd kiderül.
Folyt. köv.
Update 04.21.:
Antenna csere megtörtént, kevésbé szar, de nem az igazi. Antenna kábel már korábban ki lett mérve az rendben is van. Adtam a rendszerhez egy fantomtápot is. SZAR!!!
Feladom.
Ha valaki Százhalombatta környékén jár a 6-oson az OMV kutak mellett és neki is szar a Petőfi dobjon már egy üzit :-)
Update4 (05.10.)
Minden összekopott, a fék tökéletes...
Update3 (04.20.):
Most megint nem vagyok benne biztos, hogy a kézifék olyan módon történő beállítása miszerint "előfeszítem" vele az üzemi féket, az rossz elgondolás lenne... :-D
Első-hátsó féknyereg felújítás, fékcső csere, főfékhenger csere és fékolaj csere SEM oldotta meg a problémámat!
De ha ráhúzok a kézifékre akkor tökéletes!!!!!!!! Az angol leírás szerint kiengedett KF esetén szabadon forogjon a kerék, egy kattanásnál már fékezze a kerekeket és 5-6 kattanás legyen a vége ahol rögzítsen. Így beállítva hátul a nyergeken nincs teljesen koppanásig nyugalmiba visszatérve a kar.
Tehát elő van feszítve!!!
Nem mellesleg van egy használt, de hibátlan ATE 24.2125-1733.3 főfékhengerem eladó!!!! Az a fajta amin a sofőr felé eső csőcsatlakozás M10X1 a kocsi orra felé eső pedig M12X1. Alfa száma: 77363612
http://seekpart24.com/ate/master-cylinder-brakes-24212517333?c=100026
Update2:
Mindent amit alant írtam egy baromság. Az üzemi féket ugyan lehet "előfeszíteni" a kézifékkel eredményesen, ideiglenesen, de attól még szar a féknyergem :-)
Következő taszk a hátsó féknyergek felújítása, fékcső és főfékhenger csere.
Utána vezérlés csere házilag :-)
Jó pap is holtáig tanul...
Update1:
Belemásztam a hátsó féknyereg működésébe és arra jöttem rá, hogy igenis a kézifék adja az "előhézagot" az üzemi féknek, tehát fontos a kézifék helyes beállítása. És a tévhittel ellenében a kézifékkar nem jön feljebb a betétek kopásával, mert azt a racsnis önbeállás megakadályozza. :-)
Visszatettem a Zimmermann betéteket elől-hátul próbából, persze szar volt, gondoltam beállítom a kéziféket, ha már amúgy is megemelem a kocsit a nyárikerék cseréhez. Elolvastam hozzá az oda vonatkozó eLearn passzust, miszerint kieresztett állapotban forogjon a kerék, 1 kattanásra kezdje fogni a kereket, 5-6 kattanásnál ne legyen több és fogja teljesen a kereket. Kb. ennyi a fordítás. Így tettem és feljött a pedál, fog rendesen a fék. Basszuskulcs ez normális? A kézifék adja a megfelelő hézagot a hátsó nyergeknél? Nem a karmantyú? Eddig azt hittem mindent tudok, de nem így van...
Hivatalos módszer angolul:
The adjustment of the parking brake should only be carried out after having replaced: the rear brake pads - the handbrake control cables - the rear brake calilpers because the recovery of the clearance due to wear is automatic.
- Position the vehicle on a lift.
1. Lift up the cover for the front armrest with oddments pocket.
- Remove the lower trim for the oddments compartment.
2. Loosen the adjustment nut for the handbrake control cable by at least two or three turns in order to ensure that the cable is completely loosened.
Before loosening the nut, mark its original position.
- Start the engine and with the engine idling, press the brake pedal forcefully at least ten or fifteen times.
- Retighten the handbrake control cable adjustment nut to the original position marked previously.
- Check that the rear wheels are free to turn with the handbrake lever at rest.
- Check that the handbrake braking action begins from the first click.
- At the end of the adjustment, check that the handbrake lever engages between five and six notches of the toothed sector.
- Switch off the engine.
- Place the lower trim for the oddments compartment in its housing and lower the front armrest.
- Remove the vehicle from the lift.
Project:
Bose leválasztása ill. újraillesztése ezzel a termékkel: MX-2
Azért van erre szükség, mert a Bose ahogy a gyárból kijött a 159-ben, úgy szar ahogy van. Le vannak tiltva az EQ, sebesség függő hangerő és Loudness funkciók. Asszem csak ennyi. Ahhoz, hogy ezeket aktiváljuk ki kell kapcsolni a "Bose módot", ki kell venni az "A2" tüskét a csatlakozóból. Persze javasolt az akkusaru levétele előtte. Csatolt képen az A2.
A bibi az, hogy eredeti konfigurációban a fejegység hangszóró kimenete csökkentett (kb 4-6V) kimeneti jelszinttel rendelkezett, ami a módosítás után sima hangszóró kimenetté változott, ami persze túlhajtja a Bose erősítőt. Erre született meg ez a kis kütyü ami illeszti a két eszközt.
Vájtfülű HIFIsták NE olvassák tovább! Tudom nem osztunk vissza erősített, esetleg torzító jelet stb... Tudom én...
Én megalkudtam, mert most is bent van egy passzív eszközt ami szintén e célból készült, de nem tökéletes a jelszint illesztés.
A Bose erősítőben lévő DSP mindent megtesz annak érdekében, hogy csökkentse a torzítást, amit elég jó hatásfokkal meg is tesz, de az elektronikus kütyü teszi majd a rendszert tökéletessé :-)
Normál esetben arra készült az MB-2, hogy csere esetén egy aftermarket fej tudjon illeszkedni az erősítőhöz, ami nem vonali jelszintet fogad. A 6V-os vonalkimenet már elég neki.
Miután a kütyü nem kicsi ellenben igen nagy, a kesztyűtartó alá tervezem tenni a lábtér felől.
2013.01.12.
Kábelkorbács elkészült...
A 6. képen a BOOSTER DET a Bose mód "kapcsoló" állandó +12V-os vezetéke. Na azt kell kiszedni.
Folyt. köv.
Kiszerelés szemüvegtartóval együtt. A 9-es képen jelölt rögzítők fogják. A szemüvegtartó felől vékony csavarhúzóval oldható a felső két pöcök. A 8-as képen látható a "távirányító sztájl" gombsor, ami puha grafit ceruza segítségével feljavítható. Ha eltört a nyomógomb akkor le kell szedni a plexit ami kőrben pillanatragasztó jellegű izével ragaszkodik az egységhez.
Olajcsere megvolt tegnap Fiat Szabónál. Rezsi óradíj + leeresztőcsavar alátét + valami tisztító spray = 10.000Ft munkadíj. Ugyan azt nem tudom, hogy a melléfolyt olaj lepucolásához miért én fizetem a tisztítót, de mindegy. Valaki kivágta az alsó motorvédőt az olajleeresztő környékén, hogy ne kelljen leszedni :-(
A furi az, hogy előtte is ők cserélték az olajat tavaly tavasszal, le is szedték a burkolatot és akkor még nem volt kivágva. Azóta nem nyúlt hozzá senki. A manók voltak.
Tulajdonképp mindegy, mert a képeken látszik, hogy úgyis cserés lesz. Meg a bölcső is? Elég szarul néz ki. Miért ilyen alacsony ez a dög?
1db izzítógyertya csere otthon 0FT (a többire meg ott a MasterCard)
Komputer olajcsere nullázás is megvolt.
Tanulság: az olajban másfél év és 19000Km volt, tehát bőven csereidőn belül volt. DE csökkent a regenerálási távok hossza és szerintem a turbó ette az olajat már, annyira "vékony" volt, amit bizonyított a pillangószelepnél látható olaj is. Olajcsere évente!
Már nyúzom, próbálgatom pár napja, de nem tudom eldönteni, hogy ilyen hamar meg lehet szokni a jót, vagy nem lett annyival erősebb mint amennyivel hangosabb lett a motor. Szerintem a német partner által írt értéket biztos nem éri el. Vagy nem is az volt a cél?
Alacsony fordulaton (1000-1200) finomabban jár és onnan egyenletesebben és erőteljesebben húz, ill. talán könnyebben forogja meg a végét, de pl az érdi M6 emelkedőn nem érzem, hogy jobban felmenne ill. jobban gyorsulna a közepétől mondjuk, mint a régi beállítással. A régi friss sw volt, úgyhogy nem lehetett húzva. Gondolom, hogy egy gyári frissítés, ha volt is előtte módosítva a vezérlés, alaphelyzetbe állítja azt.
Az is lehet, hogy ilyen hidegben nem is derül ki, hogy mit tud, mert eleve visszafogja a komputer (kopogás)? Reggeli indulásnál v. hideg motornál a hanga az eredetihez képest elég ijesztő.
Én max 10%-ra tenném a teljesítmény növekedést, a többi érzésre a motor hangja, de persze lehet, hogy tévedek a statikus adatokat illetően, ez csak érzés.
Lehet még módosítani rajta? Vagy mennyi visszatenni a régit egy próbára és utána újra visszatenni az újat, hátha jobban érzem a különbséget.
A comp. szerinti fogyasztás kisebb és tovább bírja a DPF, de ez azért is lehet, mert nem nyomom annyira. Talán az erősebb hangja miatt...
Alfa Romeo 1.9Jtd - 136ch
stage 1
origine modifié différence
puissance 136 ch 180 ch + 44 ch
couple 320 Nm 380 Nm + 60 Nm
És egy idézet pityukomától arra a kérdésemre válaszolva, hogy mire számíthatok:
"Első érzetre? Hát brutál ahhoz képest ami volt. A mosoly le sem fagyott a képemről míg haza értem. Azóta már megszoktam 10ezret mentem már vele így. A DPF pedig rendesen teszi a dolgát :-) "
Hát nekem ha keresnem kell, hogy mennyivel jobb az autó, akkor vagy velem van nagy baj, vagy...
Miután a jobb lábpanel és kesztyűtartó kiszerelése után sem találtam meg a kiegészítő fűtés patronját ill. vezetékelését azon a környéken ahol az látható volt a 156-omban, feladtam a keresést. Vagy nincs benne vagy jól eldugták :-(
A MES két "additional heater"-t ír, az egyik "not present" a másik pedig "Off" állapotban van :-(
Az "Actuators (F6)" fülön egy található, valószínűleg az amelyik "Off"-ban van, de nem hajtható végre a művelet, hibát dob.
Miután mínuszban is relatíve gyorsan ad meleget (a 156-oshoz képest pláne), arra jutottam, hogy nem is érdekel már. A termosztát csere óta sokkal hamarabb meleg van az utastérben, hamarabb vesz vissza a venti fordulatból is.
Az eLearn azt mondja, hogy a légtelenítést pumpálással (!) kell megoldani a 159 esetében. Nem tudom, hogy nekem úgy miért nem működik a dolog, többszöri próbálkozás és 2X1 Liter olaj átpumpálása után sem tetszett a fékhatás. Hirtelen fékezésnél jobbra "rántotta" a kocsit, na nem durván, de elég ijesztő volt néha.
Vásároltam egy vákuumos kütyüt, ami a jobb hátsóből valami eszméletlen buborékos fekete mocskot szívott ki. Persze "kőrbeszívtam" vele a többi kereket is, de csak a jobb hátsóval volt gond.
Most a fék, ugyan csak rövid úton próbálva, de egyenletesen fog.
Gondolom, miután a jobb hátsó egy kőrön van a bal elsővel, ezen a kőrön rosszabb volt a fékhatás, ezért történhetett a jobbra "csavarás"
Ugyanez a módszer a kuplung kőréből hasonlóan fekete szutykot távolított el.
Ma , csak mert jól esett, bütykölni támadt kedvem. Első kőrben a befagyó kézifék problémát orvosoltam egy a Wartburg kézifékhez kapható porvédővel. Mert ahhoz kapható :-(
Porvédő
A könyöklő alatti lyukon meglazítottam a kézifék bowden csavarját és kiakasztottam a végeket a nyeregnél, majd mivel hosszúnak bizonyult a tutti porvédő, lerövidítettem a vékony részétől három és fél bordára. A bowden végét áterőltettem rajta, telepakoltam zsírral. A régi gumimaradék eltávolítása után láthatóvá válik a bowdenházon egy horony, ahova be lehet gyorskötőzni az új gumit. A gumi végével hasonlóképpen kell eljárni és rászorítani a bowdenre.
Annak ellenére, hogy aránylag gyorsan melegedett a motor, 80-85 fok között mocorgott még autópálya tempónál is. Így hát cserés lett és lássanak csodát, 90 fokra szegeződött a mutató.
A cseréhez ki kellett venni az akkumulátort + tálcát, a komputert és le kellett kötni a szívó csövet a pillangószelep házról + egy rögzítő csavart ami a kuplung munkahenger magasságában található.
Normál esetben négy bilincs szükséges, két 25 körüli, egy 40 körüli és egy kicsi, de azt visszapattintottam. A művelet vízigénye. kb 2 liter
, ha a nagyobb előremenő csövet felemeljük
Nem melegedik fel gyorsabban csak melegebbre.
BEHR termosztátárt köszönet Erhardnak!