Mutasd

>> Szerviz2013-07-28

Egy tank Xado-val kezelt nyál elfogyasztása után a következő észrevételeket teszem.

1. Az alapjáraton előtte mért +-2 fölötti korrekciós értékről (1-es kép) +-0,9 körülire változott (2-es kép) kb. azonos feltételek és paraméterek mellett.
2. Egyenletesebben és halkabban jár alapjáraton még kiírt EGR-rel is mint valaha.
3. Más nincs, de tettem bele ebből is és majd meglátjuk.

>> Tuning és extra2013-07-15

Most, hogy minden pénzem ráköltöttem arra, hogy a gyári BOSE hangrendszer megfelelő legyen kb. ugyanott vagyok ahol elkezdtem.

Örömködésem megszűnt amikor egy PROXY sorbarendezés után egyszercsak már nem működött a B&M Media Player része semmilyen konfigurációban.

Egy felesleges tatai kiruccanás után úgy döntöttem, hogy megvásárolom a BOSCH-tól a Blaupunkt MP3-as fejegység gyárilag felújított verzióját itt:

https://boschelectronicservice.eu/hu/termekek-szolgaltatasok/autoradiok/alfa-autoradio-939-cd-mp3_7646303316

Pénteken utaltam, hétfőn du. tettem be az autóba.

Piritutól származó MP3-as Clarion gyártmányú, kiegyensúlyozottabb hangképpel, kevesebb középpel és olvassa a CD-RW-t, de nem kezeli a B&M Media Player-ét ami ugyan szarabb minőségű, de kapacitása miatt praktikusabb.
A kecskeméti Bosch-tól vásárolt Blaupunkt, ahogyan droberto cartársé P&P módon helyesen működik. DE kicsit szegényebb hangképpel és CD-RW olvasási képesség nélkül...

Na mindegy, marad a Blaupunkt, megy a Bosch!

>> Tuning és extra2013-06-26

Piritunak köszönhetően az autóban mától MY11-es multi MP3-as zene van, cserélni kellett a B&M modult is a fejjel együtt mert nem ment a media player, de most már minden tök jó!

 
>> Szerviz2013-06-26

DPF ugrott! Korom dől. Vazze de ciki.
Hangosabb lett a kipufogó kicsit. Bentről jobban "morog". Teljesítményben semmi különbséget nem érzek, talán alul még reaktívabb. Remélem a fogyi kevesebb lesz.

UI. 1., Kipufogós levágta a DPF-ről a szenzorok csatlakozási pontjait, mondván, hogy nem volt kedve pepecselni vele, annak ellenére, hagy azt kértem ne csessze szét, hogy ha esetleg otthon vissza kell tennem akkor ne kelljen hozzá rohangálni :-(
AlfaOwner-es srác DPF kiütős kütyüje dolgozik az OBD csatiban, remélem jó lesz.


UI. 2., Kipufogós 4cm-rel feljebb tette a DPF helyestesítő segedelmével a rendszert és a ráhegesztett nyomáskülönbség érzékelő cső hozzáér a kasznihoz, ettől van az a furi hang ami miatt aggódtam.
Jó lenne egy aknás garázs, most vihetem vissza a kocsit.

 
>> Szerviz2013-06-20

Vezérlés csere alkalmával nem sikerült nem észrevennem, hogy az autó első segédkerete rohad mint állat. Brutál mennyiségű pergő festék és rozsda eltávolítása után Hammerite fekete festékkel kezeltem ami persze halottnak a puszi, de több mint a semmi, tekintettel arra, hogy felbakolt autón hely hiánya miatt lehetetlen rendesen eltüntetni a rozsdát az autó elejének totális szétszedése nélkül.

Ez igen gyenge pontja az autónak :-(

>> Szerviz2013-06-16

Miután minden szerszám alkatrész bátorság stb... összegyűlt, neki is láttam a vezérlés cseréjének, fasza gyerek vagyok, mit számít ha elba..om, jöjjön aminek jönnie kell. Három különböző dokumentációból dolgoztam és csak egyszer akadtam meg, amikor a főtengely ill. vezérlés rögzítőt kellett feltennem, ugyanis az eredeti még le nem szedett vezérműszíjnál volt egy kis eltérés a vezérlésnél (1. kép).

Ha jelre tettem akkor rögzített a vezérlés és elment a főtengely, ha a főtengely rögzített akkor pedig elment a vezérlés :-)

Itt jött a találgatás, hogy megnyúlhatott-e ennyire a szíj, vagy eleve el lett .aszva az előző cserénél. Most sem tudom, de leszedve a régi szíj tök ugyanolyan hosszú volt mint az új :-( Úgy döntöttem hiszek a rögzítő készletnek annak ellenére, hogy Opel-hez, Saab-hoz való :-)

A főtengely rögzített állapotban a dugattyú pedig felső holtponton. Tehát elvileg minden .asza. Ellenőriztem egy hurkapálcikával az izzító gyertya felől, aminek egy kis darabja beleszakadt a hengerbe. F.sza mondom, most mit csináljak? Úgy hagytam.

Görgők, feszítők, vízpumpa csere. Az előd szerelő az idióta (vagy zseni?) berögzítőzte a blokk és a tömítés között pedig én úgy készültem, hogy gyorsan fogok VP-t cserélni mert nem volt kedvem leereszteni a vizet :-( El is folyt tetemes mennyiség. Francba.
Én nem tömítettem be.

Alsó felső rögzítés után a vezérlés szíjtárcsáját meglazítva új szíj felhelyezve, feszítő görgő beállítva, vezérlés szíjtárcsa rögzítve. Ezek után vezérmű rögzítő leszerelése, majd motor átforgatása (izzító gyertya kiszerelve) kétszer minden frankó.

Teljes összeszerelés ill. beindítás előtt álltam felette egy órácskát és a már álmomból felkeltve is kívülről fújt három nyelven megtanult leírást elevenítettem fel. Vajon mit .aszhattam el, mire nem figyeltem oda?

Biztos ami biztos a vezérlés csere és többször körbeforgatott motor után visszatettem a rögzítőket még 1X. Jó volt. Lehetett összerakni az egészet.

Beindult. Pöccre. Majd hideg veríték mert a köv. pillanatban elkezdett egyenetlenül járni. Majd miután elégett és eltávozott belőle a hurkapálca, tökéletesen járt. Azóta letekertem pár száz kilométert és semmi gond.

De. 10-től du. 5-ig csináltam, ebből a tényleges munka 2-3 óra volt, a többi pedig elmélkedés. Vissza gondolva nem nagy ügy :-)

>> Tuning és extra2013-06-15

AlfaCity-n Piritu cartársnak köszönhetően kicseréltem a sima CD-s rádiót MP3-asra ami látszólag Bosch márkájú, valójában pedig Clarion. Előző bejegyzéseim valamelyikében részletezett rádió mizéria megoldottnak látszik, jobb a térerő és visszakapcsolva "BOSE módba" sokkal kiegyensúlyozottabban szól, úgyhogy visszaállítva a gyári bekötésre.

Az egyetlen gond, hogy ez a típus csak a MY11 szériában debütált és nem működik együtt a régi B&M modullal. Ezt szintén Piritu jóvoltából hamarosan megpróbáljuk orvosolni mert ahonnan az MP3-as fej jött ott van (elvileg) hozzá való B&M modul is.

 
>> Szerviz2013-05-12

Tegnap előtt felmentem a Pilisbe vele és nem adott hibajelzést mint ahogy előtte két nap szokásos munkába menés-jövés közben sem. Ma du. hazafelé (Pilisből) egy laza ereszkedős motorfékes darabon bejelzett :-(

Minden placebo nélkül, jobb gázreakció az alacsonyabb fordulatszám tartományban, finomabb, egyenletesebb járás, és eltűnt rángatás. A gázpedál most azt csinálja amit én szeretnék, finom gázadásra ill. elvételre nem hisztizik. Zökkenőmentes váltáshoz csak a gázpedálra kell gondolnom és a váltási fordulaton van késlekedés nélkül.

ui.:

A turbónyomás (műszer szerint) magasabb a teljes tartományban a lekötött EGR-rel. Talán ezért is jobb a gázreakció?!

Update 2013.06.25.

Pár hete kiírt és ledugózott EGR-rel közlekedek, az autó tökéletes.

 
>> Szerviz2013-05-10

Ma műszakizott. Fék kiváló, tengelyenként egyforma, lengéscsillapító, futómű rendben.

 
>> Tuning és extra2013-05-10

Megjött a szőnyeg. A régit már nem gyártják, az új pedig drágább és prosztóbb. Nem telik már fém emblémára csak valami hímzésfélére, de az is csak a bal oldalra :-(
Még jó, hogy áttehető.


Igen, persze, az áráért 3 garnitúrát is vehettem volna:-(