Tagok >> gtviktor >> Spider / GTV 3.0 V6 24V >> Blog
- Típus:Spider / GTV 3.0 V6 24V
Mindent erről a típusról
Tagok, akik birtokolják a típust - Évjárat:2002
- Színe:Rosso Proteo
Ez a szükre szőnyeg - fekete bőr kombó nagyon nem tetszett nekem, de mivel a beszerzéskor az autó egészét néztem, muszáj volt elfogadnom. Már akkor tudtam hogy ez nem fog sokáig így maradni.
Kleinanzeigén sikerült lőnöm egy szett gyári piros bőrülést, fekete szőnyeget mindenestül meg egy halom hasznos apróságot amik majd jól jöhetnek egyszer. Tükrök, szélvédő gumikéder, ajtókéderek, sérülésmentes ajtópanelek, akksi melleti szövettakaró, jobb oldali vízlehúzó gumi, csomagtérzár emblémával, és Edizione Elegate titánszürke középkonzol, váltószoknya, hamutartó, középső elem a könyöklővel.
Nem messze kellett menni, csak Celléig. Kb. 2000 km, de megvannak a cuccok :)
Itthon esett le, hogy a "kardánalagút" jobb- és baloldali szövetborítása amit kaptam, az Phase 1-es Spiderhez való. Azóta megjött a Phase 2-es is szerencsére. Ha valakinek kell a Phase 1-es borítás, jelentkezzen, nekem felesleges.
Az autóval kapott JVC cucc nem volt túl nyerő, egyrészt kontakthibás az előlapja, másrészt meg nem tetszik. Két gagyi 4x6 inches koax volt benne, hírek hallgatására pont elég volt.
Eleinte arra gondoltam hogy nem is kell ide rádió meg zene, mert úgyis majd élvezzük busso hanghatást. De amikor a Grossglocknerre még a zárás előtt oda kell érni, akkor bizony autópálya van, zárt tető, és jól jön a zenebona hosszú távon.
A két koaxot kihajítottam, és belekerült egy Hertz ESK 130.5 szett, a 13-as hangszórónak megfelelő adapterrel. (1. és 3. kép)
Eddig jó, de csináljunk mélyeket is anélkül hogy csökkenne a csomagtér. Kerestem D osztályos 4 csatornás erősítőket, amit el tudok dugni valahol. A csomagtartóban a szövetkárpit alatt bal oldalon üres tér volt néhány biztosítékkal, ez megfelelő helynek tűnt egy mini erősítőnek. Ide került egy Hertz DPower 4, kompakt kis cucc, pont elfér. A biztosítékokat áthelyeztem egy 156-ból átalakított tartókonzollal, így a Spider gyári konzolja a polcon van, ha vissza kéne alakítani valaha is. Nem melegszik nagyon, úgyhogy nem lesz gond felrakott kárpittal sem remélem. Ha jól gondolom, itt lenne a tető hidraulikus modulja.(2. kép)
A mélyeket illetően olyan woofert kerestem ami extrém kicsi, zárt ládában is tud dolgozni, mivel a kalaptartót nem voltam hajlandó megfúrni egy reflexcső miatt. Igy találtam a JL Audio 6W3v3 4 ohmos verzióját. Magyarországon nem láttam hogy kapható volna, és a Cseheknél is igen furán néztek rám hogy van olyan élő ember akinek ilyen kell. Két hét alatt meg is jött, és tegnapelőtt két munka között 16-os MDF lapból csináltam neki a gyári ajánlás szerinti 6.2 literes ládát. Ha valakinek kellenek a pontos méretek, szóljatok.
Ahhoz hogy a láda beférjen, az Airbag ECU védőlemezét kb 1 centivel lentebb kellett vinni. Az, hogy ne legyen ott a védő nyilván nem opció, szerintem az ECU-t védi mindeféle EM sugárzástól, meg a ráeső csomagoktól. Nem szeretném ha a légzsákok egyszer csak véletlenül rámdurrannának, szóval a lemezt kicsit átalakítva, színre fújva visszatettem.
(4. és 5. kép)
Végül kárpitoztam a ládát, és a hangszóróval együtt helyre tettem őket. A láda belülről jön, a woofer kívülről. Ez utóbbi miatt ki kell szerelni a könyöklőt, mivel akkora a mágnese hogy másként nem fér be. Sajnos ez azt is jelenti, hogy az akksicsere a könyöklő kiszerelésével fog kezdődni, de 5 évente egyszer ez nem gond. Ráadásul így van jó okom egy rendes csepptöltő beszerzésére télre. (6. 7. 8. kép)
A kalaptartó rekeszben lévő gyári kárpitot egyelőre eltettem, nem szabdalom fel ezért. Majd szerzek másikat amit nem sajnálok szétvágni (ha valakinek van eladó, pü please!).
Első körben elfogadható a zene. Még bejáratódik.
Valahogy az ajtópanelben lévő akusztikai rövidzárat kellene megszüntetnem, de erre nincs ötletem. Az ajtópanelt nem akarom fúrni - az, hogy az autó gyári maradjon mindennél fontosabb.
Piritu cartárs leírásából kiindulva újrafestettem a tetőt a Carbusonic anyaggal, és impregnálva is lett. 2 réteg, 2 nap alatt. A flexibilis hátsó üveg majd cserés lesz jövőre, van rajta egy csúnyább karc.
Végre, egy kis nyári kikapcsolódás! 2018-ban OFFos kabrióval jártunk erre átutazóban, és már akkor a listára került az idei túra egy rendes autóval. 3 napot töltöttünk a Ferenc Jóska magaslaton lévő panorámaétterem- és hotelben. Leginkább hegyi túrázás volt a program, de egy délutánt fixáltam örömautózásra. A déli oldalról indulva elgurultunk az északi fizetőkapuig, ahonnét visszafordultunk, majd az Edelwieß-hütte volt a cél.
A táj gyönyörű, de autózni csak mérsékelten lehet - sajnos nagyon tele van az út, helyenként fogalmatlan egyedekkel. (Sharan, kb. 30-cal megy, de a körút-szélességű ívet azért a szembe sávban tágítja, miközben ott jönnek.) Találkoztunk egy 916-os és egy 115-ös Spiderrel, és ennyi volt az Alfa felhoztatal egész nap. Ritkulunk :)
Busso (asszony így nevezte el) jól viselkedett végig, és végre lehetett nyomni is kicsit.
A serülés, és a leendő oldtimer mivolta miatt Budaörsre vittem a szépséget. Elmondtam mit szeretnék, leginkább hogy vágás ne érje a lemezeket. Amit lehet kihúztak, de ahol tréler sarka pontszerűen megnyomta, a lemez megnyúlt, így elkerülhetetlen lett a fényezés. Kb. 1 hónap volt, szerencsére nekem nem volt sürgős. Végül Misiéknél kitűnő munkát végeztek, a szőrös szememnek is tetsző lett a végeredmény. A folyamat végig fotózva, hogy az autó kiskönyvébe kerülhessen. Mégsem mindegy, hogy ilyesmi miatt kellett fényezni, vagy mert beleszállt egy Kamaz oldalról - jó ha van az ember kezében képi dokumentáció.
Eddig tojással a gázpedál alatt közlekedtem, de végre sor került Csörinél a nagyszervízre. A fő tétel a vezérlés cseréje volt, e mellet annyi kérésem volt, hogy minden folyadékot és üzemidős alkatrészt kukázzunk az autóból, illetve hogy Attila nézze át bármit lát-e rajta ami megoldandó.
Miközben ő dolgozott rajta, mi nyaraltunk és mire visszaértünk készen is lett. Sajnos későn szóltam Attilának hogy dokumentálja a folyamatot, így alig keletkezett fénykép közben.
Csöri verdiktje szerencsére az volt, hogy az autó teljesen rendben van, és a motort még sosem bontották meg eddig. Ahogyan remélem, minden eredeti volt rajta.
Jött egy üzenet, a "basszus" keményebb változatával, és a mellékelt képpel. A távollétemben sikerült egy trélerrel beletoltaniuk. WTF!?!?!??!?!?!
Nem akartam megölni senkit aznap, neeeeeem.....
Ilyenkor persze jönnek a miértek, aztán az ember lehiggad és rájön hogy semmi értelme leordítani a másik fejét. Úgysem lesz attól jobb a helyzet. A dühöngésen meg már túlvagyok.
Persze mondta, hogy kijavítja, de miután a "Hogy dolgozik a fényeződ, megbízol benne?" kérdésre nem volt nekem tetsző egyértelmű válasz, inkább annyiban maradtunk hogy senki ne nyúljon hozzá, majd én olyan helyre viszem amit megérdemel.
Miután megjöttünk Prágába, elvittem a szokott kollegához a műszaki/emisszió/forgalomba helyezés végett. A lelkére kötöttem, hogy benne bízom, de másnak oda ne adja az autót, mivel nem örülnék neki ha valaki "kipróbálná" a kitűnő Prága körüli utakon. Felhívtam a figyelmét hogy az autó oldtimer lesz, a vezérműszíj majdnem 17 éves, nagyon alacsony, úgyhogy óvatosan. Pár napra rá keresett, hogy nem tudják levizsgáztatni, mert az OBD-n keresztül nem lehet emissziót mérni, pedig 2000 óta kéne tudnia. Gyors konzultáció Csörivel, és kiderült hogy valóban van olyan ECU amely ugyan OBD-s, de emissziós élőadatot nem ad ki.
Ahhoz, hogy így forgalomba helyezhető legyen,vagy olyan helyre kell vinnem ahol ismerik a típust, vagy szerezni a Fiat ČR-től egy papírt miszerint ez az autó csak régi módon szondával mérhető. Great... :-/
Az egyik helyi Alfa szalon elirányított a cseh Alfa Klubhoz, ahol már tudtak olyan StK állomást mondani, ahol szakértő kezek megmérik.
Végül elgurultam ide, és mintegy 5 órával később a kezemben volt az áhított papír, amivel már lehet is minden tovább a maga útján.
Megjött az osztrák exportrendszám egy speditőrhöz Amersfoort-ba. Addig holland rendszámmal megyünk. Az előtérben látható bicajt nagyon el szerettem volna hozni, de nem lett volna hova tenni :(
A két előző lyukra futás után sikerült megtalálni a megfelelő autót.
Rosso Proteo, 24 szelepes, 49e km, kókánymentes. 2002/10 gyártás, 2005-ös forgalomba helyezés. Három nem gyári dolog: Madeno Racing kipuffogó, windschott.de-féle szélfogó háló, JVC fejegység. Bevallottan fújták a motorháztetőt, az első lökhárítót és a tetőszerkezet fedelét, ezek rendben vannak. Sajnos szürke a szőnyeg, és fekete a bőrülés - ezek biztosan cserélve lesznek, de az egész autó annyira újszerű hogy megbocsátom neki amiért nem vajszínű a belső. Az összes gumialkatrész ép a tető körül, ez a fontos. A csomagtartónál majd cserés lesz a kéder. Érdemes megnézni a képeket az aljáról: egyedül a hátsó lengőkaron van nyoma rozsdának, valóban nyári autó volt.
Apró bökkenő, hogy némileg a tervezett keret felett volt, de mivel nem projektautót kerestem, hanem eljövendő oldtimert gyári állapotban, ezért mégiscsak ő lett a nyerő. Érdemes megnézni hogy mi minden állt még ott "mellékesen".
Próbakör (csak visszafogottan, a szíjra és a lakott területre való tekintettel), megyőző.
Aki Hollandiából exportra készül, az vigyen trélert! Nekünk épp nem volt a kézitáskában, így hát kértem a kinti srácokat hogy segítsenek az exportrendszámmal. A holland exportrendszám kitűnő dolog: Hollandián kívül nem érvényes a biztosítása. Német/osztrák kiviteli rendszámokkal mozgatják az autókat, kisebb ipar épült erre. Persze ez idő amíg elkészül, így újabb éjszaka a hotelben, amíg holnap reggelre ideér a dolog.
A másik fontos apróság az autóval kapcsolatos: a papírok szerint még ez eredeti 2002 októberében a gyárban felszerelt vezérműszíj van rajta, hiszen 49000 km-t ment a paripa.
Így átszelni fél Európát, háááát...