Tagok >> gyml >> 159 SW 2,2 JTS >> Blog
- Típus:159 SW 2,2 JTS
Mindent erről a típusról
Tagok, akik birtokolják a típust - Évjárat:2006
- Színe:Titán szürke
Elővettem újra az autót. Kb május óta nem ment, de lassan újra itt a tél. Az első szervíz egy váltóolaj csere volt, mert kb 70ezer km-el ezelőtt lett cserélve és egy ideje már terveztem. A leengedett olajnak kb olyan színe volt mint amikor beleöntöttem, fémreszeléket sem találtam.A fórumok alapján túl kell tölteni a váltót, ezért 2,8 liter olajat öntöttem bele. Egyelőre jól működik a híres M32-es váltó, pedig 282ezer km-nél jár az autó.

Néha ki szoktam takarítani a forgattyúsház szellőztetés membránját és a házát. Ilyenkor téli időszakban nem csak olajos, hanem kávés színű kicsapódás is van benne. Ez biztosan nem kellemes a motornak ha visszaszívja, ezért beépítettem egy lecsapató tartályt. Már minden volt otthon hozzá, csak régebben még a 156-hoz vettem.

Az autót szinte csak télen használom ezért sokat megyek vele sötétben. A gyári lámpák fénye még a LED-el sem volt túl jó. Rendeltem az alfaalkatrészek-ről egy szett Magnetti Marelli lámpát, ami szerintem a gyári beszállító. Összehasonlítva a gyárival csak az Alfa Romeo matrica és a fülön levő belenyomott minta különbözteti meg.
A lámpával együtt járt a tompítottba, egy új H7-es normál izzó. Ezt átraktam a távolsági fénybe. A helyzetjelző mindkét oldalon kiégett, ezt pótoltam új W5W izzóval.
A régi lámpákat elrakom, ha esetleg egyszer utolértek valakit akkor lesz cseredarabom.



Az olajszint ellenőrzésnél feltűnt hogy elég sötét színe van az olajnak, pedig ennél a motornál nem szokott ilyen lenni. Mivel egyébként is eltelt több mint egy év ezért rendeltem Csehországból olajat, onnan olcsóbb volt postával együtt mintha itthon megvettem volna. A szokásos Pure Energy már nem nagyon van, ezért az elvárt szabványok alapján megkerestem a motorhoz passzoló utód verzióját. Az olajszűrő az alfaalkatrészekről jött, a motormosó pedig már volt otthon polcon.
Alig hagytuk el a 280 ezer km-t, kb 5 ezret mentem vele az előző olajcsere (2023 november) óta.


Ezen a télen kicsit többet szeretném használni az autót mint korábban, ezért kerestem hozzá 4 db használt de 6-7 mm-es Hankook 2020as évjáratú téligumit. Újat nem feltétlenül akartam, mert nálam a kevés km miatt inkább elöregszik mint elkopik.
Ezen a felni szetten egy teljesen lekopott nyári garnitúra volt, ezt leszedettem, fel az "újat" és centríroztattam. Mindez 19ezer HUF-ba került mivel a régi gumikat nem hoztam el.


Vettem újra LED-et, de ezúttal jó minőségűt. Black Friday-ben akciós volt az Alza-n és rendeltem egy szettet. Ez a típus néhány európai országban legálisan használható halogén helyett. Észre is lehet venni a különbséget a kivitelezés minőségében a kínaihoz képest. Például míg a kínai körbeforgatható volt az adapterben, addig ez egy fix pozícióban rögzül.
A lámpákat kellene még kiszedni és a vetítőlencsét letakarítani, az is elvileg segíthetne hogy mégjobban világítson.


Lejárt a nyár közepén a műszaki érvényessége. Ma kapott egy újat. A LED-et kellett kiszednem, sima Hella H7 került bele, semmi más probléma nem volt az autóval.

Nyáron nem használtam az autót, ez nem tett jót az aksinak. Amúgy sem volt már fiatal. Teljesen lemerült és már feltölteni sem lehetett. Vettem gyorsan a praktikerben egy új 72 Ah-sat. 2 év garancia van rá.

Újra eltelt 10 ezer km és kb 1 év, ezért lecseréltem a motorolajat a szokásos Selenia Star Pure Energy 5W-40-re. Egy 5literes és egy 1 literest rendeltem az olajwebshopról. Olajszűrő már megvolt, mert egy korábbi rendelésbe belekerült.
Jelenleg 275 ezer km-nél tart az autó.