Tagok >> gyml >> 156 SportWagon >> Blog
- Típus:156 SportWagon
Mindent erről a típusról
Tagok, akik birtokolják a típust - Évjárat:2001
- Színe:ezüst
Visszakaptam a hengerfejeket. Igazából nem találtak rajtuk semmi problémát. Síkolták, szelepeket beköszörülték és ennyi.

Ma megjött a győri szakálmetálhoz a rendelt hajtókar- és főtengely csapágy készlet. Rendeltem még egy új olajleeresztő csavart is.
Nemsokára jön a műszaki az NKH-nál és az új rendszámhoz új keretet is vettem. Sikerükt találni reklám menteset és drága sem volt.




Újra van egy kis időm foglalkozni az “új” motorral. Szétfűztem és látszik hogy cserélni kell a gyűrűket, hajtókar csapágyakat és a főtengely csapágyakat is. Az új gyűrűk megjöttek ezért elkezdtem eltakarítani a dugattyúkat.


Már mióta az autót visszakaptam a kipufogó kifújta a katalizátor szekció elött és mögött. 3szor szétszedtem és összeraktam, új tömítést is vettem a katalizátor elé de nem lett jó. A Bánfi futómű szervízhez tartozik egy kipufogós műhely is, a futómű állítás közben megnézettem a kipufogós kollégával és bevállalta a javítást de ott kellett hagynom az autót hogy kihüljön.
A problémát az okozta hogy a katalizátor elött és mögött is a cső le volt vágva és ki volt cserélve, de egy mérettel nagyobbra, ezért nem feküdt fel szépen elöl, hátul meg nem illett a kúpos részbe.
Miután az első részt mégis sikerült összerakni, a hátsó részen pedig a kúp hozzá lett igazítva, most hibátlanul működik. Szép de elég erőteljes és mély hangja lett az autónak.
A Bánfi futóműhöz vittem az autót futómű állításra. Elég rugalmasak és értik is a dolgukat. Ebben az esetben nem is volt nehéz dolguk, mert minden csavar meg volt lazítva.
A hátsó futóműben a kerékdőlés valószinüleg azért eltérő mert a jobb oldali toronyszilentet hallom hogy kopog, tehát el van kopva. Kicserélni nem tudtam, mert a lengéscsillapító szárában az imbusz kulcs már megfordul, nem tudtam ellenfogni. Majd mikor az állítható futómű bekerül akkor kicserélem.
Az első futóműben a kerékdőlés minimálisan a tolerancián kívül van, de ez nekem direkt jó a pályanapokhoz a jobb kanyarvételek miatt. Az első kerekek széttartását minimálisan nagyobbra kértem, mert az autó könyvében benne van a sportcsomagos verziónak az előírt beállítása mm-ben és azt visszaszámolva fokra ez jön ki.
A beállítás érzésre jó, szépen megy és fordul az autó. A kormányközép beállításnál is hagyták hogy én állítsam pozícióba a kormányt és az összekötők lehúzásánál járathattam a motort hogy ha a szervopumpa esetleg az olajáramlás miatt félrehúzná akkor azt is korrigáljuk.

Rendeltem Kínából egy IP-Bus -os bluetooth kiegészítőt a Pioneer rádióhoz. Elvileg telefon kihangosításra is jó jó és mikrofon is van hozzá.


A motormosás nem tett jót, néha alapjáraton voltak égéskimaradások. A frontend oldali gyertyák azért tisztábbak mert egyszer már kivettem őket és féktisztítóval megpucoltam. A tűzfal oldaliak nedvesek voltak, nem tudtak kiszáradni.
Az új gyertyákkal hibátlanul jár újra a motor. A régiek 6 évesek voltak és kb 60 ezer kmt tettek meg,


Az ablaktörlő lapátok szabadon mozogtak kb 20 fokot kézzel. Korábban már vettem egy ablaktörlő motort szerkezettel és itt volt az ideje kicserélni.
A hiba oka az volt hogy ahogy a képen is látható a rudazat egyik csuklópontjánál nem volt meg a persely. A gondos német gazdi meg egy sima kábelkötözővel oldotta meg...
Az eredeti és amit vettem a motornál levő elektronikában különbözött. Az eredetiben 6 pólusu csatlakozó volt míg a másikban 5. A motort átszerelve végül csak a szerkezetet cseréltem. Mindkét lapát tengelyét szétszedtem, megpucoltam, bezsíroztam, majd a csuklópontokat is bezsíroztam.
Kicseréltem a pollenszűrőt is. Hát az se mostanában volt cserélve.



Az autón levő lökhárító fényszóró mosós de az autóban ez nincs kiépítve. Korábban már vettem egy pumpát hozzá de mégsem akartam megfúrni a tartályt. Találtam 5ezer Huf-ért egy színazonos nem törött (de nem is igazán jó állapotu sajnos) lökhárítót.
Ha már le volt szedve akkor beraktam a fekete hátterü lámpákat és az izzókat. Megpucoltam a lámpák testpontjait és máris jobban világítottak.



1
517
Fórum
Friss topicok
- Giulia
- Alfa történelem, híres ...
- Spider
- Coffee - Minden ami kávé
- Alfa reklám
- Oldtimer, youngtimer
- Együnk-igyunk, amíg teh...
- Virtuális Romeo
- 4C
- Retrovízió - A '70-es, ...
Tagok
Új tagjaink
- benebp
- Gyuszkó 159
- Olxander
- UTPcableman
- rajkailaszlo
- Tamas.F.Lamas
- Filip05
- Milán147
- copernico
- PolgárViki