Tagok >> gyml >> 156 SportWagon >> Blog
- Típus:156 SportWagon
Mindent erről a típusról
Tagok, akik birtokolják a típust - Évjárat:2001
- Színe:ezüst
Nem tudom számít-e bármit is, de csináltam egy plusz hővédőt a tűzfalra.
![](http://www.alfaamore.hu/files/blog/0000103/0000103302t.jpg)
A korábban vásárolt hőfok jeladót menetrögzítővel belecsavartam a szendvicspanelbe. A rajta levő kábel kb 10 cm hosszú volt. Ezt 2db ugyanolyan vastagságú 0,35-ös vezetékkel megtoldottam, és felvezettem a termosztát háznál levő csatlakozó tartóig. Mivel a leömlő alatt a generátor és önindító tápkábelé alatt vezettem el, ezért kellett rá hővédelem. A lambdaszondát kicseréltem és a régiről levettem a hővédőt, ezt használtam fel. Most teljesen gyárinak néz ki.
A leömlőkhöz már korábban vettem hővédő bandázst. Az egy tekercs nem lett elég, ezért az rs-shoptól rendeltem még eggyet.
Sokat olvastam a fórumokban erről. Pozitívuma hogy elvileg bent tartja a hőt, ezért gyorsítja a gázáramlást és kevésbé terheli a hőkibocsájtás a motorteret. Negatívuma a szaga ameddig kiég és az hogy mivel kívülről nem tud hűlni a leömlő ezért jobban felforrósodik és megrepedhet. Mivel az én autóm csak EU2, ezért itt nincs katalizátor és a hő is kevesebb, remélhetőleg bírni fogja.
Többnyire tuningolt motorokhoz ajánlják ezt a hővédelmet. De arról sehol sem olvastam, hogy közel gyári motornál de pályanapos használatnál van-e haszna. Ha csak 1 lóerőt hoz és versenyautós lesz a motortér akkor már megérte. :)
A feltekerése nem egyszerű és közben apró fémszerű szálak szállnak amik nem kellemesek a bőrnek. :)
![](http://www.alfaamore.hu/files/blog/0000103/0000103266t.jpg)
![](http://www.alfaamore.hu/files/blog/0000103/0000103267t.jpg)
![](http://www.alfaamore.hu/files/blog/0000103/0000103268t.jpg)
![](http://www.alfaamore.hu/files/blog/0000103/0000103300t.jpg)
![](http://www.alfaamore.hu/files/blog/0000103/0000103301t.jpg)
Ahogy az "előtte" képeken is látszik, elég sok rozsda volt a motortérben. A hossznyúlványokon, a keresztmerevítőn..... Ezeket megpróbáltam eltüntetni. A cél továbbra sem a kiállítási autó, hanem egy hosszútávon működő (nem elporladó) pályázásra is alkalmas utcai autó.
A keresztmerevítő és a nyúlványok alja csiszolás, rozsdátlanítás után a szokásos Hammerite smooth silvert kapta,míg a többi rész az utolsó képen látható alapozót és a gyári színt.
![](http://www.alfaamore.hu/files/blog/0000103/0000103177t.jpg)
![](http://www.alfaamore.hu/files/blog/0000103/0000103178t.jpg)
![](http://www.alfaamore.hu/files/blog/0000103/0000103179t.jpg)
![](http://www.alfaamore.hu/files/blog/0000103/0000103180t.jpg)
![](http://www.alfaamore.hu/files/blog/0000103/0000103181t.jpg)
![](http://www.alfaamore.hu/files/blog/0000103/0000103182t.jpg)
![](http://www.alfaamore.hu/files/blog/0000103/0000103183t.jpg)
![](http://www.alfaamore.hu/files/blog/0000103/0000103184t.jpg)
![](http://www.alfaamore.hu/files/blog/0000103/0000103185t.jpg)
![](http://www.alfaamore.hu/files/blog/0000103/0000103186t.jpg)
![](http://www.alfaamore.hu/files/blog/0000103/0000103187t.jpg)
Kicseréltem a differenciálművet a korábban vásárolt Q2-re. A csapágyakat a sütőben melegítve, a Q2-t pedig a fagyasztóban lehűtve simán ment a dolog. Az egyik szimmeringet kellett csak cserélni mert a másik újszerűnek nézett ki. A gyári hézagoló gyűrű is elég lett hozzá, ebből nem kellett újat vágatni. A végén kapott még egy festést szintén a Hammerite smooth silverből. Majdnem egy egész dobozzal ráfújtam.
![](http://www.alfaamore.hu/files/blog/0000103/0000103023t.jpg)
![](http://www.alfaamore.hu/files/blog/0000103/0000103024t.jpg)
![](http://www.alfaamore.hu/files/blog/0000103/0000103025t.jpg)
Mivel a korábbi tervem nem működött, de a 3.0 igényli az olajhűtést, ezért vettem egy komplett szettet.
Az eredeti összetétele a 4. képen látható. Ezt nekem annyival módosítani kellett, hogy egy termosztátos MOCAL adapterről vezetem el az olajcsöveket. Mivel a gyári hőcserélő egy mélyedésben van, ezért az adapter alá kellett egy szendvics adapter is, viszont ide a hőjeladót is be tudom csavarozni.
Mivel a MOCAL angol cucc, ezért kellett venni még a csövekhez egy pár metrikus átalakítót is.
Alapból a szett a minőségéhez képest nagyon olcsónak számít szerintem, de így azért már elég húzós ára van.
Ahonnan vettem az egy webshop, de a srácoknak van Alsóörsön egy műhelye ahol építik a főként drift autókat, én ott vettem át. Többek között ott volt a Junkwagon BMW is, ami a Laptimeingban szerepelt nemrég. Állításuk szerint utoljára egy 280 lovas turbós Nissan S14be rakták be ezt a szettet és ott elég volt ez a hűtés. Remélhetőleg nálam is elég lesz. Megpróbálom a jobb oldali kerék elé rakni ahol a GTA-ban is van és egy csővel plusz levegőt rávezetni.
![](http://www.alfaamore.hu/files/blog/0000103/0000103026t.jpg)
![](http://www.alfaamore.hu/files/blog/0000103/0000103027t.jpg)
![](http://www.alfaamore.hu/files/blog/0000103/0000103028t.jpg)
![](http://www.alfaamore.hu/files/blog/0000103/0000103029t.jpg)
![](http://www.alfaamore.hu/files/blog/0000103/0000103030t.jpg)
Az utóbbi napokban volt egy kis időm haladni a projectel. Néhány dolgot felújítottam, lefestettem. Felfedeztem néhány különbséget is a két motor között. A két szelepfedél nem egyforma, a 3.0 olajszűrő tartója (és ezzel az olajhűtős tervem) nem passzol a 2.5-höz mert a féltengely hossza más, a billenésgátló más. Ezeket kicseréltem. Lefestettem minden tartót és segédberendezést is, de sajnos nem csináltam mindenről képet.
![](http://www.alfaamore.hu/files/blog/0000102/0000102873t.jpg)
![](http://www.alfaamore.hu/files/blog/0000102/0000102874t.jpg)
![](http://www.alfaamore.hu/files/blog/0000102/0000102875t.jpg)
![](http://www.alfaamore.hu/files/blog/0000102/0000102876t.jpg)
![](http://www.alfaamore.hu/files/blog/0000102/0000102877t.jpg)
Megrendeltem a gyári csapágyakat, mert így nagy valószínűséggel a gyári hézagoló is elég lesz, de majd meg kell mérni.
A győri KS Csapágy-ban tudtak volna alternatívként adni skf 20-as csapagyat darabonként 5 ezerért, de akkor biztosan kellett volna új hézagoló lapka. Egyébként meg bár a 0,12 mm különbség kicsinek tűnik, de biztos van jelentősége, ezért inkább megrendeltem. Kb 1 hetet kellett várni rá
![](http://www.alfaamore.hu/files/blog/0000102/0000102872t.jpg)
Az autót a képen látható légszűrőbetéttel vettem. Mivel nem tűnt tisztának gyorsan tettem bele egy papír szűrőt ameddig ki nem tisztítom. Ma jött el az a nap. A tisztítót aputól kaptam kölcsön, ő a robogó légszűrőjét tisztítja vele.
Sokan nem szeretik ezeket a szűrőket. Az én véleményem az hogy ha gyakran van tisztítva és olajozva akkor biztosan szűr annyit mint a papír mert különben a Novitec biztos nem árulná. Ha jelentős többlet lóerőt nem is ad, de javítja a szívóhangot és esetleg a gázreakciót akkor már megérte. Főleg hogy kaptam a kocsihoz…
![](http://www.alfaamore.hu/files/blog/0000102/0000102698t.jpg)
![](http://www.alfaamore.hu/files/blog/0000102/0000102699t.jpg)
![](http://www.alfaamore.hu/files/blog/0000102/0000102700t.jpg)
Mielőtt beépítem a Bilstein B14 -et előtte ki kellett cserélnem a hátsó toronyszilenteket, mert mindkettő el volt válva középen. Szerencsére az elsőket nem sokkal a kiszedés előtt cserélhették, mert szinte új állapotúak. Oda egyébként csak a gyári új lenne jó, az utángyártott nem, de ezt most megspóroltam. A hátsókat viszont kaptam az autóval, mert az előző gazdája már megvette. Akron Malo gyártmányúak.
![](http://www.alfaamore.hu/files/blog/0000102/0000102677t.jpg)
![](http://www.alfaamore.hu/files/blog/0000102/0000102678t.jpg)
![](http://www.alfaamore.hu/files/blog/0000102/0000102679t.jpg)