Tagok >> gyml >> 156 SportWagon >> Blog
- Típus:156 SportWagon
Mindent erről a típusról
Tagok, akik birtokolják a típust - Évjárat:2001
- Színe:ezüst
Ma megvolt az eredetvizsga is. Itt nem volt semmi meglepetés. A Pulai Service Centrum-nál csináltattam.
Ma végre eljött a napja a műszakinak. 1,5 hónappal ezelőtt kaptam a mai időpontot. Izgultam hogy nehogy megbukjon mert nagyon nem akartam megint ennyit várni.
A károsanyagkibocsátást nehezen tudták jó értekre lemérni ezért azt javasolták hogy cseréljek majd lambdaszondát mert biztosan be van már lassulva. Hibakódot nem okoz, csak már nem az igazi. Egyébként enélkül is kicseréltem volna, mert ennek a tipusu szondának kb 160 ezer km az élettartama és ezt el is értük. Nem szeretném ha ez venne el egy-két lovat a ménesből.
168050 km-ről indul a móka és a magyarországi pályafutás 😁
Vettem az obiban elsősegély csomagot, elakadásjelző háromszöget, mellényt és egy izzókészletet. Így ebbe már műszakin se lehet belekötni.
Az utóbbi napokban esténként volt egy kis időm foglalkozni a motorral. Megkapta az új hajtókar csapágyakat, felragasztottam a tisztára pucolt olajteknőt. Felraktam és nyomatékra és szögre húztam a hengerfejeket. Visszaraktam a hidrotőkéket, vezérműtengelyeket és kapott egy új fémlapátos vízpumpát.
A korábban vásárolt főtengely csapágyak nem lettek jók. Azok alapméretesek voltak, de nekem az első túlméretes (010) kellett. A főtengelyen is minden csapnál piros jelölés volt.
A szakál metálnál visszacserélték az alapméretes készletet, ezért ez most nem került plusz pénzbe.
Visszakaptam a hengerfejeket. Igazából nem találtak rajtuk semmi problémát. Síkolták, szelepeket beköszörülték és ennyi.
Ma megjött a győri szakálmetálhoz a rendelt hajtókar- és főtengely csapágy készlet. Rendeltem még egy új olajleeresztő csavart is.
Nemsokára jön a műszaki az NKH-nál és az új rendszámhoz új keretet is vettem. Sikerükt találni reklám menteset és drága sem volt.
Újra van egy kis időm foglalkozni az “új” motorral. Szétfűztem és látszik hogy cserélni kell a gyűrűket, hajtókar csapágyakat és a főtengely csapágyakat is. Az új gyűrűk megjöttek ezért elkezdtem eltakarítani a dugattyúkat.
Már mióta az autót visszakaptam a kipufogó kifújta a katalizátor szekció elött és mögött. 3szor szétszedtem és összeraktam, új tömítést is vettem a katalizátor elé de nem lett jó. A Bánfi futómű szervízhez tartozik egy kipufogós műhely is, a futómű állítás közben megnézettem a kipufogós kollégával és bevállalta a javítást de ott kellett hagynom az autót hogy kihüljön.
A problémát az okozta hogy a katalizátor elött és mögött is a cső le volt vágva és ki volt cserélve, de egy mérettel nagyobbra, ezért nem feküdt fel szépen elöl, hátul meg nem illett a kúpos részbe.
Miután az első részt mégis sikerült összerakni, a hátsó részen pedig a kúp hozzá lett igazítva, most hibátlanul működik. Szép de elég erőteljes és mély hangja lett az autónak.