Amikor a Hertz hangszóró szettet beépítettem csak egy nagyon egyszerű és régi hangszóró rácsot találtam. Nem is nézett ki túl szépen. Most miközben pakoltam a lakásban a kezembe került az első autómnál használt Impact hangszóró szettnek a rácsa. Nem márka azonos, de ez is olasz és sokkal jobban néz ki.
A légszűrőház bemenő részét már régebben egy csővel rákötöttem a ködlámpa melletti rácsos beömlőre hogy hideg levegőt szívjon a motor és nagy sebességnél a légáramlat is segítse. Eddig ezt a rácsot nem vágtam, de elég nagy a "háló" felülete és lecsökkenti a beáramló levegő mennyiségét. Így több "szemét" fog a légszűrőház szűretlen oldalára kerülni, de majd gyakrabban takarítom és mosom a szűrőt.
Ismét nyíltnap volt a Hungaroringen. Ideális autós idő mellett végre sikerült kipróbálni mit tud az autó és a sofőr. 3 futamra vettem megint belépőt. Az elsőben próbáltam óvatosan menni és picit rövidíteni a féktávokon mert az előző esős pályanap féktávjai nem mérvadóak száraz körülmények között. Sikerült egy 2:37-es időt autózni, ami bár javulás, de nem elég nagy. A második etapon tovább tanultam a száraz pályát és már futottam egy 2:29-es időt, ami kb a célom volt. A harmadik etap további javulást hozott és sikerült először egy 2:28as majd egy 2:27es kört futni. Az autó azért ennél sokkal jobb időre képes, és sokkal többet "tud" mint a sofőr. A 2:2x eleje simán elérhető vele.
A fejlesztések az előző alkalom óta beváltak. A kipufogó miatt erősebbnek érződik az autó és a gázreakciója is sokkal jobb. 4000 rpm-en mérve 91.6 dB a hangnyomása. Az olajhőfok jeladó is valós adatokat mutat. 135 fölé akkor sem ment amikor egymás után két gyors kört mentem. Ekkor a vízhőfok felment kb 95 fokig, de tovább az sem. Szerencsére a beépített relatív nagy olajhűtő teszi a dolgát és nem melegszik el a motor.
A kuplung pedál viszont többször is bent ragadt mikor a fékfolyadék benne megmelegedett. Már levettem a lábam a pedálról és utána "rúgta" ki magát, ezzel 1-2 másodpercig hajtás nélkül hagyva az autót.
Gumikopás szempontjából elég durva a Hungaroring. Nálam főleg a hátsók kopnak, mivel folyamatosan mozog minden kanyarnál az autó hátulja, ezzel segítva a befordulást. Sajnos kicsit magas volt az induló guminyomás és az etapok közben az elsők 2.7 Barra is felmentek, pedig a Michelin ajánlása szerint a 2.5 Bar az ideális. Legközelebb alacsonyabb hideg nyomással kell indulni.
Összegezve az eddigi tapasztalatokat az autó az én szintemen nagyon jól fordul, a motor elég erős és mivel nem turbós ezért nagyon jól adagolható a gáz neki. A gyenge láncszem jelenleg én vagyok, de dolgozom rajta.
Mivel egyedül voltam, ezért a teljes szervíz csomagot, pótkereket, emelőt..., mindent vittem magammal. Ha ezeket kiveszem kb 30-40 kilóval tudom csökkenteni a kocsi súlyát. A hátsó üléssor otthon hagyásával újabb kb 20 kg-val lenne könyebb az autó.
A kipufogó csere után a csatlakozásoknál hallani lehetett egy kis kifújást. Újra bekentem a tömítővel és aluminium fóliával beborítottam.
A cserénél észrevettem hogy a középső- és hátsó dobnál a függesztő gumik töredezettek és lógnak. Szerencsére volt a garázsban több darab is, ezért kicseréltem őket. Sajnos a katalizátor résznél a gyári csövön van egy függesztési pont, az utólagos kipufogónál pedig nincs és mivel ez hiányzik, ezért jelen pillanatban néha hozzáér az alvázhoz a hátsó rész a futómű segédkeret előtt.
Az autó technikailag legrosszabb állapotban levő pontja a kipufogó volt. A csatlakozásoknál volt vele probléma, mert nem tudtam rendesen letömíteni.
Rendeltem Alfisti-ről egy katalizátor és középdob szekciót. Beépítve némileg hangosabb lett az autó és kicsit más hangkaraktere lett. Mivel így kikerült belőle a folytás és szűkítés, ezért remélhetőleg minimálisan erősebb is lesz.
A csomag postaköltséggel és tömítő pasztával 222 EUR-ba került.
Korábban már vettem egy kiegyenlítő tartályt, de mint kiderült az a 4 hengeresekhez való mert jobb oldali kialakítású. Rendeltem egy bal oldalit és bár nem volt méretpontos, kellett egy műanyag kis távtartó a tűzfal felőli fül alá, de ez jó lett az autóhoz. Mostmár messziről látszik mennyi hűtőfolyadék van a tartályban.
Ahogy korábban már írtam róla, az olajhőmérséklet mérő kijelzett adatát nagyban befolyásolta a feszültségesés ezért kicsit átalakítottam a kábelezését. Eddig a jeladó a motorra volt testelve, most elvezettem az akkumulátor negatív sarujára. Az óra a tápellátását eddig az óracsoport kábeleiről kapta, most pedig szintén az akkumulátorról fogja.
Eddig csak egy rövid tesztre volt időm, simán csak kb 90 fokig melegítve az olajat. A fényszórók lekapcsolására csak minimálisan mozdul a mutató, kb 1 fokkal változik a kijelzett hőmérséklet. Eddig sokkal jobban tűnik.
Az előző pályanap után észrevettem hogy kicsit hangosabb kifújós hangja van a kipufogónak. Az átvizsgálásnál észrevettem hogy a katalizátor előtti csatlakozásnál lóg egy darab tömítőpaszta. Szédszedtem, lepucoltam és új tömítéssel plusz pasztával összeraktam. Tömítés volt ottthon, nem kellett vennem.
A problémát szerintem az okozza, hogy a katalizátor oldali csatlakozó kissé meg van tekeredve. Most újra tömített, de nem tudom meddig. Hasonló probléma van a katalizátor utáni csatlakozásnál is. Ez a kipufogó szakasz még gyári és a csatlakozók nincsenek a legjobb állapotban. Rozsdától meg van tisztítva, de nem lehet tökéletesen összerakni, mindenképp pasztázni kell.
Rendeltem egy szlovák srác műhelyéből aszimmetrikus szilenthez középrészt. Ezzel az én esetemben növelni lehet a negatív kerékdőlést az első tengelyen, ami nagyobb stabilitást és kanyartempót ad pályanapon. Viszont annak is hasznos lehet akinek ültetés miatt megnőtt az első tengelyen a kerékdőlés és lekoptatja a gumik belső felét. Nálam ez kissé kevésbé jellemző, mert a semi slickek általában ezt jobban viselik.
https://www.prometal-company.sk/d/alfa-156-147-gt-166-front-camber-correction-kit-1000077/
Költsége 95 EUR + posta.volt. Még januárban rendeltem, de a srác eltörte a lábát és fekvőgipszben volt néhány hétig, majd utána kezdte el teljesíteni az addig beérkezett rendeléseket. Mivel mondtam neki hogy nekem nem annyira sürgős, ezért csak most készült el.
Végül eljött az amire építettem az autót. 23-án eljutottam végre vele a Hungaroringre. Sajnos esős idő volt reggel ezért egész délelőtt vizes pályán köröztek az autók. Én 3 futamra vettem jegyet és a 110 kW feletti 2es csoportba. Teljes mértékben nem tartják be a résztvevők ezt a beosztást, de itt nem sok az enyémnél "gyengébb" autó volt.
Maga a pályanap nagyon nagy élmény volt nekem még ilyen körülmények között is. Mivel ez volt az első alkalom és a vizes pálya sem könnyítette a dolgom, ezért az elsődleges cél az volt, hogy megtanuljam az íveket, megismerjem az autót és persze le is teszteljem hogy mennyire bírja ezt a fajta igénybevételt. Mértem a köridőket is, de az autó sokkal többet "tud" mint én, ezért a fejlődés lett volna a fő cél. A legjobb időm 2:45.91 lett Harrys Laptimerrel és Iphoneal mérve. Az is világossá vált, hogy hiába van valakinek gyors autója ha nem tudja kihasználni, mert például a gyönyörűszép sárga Lotus is csak az egyenesekben tudott elhagyni pedig nagyon szépen mozgott, egy kék Mustangot is utólértem a kanyarokban és két fehér Golf7 GTI (széria) sem hagyott ott. Ők mind első alkalommal voltak.
Az autó minden komolyabb probléma nélkül bírta a pályanapot. Az olajhőmérsékletre próbáltam nagyon figyelni, de továbbra sem tudom hogy mennyire bízhatok a műszerben. A vízhőfok egy-egy gyors kör után sem ment 90 fölé, de az olaj a 130-at elhagyta. Viszont arra lettem figyelmes hogy ha lekapcsolom a fényszórókat akkor kb 10 Celsiust visszaugrik. Vagyis a kabinban levő feszültségesés elég nagy mértékben befolyásolja hogy mit mutat. Viszont mivel a víz nem melegedett ezért olyan nagy jelentőséget ennek sem tulajdonítottam.
Az eddigi tapasztalatokat összegezve:
A sperr a legjobb befektetés egy V6-hoz. Nagyon szépen mozgatja az autó elejét és eltünteti az alulkormányzottságot. A GTA stabilizátorok szerintem elég vastagok, szépen mozdul az autó hátulja, a Michelin CUP-ok száradó pályán egyre jobban tapadtak 2.5 Bar-os meleg nyomás mellett. Kell egy tempomat a 300 km-es autópályázásra és kell egy jó sofőr.