Kivettem a légszűrőt hogy kitisztítsam. Mivel nekem rá van vezetve a levegő egyenesen a lészűrőházra és még rács sincs előtte, ezért nagyon sok koszt összeszed. Ezt csak annak ajánlom aki kb 1000 kmenként tisztítja. Mivel nekem ez az autó főként pályanapokra van és 1-2 alkalom után úgyis kimosnám, beolajoznám, ezért nálam ez nem probléma.
Ha már kivettem a légszűrőt, akkor kivettem a légtömegmérőt is. Kitisztítottam, de nem volt koszos. A ház elején van egy műanyag rács, egy hézagoló gyűrű és egy négyszer sűrűbb vékony fémrács. Ez elvileg a levegő áramlását simítja, viszont szerintem elég nagy területet takar ki, ezért némi folytást is jelent. Mivel nálam nem az alacsony fordulatszámon egyenletes nyomaték számít, hanem a maximális teljesítmény, ezért teszt célból kivettem a fémhálót.
És ha már itt voltam lepucoltam és lefestettem ezüst hammerit sprayvel a rögzítő lapokat.
Fékezéskor jobb oldalról kattogó hang jött és rázta is a kormányt. A tárcsákat megmérve még volt 0.8mm kopófelület, de a dugattyú felőli oldalon a tárcsa külső kerületén kb 1 cm vastag rozsda kör volt és a betét felülete is itt kopottabb volt. A betétek még kb 50%-osak voltak, de nem akartam az új tárcsát használt betéttel felrakni.
A fékfolyadék kb 5 éve volt cserélve, ezért rendeltem újat és kicseréltem azt is. És ha már szét volt szedve minden akkor a féknyergekről lepucoltam a rárakódott fékport és az elsőkről a rozsdát. Festéknek a Hammerite piros festékét használtam és ecsettel vittem fel. Nem olyan szép egyenletes mint a sprays festés, de ez nem kiállítási autó lesz, itt a használat és a tartósság a lényeg.
A hátsó féktárcsáknak még 1.2 mm kopófelülete van és itt is közel 50%osak a betétek. Mivel ezekkel nem volt probléma ezért ezeket most nem cseréltem.
A bal felsőt már nemrég cseréltem, most a jobb felső következett. Nem nyikorgott, látszólag nem volt semmi baja, de mivel az utolsó futóműállításnál túl nagy volt a kerékdőlés ezért sejtettem hogy ez sem lesz hibátlan. A szilenteket már korábban cserélték, meg is volt sérülve a menet a golyóscsap végén, nehezen tudtam levenni az anyát. A szilentek tökéletes állapotban voltak ellenben a golyóscsappal. Megérett a cserére. Egy gyári darabot sikerült szereznem helyette, remélem ez sokáig fogja bírni.
Már korábban megvettem a pótalkatrészt ezért itt nem számolom fel költségnek újra.
A két hátsódob látszólag szét volt nyílva a peremezésnél. Sajnos levételnél láttam már hogy ennél sokkal több bajuk van. A bemenő és a kijövő csövek is el voltak nyílva, az egyik oldalán is volt egy lyuk. Rendeltem 2 db Imasaf gyártmányú új-at.
Az Y cső a csatlakozásnál szintén lyukas volt, ezt a részt kivágtam és csőtoldóval áthidaltam.
A dobokat függesztő gumik kissé meg vannak nyúlva, az egyik oldal lóg is emiatt. Ez még cserére vár.
Elkészültek a felnik, fel is lettek gumizva a korábban vásárolt Kumhokkal. A felniből 3db saját volt, mert egy korábban eltörött, majd 2 dbot kaptam hozzá. Annyi a különbség közöttük, hogy most van 3db ET41 esem és 2 db ET 40.5.
Egyet elraktam tartalékba.
Rendeltem a magas forráspontú fékfolyadékból és egy tartalék motorolajat.
Az ősszel kapott a szélvédő egy kavicsot, ami után kb 20cm-en meg is repedt a sofőr oldalon. Télen a fűtés miatt át is futott a túloldalra. Sajnos cserélni kellett. Az üveg körüli kédergumit is kicseréltettem, de sajnos ez nem méretpontos és kissé eláll.
A gumicső ki volt repedve, ezért rendeltem egy újat a fiatalkatrészekről. Kitisztítottam a légtömegmérőt, a folytószelepet és a PCV -t is.
Kaptam egy xenon szettet ingyen, beépítettem, de majdnem minden gyújtásráadásnál nullázódott a napi km számláló. Ilyet még nem láttam, de most nem volt időm kutatni a megoldás után.
Visszacseréltem halogén HB3-ra, de a használt régieket nem akartam visszarakni, ezért rendeltem a szakál metálba 2 új darabot.
Az előző pályanapon többször is megragadt a kuplung gyors körön meleg üzemállapotban. Mivel a főhengeren kívül már minden cserélve volt, ezért ez lett a gyanusított és most kicseréltem. A régivel is működött az autó normál használatban. A szilent ami a pedál csapja és a munkahenger csatlakozó szeme között van az teljesen ki volt szakadva, valószinüleg ezért nem is lehetett teljesen összenyomni. Az új alkatrésszel még csupán annyi különbséget vettem észre, hogy gurulva is be lehet tenni 1-esbe a váltót és 2-esbe könyebb visszaváltani.
Sajnos csak DOT4 fékolajam volt otthon, az RBF660 elfogyott. Legközelebb kicserélem benne.