vasony - főkép
>> SzervizAlfa GT 1,9 mJTD // 2010-10-21

Elég korán feltettük, mert kellett síeléshez, szerencsére nem volt rá szükség.
Csere apáméknál, míg dolgoztam elintézték.

>> SzervizAlfa GT 1,9 mJTD // 2010-08-26

Jobb ha az ember időben észreveszi, hogy leengedett a kereke és nem jár a felnin, ellenkező esetben akkor nagyon szép gumiörleménye van és lehet kidobni a vadiúj gumit...

>> SzervizAlfa GT 1,9 mJTD // 2010-08-11

Elkopott slick gumikat lecseréltem bordázottra, és így megint lehet közlekedni az autóval, a kormányrázás és a búgás is elmúlt. Hurrá!
A típus és méret ugyanaz mint volt, P Zero Rosso, mobil gumicserével kértem a gumimarket.hu webáruházból és így szállítási díj sem volt.
A csere ugyan lassan ment (majd 1 óra, a szerelő szerint mert nagyon peres), de ha az ember munkahelyre kéri, akkor közben lehet dolgozni :)

>> SzervizAlfa GT 1,9 mJTD // 2010-07-01

Norvég túra után aktuálissá vált az olajcsere, egyben megnézték a futóművet is. Egyelőre egy kis zsírozással megúsztam, de valószínű a féltengely környékén is cserélni kell a dolgokat. Először gumivásárlás következik.

>> EseményAlfa GT 1,9 mJTD // 2010-06-30

19 nap Norvégiában, Budapestről autóval.
7500 km - 465 liter gázolaj - 6.2 fogyasztás.
Útvonal: Budapest - Prága - Hamburg - Hirtshals - Kristiansand - Lysefjord - Bergen - Sognefjord - Gerjangerfjord - Trondheim - Északi sarkkör - Oslo - Kristiansand - Bad Schandau - Prága - Budapest

Az út Prágáig félelmetesen rossz, futóműgyilkos betonlapok, onnan sokkal tűrhetőbb, odafelé Kelet-Németországon keresztül mentünk, itt is voltak betonlapok, de sokkal jobb állapotban mint a cseh részen. Odafelé Hamburg fölött mentünk, néha országutas szakasszal és Dániában aludtunk. Dániában a helyi rendőr megállított, megjegyezve, hogy "nice car" aztán utunkra bocsátott. Innen 2 óra kompozás Norvégiába. A Norvég utak elég változó minőségűek. Délen a főutak teljesen rendben vannak, elég szélesek, de autópálya csak Oslo környékén van, így nekünk csak visszafele volt szerencsénk. A legtöbb hegyi úton sőt, északabbra az E6 főút is elég gagyi minőségű, kanyargós és néhol csak 1 vagy 1.5 sáv széles, ezért száguldani nem nagyon lehet rajta. Norvégiában egyébként sem. 80 a megengedett sebesség, de a falvaknál legtöbbször csak 60-ra korlátozzák le azt, így egy jó 65-ös átlagot lehet tartani, ami nem sok. Amikor "autóútra" tévedtünk (itt simán 2x1 sáv van, de korláttal leválasztják), néha 90-et engedélyeznek, az autópályán meg 100-at. A másik közlekedési módszer a komp, ami helyi viszonyok között olcsó, de magyar szemmel nem annyira (egy mezei kis 2 km-es komp 83 NOK) (3000 Ft), diesel literje 12 NOK (430 Ft). Alfát nem sokat látni arrafelé, viszont aki van, az mind itt, és a Dánoknál és a Németeknél is integet, mint itthon. 2 GT-t láttunk, egyet egy elhagyatott kempingben holland rendszámmal a másikat már visszafele Kristiansandba, ez norvég volt.
Sajnos a futómű nem birta a "jó" utakat, így visszafele már csak nyugdíjas 120-as tempót tartottunk a német autópályákon, így nem rázta ki a kezemből a kormányt.
Tipp viszont annak, aki Németországban akar szervizt, Flensburg városában a dán határnál talál egy rakással, mivel a dánoknál is marha drága minden, így ide hordják az autóikat, igy van 2-3 utca teli szervizzel minden típussal. A helyi alfa szervizben jó fejek voltak, annak ellenére hogy 1 órát foglakoztak a futómű problémánkkal, nem fogadtak el pénzt érte.

>> SzervizAlfa GT 1,9 mJTD // 2010-06-02

Norvégiai túránkra felkészülve ablaktörlő csere, talán igy nem fog nyikorogni 5000 km-en keresztül.
Nem volt túl meglepő, hogy a 147-es ablaktörlők mentek rá. Most épp gyári.

Update: Sajnos a gyári ablaktörlő nem nyerte el a tetszésemet, elég rossz hangja van, ráadásul be kellett szorítanom egy papírral, mert állandóan kicsúszott.

>> SzervizAlfa GT 1,9 mJTD // 2010-05-20

Lejárt a műszaki, így elvittem a Szamosiba, hogy vizsgáztassák le. Egyúttal a tücsköket is sikerült kiirtani a hátsó ülésből, el se hiszem.
A meglepetés akkor jött, amikor közölték, hogy a xenon "már" nem szabályos, így +5e.
Állítólag a rendőrök is szarakodnak ezzel, na majd meglátjuk?!

>> EseményAlfa GT 1,9 mJTD // 2010-03-31

Míg én síelgettem segítő kezek visszavarázsolták az autóra a megérdemelt gumikat. Látványban ég és föld, és már fogkő-eltávolításra sem kell költeni :)

>> SzervizAlfa GT 1,9 mJTD // 2010-01-26

Köztes olajcsere, olajszűrő. Az ülés alatti légzsákcsatlakozót talán már sikerült maradandóan rögzíteni, hogy ne csússzon szét. Rendszámvilágítás izzó csere.
Elsőre jó ötletnek tűnt sétálni egy kicsit, míg az olajcsere tart, de rohadt hideg volt :)

>> EseményAlfa GT 1,9 mJTD // 2009-10-26

Sikerült kicsit autópályán autózni, 3 ember, autó fullra megpakolva.
Fogyasztásmérő szerint 5.9 fogyasztással, ami valójában azért 6.4-re jött ki, de így is elégedett vagyok.
Vajon miért csal?