Sikerült végre eljutnom Kriszhez, hogy az autó fénye ismét a régi legyen. A két lökhárító fényezése nem volt kérdéses, viszont a motorháztető és a tető, valamint a sárvédők felső része nagyon le volt mattulva. És nem gondoltam, hogy ekkora a gond velük, ezeket is újra kellett fényezni. Sajnos korábban ezek voltak már fényezve sok kőfelverődés miatt (a tetőn egy hatalmas karcolás volt, még az előző tulajnál került rá). És most kiderült, hogy érthetetlen okból iszonyat mennyiségű glett volt a festék alatt, úgyhogy fémig kellett csiszolni a felületeket. A képek magukért beszélnek.
Az egész folyamat több okból is, de elhúzódott rendesen. Több, mint 2 hónapja van ott az autó, de a héten végre elkezdtem összerakni. Ha minden jól megy, jövőhetén az összes alkatrész a helyére kerül és végre megkaphatja a polírozást is.
A csatornafedél okozta sérülés ismét helyre lett állítva, természetesen Vittorio által. Fizetett az illetékes, így ez a gond megoldódott. A beszerzett új emblémák is felszerelésre kerültek. Megnézettem a bal első ülés fűtését is, mert az nem működött, szerencsére csak kontakthiba volt. Valamint nagyon régóta játszotta a lámpamosó azt, hogy spriccelés után nem ment vissza a helyére. Ez anyira nagy problémát okozott, hogy ennek köszönhetően az ablakmosó víz elfolyt szépen lassan. Ebben a trutyi időben ez meg annyira nem szerencsés, úgyhogy ez is javításra került egy kis izé (nem tudom a nevét, ez osztja ketté a tartályból jövő folyadékot) cseréjével. Most már jól üzemel.
Munkámnak köszönhetően mostanában viszonylag sok időt, heteket töltök Miskolcon. 3 éve Vittorio dolgozta át picit az autómat, és tervben volt már, hogy a kavicsfelverődések miatt menjek majd hozzá lökhárítót fényeztetni, de a múlt év végi spoilertörésem ezt a dolgot felgyorsította. Meg is beszéltük, hogy mikor legközelebb Miskolcon töltök pár napot, elviszem hozzá az autómat és rendbe rakja. Ez most meg is történt. Pluszként beszerelésre került a menetfény is, melyet még év végén rendeltem meg eBay-ről. A pajzson lévő fekete plastidip is kezdte megadni magát, azt egy másik fajta festék használatával rakta rendbe. Ismét pompázatos az autóm eleje! :-)
Végre fényezőhöz került a toldat. Már le is van alapozva. Viszont úgy döntöttem, hogy a sok kavicsfelverődés miatt az első lökhárító is kap egy teli fényt. Muszáj, mert darabokban esik le a szín az autóról... Így ez kicsit meghosszabbítja a folyamatot, de legalább egyszerre le lesz tudva, és AlfaCity-re rendben is lesz.
Ma voltam festéket venni, innentől már rajtam nem múlik semmi (nem mintha eddig miattam húzódott volna a dolog). :-)
A löhárító, a küszöbök és az első toldat Krisznek hála, le lettek fényezve. Már csak fel kell mindent szerelni a helyére. Alig várom már, hogy fent legyenek a cuccok, remélhetőleg ez a jövő héten be fog következni. :-)
Valamint az autó kapott egy full polírozást is. Eszméletlen gyönyörű színe lett, nagyot mutat.
Krisz, az aranykezű fényező mester kezelésbe vette a csúnya első lökhárítómat. A múltkori műanyaghegesztés nyomát, meg a néhány lukat, amik a régi nagy rendszám rögzítési pontjai voltak, el kell tüntetni. Úgyhogy ma elő lett készítve fényezésre.
Ezen kívül a spoilerek méretproblémái is meg lettek oldva egy kis csiszolással, vágással. Ezért hatalmas köszönet illeti Toto-t. Színt kapnak, és mehetnek ezek is az autóra. Éppen ideje már... :-)
Ahol augusztusban a visszacsapódó vontatókötéltől (váltó szétesés miatti vontatáskor) megsérült az első lökhárító, immár újra eredeti fényében pompázik. Voltak kavicsfelverődések is, így egy újrafényezéssel lett megoldva a dolog. Ismét csodaszép. :-) A munkáért köszönet Krisznek.
Tiby és Krisz is dolgozott a lökhárítómon eleget, mire elnyerte régi fényét. Sajnos kiderült, hogy a festék alatt az anyag jobban rongálódott, mint számítottuk, így nagyobb meló volt. Én is beszálltam, csiszoltam, mint eddig mindig. Valamint az egész projectben Zsé és Toto is segített, igazi amorés csapatmunka volt. :-)
2005 augusztusban került Krisz33-hoz az autó, egy teljes fényezésre jelentkeztem be. Na és itt jött a hideg zuhany. Kiderült, hogy a "jó minőségű egyedi spoilerek" nem is olyan jó minőségűek. Kiderült, hogy nem kezelt felületre kezdtek építeni, a kosz bőven ott volt az üvegszál alatt, így az nem tapadt meg. Szegény Krisz nagyon sokat tett értem, hogy valahogy utólag sikerüljön helyrehozni a dolgokat. És elmondhatom, hogy kezem munkája is benne van a dologban. Ugyanis csiszoltam éppen eleget én is, hogy a fényezés tökéletes lehessen.
A fényezésre nem azért került sor, mert az autó összetört, vagy valami hasonló történt vele. Az ok annyi, hogy a gyári lakkozás a műanyag elemekről pattogzott, és elég csúnyácska volt így foltosan. Apróbb hibák azért voltak, ajtórányitási nyomok, meghúzott tükörház, stb, és ezért döntöttem a teljes fényezés mellett. Nem utolsó sorban egy árnyalattal élénkebb is lett az autó színe, ami a megjelenésének nagyon jót tett. :-)
És itt került fel az autó oldalára a Super Produzione felirat is.
Augusztus 19-én délután raktuk össze az autót, egy nappal a találkozó előtt. Nagy meló volt, de koppra elkészült. Nagy köszönet Krisznek! Valamint nagyon nagy köszönet illeti még Hangyát, aki Székesfehérvárról hozta nekem a fekete alurácsot! Hálás vagyok! :-)
Nagy az öröm! :-)